apuva, mitä tehdä pojan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaamea-akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaamea-akka

Vieras
eli, poika 1v1kk herää yöllä huutamaan, itku miltei hysteeristä.. rauhottuu kun olen istunut jonkun aikaa vieressä. mutta kun yritän lähteä huoneesta huuto alkaa taas... poika tapittaa silmät suurina että oonko lähdössä ja jos edes yritän nousta tuolilta niin huutaa... alkoi nyt ihan yht äkkiä, mitä ihmettä tää on...?
en oikein jaksais istua tuntikaupalla pojan huoneessa keskellä yötä... tarttis saada itsekkin unta... mikä olisi paras keino saada poika taas nukkumaan kunnolla...??

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hmmm.... Aikainen ikä yöllisille kauhukohtauksille ja toisaalta ei tajuais sun läsnäoloakaan silloin sen aikana. Ehkä alkanut nähdä painajaisia?

nii se ois kyllä yks vaihtari... kun selkeästi on miltei hysteerinen kun ekan kerran meen sinne huoneeseen, tahtois syliin mutta sitte kuitenkaan sylissä ei tahdo olla, selkä kaarella kirkuu... mutta siis silmät on auki kun sängyssä makaa/istuu ja selkeästi ojentelee käsiään jotta ottaisin syliin..

meillä sama tytön 1,3v kanssa, tosin herää parikin kertaa. Ihan kuin olis unessa ja huutaa vaan, sit ku herää niin huuto jatkuu.. johtuu kyllä hampaistakin ja siitä kun on lähtenyt kävelemään,kiipeilee ja touhuaa niin paljon, tuntuu tulevan uniin kaikki.
nyt on viikko tätä ollu ja äiti on hiukan väsynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja minskunmamma:
meillä sama tytön 1,3v kanssa, tosin herää parikin kertaa. Ihan kuin olis unessa ja huutaa vaan, sit ku herää niin huuto jatkuu.. johtuu kyllä hampaistakin ja siitä kun on lähtenyt kävelemään,kiipeilee ja touhuaa niin paljon, tuntuu tulevan uniin kaikki.

meillä ei mun mielestä oo opittu nyt ees mitään uusia taitoja... eikä hamapaitakaan näyttäis olevan lisää tulossa...
meilläkin siis tuota heräämistä tapahtuu useamman kerran yössä..
mikä olis nyt sitte paras keino saada poika nukkumaan kun huudattaminen tuntuu niin kovin julmalta, ja kuitenkaan en halua opettaa poikaa siihen että istun huoneessa niin kauan että nukahtaa uudelleen... viimeyönä meni ekalla kerralla 40min tokalla kerralla 30 min. sittenvälissä oli maidonjuonti ja viimesen kerran aamuviideltä huusi niin ei rauhottunut millään ja ite olin niin nukuksissa ettei siitä istumisesta tullut mitään.. kaappasin pojan mun viereen nukkumaan... tosin siinä meni varmaan 30min ennenkuin siihenkään nukahti, ja sitte pyörii levottomana joten mä en saa unta... :/

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
Alkuperäinen kirjoittaja minskunmamma:

meillä ei mun mielestä oo opittu nyt ees mitään uusia taitoja... eikä hamapaitakaan näyttäis olevan lisää tulossa...
meilläkin siis tuota heräämistä tapahtuu useamman kerran yössä..
mikä olis nyt sitte paras keino saada poika nukkumaan kun huudattaminen tuntuu niin kovin julmalta, ja kuitenkaan en halua opettaa poikaa siihen että istun huoneessa niin kauan että nukahtaa uudelleen... viimeyönä meni ekalla kerralla 40min tokalla kerralla 30 min. sittenvälissä oli maidonjuonti ja viimesen kerran aamuviideltä huusi niin ei rauhottunut millään ja ite olin niin nukuksissa ettei siitä istumisesta tullut mitään.. kaappasin pojan mun viereen nukkumaan... tosin siinä meni varmaan 30min ennenkuin siihenkään nukahti, ja sitte pyörii levottomana joten mä en saa unta... :/

Miek oon vaikka mitä yrittäny, mutta kokeileppas tassuhoitoa(googleta), se auttoi meillä kun tyttö oli pienempi. Mie en muuta taia ku oottaa ja toivoa että menee pian ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
vai vosiko tässä iässä tulla joku eroahdistus...??
ja voiko se näyttäytyä näin...?
entäpä aistiiko noin pieni jos vanhemmilla ei välit kunnossa...?

no se eroahdistus tais olla meilläkin pahimmillaan vuoden tietämillä, mutta se onneksi on jo helpottanu, meillä molemmilla.

Yhteistyössä