Ärsyttää, kun pitäisi hyppiä toisen jokaisen mielihalun mukaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kärtty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kärtty

Vieras
Meillä on pari ylimääräistä kirjahyllyä. Oltiin helmikuussa laittamassa niitä kirpputorille, kun kaverin mies ilmoitti että hän haluaisi ne. Lupasin vielä ilmaiseksi, kun halusin päästä eroon, ja olisin joutunut lainaamaan isomman auton, että saisin ne kirpputorille. Kaiken piti olla ok. Mutta hakeminen venyi ja venyi ja venyi... viime viikolla ilmoitin, että nyt nämä kyllä pitäisi hakea, tarvitaan itse tuo tila muuhun. Sovittiin, että hakevat pääsiäisenä. Vielä tänään aamulla ilmoittivat, että ovat tulossa tänään keskipäivällä. Soitin sitten perään, kun ihmisiä ei näy ja kello käy jo kolmea, kaverit myös tiesivät että meidän pitää ehtiä kauppaankin haun jälkeen. Kaveri vastaa puhelimeen: "Joo, Jussi nyt päätti että ei haluakaan niitä, kun ei ne sittenkään mahdu tänne."

Ei pahoitteluja aiheutuneesta vaivasta, ei mitään... eivät edes itse viitsineet ilmoittaa, että eivät ole tulossa. Ja ihan ovat aikuisia ihmisiä, ei mitään ylikasvaneita teinäjä.

Nyt nyppii. Mihin tungen nuo kirjahyllyt? Vähän ovat isoja hakattavaksi palasiksi ja roskiin, mutta kun ei mikään kierrätyskeskuskaan ole auki ennen kuin pyhien jälkeen, ja silloinkin pitäisi jostain saada isompi auto... ARGH! Miksi ihmisten pitää olla niin hankalia?

No on tuo törkeää että ei edes viitsitä ilmoittaa ettei sittenkään haeta. Mulla on käyny noin täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, kun oli netissä myynnissä kirjahylly. Eräs nainen sen aikoi ostaa ja sanoi että tulee seuraavana päivänä klo X hakemaan peräkärryn kanssa. No me mieheni kanssa kannettiin kirjahylly valmiiksi alas rappukäytävään odottamaan, koska asutaan kolmannessa kerroksessa ja ei haluttu vaivata tätä ostajaa sillä että hän joutuisi kantopuuhiin. No kannettiin siis kirjahylly miehen kanssa sitten ihan turhaan sinne alas kun ei se nainen sitä koskaan tullut hakemaan, ilmoitti vaan että mies olikin sitä mieltä ettei oteta. Just joo, kyllä vitutti hieman! No vietiin kirjahylly alakerran häkkivarasoon ja myöhemmin käytiin hajottamassa koko hylly paskaksi kun ei menny kaupaksi edes kahvipaketin hinnalla! :D

Mie, jahas, tämä on sitten yleisempikin ilmiö...

Eniten tässä nyt pännii se, että ei voi edes ilmoittaa! Tajuaa kai itse, että tekee rumasti, eikä sitten kehtaa.

No problem! Ota kuvat hyllyistä ja laita ne omaan facebookkiisi sekä asuinalueesi kirppisryhmään, jos sellainen on. Etsi myös annetaan/vaihdetaan ym.! Samoin tori.fi, laita ilmoitus sinnekin. Eli ANNETAAN. Eiköhän mene nopeasti!

Vinks, kiitos, mutta kun mä haluan näistä eroon TÄNÄÄN :) Meni nyt hermo lopullisesti näihin. Laitoin jo miehen kantamaan ne roskakatoksen nurkkaan ja päälle lapun "saa ottaa". Jos ovat siinä vielä tiistaina, pitää keksiä jotain muuta.

Must ainoo oikee vastaus kaverille ois olla, et ok, joo onhan ne aika tilaavieviä. Voisitteko kuitenkin tulla avuksi kuskaamaan kaatopaikalle, kun ollaan teitä varten niitä pidetty eikä näin pyhien aikaan enää muuta kyytiä saada.

No joo... itse ilmoitin sukulaistytölle, että jos kaipaa uutta kotia perustaessaan huonekaluja, niin meillä olisi yksi hylly. Tyttö sanoi että kyllä hän ehkä sen voi ottaa, jos saa jonkun kuskiksi. No, se hylly oli meillä sitten puolitoista vuotta autotallissa, ja minä tietty ajattelin, ettei tyttö sitä sitten huolinutkaan. Ja sitten tuli joku muu tuttava joka tarvitsi huonekaluja, ja lahjoitettiin se hänelle. Sitten tämä sukulaistyttö tuli käymään ja kaipaili "hyllyään"! Voi elämä.

[QUOTE="a p";28268975]Vinks, kiitos, mutta kun mä haluan näistä eroon TÄNÄÄN :) Meni nyt hermo lopullisesti näihin. Laitoin jo miehen kantamaan ne roskakatoksen nurkkaan ja päälle lapun "saa ottaa". Jos ovat siinä vielä tiistaina, pitää keksiä jotain muuta.[/QUOTE]

Anteeks, nyt on pakko avautua. Jos ne on vielä tiistaina siinä niin kai te hoidatte ne myös itse pois? Mua niin ärsyttää ne ihmiset, jotka tuo roskakatokseen huonekaluja/sähkölaitteita ikäänkuin sillä mielellä, että sieltä ne joku hoitaa pois. Mutta kun ei hoida. JÄtekatos on vain niitä roskia varten joille siellä on keräyslaatikot! Ongelmajätteet, sähkölaitteet ja huonekalut jokainen joutuu kierrättämään ihan itse! Kyllä toisinaan huoltofirma vie sinne tuotuja paikkaan kuulumattomia jätteitä pois, mutta ne laskuttavat sitten taloyhtiöltä ekstraa, joten viemällä jätekatokseen sinne kuulumatonta roinaa maksatat omien romujen kierrätyksen muiden pussista, reilua??

Pelastuksesi ap saattaa olla, jos teidän jätekatoksesta löytyy energiajätelaatikko. Sinne voi laittaa kaikkea palavaa, kuten tässä tapauksessa ilmeisesti puuta, joten laita miehesi paloittelemaan hyllyt ja nakkaamaan ne sinne laatikkoon. Kiitos =)

Anteeks, nyt on pakko avautua. Jos ne on vielä tiistaina siinä niin kai te hoidatte ne myös itse pois? Mua niin ärsyttää ne ihmiset, jotka tuo roskakatokseen huonekaluja/sähkölaitteita ikäänkuin sillä mielellä, että sieltä ne joku hoitaa pois. Mutta kun ei hoida. JÄtekatos on vain niitä roskia varten joille siellä on keräyslaatikot!
Häh, siis tietenkin hoidetaan ne itse pois, jos kukaan ei niitä halua. Kuten sanoin, paikallinen kierrätyskeskus on auki ensi viikolla.

Yhteistyössä