antakaas hyviä vinkkejä millä helpottaa pojan oloa.. kuumetta tänä aamuna 41 :///

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt ukkeli heräs päikkäreiltä ja mittari näyttää 37 :o jännästi toi kuume pikkasen heittelee.... mutta vaippa ihan kuiva :/

mä olin ite just keuhkokuumeessa lievässä sellasessa toivottavasti pojalla ei ole samaa...itekki vielä toipilaana täällä
*muoks* lekurin mukaan ei vois olla ku tulehdusarvot ei ole ylhäällä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Anteeksi jos olen tyly,mutten voi käsittää miten täällä raportoit ja kauhistelet tilannetta,mene hyvä ihminen sen lapsen kanssa nyt takaisin sinne lekuriin!!!!

kyl mä vien lapsen heti lekuriin kun tarvetta on
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Heti lääkäriin !! Tuollainen kuume on tosi vaarallista lapsen aivoille!

mut siis just kerroin että lapsi heräs päikkäreiltä ja ei kuumetta tasan 37

Juomisia vaan nyt sitten tarjoilet et saa nesteitä. Sit jos ei sitä pissiä rupea tulemaan niin yhteys päivystykseen uudestaan. Eiköhän se siitä rupea helpottamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Toi kuumeenvaihtelu kuulostaa just vauvarokolta.

Anna juotavaa ihan mitä vaan, mikä kelpaa.

Ei kun vauvarokossa nimenomaan se kuume pysyy korkealla.

No millä sä selität sen, että meidän pojalla oli kans pari päivää korkea kuume, sitten se laski jo 37 ja seuraavana aamuna se olikin taas 38 ja siitä seuraavana aamuna olikin jo tullut vauvarokon näpyt?

 
Meillä oli sama tilanne, kuume nousi hetkessä yli 40, seuraavana päivänä oli 37,5. Joku pöpö liikkeellä ilmeisesti. Vauva voi nyt ihan hyvin. Tosiaan, ei ollut muita oireita kun kuume. Pidä vaan jatkuvasti nokkamukia tai tuttipulloa lähellä, tarkoitan et muutaman minuutin välein tarjoot. Toivottavasti pahin on jo ohi!
 
Meille neuvottiin terveyskeskuksessa laittaa tosi kylmä märkä kääre laittaa otsalle, huuto voi kyllä olla melkoinen mutta meillä se ainakin toimi kun lääke ei enään auttanut
 
Voi pientä :hug: Minä kyllä veisin lääkäriin heti (panikoiva äiti kun olen) oliko se nyt niin et 5 pissavaippaa pitäisi vrk:ssa tulla. Ettei pikkuinen vain ole kuivumassa? Eiks täällä palstallakin noin vuosi sitten vauva ollut yöllä kuollut yhtäkkiä kuivumisen seurauksena? Eli lääkäriin hopi hopi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
kova kuume edelleen about 39.. poika nukkuu... huomenna saadaan lopullinen tulos pissakokeesta ja samalla aion sanoa pojan pissaamisesta kun tulee niin vähän :/

Alenna kuumelääkkeellä kuumetta, ehkäiset kuivumista silläkin!

 
Meidän 2-vuotiaalle nousi myös äkillisesti tosi korkea kuume ja oli ihan veto pois. Mentiin samana päivänä tk:een ja CRP oli 8 eli normaali. Lääkäri kuitenkin lähetti meidät ambulanssilla lastenosastolle, koska pojan kunto oli niin huono. CRP olikin sitten seuraavana päivänä jo yli 300. Suoneen annettiin antibioottia muutama päivä.
 
Mikset ole auts jo lääkärissä sen pienen kans ?! |O

Herrane jesta!!!

Muut viisaat mammat jo menis lääkäriin, koska noin korkea kuume on todella JÄRKTTÄVÄ pienellä ihmisellä ainakin ja tosiaan, mitä se voi tuhota (se n.40 asteen kuume siis) ...
 

Yhteistyössä