antakaas hyviä vinkkejä millä helpottaa pojan oloa.. kuumetta tänä aamuna 41 :///

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuumeesta, verenmyrkytyksestä. akuutista yleisinfektiosta. se voi olla mitä vain tai sitten ei mitään. kuitenkin huolettavaa tuollainen vaihtelu on.

meillä isompi lapsi harrastaa puolen vuorokauden 40 asteen kuumeiluja aika ajoin ja silti tuo kuulostaa omaan korvaan huolettavalle. toivottavasti auts on jo lapsen kanssa lääkärillä. nuo kuivat vaipat ja kuumeen sahaaminen YHDESSÄ on se huolettava tekijä. se kun tuhoaa munuaiset herkästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
AUTS miten teillä voidaan? Toivottavasti olette lääkärissä?

illalla soittelin päksiin ja käskivät seurailla vauvan vointia koska koko illan oli kuume matalalla tai poissa.. paitsi tolloin 10 aikaan... saattuu olemaan sama lekuri kun eilen...


*muoks* ja totesi vielä että turha sinne mennä kun eilen kaikki kokeet otettu ja ei ole vakavaa.. . jos vielä nousee yli 39 sitten lähen heti soittelematta
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
AUTS miten teillä voidaan? Toivottavasti olette lääkärissä?

illalla soittelin päksiin ja käskivät seurailla vauvan vointia koska koko illan oli kuume matalalla tai poissa.. paitsi tolloin 10 aikaan... saattuu olemaan sama lekuri kun eilen...


*muoks* ja totesi vielä että turha sinne mennä kun eilen kaikki kokeet otettu ja ei ole vakavaa.. . jos vielä nousee yli 39 sitten lähen heti soittelematta

kamalaa tekstiä lekurilta :o toivottavasti pieni paranee pian. kauheeta tuommoset korkeat kuumeet ku ne on aikuisillekki vaarallisia niin saatikka sitte lapsille :hug:
 
No siis nimenomaan toi kuumeen sahaaminen on se mikä soittaa kelloja, ja se että piikit nousee noin korkealle. 42 on todella jo vaarallinen, se voi alkaa vaikuttaa proteiineihin ja turvottaa aivoja ja vaikka mitä.

Älä turhaan soittele sinne ellei se kuume ole laskenut, vaan painu suoraan näytille ja kysy lääkäriltä että eikö hän tiedä että sahaava kuume ja kuumepiikit eivät ole yleensä hyviä merkkejä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mikähän on autsin vaavin vointi nyt aamulla?

tänään ehdottomasti jos vielä nousee lähdemme heti lääkäriin.. yöllä kuume nousi 40 minsassa 40 ja sit laski allessa puolessa tunnissa 38 ja taas nousi 39 .... poika vetelee unia vieläkin eli on tosi väsynyt illalla kävi klo 8 nukkuu mutta olihan hän yöllä tunnin hereillä.. yöllä laitettiin pikkaisen viielää vettä vannaan ja poika sinne ja tuntu nauttivansa olosta ja sen jälkeen pelkkä body päälle ja nukkumaan... kävin just kattoo niin mittari näyttää 35,4 onks toi ihan ok? siis meinaan ku niin matala
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Täällä kans toivotaan ettei mitään vakavaa ole ja jaksamista sinne kovasti :hug:

juu toivottavasti ei mitää vakavaa kun ne sano et varatkaa aikaa ainaki sellai 5 tuntia :o just poika syö tässä ja ei kuumetta
 
meidän vauva meinasi hiipua käsiin. Kuume n. 40 eikä laskenu panadoleilla yms. Päivystyksistä lähetti aina kotiin. Kolamntena päivänä mentiin lastenpolille, itkin siellä aikani, lääkäri sinnikkäästi käski kotiin kun siellä in vaa "oikeesti sairaita" lapsia. Mies sitten karjaisi että sinäkä otat vastuun jo s jotain käy. Ylimielisesti otti sit sisään ja vittuili koko ajan. Vuoroa odotettiin 5 tuntia, sitten kiireesti kanyylit päähän ja osastolle viikoksi.

Pitkällä oleva keuhkokuume ja tulehdusarvot tosi korkeella.

Vittu kun aina pitää tapella. Mutta onneksi mies jaksoi silloin vielä sanoa vatsaa, vaikka itte olin jo luovuttamassa ja lähtöä tekemässä. Itkin vaina, en enää edes jaksanut puhua sille lääkärille...
 
Meillä neiti oli 3-4kk ikäisenä kaks viikkoa lastenosastolla pissatulehduksen ja verenmyrkytyksen vuoksi antibioottitipassa.. Ja neitillä loppui pissan tuleminen ihan yhtäkkiä mut vasta muutamaa tuntia ennen kuin oltiin sairaalassa. Ja kuume oli korkea. Samalla kerralla jouduttiin tekemään päivystyksessä se rakkopunktio jotta saataisiin pissanäyte ja pissatulehdus näkyi vasta kolmannen tai neljännen päivän viljelyssä. Sitä ennen otettiin selkäydinnäyte selästä ja ehdittiin epäillä vaikka mitkä taudit. Voimia ap:lle lapsen kanssa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
päksista lekuri soitti et sinne heti jostain on sittenki löytynyt jotain :/ nyt meen herättelemään vauvaa

:'( Voi sentään, mut perkele mitä touhua kun pieni sai noinkin kauan "kärsiä" ennenkuin otettiin hoitoon, toi sahaava kuume ja vähäinen virtsa ei kyl ollut ok! Mut onneksi nyt lapsesi saa apua. :hug:
 

Yhteistyössä