Apua, mokasinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna_n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukaan täällä ketjussa ei voi tietää - vaikka miten omia kokemuksiaan sinulle tyrkyttää - miten teidän väleillenne/suhteessanne käy. Sen tiedätte vain sinä ja mies, ja aika näyttää sen molemmille... Tämä kommentti siksi, että olet saanut näköjään tosi paljon kommentteja tyyliin "älä luota siihen, epäile koko ajan, mies yrittää vain pelata kanssasi, ei se kumminkaan totta puhu jne jne." Aika kyyninen asenne maailmaa ja muita ihmisiä kohtaan.

Toki on hyvä, ettei suin päin syöksy mihinkään, mutta mitään ei koskaan saa, jos aina pelkää ja vetäytyy ja panikoi pienestäkin "huonosta" merkistä. Kukaan kun ei ole täydellinen vaan jokaisella meistä on ne huonotkin puolemme, se on vain inhimillistä.

Etenkin täällä esiintuotu asenne, että "kyllä sen tietää heti ekalla tapaamisella kolahtaako" on minusta liian ehdoton ja yliromantisoitu. Ehkä jotkut tietävät, toiset oppivat tuntemaan vasta pidemmän tapailun ja hiljakseen tapahtuvan avautumisen myötä. Ei joka ikisen suhde ole kolahtanut heti ensisilmäyksellä käyntiin... eli ei kannata säikähtää alkuvaikeuksista, on ihan normaalia että uuden ihmisen tapa kommunikoida jne. voivat olla itselle outoja ja niihinkin pitää totutella. Toki, jos ei tunnu hyvältä toisen seurassa niin juttu kannattaa jättää siihen - teidän tapauksessanne ap. ei kuitenkaan kuulosta siltä, päinvastoin! Anna mennä vaan...

Kiitos vielä kannustuksesta! Mä ajattelen niin, että me ollaan oman historiamme tuotteita - miehen käytös ei voi tässä vaiheessa liittyä niin paljon minuun kuin aiempiin kokemuksiin ja päinvastoin - mäkin reagoin hassusti kun luen uutta ihmistä vanhan kaavan mukaan. Oon kuitenkin päättänyt antaa asioiden tapahtua ja kuunnella itseäni - ja miestä. En pingota ja käytän aikani hyvin: urheilen kuin hullu ja tapaan ystäviä :)) Siten pää pysyy kasassa ja saan tähän muutenkin etäisyyttä. Tuntuu, että en halua pakottaa asioita, pitää yrittää puolin ja toisin vähän ymmärtää ja joustaa, sitten sitä oppii lisää.

Muutama perusasia. Ensimmäiset tunteet silloin aiemmin olivat jonkin verran negatiivisia. Mistähän se mahtoi johtua? Oliko se jotakin harhaa? Tai omaa mielikuvituksen tuotetta? Kun negatiivisista asioista puhuttiin, niin ne käsiteltiin tai sitten ne taitavasti ohitettiin? Nyt tilanne meni molempien mukaan hyväksytyllä tavalla, mutta ei mennyt silloin kun käyttäydyttiin spontaanisti? Mikä tilanne vastaa todellisuutta ja missä tilanteessa olitte rehellisesti omia itsejänne?

heh, puhelu oli varmaan tilattu, missä pohdittiin firman perustamista:)))

Ei kai meidän kaikkien ole pakko huutaa yhteen ääneen, yes, se on siinä, anna palaa, kerran täällä vain eletään, kiikkustuolissa ehtii sitten miettimään:)

Alkuperäinen kirjoittaja mezmerize:
Kukaan täällä ketjussa ei voi tietää - vaikka miten omia kokemuksiaan sinulle tyrkyttää - miten teidän väleillenne/suhteessanne käy. Sen tiedätte vain sinä ja mies, ja aika näyttää sen molemmille... Tämä kommentti siksi, että olet saanut näköjään tosi paljon kommentteja tyyliin "älä luota siihen, epäile koko ajan, mies yrittää vain pelata kanssasi, ei se kumminkaan totta puhu jne jne." Aika kyyninen asenne maailmaa ja muita ihmisiä kohtaan.

Toki on hyvä, ettei suin päin syöksy mihinkään, mutta mitään ei koskaan saa, jos aina pelkää ja vetäytyy ja panikoi pienestäkin "huonosta" merkistä. Kukaan kun ei ole täydellinen vaan jokaisella meistä on ne huonotkin puolemme, se on vain inhimillistä.

Etenkin täällä esiintuotu asenne, että "kyllä sen tietää heti ekalla tapaamisella kolahtaako" on minusta liian ehdoton ja yliromantisoitu. Ehkä jotkut tietävät, toiset oppivat tuntemaan vasta pidemmän tapailun ja hiljakseen tapahtuvan avautumisen myötä. Ei joka ikisen suhde ole kolahtanut heti ensisilmäyksellä käyntiin... eli ei kannata säikähtää alkuvaikeuksista, on ihan normaalia että uuden ihmisen tapa kommunikoida jne. voivat olla itselle outoja ja niihinkin pitää totutella. Toki, jos ei tunnu hyvältä toisen seurassa niin juttu kannattaa jättää siihen - teidän tapauksessanne ap. ei kuitenkaan kuulosta siltä, päinvastoin! Anna mennä vaan...

Tuo on ihan totta. Luulen, että täällä tulleet varoituksen sanat johtuivat paitsi siitä, että ap:n ensimmäiset kokemukset ja miehen tapa arvostella ap:n toimintaa heti alkumetreillä eivät vaikuttaneet kovin lupaavilta, niin myös siitä, että jos esim täällä Elleissä lukee parisuhdekertomuksia ja -ongelmia, niin aika monesta suhteesta näkee jo heti muutaman viestin perusteella, että täysin väärät ihmiset ovat yhdessä. Että jos homma ei ole alkanut toimia vuoteen tai viiteen vuoteen, niin ei se siitä miksikään muutu.

Mutta jos luit treffien jälkeisiä vastauksia, niin mielestäni monet ovat ap:tä rohkaisseet ja sanoneet, että hyvältä kuulostaa ja toivottaneet tsemppiä!:)

Niin tuollaista se on: hyvää ja pahaa tai pahaa ja hyvää :). Joskus jatketaan huonoa suhdetta ja toisinaan ei tartuta hyvään. Eikä ratkaisuja välttämättä voi mitenkään selittää. Kyllä moni ihmissuhde on sattumaa, tilanteita ja ihmisen omia ajatuksia. Joskus sattuma ja tilanne ovat otollisia ja ihminen vielä avittaa vuorovaikutusta omilla ajatuksillaan ja teoillaan. Joskus kaikki on päin vastoin tai siltä väliltä. Kun kaikkeen aina ja vaihtelevasti sisältyy niin monenmoista, niin on oikeastaan ihme, että on myös onnistuneita suhteita.

Ap.n viime tapaaminen onnistui, koska molemmat tunsivat jo hieman toisiaan. Molemmat osasivat joustaa ja huomioida toista, miellyttää tietoisestikin. Varmaan aika neutraalia ja asiallista keskustelua, kun molemmat kertoivat itsestään. Samoin netissä voi toisen häiritsemättä kertoa oma tarinaansa. Luultavasti se oli molemmille jo aika tuttua. Tietysti tapaamisessa voi olla viehättynyt toisesta, hänen olemuksestaan ja ympäristökin merkitsee paljon tutustumisvaiheessa.

Joskus on miettitty, onko mahdollista ihastua tunnelmaan ja johonkin ympäristöön niin, että se on suhteen merkittävin seikka. Romantiikkakin syntyy kynttilöistä, musiikista, rauhasta. Sitä yleensä kaivataan suhteen alkuun käynnistämään helliä ja herkkiä tunteita. Joten kaikki meni hyvän etiketin mukaan. Vain sade oli satunnainen yllätystekijä, häiritsijä ehkä. Olisi varmaan tapaamisen pointti kuulla, miten yllätystekijään, sateeseen suhtauduttiin muutoin kuin että se häiritsi.

Tulee miettineeksi kohtaloakin. Oliko sade tällä kertaa se joka määritti tekemisiä, ei antanut tilaisuutta fyysiseen läheisyyteen ja seksiin. Kuivuiko tämä juttu sateen vuoksi, ja mies päätti katsoa miten maailma pyörähtää :).

Suhde voi toki jatkua juuri sen vuoksi, koska ainakin ap oli tyytyväinen, ettei mitään tunteita kuohuttavaa tapahtunut. Ensimmäiset kyyneleetkin tuli tavallaan sadepisaroina vuodatettua.
.

"tosi kyseessä ", hienoa ajatusjuoksua, mitä kaikkea voi tapahtuakin ja miksi tai minkä takia. Ihan kuin pallo olisi potkaistu kadulle ja seuraavaa kohtausta ei voi kukaan aavistaa. Sitten kun asioita alkaa "tippua syliin" jostain kumman syystä, ilman että oltaisiin toisessa näytöksessä ja molemmat osasivat käyttäytyä käsikirjoituksen mukaan, niin silloin voi olla kysymys kohtalosta tai sattumasta. Kuitenkin aina kun kolahtaa, niin kysymys on tilauksesta; sopivasta tai puuttuvasta osasta. Auervaara tiesi yhden puuttuvan osan, sen osaa varovainen arvatakin.

Heh, mulle tulee koko ajan väkiselläkin mieleen eräs tietty treffipalstan mies, kun ap. kuvailee tapaamaansa miestä. En pitäisi ihmeenä, vaikka olisi sama tyyppi. Aina on linessa, viihtyy mökillä, osaa keskustella sivistyneesti, älykäs, hauska, tumma ja komeakin, mutta... ei halua sitoutua yhteen naiseen, etsii kokoajan pakonomaisesti uusia kontakteja, haluaa lähinnä harrastaa seksiä, mutta ilman sitoumuksia tai seurustelua. Silti jaksaa esittää, että todellisuudessa etsii vain Sitä Yhtä Ja Oikeaa. No, se on vain osa tehokasta ja toimivaa iskutaktiikkaa, joka kyllä tuntuu vetoavan naisiin.

Auervaarakin taisi olla miellyttävä ja hieno mies, ihmissuhteissaan muka pettynyt, Se ainoa oikea löytämättä. Mutta täydellinen varas, sydämeltään varas (Mikko Kuustosta siteeraten).

Ja eiköhän näistä nettikeskusteluistakin voine sopivasti varastaa jotain. Eikä tiedä, milloin asianomainen on mukana seuraamassa keskustelua jopa osallistumassa siihen :).

Totta on, että netissä törmää kaikenlaisiin hyväksikäyttäjiin. Miksi kuitenkin tuomita ihminen vain sillä perusteella, että etsiin seuransa netistä eikä baarista? Sekään ei ole riittävä syy tuomita, ettei mies ole ikinä elänyt vakiparisuhteessa. Milloin siihen ensimmiseen vakavampaan suhteeseen pääsee, jos jokainen nainen näkee hänessä vain pelimiehen siksi, ettei vakiparisuhde ole aiemmin onnistunut? Tälläkö perusteella myös jokainen 25+ ikäinen neitsyt on luuseri, jota kukaan vain ei ole aiemmin halunnut ja jostain selvästä syystä (liian ruma, tyhmä tms.)?

Mä olen tuosta samaa mieltä. Omat epävarmuudet ja aiemmat tylsät kokemukset aiheuttavat epäilyjä silloin, kun on tunteita pelissä. Aiemmat traumat ne siinä aktivoituvat ja sehän on tosi epäreilua toista kohtaan. Jotenkin koen, että multa on suoraselkäisempää antaa miehelle mahdollisuus miettiä asioita ja ottaa yhteyttä silloin kun siltä tuntuu - jos siltä joskus tuntuu - ja jos huomaan ihan selvää pelaamista, niin toki silloin lopetan jutun heti. Mulle kävi tässä niin, että huomasin pitkästä aikaa tuntevani _jotain_ toista ihmisitä kohtaan: ihastusta, kunnioitusta, whatever, jotain positiivista kuitenkin, ja siitäpä taikuri yllättyi itsekin. Siksi toi balanssi katosi hetkeksi ja tulin toimineeksi äkkipikaisesti ja aivan päinvastoin kuin muuten tekisin. Me kirjoiteltiin miehen kanssa ennen tapaamista jonkun aikaa. Siinä kirjoittelussakin mies piti 4-5 pvän tauon pystyäkseen vastaamaan hänelle heittämääni kysymykseen, mikä oli suht henkilökohtainen. Tästähän voisi vetää johtopäätöksen, että hän on aika harkitsevainen ja että tunteiden erittely vie aikaa. Mikä on ihan fine mulle, joskin aion kyllä soittaa jossain vaiheessa ja kysyä kuulumisia joskus myöhemmin, jos mitään ei kuulu. Mutta semmoinen paniikki on nyt ihan poissa - enemmän yritän ottaa asiat avoimin mielin ja relata :)

Eli mikä on tilanteenne nyt? Kauanko viime tapaamisesta on ja onko mies pitänyt yhteyttä sen jälkeen?

Voin itse sanoa kokemuksesta, että jos homma etenee hyvin tahmeasti niin mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta. Kyselin kerran miehiltä netissä gallupin omaisesti, että kuinka usein OIKEASTI kiinnostunut mies haluaa tavata naista ja joka ikinen mies jolta asiasta kysyin vastasi että joka päivä tai ainakin useamman kerran viikossa. Eli jos mies on kiinnostunut sinusta, hän haluaa tavata usein ja myös pitää yhteyttä päivittäin tai ainakin lähes päivittäin. Jos mies ei toimi näin, ei hän ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut ja sun kannattaa siirtyä eteenpäin ja etsiä uusi mies. Suosittelen muuten lukemaan todella hyvän ihmissuhde oppaan jonka joka naisen tulisi lukea nimeltä He is not just into you.

minäkin ottaisin, jos minulle ladeltaisiin noin lyhyen tuttavuuden jälkeen samat kuin ap teki. Vaikka olenkin nainen.

Varoituskellot parähtäsivät hetimmiten, jos karsinaan laitetaan aidat korkeiksi jo tuttavuuden alussa, kun ei kumpikaan tiedä toisestaan muuta, kuin että mielenkiintoisen tuntuinen ihminen. Puolin ja toisin ihmiseen täytyy tutustua, mentiin sänkyyn tai ei, ennenkuin moisia lupauksia voi antaa.

Tämä ap:n uusi miestuttavuus toimi täysin jnormaalin ihmisen tavoin, kun aloitti perääntymisen naisesta, joka ottaa määräävän ja hallitsevan otteen jo kättelyssä. Tasa-arvoisesta ja toisiaan kunnioittavasta, kuuntelevasta parisuhteesta ei ole toivoakaan.

Teit suhteen täystyrmäyksen koko hanskalla, ap.

Tämä on sellainen asia, että kun sen kerran tajuaa niin kaikenlainen stressaaminen ja epäröinti ja miehen käytöksen analysointi jää vähemmälle. Ikäänkuin näkee asiat kristallin kirkkaasti ja ymmärtää olla realisti. Itse olen siitä onnekas, että olen jo nyt parikymppisenä ymmärtänyt miten asia menee. Älä ole naiivi ap. Jos mies pitää 4-5päivän tauon kirjoittelussa niin ei hän kysymääsi kysymystä mieti. Ei vaan ole tarpeeksi kiinnostunut ja jaksa kirjoitella koko aikaa, ja käyttää aikaansa treffisivulla onlinessa muille naisille kirjoitellen.

Kertauksen vuoksi, sanon nyt kolme FAKTAA miesten käytöksestä, jotka jokaisen naisen tulisi tajuta. Ja nämä kolme faktaa kattavat 99% miehistä, joitain ihan muutamia poikkeuksia tähän maailmaan mahtuu aina. Kun nainen SISÄISTÄÄ nämä faktat niin elämä HELPOTTUU huomattavasti, kun ei tarvitse miettiä ja pohtia ja tuhlata aikaansa vääriin miehiin.

FAKTA NRO

1. Jos mies on naisesta kiinnostunut hän soittelee ja pitää yhteyttä.

Ihastunut ihminen haluaa olla MAHDOLLISIMMAN PALJON tekemisissä ihastuksensa kohteen kanssa. Tämä fakta pätee aina. Jos miehestä ei kuulu mitään niin unohda koko tyyppi. Toki voit itse ottaa yhteyttä mutta SE EI RATKAISE MITÄÄN. Kiinnostunut mies on aina oma-aloitteinen ja ottaa yhteyttä, vaikka olisikin esim. ujo.

2. Jos mies on naisesta kiinnostunu hän haluaa tavata naista mahdollisimman usein.

Tämä on aivan päivänselvä asia. Kiinnostunut mies ikävöi naista ja haluaa olla tämän kanssa aina kun mahdollista. Älä ala selittelemään itsellesi mitään jos mies ei pidä yhteyttä tai ehdottele tapaamisia. Ei, hän ei ole LIIAN kiireinen, ujo, sitoutumiskammoinen, ahdistu liian tiiviistä yhteydenpidosta tai ole traumaantunut menneistä suhteista. Älä SELITTELE miehen käytöstä päässäsi jos se on päivän selvää. Kiinnostunut mies haluaa tavata ja olla yhdessä ja jos hän ei asian eteen tee mitään HÄN EI OLE TARPEEKSI KIINNOSTUNUT!

3. Jos mies on naisesta tarpeeksi kiinnostunut hän haluaa seurustella tämän kanssa.

Kyllä, luit oikein, seurustella! Ei tapailla tai hengailla loputtomiin, vaan muodostaa kunnon suhteen. Miksikö? Kiinnostunut mies haluaa sitoutua naiseen ollessaan tarpeeksi ihastunut. Hän ei halua ottaa sitä riskiä, että nainen löytää jonkun toisen. Miksi naiset ovat niin naiiveja, etteivät tajua päivän selvää asiaa? Älä edelleenkään SELITTELE päässäsi miehen käytöstä. Hän EI OLE liian kiireinen tai vaikeassa elämäntilanteessa tai traumaantunut vanhoista suhteista. Hän ei vaan ole TARPEEKSI KIINNOSTUNUT sinusta jos ei halua seurustella. Kyllä mies tietää mitä haluaa kun sen tapaa. Jos tapailu venyy ja venyy kuukausien mittaiseksi eikä mies osaa päättää mitä haluaa niin UNOHDA! Mielestäni hirveästi yli kuukautta tai ainakaan kahta ei kannata alkaa odottamaan, koska mies tietää kyllä siihen mennessä jos on tavannut naisen jonka kanssa haluaa parisuhteen. Itse olen seurustellut kaksi kertaa ja kummallakin kerralla mies on tiennyt 2-6 tapaamisen jälkeen haluavansa suhteen kanssani. Kun KOLAHTAA kunnolla niin huopaaminen ja soutaminen ja odottelu on turhaa.

NAISET älkää tuhlatko aikaanne vääriin miehiin! Olkaa realisteja! Jos nämä kolme kohtaa ylhäällä eivät täyty niin UNOHDA mies ja siirry eteenpäin! Löydät kyllä miehen, joka OIKEASTI haluaa juuri sinut. Tämä ohje oli ap:lle ja myös muille naisille.

Turha "totuuslista" sinulla Nainen 22v.

Itse esim. tapailin nykyistä naistani alkuvaiheessa noin kerran viikossa, vaikka olin erittäin kiinnostunut. En ottanut jatkuvasti yhteyttä, vaan lähinnä vain sopiakseni seuraavan tapaamisen ja joskus muutakin juttua.

Olisi tämäkin suhde mennyt myttyyn sinun totuuslistallasi miehistä.

Naiset ovat hyviä itse teilaamaan suhteitaan tällaisilla keinotekoisilla kehitelmillä ja "strategioilla".

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen22v...:
Voin itse sanoa kokemuksesta, että jos homma etenee hyvin tahmeasti niin mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta. Kyselin kerran miehiltä netissä gallupin omaisesti, että kuinka usein OIKEASTI kiinnostunut mies haluaa tavata naista ja joka ikinen mies jolta asiasta kysyin vastasi että joka päivä tai ainakin useamman kerran viikossa. Eli jos mies on kiinnostunut sinusta, hän haluaa tavata usein ja myös pitää yhteyttä päivittäin tai ainakin lähes päivittäin. Jos mies ei toimi näin, ei hän ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut ja sun kannattaa siirtyä eteenpäin ja etsiä uusi mies. Suosittelen muuten lukemaan todella hyvän ihmissuhde oppaan jonka joka naisen tulisi lukea nimeltä He is not just into you.

Ei kannata ottaa niitä jenkkioppaita niin tosissaan. Ihmisiä on tosi erilaisia, ja jonkun tapa toimia ja reagoida on hetimiten, toinen harkitsee oikeasti sen 4-5 päivää. On todella hektistä ja jenkkien pikatreffailuhenkistä odottaa, että toinen ilmaisee heti kaikki tunteensa (joita ei välttämättä edes tiedä vielä itsellään olevan, tunteetkin kun kehittyvät ajan kanssa), ja jos ei laskettele rakkaudenlurituksia heti niin mies vain olan yli kuin roskapussi ja uutta putkeen. MIKSI ihmeessä näin pitäisi toimia? Kyllä oikeassa maailmassa, oikeiden ihmisten ja ihmissuhteiden kanssa asiat ottavat aikaa... Itse uskoisin, että jos mies haluaa vain seksiä, pikainen yhteydenotto on tavallista, koska sitä pesää halutaan äkkiä eikä haluta käyttää aikaa oikeasti omien ja toisen tunteiden, toiveiden, ajatusten, ominaisuuksien ym. pohdiskeluun.

Itselläni sattuu olemaan tuollainen harkitsevainen mies ja hän tosiaan saattaa palata johonkin keskustelunaiheeseen vaikka viikon päästä, kun on sitä aikansa saanut pyöritellä. Se on vain ihanaa, että hän paneutuu eikä sutaise kaikkea :-)

Kertauksen vuoksi, sanon nyt kolme FAKTAA miesten käytöksestä, jotka jokaisen naisen tulisi tajuta. Ja nämä kolme faktaa kattavat 99% miehistä, joitain ihan muutamia poikkeuksia tähän maailmaan mahtuu aina. Kun nainen SISÄISTÄÄ nämä faktat niin elämä HELPOTTUU huomattavasti, kun ei tarvitse miettiä ja pohtia ja tuhlata aikaansa vääriin miehiin.

En halua vähätellä sinua ikäsi takia, mutta kuulostaa, että kovasti on ihmissuhdeoppaan suoraviivaistettu, ihmissuhteet projekteiksi vääntämisen malli sinuun kolahtanut. Ja suoraan sanoen, et tunne 99 % miehistä. Ei kannata vetää yleistyksiä muutaman tyypin käytöksen pohjalta, siinä mennään vain metsään puolin ja toisin. Tarkoitat hyvää ja niin päin pois, mutta elämä tuo kyllä eteen kaikkea odottamatonta ja myös sellaisia ihania, kunnollisia, korviaan myöten rakastuneita miehiä, jotka eivät käyttäydy minkään opaskirjan tai teorian mukaan. Hyvä kommentti sinulla Mies_82!

3. Jos mies on naisesta tarpeeksi kiinnostunut hän haluaa seurustella tämän kanssa.

Kyllä, luit oikein, seurustella! Ei tapailla tai hengailla loputtomiin, vaan muodostaa kunnon suhteen. Miksikö? Kiinnostunut mies haluaa sitoutua naiseen ollessaan tarpeeksi ihastunut. Hän ei halua ottaa sitä riskiä, että nainen löytää jonkun toisen.

Taas väärin. Varmasti pätee moniin, mutta ei läheskään kaikkiin. Ensinnäkin sen jatkuvan tapaamisen ja seurustelun ero on veteen piirretty viiva ja kaikki puheet sitoutumisesta muutaman tapaamisen jälkeen ovat melko arvottomia.

Toisekseen, ei toista voi saada näin koskaan sitoutumaan. Edes naimisiin mennessä ei omista toista ihmistä, vaan kumpikin voi lähteä kävelemään niin halutessaan. Varmaan tilastoista huomaat, että usein näin käykin.

En itse seurustelun alkuvaiheessa varsinkaan puhu mistään yhteisistä sitoutumistoiveista, koska se on liian aikaista. Seurustelun alkuvaihe on tutustumisen aikaa, ei sitoutumisen aikaa. Sanon korkeintaan, että en tapaile nyt muita ja on tapana katsoa yksi juttu kerrallaan.

Sanon myös aina, että on vapaa päättämään omista asioistaan (tietysti myös vastuullinen) ja en edes halua olla suhteessa sellaisen kanssa, joka ei halua olla minun kanssani suhteessa. Siis oikein kehoitan lähtemään suhteesta, jos toinen sitä haluaa. Niinhän ihmiset kyllä tekemät muutenkin, lupaa siihen kysymättä.

Kyllä toisen saa sitoutumaan vain olemalla niin hyvä, että ei ole järkeä riskeerata sitä suhdetta ottamalla siihen kolmatta pyörää. Kaikki sopimukset ja lupaukset ovat vain paperia.

Joo, olen samaa mieltä. Mun mielestä kaikki miesten "käyttöoppaat" naisille ovat aika turhia - saman sukupuolen edustajien erot ovat usein isompia kuin miesten ja naisten väliset erot, näin mun kokemus kertoo.

Olen aiemmin ollut suhteessa tuollaisen funtsija-tyypin kanssa. Exä oli erinomaisen älykäs ja syvällinen mies, vaikka suhde ei sitten lopulta kantanutkaan. En siksi ole enää niin huolissani. Myönnän, että mun täräytys tuossa alkuviikolla oli hirmuisen typerä, mutta uskon, että mies voi myös pystyä ymmärtämään sitä tai ainakin hyväksymään, että noin tuli tehtyä. Hän on ihan fiksu tyyppi. Siksi mä ikäänkuin siitä oppineena sanoin, että soita sä mulle - halusin osoittaa, että haluan kuulla hänestä, mutta hänen omassa tahdissaan. En halua uskoa, että kumpikaan tässä pelaa tai leikkii vaikeaa. Ja jollain tasolla haluan uskoa, että me kuitenkin vähän jo kaivataan toisiamme. Tuskin mies olisi lähtenyt kesken mökkiloman veneellä ja autolla koko matkaa vaan syömään piknik-eväitä, ja olisihan hän yrittänyt lähennellä, jos ainoastaan seksi olisi ollut mielessä. Ja - olisihan hän voinut lopuksi sanoa, että ei nähdä enää, jos niiksen ois tullut.

Kiinnostunut mies haluaa sitoutua naiseen/alkaa seurustelemaan. Mielipidettäni tästä asiasta en muuta. Netti on täynnä naisten valituksia siitä, kun mies ei soita ja ehdota tapaamisia tai ei halua alkaa seurustelemaan. Siis jos mies haluaa vaan tapailla/hengailla niin onhan se selvää, ettei kiinnostusta löydy tarpeeksi. Mies_82 on tästä elävä esimerkki, sillä hän seurustelee naisensa kanssa eikä vaan tapaile tätä. Hän on ollut aikoinaan tarpeeksi kiinnostunut eli aloittanut SUHTEEN naisensa kanssa. Siis tietenkin tapailu on ihan ok ihan aluksi, mutta jos se jatkuu kuukausitolkulla niin kannattaa siirtyä seuraavaan mieheen. Samoin olen edelleen sitä mieltä, että kiinnostunut mies pitää yhteyttä ja haluaa tavata naista usein. Kuten aiemmin sanoin pidin netissä kerran gallupin aiheesta ja jokaikinen mies vastasi haluavansa tavata kiinnostavaa naista useamman kerran viikossa. Toki ihan tutustumisen alku voi olla tähän poikkeus. Omat poikaystäväni ovat aika nopeasti tienneet haluavansa minut ja jos katson vaikka tuttavapiiriäni niin kun kunnolla kolahtaa niin ei siinä kuukausia olla vatvottu vaan suhde aloitettu aika nopeasti. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos sinulla ap oli onnistuneet treffit niin jo mies on tarpeeksi kiinnostunut niin hän soittaa joko seuraavana päivänä tai sitä seuraavana. Ja käyppä muuten tarkistamassa, varmasti on deiteissä onlinessa edelleenkin.

Tai mä ajattelen juuri nyt niin, että miehen suunnalta olisi ehkä vähän hassua torpata mut tuon yhden väläytyksen takia. Pähkinänkuoressa sanoin hänelle, että olen tosissani enkä vaan hengaa deittien kanssa, ja halua vasta sänkyyn kun on turvallinen olo. Jos joku siitä _ihan_ hirveästi ahdistuu ja torppaa mut, niin OMG. Kun kuitenkin ymmärtääkseni muuten on ollut kivaa ja välillä on sähköä.

Tota, Nainen22 v., et tainnut lukea mun viestejä. Meillä oli deitit keskiviikkona, ja ne jatkui iltaan asti miehen toiveesta. Oltiin koko torstai yhdessä ja halailtiin ja käveltiin käsi kädessä, miehellä oli menoa perjantaina, mutta hän soitti lauantaina ja nähtiin sunnuntaina, jolloin jo meno alkoi mennä aika kiihkeäksi. Sen jälkeen mä soitin miehelle ma (ja täräytin sen, että haluan kokea että ollaan tosissamme ennen kuin mennään sänkyyn), mies soitti tiistaina (silloin tänne jo kirjoitin) ja keskiviikkona, sovittiin treffit, oltiin koko lauantai yhdessä ja juteltiin - ja nyt mies on mökillä. Koko tämän ajan hänen ajatuksenaan oli rempata mökkiä - ja sieltä hän myös tuli koko matkan lauantaina tänne kaupunkiin, vain minun takiani. Nyt on hänen vika lomaviikkonsa ja sinne on tulossa kavereita, joten toki ymmärrän, ettei heti nähdä.

Ja siis miehen pitäisi nimenomaan sekä soittaa että ehdottaa seuraavaa tapaamista. Vaikka tapaamista ehdottaisikin parin päivän päähän niin se on noin alussa ihan ok, mutta pointti on se, että mies on aktiivisesti viemässä juttuanne ja tutustumistanne eteenpäin. Eli hänen pitäisi ITSE sekä soittaa että alkaa ehdotella uutta tapaamista ainakin ihan lähiaikoina. Myöskään pelkkä yhteydenpito mutta sellainen "katsellaan" asenne ettei ikinä saada sovittua itse tapaamista ei ole oikein hyvä merkki.

No joo, loppujen lopuksi on valmis sitoutumaan, jos löytää oikein hyvän kumppanin ja on mielestään oppinut toisen tuntemaan hyvin. Siihen voi kyllä mennä kauankin. Varmaan sitouminen käsitteenäkin voi tarkoittaa vähän eri asiaa eri ihmisille.