Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Täällä on sanottu, että poikani näyttää vammaiselta epäsikiöltä. Toisaalta häntä on sanottu myös suloiseksi nappisilmäksi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Itse kallistun tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen.
Poikasi ei oo ruma, vaan erikoisen/erilaisen näköinen. Täytyy myöntää, että kuvan perusteella luulin kehitysvammaiseksi. Mun ihana 4v. tyttö on vähemmän kaunis pullukka ohut tukkainen pallopää. Äitiinsä tullut.![]()
No mä en kyllä ole luullut Teenlitkun poikaa vammaiseksi. Ottaa oikein päähän, täällä on muutama/joku palstailija, joka tykkää aina väläytellä tällästä, mukamas ihan hyvällä ja rehellisesti. |O |O Törkimys, kukaan ei usko, että sanot tuon hyvällä, vaan se on ihan tahallinen yritys loukata ja vielä siten, että loukattu ei saa mitenkään ilmaista loukkaantumistaan, ettei leimaannu joksikin.
Ihmettelen kyllä sitä, että teidän lapsia on luultu joissakin ketjuissa vammaisiksi. Itse en ole nähnyt heissä niitä piirteitä kuvissa.
Mun pojista ei ole koskaan sanottu mitään kuvaketjuissa mutta tyttöä on haukuttu rumaksi. Mutta jokaiselle sallittakoon mielipiteensä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Täällä on sanottu, että poikani näyttää vammaiselta epäsikiöltä. Toisaalta häntä on sanottu myös suloiseksi nappisilmäksi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Itse kallistun tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen.
Poikasi ei oo ruma, vaan erikoisen/erilaisen näköinen. Täytyy myöntää, että kuvan perusteella luulin kehitysvammaiseksi. Mun ihana 4v. tyttö on vähemmän kaunis pullukka ohut tukkainen pallopää. Äitiinsä tullut.![]()
No mä en kyllä ole luullut Teenlitkun poikaa vammaiseksi. Ottaa oikein päähän, täällä on muutama/joku palstailija, joka tykkää aina väläytellä tällästä, mukamas ihan hyvällä ja rehellisesti. |O |O Törkimys, kukaan ei usko, että sanot tuon hyvällä, vaan se on ihan tahallinen yritys loukata ja vielä siten, että loukattu ei saa mitenkään ilmaista loukkaantumistaan, ettei leimaannu joksikin.
Luehan viestini kunnolla! En tosiaankaan oo tarkoitus loukata!
Loukkaavasti kirjoitat jokatapauksessa. Ehkä olet sitten jotenkin hölmö tai jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja vingutin:valtaosa vanhemmista pitää lapsiaan kauniina.
..ja onhan se ymmärrettävää. rakkaus lapsiaan kohtaan saa sen aikaan.
eriasia sitten, mitä ulkopuoliset ajattelevat asiasta.......![]()
Alkuperäinen kirjoittaja meah:Mä en ole koskaan nähnyt yhtään söpöä tai kaunista vastasyntynyttä vauvaa.
Kyllä niistä suurimmasta osasta kuitenkin tulee ihan ihmisen näköisiä viikkojen, kuukausien, viimeistään vuosien kuluessa.
Meidän lapset ei ole mitenkään susirumia, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen kauniitakaan. Ihan taviksia.
Ja noissa kolmessakin on mun mielestä eroa, yksi on omaan silmään kauniimpi kuin muut.
Yleensäkin lapsia on mun mielestä siinä kuin aikuisiakin, rumia, kauniita ja sitten niitä ihan keskivertoja taviksia.
Olen myös huomannut, että monesta rumasta lapsesta on tullut varsin kaunis aikuinen.
Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Täällä on sanottu, että poikani näyttää vammaiselta epäsikiöltä. Toisaalta häntä on sanottu myös suloiseksi nappisilmäksi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Itse kallistun tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen.
Luehan viestini kunnolla! En tosiaankaan oo tarkoitus loukata!
Loukkaavasti kirjoitat jokatapauksessa. Ehkä olet sitten jotenkin hölmö tai jotain.
Nimenomaan EN kirjoita loukkaavasti vaan asiallisesti! Toivottavasti Teenlitku osaa tulkita viestini oikein.
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Mä en ole koskaan nähnyt yhtään söpöä tai kaunista vastasyntynyttä vauvaa.
Kyllä niistä suurimmasta osasta kuitenkin tulee ihan ihmisen näköisiä viikkojen, kuukausien, viimeistään vuosien kuluessa.
Meidän lapset ei ole mitenkään susirumia, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen kauniitakaan. Ihan taviksia.
Ja noissa kolmessakin on mun mielestä eroa, yksi on omaan silmään kauniimpi kuin muut.
Yleensäkin lapsia on mun mielestä siinä kuin aikuisiakin, rumia, kauniita ja sitten niitä ihan keskivertoja taviksia.
Olen myös huomannut, että monesta rumasta lapsesta on tullut varsin kaunis aikuinen.
Tässä on asiaa.
Ilmeisesti omiin lapsiin suhtautuminen on yleensä ottaen (meahin ja parin muun vastausta lukuunottamatta) varsin subjektiivista/sinisilmäistä/rakkaudensokaisemaa/muuta, mitä? Voihan tietysti olla, että nämä lapset, joiden vanhemmat heidät kauniiksi kokevat ovat oikeasti kauniita, ja varmasti heidän mielestään ovatkin.
Miksi lapsen ulkonäkö on tabu? Siksi, etteivät he voi juurikaan itse vaikuttaa siihen, vai siksi, että lasten on ajateltu olevan kaiken arvostelun ulkopuolella? Vapaaehtoinen lapsettomuus on lisääntynyt paljon viimeisen 10-20 vuoden aikana, ja velat tuntuu olevan ainoita, jotka uskaltaa sohaista tätä pyhää lapsimyyttiä...(en kuitenkaan laskisi itseäni velojen joukkoon, ainakaan enää ).
Tää kysymys oli nyt vähän hankaloittava, koska kysyttiin juuri omien lasten kauneudesta, se tietty muuttaa vastauksia olennaisesti. Mutta kyllä mun mielestä voi reilusti sanoa, jos ylipäänsä -ja vaikka omienkin- lasten ulkonäöstä on puhetta, jos joku lapsi on ruma. Ei ääneen tietenkään ettei tuu traumoja, kukapa sellaista haluaisi kuulla, mutta mitä pahaa siinä on jos niin ajattelee. Eihän se sitä tyyppiä vähemmän rakkaaksi muuta!
Suurin osa varsinkaan suomalaisista lapsista ei kyllä oo mun mielestäni mitenkään söpöjä. Tukkaa ei juuri ollenkaan tai sellaista vaaleaa haituvaa, ei-minkään-värisissä silmissä tyhjä katse kuten vanhemmillaankin. Mutta kun nämä lapset menee etelään lomalle, ne herättää siellä ihastusta, koska vaaleaan ei olla totuttu - ihan ymmärrettävää. Pari kertaa tuttujen pistäessä onnesta soikeina lastensa kuvia Facebookiin, muistan ajatelleeni että jestas miten ruma muksu, enkä älynnyt edes hävetä ajatuksiani -jos on ruma niin on! (Sitäpaitsi mä oon itse lihonut viimeisen vuoden aikana, ja tiedän tasan tarkkaan että Facebook-kaverini ajattelevat tätä mun kuvia katsellessaan, myös niiden lasten äidit!). Mutta rumista lapsistahan voi kasvaa vielä hyvinkin kauniita aikuisia, ja onko se ulkonäkö muutenkaan kaiken ratkaisevaa? Perhe on onnellinen, ja jos lapsi on/hänestä kasvaa hyvä tyyppi, niin kaikki on hyvin!
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Hieno kirjoitus joka kiteyttaa kaikki ajatukseni. Itse olen kanssa "ex-vela", joten ehka osaan sohaista juuri tata lapsi-myyttia toteamalla etta lasten ulkonako on todellakin tabu. Kuitenkin ulkonako on vain yksi ihmista maarittavista tekijoista, joten en ymmarra miksi omia lapsia pitaa viimeiseen saakka "puolustaa" kauniiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:Vauvana mun tyttö oli näin jälkeenpäin kuvia katsellessa,ehkä jokseenkin ruma...
Sellanen rääpäle,kalju ja korvat hörötti vielä vähän silloin.
Nyt oikee kaunotar.
Sama meillä, se että "oma lapsi on aina kaunein" ei pidä paikkaansa. Mutta ulkonäkö ei ole lainkaan tärkeää, silti lapsissa on eroja ja miksei se oma vauva voisi näyttää rumalle?
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Hieno kirjoitus joka kiteyttaa kaikki ajatukseni. Itse olen kanssa "ex-vela", joten ehka osaan sohaista juuri tata lapsi-myyttia toteamalla etta lasten ulkonako on todellakin tabu. Kuitenkin ulkonako on vain yksi ihmista maarittavista tekijoista, joten en ymmarra miksi omia lapsia pitaa viimeiseen saakka "puolustaa" kauniiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Täällä on sanottu, että poikani näyttää vammaiselta epäsikiöltä. Toisaalta häntä on sanottu myös suloiseksi nappisilmäksi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Itse kallistun tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen.
Ihmettelen kyllä sitä, että teidän lapsia on luultu joissakin ketjuissa vammaisiksi. Itse en ole nähnyt heissä niitä piirteitä kuvissa.
Mun pojista ei ole koskaan sanottu mitään kuvaketjuissa mutta tyttöä on haukuttu rumaksi. Mutta jokaiselle sallittakoon mielipiteensä![]()
Miksi ihmeessa laitatte lapsienne kuvia arvosteltaviksi?
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen:Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Täällä on sanottu, että poikani näyttää vammaiselta epäsikiöltä. Toisaalta häntä on sanottu myös suloiseksi nappisilmäksi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Itse kallistun tuon jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen.
Miksi ihmeessa laitatte lapsienne kuvia arvosteltaviksi?
eihän kukaan arvosteltavaksi laittanutkaan....
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:No mika funktio kuvilla sitten on keskustelupalstalla? Emmehan voi heidan luonteestaan keskustella, joten ulkonaosta sitten. Ja silloin ei voi odottaa pelkkia "ihana" kommentteja.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Jotkut näkee negatiivista kaikkialla. Minusta se on ihan oma häviö.
Kaikki ei ole tarkoitettu arvosteltaviksi. Mutta jotkut ei tajua, että asioita voi jakaa, ilman, että niitä aletaan heti kritisoida.