Apua 80-luvun vaatetukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "girl"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"girl"

Vieras
Nyt joku ihana tietäväinen auttaa mua.

Olen menossa bileisiin joissa teemana 80-luku. Pukeutuminen siis teeman mukaisesti.

Sanokaapa mitä puen päälleni? Itselle ei tule mieleen muuta kuin neonvärit ja muovikorut.

KIITOS!!

Olen netistä yrittänyt katsella mutta en oikein ole saanut tolkkua. Oliko silloin farkkuminarit?

Ei ollut, minihameita oli kyllä. Mulla esim. on ollut vyötäröltä lantiolle asti tyköistuva hame, joka levisi rypytettynä sitten leveämmäksi, ja päättyi reilusti polvien yläpuolelle.

Paidat tungettiin aina housejen sisään tyyliin Sanna-Raipe Helminen. Tukat olivat kiharoilla ja hiuksia oli runsaasti.

Mä käytin just noita 80-luvun madonna-tyylisiä vaatteita, mulla oli leveitä hameita, leveä nahkavyö (esim. vaalean punainen sellainen), vaatteet kaikki pastellin sävyisiä, tukassa pantana joko pitsihuivi tai 80-luvun lopulla patella huivi. Ranteissa oli paksuja muovisia pastellinvärisiä rannerenkaita, korvissa isoja saman värisiä korvarenkaita. Ranteessa saattoi vaihtoehtoisesti olla ohuita metallisia renkaita, ja näitä oli paljon, vähintään 10 kerrallaan. Pastellin värisiä ballerinoja tai tennareita jalassa. Tukassa oli ihan säkkäräpermis (saman vaikutelman saa foliokiharoilla)

Collegepaidat, hapsuhelmaiset trikoopaidat. Pastellivärit, etelänmatkalta tuodut feikki-merkkicolleget. Pikee- tai pitsikauluspaita neuleen tai collegen alla. Lacosten pikeepaidat. Vaaleansiniset farkut. Hameiden kanssa valkoiset sukkahousut. Lappuhaalarit. Hiihtarit. Säärystimet. Lötkövartiset urheilusukat, lahkeet toki tungettuna sukkiin. Aurinkolippa.

[QUOTE="vieras";28027143]Miksi sitä sanottiin, kun hiukset puristettiin jonkunlaisella kuumalla raudalla pienille "vekeille", semmoinen kuin olisi sähköiskun saaneet.[/QUOTE]

Kreppirauta?

[QUOTE="vieras";28027143]Miksi sitä sanottiin, kun hiukset puristettiin jonkunlaisella kuumalla raudalla pienille "vekeille", semmoinen kuin olisi sähköiskun saaneet.[/QUOTE]

krepatut hiukset kreppiraudalla.

Yhteistyössä