Antakaa vinkkejä miten kestää tällaisen miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arjessa on kestämistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arjessa on kestämistä

Vieras
Avioerokin on käynyt mielessä usein, mutta en haluaisi pitää sitä ensimmäisenä vaihtoehtona kun meillä on pieni lapsi.

Mutta tämä ongelma on kärjistynyt lapsen myötä siinä mielessä että lapsen kanssa tällainen asenneongelma ei vaan sovi yhteen.
Eli ongelma on miehen joko tai-asenne. Kaikki tai ei mitään. Ääripäästä toiseen.

Esim. 1: Ollaan sovittu mennä asioille/kylään klo 13-14 aikoihin. Mies tähtää kiireellä kello yhteen mutta lapsen päiväuniaika venyy joten yhteen ei ehditä millään. Minä sanon että lähdetään sitten heti kun lapsi herää johon mies että ei sillä ole enää väliä kun myöhässä ollaan kuitenkin. Sitten mies oikein hidastelee tekemisiään vaikka lapsi olisi herännyt niin että kerettäisiin sen suhteen lähtemään kahdeksi.

Esim. 2: Meillä ei ole kovin iso asunto ja kaapeissa lojuu paljon sellaista mitä ei tarvita. Ehdotin sitten että myytäisiin taas kirpparilla osa tavaroista niin saisi kesälomarahaakin vähän. Mies ei innostunut koska ei tykkää kirppareista koska siellä varastetaan. Yritin sitten selittää että meillä ei tila riitä ja että olisi kivaa saada tilaa. No sittenhän mies hermostui ja oli jo myymässä kaikkea. Kaikki myyntiin, joululahjaksi saadusta pleikkarista lähtien kaikki myyntiin. Sitähän mä tarkoitin taas.

Tämä asenne näkyy ihan kaikessa. Olen yrittänyt puhua. Aikanaan ilkeästi, nykyään nätisti. Olen kertonut että olin samanlainen nuorena ja miten mun läheiset kärsi siitä. Mutta ei auta mikään. Miehellä heikko itsetunto ja ei kestä minkäänlaista kritiikkiä vaikka yrittäisi rakentavasti sanoa jotain. Ottaa haukuiksi sellaisiakin asioita mitä ei sellaiseksi ole todellakaan tarkoitettu.

Onko mulla asennevamma miehen suhteen kun en vaan enää jaksa. Onko muuta tehtävissä kuin muuttaa lapsen kanssa asumaan kahdestaan?

Mitäs jos vaikka ihan parisuhteessa ottaisit itsenäisemmän asenteen etkä ripustautuisi kaikessa miehen mielipiteeseen. Raskasta se on miehellekin.

Jos avaat kirpparipaikan, niin avaat sen ja viet sinne mitä sinusta sinne kuuluu viedä. Isoimmista asioista tietysti kysyt mieheltä.

Taidat olla aika viuru. Sekö pieni lapsi on sinusta tuollaisen tehnyt?

Täydellistä miestä ei olekaan. Oma mies on sellainen,että huomattaessani jostain asiasta (yleensä itselle hyvin tärkeästä),meis alkaa syyttää minua kaikesta vanhoista asioista. Menee AINA huutoriitelyksi.
Mies ei kestä kuulla mitään krittiikkiä. Tuollaisen kanssa en olisi lapsia tehnyt JOS mies olisi tuollainen ollut kun seurusteltiin. Viimeiset 3-4 vuotta tuollainen ollut.
Viime viikolla ilmoitin että suhde on ohi,en jaksa enää.

Eipä ne siitä yleensä miksikään muutu. Ehkä ero olisi helpotus,kyllähän tuo käytös alkaa lastannekin vaivata myöhemmin.

[QUOTE="höh";29677388]Mitäs jos vaikka ihan parisuhteessa ottaisit itsenäisemmän asenteen etkä ripustautuisi kaikessa miehen mielipiteeseen. Raskasta se on miehellekin.

Jos avaat kirpparipaikan, niin avaat sen ja viet sinne mitä sinusta sinne kuuluu viedä. Isoimmista asioista tietysti kysyt mieheltä.

Taidat olla aika viuru. Sekö pieni lapsi on sinusta tuollaisen tehnyt?[/QUOTE]

Sait aivan väärän kuvan :D Halusin mainita tuosta miehelle syystä että en mä lähde myymään yhteisiä juttuja ominpäin. En tykkäisi että toinenkaan niin tekisi.

Kyllä se kirppari otetaan ja on aiemminkin ollut miehen valittelusta huolimatta. Pointti oli tuossa tuo asenne että sitten ollaan laittamassa kaikki tärkeätkin asiat myyntiin.

Mies ei ole kovin vahva ihmisluonne, koska on noin joustamaton, eikä kovin viisas ja harkitseva. Neuvottelu ei ole ripustautumista vaan rakentavuutta. Mitä lujempi luonne, sitä enemmän pystyy myös relaamaan välillä ja ehkä tarvitsee sitä.

Henkisesti vahva kestää painetta ja ristiriitaa paremmin. Esim. tuntemistani armeijan miesupseereista moni on kotielämässä tosi kiltti mutta työssä varsin ankara. 24/7 joustamaton on siis usein sekä tyhmempi ihmisenä, kehittymättömämpi, että loppupeleissä henkisesti heikompi astia.

Onpas melko uhmaikäinen äijä. En jaksaisi tuollaista mikäli luonteenpiirre on pysyvä, eikä hän ole valmis kypsymään. Sä joudut joko kuuntelemaan kiukuttelua tai kulkemaan munankuorilla loppuikäsi, onko sekään nyt kovin kivaa.

[QUOTE="a.p";29677405]Sait aivan väärän kuvan :D Halusin mainita tuosta miehelle syystä että en mä lähde myymään yhteisiä juttuja ominpäin. En tykkäisi että toinenkaan niin tekisi.

Kyllä se kirppari otetaan ja on aiemminkin ollut miehen valittelusta huolimatta. Pointti oli tuossa tuo asenne että sitten ollaan laittamassa kaikki tärkeätkin asiat myyntiin.[/QUOTE]

Entä jos ne tavarat mistä sinä haluaisit luopua ovat miehen mielestä tärkeitä ja tarpeellisia?

Muakin vähän ärsyttäisi se jos joutuisi olemaan jatkuvassa valmiustilassa jonnekin kylään lähtemisen suhteen että heti kun vaimo käskee niin sitten mennään. Toki se on vähän joustamatonta, mutta ymmärrän sitä miestäkin, että oletkohan nyt vähän turhan tiukkana siellä pyörittämässä asioita mielesi mukaan.

Kerro etukäteen jos lapsen päiväunet voivat siirtää lähtöä. Mä itse repisin hiuksia päsätä koska jos klo 12 olis tiedossa että yhdeltä lähdetään, ei ehkä voi aloittaa jotain projektia mitä on suunnitellut ja sit kun lähtö viivästyy tunnilla niin sen olisikin ehtinyt tehdä. Eli ennakoi, ja kerro suunnitelmista paremmin.

Ja tosiaan niiden kirpparille menevien tavaroiden osalta, ovatko ne sinun vai miehen?

Vitsit miten ärsyttävää käytöstä :(

En tiedä onko sinulla ajokorttia ja omaa autoa käytössä, mutta siis itse tuollaisessa lähtötilanteessa ottaisin vain lapsen mukaan ja lähtisin, ukko saisi jäädä kotiin esittämään yhden miehen show'taan jos ei tajuaisi kerätä itseään mukaan.

Onneksi minulla ei ole ap:n kaltaista naista. Ajatuskin puistattaa ja sääliksi käy tuota miestä, ymmärrän hyvin tilanteen. Ei mitään ongelmaa mutta nainen loihtii päässään aivan helvetillisen ongelman ja pyytää toisilta samanlaiseilta anonyymeiltä pöljiltä internetistä vahvistusta. Eroa harkitaan. Ei jumalauta. Ei ju-ma-lau-ta.

Mies kokee että sinä määräät ja päätät kaikesta. Se että lapsi menee päiväunille on sekin samaa. Mies kokee että hän teki kaikkensa ehtiäkseen tiettyyn kellonaikaan, mutta sinä (lapsen verukkeella) sitten muutitkin kaiken. Miehen olisi itse pitänyt sanoa se ääneen, että ei voida lähteä vielä koska lapsen pitää saada päikkärit. Voisin veikata että tuo miehen käyttäytymismalli pätee vähän joka asiassa. Jos hän on tekemässä jotain/päättänyt jotain ja sinä teet/sanot siihen muutoksen, hän reagoi näin.

Teidän pitäisi saada päätöksenteko jollain konstilla tasavertaiseksi. Kyläilyyn lähdettäessä olisit voinut esimerkiksi ensin harmitella, että hitsi kun aikataulu ei taidakaan onnistua ja kysyä mieheltäsi että mitä nyt tehdään... mikä olisi hänen ratkaisunsa tilanteessa jossa lapsen pitää saada ottaa ne päikkärit. Se että sanoit asian suoraan ja kaunistelematta, teki miehellesi olon että sinä se vaan taas "kiusallasi" päätit toisin ja miehen teoilla ja sanoilla ei ollut mitään painoarvoa.

Tuo kirpparikeissi on tätä ihan samaa. Eihän miehesi nyt oikeasti pelkää varastelua, sillä olisiko hän yhtään suostuvaisempi vaikka siihen että myisit tavarat netissä? Tuskin olisi. Hän kokee että sinä olet määrännyt tavarat myytäväksi ja hän ei voi vaikuttaa asiaan.

meillä on sama mies :D kutsun tuota kersailukohtaukseks. järkipuhe ei tuohon auta, joten heittäydy ihan sikana mukaan! annat miehelle pussin että "tähän laitat kaikki urheilukamppees" niin katotaan miten pitkälle se sen vie :D
toinen mitä mä teen on heittäytyä natsimutsiks: "nyt kera hiljaa, pikku-jussi nukkuu" "jos tuo mökötys ei ust nyt lopu niin sä et tuu mukaan" "nyt lähetään, jos sulla ei oo vaatteet päällä 5min. sisällä sä tuut alasti!"
toivottavasti siinä on myös muita, hyviä puolia.

kuten joku tuolla ylhäällä jo sanokin (mutta ei mitenkään nätisti) niin ala tekee asioita ite. myös niitä "miesten juttuja" (autot huoltoon, ruohonleikkuu, öljynvaihto mitänäitänyton) ihan vaan siks että jos miestä ei hotsita niin asiat hoituu kuitenkin.

yleensä mies tulee ihan ilosena apuun.

KBT:hen tollaset miehet pitäs saada mutta...

Täällä huushollissa samanlainen mies :wave:

Jos on joku juttu ja sille sanoo, että kannattaako sitä tehdä noin, niin ottaa sen sillä tavalla että en halua juttua ollenkaan, tai että hän ei osaa nyt sitten ollenkaan, huoh... Harkiten pitää valita valitettavat asiat :D tai että sanooko asiasta ollenkaan, onko sen väärtti.

Ehkä tuossa kirppisjutussakin oli taustalla se, että mies ei vain halunnut myydä tavaroita mutta ei halunnut sulle sitä sanoa kun olit niitä jo suunnilleen viemässä sinne kirpalle?
Vois toimia tuo mitä joku ehdottikin jo, että annat pussin käteen ja siinäpähän sitten pakkailee niitä pleikkareita ja urheilukamojaan, jos AIVAN KAIKKI pitää sitten hänen mielestään myydä, vaikka puhuit vain joistain tavaroista :D

Miehet ovat on-off, tai ainakin tuo sanonta pätee mun miehen kanssa. Jos hän antaa lapselle vaikka aamupuuron niin sitä hänen mielestä pitää olla 5 litran annos jota muksu ei jaksa syödä, mutta saattaa sit heittää hanskat tiskiin kun sanon nätisi että pienempikin annos riittää.

Joko tehdään täysillä liikaa tai väärällä tavalla, tai sit ei tehdä ollenkaan. Mitään välimuotoa ei usein tunneta tai mietitä että miten ne asiat kuuluisi oikeasti tehdä.

Viimeksi muokattu:
Miehet ovat on-off, tai ainakin tuo sanonta pätee mun miehen kanssa. Jos hän antaa lapselle vaikka aamupuuron niin sitä hänen mielestä pitää olla 5 litran annos jota muksu ei jaksa syödä, mutta sit voi heittää hanskat tiskiin kun sanon nätisi että pienempikin annos riittää.

Joko tehdään täysillä liikaa tai väärällä tavalla, tai sit ei tehdä ollenkaan. Mitään välimuotoa ei usein tunneta tai mietitä että miten ne asiat kuuluisi oikeasti tehdä.

No just tätä :D
Niin kauan hommat hoituu "täysillä liikaa tai väärällä tavalla" kun on ite hiljaa ja antaa toisen tehdä niin miten tekee. Joskus vaan asiasta täytyy sanoa, ettei tule enempää vahinkoa ja sitten yleensä mies kuvitteleekin, että ei tee mitään oikein ja loppuu homma siihen. Jos sanoo, että riittäiskö vähemmän, niin miten ihmeessä mies saa sen väännettyä niin, ettei osaa hommaa ollenkaan? Siis tuo puurojuttukin oli vain neuvo, että vähemmänkin riittäis :D

• Tykkää
Reactions: Echo
Kotona hemmoteltu pilalle. Sun pitää ottaa vahvemmin ohjat ja sanot miten asiat menee ja teet ne myös niin.

Jos ootte myöhässä, niin toteat että sellaista se on arki lapsiperheessä ja auto lähtee pihasta klo 14, oli ukko mukana tai ei.

Sama ne kirpparikamat, jos ei asiallisesti asiasta keskustele, niin kerrot että viet nämä, nuo ja noi sinne kirpparille tiistaina. Eikä muuta sanottavaa, jos ovat absoluuttisen tärkeitä miehelle säilyttää, niin vaihtakoon ne toiseen tavaraan.

Älä lähde tuohon kiukkukohtaukseen mukaan, vaan otat etäisyyttä kun kiukunpuuska tulee.

Krut: kyllä täältä yks semmoinen sähkökatkaisija löytyy. :D

Mä oon huomannut ainakin, että nää kaikki jutut liittyy mun miehellä siihen, jos kokee että hän tekee jotain väärin tai huonosti. EI halua tehdä sitten ollenkaan, jos ei osaa minun mielestäni tehdä asiaa täydellisesti. Tai siis omasta mielestään minun silmissäni täydellisesti...
Kun vaan ymmärtäisi, että aina ei pidäkkään tehdä kaikkea ihan täydellisesti.

Viimeksi muokattu:
Krut, nooo ehkä joissain miehissä on portaaton säätö.

Yhteistyössä