Apua, mokasinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna_n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
^^Ihan totta, ja ihan hyvä, jos mieskin on sanonut, mitä ajattelee. Mutta mielestäni ei siitä huolimatta ole hyvä merkki, jos alkaa noinkin pian antamaan näkemyksiä toisen luonteenpiirteistä. Ymmärrän hyvin, jos ap:lle on tullut tarve tehdä selväksi, ettei ole millään kepeällä mielellä deittailemassa ts. esim vain kasuaalisti seksisuhteen perään, koska niitäkin noilla markkinoilla aika paljon on. Ei vakavasti asioiden ottaminen silti tarkoita sitä, että heti oltaisiin naimisiin menossa, vaan lähinnä sen selväksi tekemistä, että lähtökohtaisesti on etsimässä elämänkumppania ja ns vakavaa suhdetta.

Kylläpäs täällä maalaillaan piruja seinille. Suotta alatte tuomioita jakamaan, eihän tuossa mitään kauheaa ole oikeasti sattunut puolin eikä toisin.

Kummastuttaa, että moni täällä tulkitsee miehen puheet sillä tavalla, että niissä muka kritisoidaan ap jotenkin ihmisenä. Eihän siitä ole lainkaan kyse. Keskustelivat omista odotuksista ja ajatuksista sen suhteen, kuinka seurustelua tulisi jatkaa jne. Sehän on hyvä asia.

Laittakaa ne tuomionpäivän pasuunat nyt pois hyppysistä odottamaan sitä oikeaa maailmanloppua.

Kivaa kun olen saanut näin paljon ajatuksianne, kiitos!

Olen miettinyt tässä kirjoituksianne, omia fiiliksiä ja vaikutelmia miehestä ja meidän molempien käytöstä. Olen samaa mieltä siitä, että on hyvä, että mies sanoi mitä ajatteli. Minä sanoin hänelle aika kärjistetysti asiat, mikä tässä vaiheessa ei ollut fiksua - mutta mähän en olekaan täydellinen. En halunnut seksiä siitä luontevasta syystä, että seksi on mulle myös turvaa ja vapautta olla oma itseni lähellä toista. Siksi se kuuluu mun maailmassa mulle vain silloin, kun koen itseni rakastetuksi ja täysin hyväksytyksi. Jos sellainen fiilis tulee, niin sen vietäväksi toki haluan heittäytyä. Ja kun sanoin tällaista miehelle, niin hänen mielestään mulla on liian selvä kuva siitä, miten asioiden pitäisi mennä. Mutta minusta se ei ole minun "virheeni" enkä minä ole "väärä" - olen aikuinen nainen ja varsin hyvä sellainen juuri siksi, että mulla on mun itse määrittelemäni maailmankuva. Jollain tasolla luulen, että mies on deittaillut aivan liian monen naisen kanssa ja kokenut traumoja. Hän mm. sanoi myös jotain, että jos tästä ei tule mitään niin sitten mä muka suutun. Olin ihan että täh ja totesin, että kuule nyt sä liität muhun jotain mikä mulle ei kuulu, en suutu jos musta ei tykätä :))

Edelliseen viestiin viitaten. Mulla oli tarve kertoa miehelle, että olen tosissani, en juoksemassa alttarille (hei, mullakin on kriteerit ja mä kyllä päätän myös!) mutta silti niin, että jos seksiä haluaa niin mun päänsisäiseen maailmaan pitää tutustua ensin.

Eli lopputulema: olen ehkä hitusen huolissani miehen puuskahduksesta. Jos hän on sitä mieltä, että 3 treffien jälkeen ei voi sanoa yhtään mitään, niin miten ihmeessä hän pystyi tuollaiseen luonneanalyysiin minusta, siis oikeasti?? Ja miksi siinä tuli nyt sitten pelkkää negatiivista palautetta - siis kyllähän mies itse koko ajan on soitellut perään ja halunnut tavata, eikö se kuitenkin kerro siitä, että mussa saattaa olla jotain hyvääkin? Lisäksi hän on esim. halunnut halailla ja kulkea käsi kädessä ihan julkisella paikalla, mikä musta ei viittaa ihan pelkästään seksin vonkaamiseen.

Ja nyt vikat kysymykset, jos joku enää tätä jaaritusta jaksaa ;) Mä olen ehkä hitusen sekaisin tämän jutun suhteen. Olen ollut suhteessa luonnehäiriöisen kanssa ja deittailin yhden ihan vinksahtaneen kanssa vähän aikaa sitten. Olen kuin magneetti siinä suhteessa :) Olen siis tosi varovainen ja siksi jarrutan kovaa heti kun näen vaaran merkit. Tässä tilaneessa niitä pieniä signaaleja ovat esim se, että mies liittää muhun asioita ja ominaisuuksia, mitä hän ei vaan voi vielä tietää olevan. Hän puhui syyttävästi "sinä"-muodossa eikä kertonut, miltä hänestä tuntuu minun käytökseni. No se ei ole tietty mikään häiriö vaan hieman epäonnistunut tapa kommunikoida. Mutta tämä aikainen purskahdus vähän mietityttää - jos hän haluaa helppoa yhdessäoloa alkuun, niin eikö siitä voi rauhassa kertoa ja kenties myös perustella kantaansa mulle?

No niitä oikeita kysymyksiä. Kannattaako mun tavata hänet - voin yhä peruuttaa? Voiko teidän mielestänne tästä tulla mitään, kun alku on näin negatiivista ja mun käytös miehen mielestä vääränlaista? miksi mies haluaa yhä tavata mut, vaikka mussa on hänen mielestään huonoja puolia? ja miksi mies purskautti asiat mun niskaan, eikö puhuminen ja keskustelu ole kuitenkin ihan hyvä juttu? Mä siis yhä uskon, että hän reagoi johonkin... Ei näihin ole mitään varmaa vastausta, I know, mutta ajatuksenne auttaa mua reflektoimaan omaa tilannettani ja tekemään omia päätöksiä. En tänään ole nimittäin enää yhtään varma, että haluan nähdä tota kaveria - enkä ainakaan ala herraa miellyttää.

p.s. Kyllä mies siis suoraan mua ihmisenä kritisoi, se on totta. Hän sanoi, että esim. mun tapani heittää ilmaan valmiiksi mietittyjä asioita ikäänkuin hieman provosoiden ja väittelyä odottaen ei ole kivaa = ärsyttää.

p.s. Kyllä mies siis suoraan mua ihmisenä kritisoi, se on totta. Hän sanoi, että esim. mun tapani heittää ilmaan valmiiksi mietittyjä asioita ikäänkuin hieman provosoiden ja väittelyä odottaen ei ole kivaa = ärsyttää.

No nyt se vika kysymys vielä kristallisoitui ;) Miksi tuollainen kiukkuinen puuskahdus? Siinä käytiin läpi mun käytöstä, mun kangistuneet mallit siitä, miten asioiden tulee olla, jne.? Miksi kiukutella, kun voi vaan sanoa, että hei, ollaan liian erilaisia - mua ei enää kiinnosta?

Moi,

Kirjoitin pari kommenttia aiemmin tähän ketjuun. Itselläni siis tällä hetkellä seur.suhde, jota jatkunut 8 kk eikä mies vieläkään osaa sanoa mitä elämältään haluaa. Tavallaan en voi kuin ymmärtää hänen tilanteensa, hänhän on eronnut vasta hiljakkoin. Siinä elämänvaiheessa harva TODELLA pystyy sanomaan kenellekään olevansa aivan varma, että haluaa liittoon yhtään kenenkään kanssa. Oliko tuo mies myös vasta hiljakkoin eronnut?

Oma miesystäväni sanoo tarvitsevansa aikaa. Sanoo tykkäävänsä musta todella paljon, mutta sitä r-alkuista sanaa olen kuullut vain pari kertaa. Eihän se hyvältä tunnu, mutta kumpikaan meistä ei kaikkien sanallisten "sotien" jälkeenkään näytä haluavan heittää tätä suhdetta menemään. Mukavaa on usein, arkea eletään jne. Ja minä tunnen olevani ensimmäistä kertaa oikeasti rakastunut! Sinänsä suuri harmi, että hänen elämäntilanteensa ei ole sellainen kuin itselläni, että olen kauan toivonut sitä kunnollista normaalia parisuhdetta, yhteistä tulevaisuutta... Se haaveeni ei nyt toteudu ainakaan lähiaikoina. Siihen tyydyn tai sitten kyllästyn odottelemiseen. Sen aika näyttää.

Sun aiemmista kuluttavista suhteistasi johtuen olet ehkä hieman liikaa odottamassa ehdottomia vastauksia. Tiedän itsekin, että kun rakastuu ja toinen tuntuu siltä unelmalta, itsensä pidätteleminen on vaikeaa. Luulisin, että tuo mies olettaa, että jos hän vastaa myöskin kaipaavansa vielä parisuhdetta, perhettä ehkä jne., hän samalla lupautuu sinulle - sinua ollenkaan vielä tuntematta? Voisiko olla niin? Hän voi todella ajatella, ettei vielä TIEDÄ, mihin olisi valmis - siis kenenkään kanssa. Usein ajattelemme omalta kantiltamme ja odotamme, että toiselle pitäisi jotkut asiat olla yhtä selkeitä ja helppoja kuin itsellemme. Mutta meillä kaikilla on omat menneisyytemme, traumammekin.

Sinuna ottaisin rauhallisesti nyt päivä kerrallaan. Tietysti tuossa vaiheessa on vielä helppo perääntyä, jos tuntuu, että menee pelkäksi kinaamiseksi. Toivon sulle kaikkea hyvää :) !

Kiitos vielä ajatuksistasi, luinkin niitä jo aiemmin! Mies ei siis ole koskaan asunut kenenkään kanssa ja 1/2 vuoden seurustelu loppui keväällä "kaveruuteen". Kyllä mies on sanonut haluavansa just samoja juttuja kuin minä, mutta siis hänen pointtinsa oli se, että hän ei osaa vielä sanoa, haluaako olla mun kanssa vaiko ei. En mäkään tiedä, mutta sen tiedän, että olen liian vanha hengailemaan.

Äh, taas unohdin kirjoittaa sen tärkeimmän jutun... Mies on siis ollut deittipalstalla pari vuotta - joskin ei-aktiivisena sen seurusteluajan ja tavannut monta naista. Tämän hän kertoi täysin avoimesti mulle - ja oli tavannut pari naista suhteen päättymisen jälkeen, mutta ne eivät edenneet yhtä tapaamista pidemmälle. Tämä kenties on se syy tähän kitkaan - mä olen ihan noviisi tässä deittikuviossa ja hänellä taitaa olla rutiinia. Minä ikäänkuin teen kaikki "virheet" ja hän on varovainen kun tietää nämä kuviot. Mä kaahaan suoraan ojasta allikkoon ja hän "säästelee" itseään ja tarkkailee, mikä on tosi järkevää. Mutta silti en tajua tuota kiukkuista purkausta enkä sitä, että lopputulema oli, että hän silti haluaa tavata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Äh, taas unohdin kirjoittaa sen tärkeimmän jutun... Mies on siis ollut deittipalstalla pari vuotta - joskin ei-aktiivisena sen seurusteluajan ja tavannut monta naista. Tämän hän kertoi täysin avoimesti mulle - ja oli tavannut pari naista suhteen päättymisen jälkeen, mutta ne eivät edenneet yhtä tapaamista pidemmälle. Tämä kenties on se syy tähän kitkaan - mä olen ihan noviisi tässä deittikuviossa ja hänellä taitaa olla rutiinia. Minä ikäänkuin teen kaikki "virheet" ja hän on varovainen kun tietää nämä kuviot. Mä kaahaan suoraan ojasta allikkoon ja hän "säästelee" itseään ja tarkkailee, mikä on tosi järkevää. Mutta silti en tajua tuota kiukkuista purkausta enkä sitä, että lopputulema oli, että hän silti haluaa tavata.

Se tosiasia, että hän (kuten minäkin olen valitettavasti joutunut tekemään) on tavannut useita naisia nettideittaillessaan, ei tarkoita kuin sitä, että hän on aktiivinen ja sitä, kuinka vaikeaa on löytää sopivaa kumppania edes täällä nettiviidakossa, missä tarjontaa kyllä on pilvin pimein.

Useimmat varmasti joutuvat notkumaan etsiskellessään montakin vuotta ennen kunnon kolahdusta. Sen huomaat itsekin, jos päädyt vielä netistä seuraa etsimään.

Ymmärsin ensin, että olit ylipäätään kertonut hänelle, mitä toiveissasi on. Nyt kuitenkin kirjoitat, ettei hän osannut sanoa, haluaako olla jatkossa sinun kanssasi. Siis et kai tosissasi kysynyt tuota? Puhut nyt vähintään kahdella tavalla asioistasi. Älähän hätäile! Jos tivaat mieheltä halukkuutta juuri sinun kanssasi tulevaisuuden viettämiseen, on varmaa, että hän pelästyy ja juttu jää siihen.
Olisi outoa, jos joku muutaman tapaamiskerran jälkeen tietäisi:" se on siinä!"

Joo, huomaan että kirjoitin vähän epäselvästi. Siis: olen kertonut profiilissani ja meileissä periaatteellisista toiveistani - niihin perustuen mies otti yhteyttä. En ole kertaakaan sanonut, että haluan sinä hänen kanssaan, vaan sen oikean ihmisen kanssa. Kuitenkin olen sanonut olevani tosissani (en hänen kanssaan vaan periaatteessa): etsin oikeasti oikeaa miestä, en halua vaan hengata ja harrastaa seksiä.

Siis en tivannut, että ootko mun kaa :)) Lähinnä sanoin, että olen vakavissani ja siksi pelästyin vähän nopsaa etenemistä fyysisellä tasolla, kun musta henkinen yhteys on mahtavan fyysisen yhetyden alku ja juuri. En ole sanonut, että ota tai jätä, vaan nimenomaan asettanut rajoja omalta osaltani, näin sen itse koen.

No nyt kuulostaa paremmalta ts. olet itsekin huomannut asioita, joiden suhteen kannattaa olla olematta liian sinisilmäinen. :)

Toisin kuten täällä joku sanoi, niin ei tässä kukaan varmaan halua olla mikään tuomionpasuuna, ts. eihän netin perusteella voi oikeasti sanoa kenenkään suhteesta juuta eikä jaata. MUTTA jos ja kun on kokemusta ei-niin-terveistä suhteista, niin sitä osaa ehkä joistain merkeistä olla enemmän varuillaan jo alkuvaiheessa.

Sanoisin, että ap:n kannattaa olla välittämättä liikaa meidän ulkopuolisten näkemyksistä (minunkin;)) ja sen sijaan kuunnella omaa sisintä ja intuitiota. Jos tuntuu siltä, että suhteessa olisi ehkä jotain kehittymisen mahdollisuutta ja potentiaalia, niin siitä vaan tapailemaan edelleenkin, sittenhän sen näkee. Ainahan sitä voi lopettaa tapailun koska vaan, jos tulee toisiin aatoksiin.

Joo, käytän näitä ajatuksianne muodostaakseni oman lopullisen päätökseni - prosessoin niitä ja nukun yön yli - ja kas, tiedän mitä ajattelen :) Kiitos siis oikein kovasti niistä!

Mutta se kysymys: miksi mies haluaa yhä tavata, mielestänne, vaikka niin paljon "vikaa" kuitenkin oli? tämä kysymys on mulle tärkeä siksi, että yritän miettiä, jaksanko enää lähteä minnekään ja haluanko käyttää aikaani tähän. Mitään varmaa vastausta ei ole, mutta olisin kiitollinen näkökulmista :)

Toisaalta se viittaa rehellisyyteen, jos sanoo suoraan, mutta viittaa se myös kyvyttömyyteen kommunikoida toisen tunteita kunnioittaen.

Tuo, että toinen pelkää, että suutut, kertoo ehkä huonosta itsetunnosta joka taas selittää puuskahtamisen.

Nämä ovat vain hyviä tilanteita, joita toivoisi mahdollisimman monelle paljastuvan heti seurustelun alussa, jos niitä on tullakseen. Yleensäkin virhetilanteet ja niihin suhtautuminen on paljastavaa, silloin voi päätellä, että haluianko minä jatkossakin ratkoa elämän ongelmia tällä tavalla. Tietysti muuttua voi ja joitakin purkauksia on vain siedettävä ja ne kuuluvat elämään, mutta sitä en kenellekään soisi, että hän joutuisi suhteessa miettimään käytöstään, että osaisi käyttäytyä "oikein".

Sovi treffit kolmeksi, myöhästy tunti ja lähtekää ajamaan neljänruuhkaan, niin olet paljon viisaampi:)

Älä mene sänkyyn, mutta tapaile häntä, kyllä sinä huomaat käytöksestäsi, että miltä tuntuu..kannattaako jatkaa?

Joo, huomaan että kirjoitin vähän epäselvästi. Siis: olen kertonut profiilissani ja meileissä periaatteellisista toiveistani - niihin perustuen mies otti yhteyttä. En ole kertaakaan sanonut, että haluan sinä hänen kanssaan, vaan sen oikean ihmisen kanssa. Kuitenkin olen sanonut olevani tosissani (en hänen kanssaan vaan periaatteessa): etsin oikeasti oikeaa miestä, en halua vaan hengata ja harrastaa seksiä.

Voi hyvin olla, että tarkoitatte tietyillä sanoilla eri asioita. Sanoit miehelle, että olet tosissaan ja odotat samaa häneltä. Se kuulostaa naiset suusta kovasti samalta, kuin "olen jo valmis sitoutumaan sinuun ja odotan samaa sinulta". Käsitin, että mies vähän näin aavisteli ja siksi otti takapakkia miettiäkseen mihin on menossa. Eihän yleensä voi luvata sitoutumista kolmen tapaamisen jälkeen, koska oikeasti siinä ei vielä tunne toista niin hyvin. Tietysti tarkoitit kuitenkin (kai?), että et hae vain ystävää tai seksiä. Olisi ollut parempi se juuri noin sanoa. Se "tosissaan" oleminen on liian tulkinnanvaraista.

Teot kertovat aina enemmän, kuin sanat. Sanoi jotain negatiivista, mutta oli aikaisemmilla tapaamisilla käsittääkseni paljonkin osoittanut kiinnostusta ja edelleen osoittaa sitä. Mitäpä tuota enää kyselemään, tietysti edelleen pitää sinusta. Muuten olisi joko jättänyt soittamatta, tai laittanut poikki. Teit sen jopa helpoksi ehdottamalla sitä ja hän ei halunnut. Mitä vielä mietit.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Sovi treffit kolmeksi, myöhästy tunti ja lähtekää ajamaan neljänruuhkaan, niin olet paljon viisaampi:)

Älä mene sänkyyn, mutta tapaile häntä, kyllä sinä huomaat käytöksestäsi, että miltä tuntuu..kannattaako jatkaa?

No huhhuh! Miksei samantien kehoteta potkaisemaan haaroihin ja katsomaan reaktiota:

Väkivaltainen reaktio -> Naistenhakkaaja
Itku -> Liian herkkä
"Ei tunnu missään" -> Alapää ei toimi
Sattui, hiukan tuohtunut, antoi anteeksi -> voi jatkaa tapailemista

Mutta vakavasti puhuen nämä pelaamiseen kehoittavat ovat lukeneet liikaa cosmoa. Mies pitää sinua vain lähinnä ärsyttävänä, jos myöhästyt tunnilla jne.

okei, kiitos vielä sinulle :) Taidettiin todella puhua ristiin asiat. Joskin siis sanoin lopuksi, että tarkoitin ei-hengaamista vaan enemmän sellaista yhdessäoloa, millä voi olla jokin tavoite - joskin perääntyä saa jos niikseen tulee - aina. Ja tosiaan tarkoitin, että mulla ei ole aikaa eikä halua hakea seksiseuraa tai kavereita, vaan että olen tositarkoituksella liikkeellä - mutta en siis välttämättä hänen suhteensa, sitä kun ei vielä voi tietää.

No voi mikä soppa :)) Aion antaa nyt vaan palaa, korjaillaan sitten palaneita näppejä jossain vaiheessa, jos tarve vaatii ;)

Lämmin kiitos kärsivällisyydestänne, kiitän ja kumarran :)

No voi mikä soppa :)) Aion antaa nyt vaan palaa, korjaillaan sitten palaneita näppejä jossain vaiheessa, jos tarve vaatii ;)

Juu anna palaa vaan, nähtiin juuri naisen kesytys, jossa hän saatiin tuntemaan tarkoituksellisesti syyllisyyttä ja laittoi silmänsä kiinni. Pidä nyt hyvä ihminen järki mukana kuitenkin, asioiden korjailu on aina vaikeampaa ja rasittavampaa.

en nyt ihan tosissani kehoittanut tuntia myöhästymään, mutta virhetilanteissa edelleen toinen tutaan; niin kuin Saijonmaa laulaa; mistä tunnet sä ystävän...

En ole lukenut kovin tarkkaan Ap; kirjoituksia.Jotain pintapuolisesti.Se on jäänyt mieleen,Ap on saanut monenlaista palautetta.Tässä asiaa enempää tuntematta,Ap:lle tsemppiä.

Minusta on outoa ja surullista, että suhteeseen lähdetään useinkin epävakaalta pohjalta. Suhde on kaunis asia; siihen ei kuulu toisen väheksyminen , jatkuva riitely, epävarmuus. Ja kaikesta tästä huolimatta ihmiset seurustelevat väkisin.

okei, kiitos vielä sinulle :) Taidettiin todella puhua ristiin asiat. Joskin siis sanoin lopuksi, että tarkoitin ei-hengaamista vaan enemmän sellaista yhdessäoloa, millä voi olla jokin tavoite - joskin perääntyä saa jos niikseen tulee - aina. Ja tosiaan tarkoitin, että mulla ei ole aikaa eikä halua hakea seksiseuraa tai kavereita, vaan että olen tositarkoituksella liikkeellä - mutta en siis välttämättä hänen suhteensa, sitä kun ei vielä voi tietää.

Lämmin kiitos kärsivällisyydestänne, kiitän ja kumarran :)

Mitä tarkoittaa "olla liikkeellä tositarkoituksella"? Tyhmä kysymys, vai kuinka? Jokaisella on varmaan jonkinlainen käsitys siitä, mutta mikä on sinun ajatuksesi? Tarkoitatko heti kättelyssä lasten hankkimista, jolloin miehen seksialoitteet ovat aika relevantti tapa lähestyä tavoitetta? Vai tarkoitatko yhdessä asumista, jolloin ruuanlaitto ja kahvinkeitto ovat mieheltä sopiva tapa lähestyä tavoitetta? Vai tarkoitatko avioliittoa ja omistusasunnon hankkimista, jolloin riittävä määrä tuohta pitäisi mieheltä löytyä? Ravintolaillallisten ja muun kustantamisen ohessa sen tavoitteen voisi varmistaa.

Nämä ovat niitä juttuja, joita ensimmäisenä tulee mieleen tositarkoituksesta, jos suhde ei olisi hengailua, yhdessä viihtymistä ja ystävyyttä. Tositarkoitus tuntuu olevan monen seurustelusuhteen etenemisen kompastuskivi alussa ja myöhemmin, tosin eri merkityksessä. Vaikken kannata mitään ruuhkatestejä ja muuta arkipäivän yhteisen ymmärryksen hakemista keinotekoisesti, niin ei muutaman kerran tapaamisesta voi kovin paljon päätellä, muuta kuin synkkaakö ihan perustasolla. Tarvitaan nimenomaan sitä aikaa ja eri tilanteita ja olosuhteita, joissa kumpaisenkin käytös ja suhtautuminen tulee ilmi.

Keskustelu varsinkin kirjoitettuna netissä on vain osa ihmisen ajatuksia ja arvomaailmaa, ehkäpä vain se ideaali ja kuviteltu toive, mikä on tositilanteissa aivan muuta. Jos siis yhtään on kiinnostunut toisesta ja hänen seurastaan, kannattaa tapailla, kertoa ajatuksistaan ja tunteistaan. Jos ei tule vastakaikua tai toisen tapa elää ja olla on vieras ja ärsyttää, niin seurustelun ja tapailun voi lopettaa tai se loppuu itsestään. Sellainen pähkäily, mitä sanoi ja mitä teki ja miten pitäisi olla, että saavuttaisi tavoitteen tositarkoituksesta tulee kuitenkin epäonnistumaan, ellette sovi ihmisinä parisuhteeseen. Joten kaikki ärsytys toisen persoonassa on yhtä arvokasta viestiä kuin mielihyvä ja tyytyväisyys yhdessä olosta. Myös miehen kokema ärsyyntyminen voi merkitä suhteen päättymistä. Hänelläkin on varmaan tavoitteensa uudelle suhteelle.

Alkuperäinen kirjoittaja tosi kyseessä:
Keskustelu varsinkin kirjoitettuna netissä on vain osa ihmisen ajatuksia ja arvomaailmaa, ehkäpä vain se ideaali ja kuviteltu toive, mikä on tositilanteissa aivan muuta. Jos siis yhtään on kiinnostunut toisesta ja hänen seurastaan, kannattaa tapailla, kertoa ajatuksistaan ja tunteistaan. Jos ei tule vastakaikua tai toisen tapa elää ja olla on vieras ja ärsyttää, niin seurustelun ja tapailun voi lopettaa tai se loppuu itsestään. Sellainen pähkäily, mitä sanoi ja mitä teki ja miten pitäisi olla, että saavuttaisi tavoitteen tositarkoituksesta tulee kuitenkin epäonnistumaan, ellette sovi ihmisinä parisuhteeseen. Joten kaikki ärsytys toisen persoonassa on yhtä arvokasta viestiä kuin mielihyvä ja tyytyväisyys yhdessä olosta. Myös miehen kokema ärsyyntyminen voi merkitä suhteen päättymistä. Hänelläkin on varmaan tavoitteensa uudelle suhteelle.

Nimenomaan, netti on pyhäpuoli. Hyvin ilmensi miehen vastaus pyhäpuolta siinä, että hän suunnitteli koko illan mitä hän puhelimessa sanoisi. Kirjoittelu netissä toimii kuin seksi, se kyllä sitouttaa, mutta ei se arjen selviämisestä kerro mitään ja valitettavasti ei myöskään persoonan todellisesta tilasta; moni on surmattu ensimmäisillä treffeillä, joten ei se mitään vaaratontakaan ole. Ilmeisesti sitten olemme tuomiopäivän pasuunoita, mutta ihan kyllä oman itsemme suojelemiseksi ja muidenkin silmien avaamiseksi. Paitsi tietysti jokainen saa mokata oman elämänsä ihan itse, mutta ei sekään ole pakko, jos suhtautuu asioihin järjellä.