Ärsyttää, kun sukulaiseni ja hänen miehensä eivät suostu paljastamaan tulevan lapsensa sukupuolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän, että on lapsellista ärsyyntyä tällaisesta, mutta ottaa silti päähän! Sukulaiseni ja hänen miehensä odottavat vauvaa ja ovat jo itse saaneet lapsivesipunktion yhteydessä tietää tulevan lapsensa sukupuolen. Kun yritin kysyä sukupuolesta, he sanoivat etteivät kerro sitä muille. Itse henk.koht. en ymmärrä, miksi kysyä sukupuolta etukäteen, jos sitä ei kuitenkaan kerrota muille...mikä idea olla kertomatta? Tekevätkö he sen kiusallaan? Kyseessä heidän toinen lapsensa. Nyt saan jännittää vielä monta kuukautta, onko lapsi tyttö vai poika...olisi jotenkin helpompaa, kun tietäisi niin voisi ostaa valmiiksi esim. vaatteita. He ovat jo ostaneet tulevalle lapselleen vaatteita, mutta eivät niitäkään suostu näyttämään, jotta sukupuoli ei selviäisi.

Miksi asia pitäisi ulkopuolisille paljastaa? Ei sitä sukupuolta tarvitse kertoa kellekkään jos ei halua ja eihän tuo 100% varmaa edes koskaan ole. Voithan sinä ostaa neutraaleja vatteita jos välttämättä niitä haluat ostaa.

MIksei niitä vaatteita voi ostaa etukäteen tietämättä sukupuolta? Vai pitääkö se olla juuri niin, et tytölle v.punaista ja pojalla v.sinistä? Nykyään löytyy paljon vaatteita, jotka menevät molemmille. Eiköhän se ole vanhempien oma asia ja päätös haluavatko vai eivät kertoa sukupuolta vaikka itse tietäisivätkin...

Joo, tiedän tunteen :) Sekin ärsyttää kun lapsen nimeä ei kerrota ennen ristiäisiä ja sitä sitten kaikki kutsuu sen kaksi kuukautta vauvaksi...

Pitäis varmaan olla vähemmän utelias :D

Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Joo, tiedän tunteen :) Sekin ärsyttää kun lapsen nimeä ei kerrota ennen ristiäisiä ja sitä sitten kaikki kutsuu sen kaksi kuukautta vauvaksi...

Pitäis varmaan olla vähemmän utelias :D

Niin ja itse olen kyllä lasteni sukupuolet ja nimet tuonut julkisiksi heti kun vaan mahdollista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mikà idea on yleensà esm nimen salaamisessa kastejuhliin saakka?

No tämän mä kyllä ymmärrän. Mutta miksi kysyä sukupuolta etukäteen, jos sitä ei voi muille kertoa? Mä en ehkä kysyisi sukupuolta etukäteen, koska haluaisin sen olevan yllätys, mutta jos en itse malttaisi odottaa synnytykseen niin kertoisin sen kyllä sitten sukulaisillekin. Kun he kerran itsekin olivat niin uteliaita sukupuolesta niin luulisi heidän ymmärtävän, ettei ole tarpeellista pitää hulluja jännityksessä :D

Mikset muka voi ostaa tulevalle lapselle vaatteita tietämättä sukupuolta?
Onko käynyt mielessä, etteivät kaikki vanhemmat halua pukea tyttöä vaaleanpunaiseen ja poikaa vaaleansiniseen?
Onhan paljon neutraaleja värejä ja kuvioita jotka käyvät molemmille.

Mekin tiedettiin esikoista odottaessa kumpi tulossa, mutta ei kerrottu sitä kenellekään. Ei se muille kuulu, eikä mun mielestä vanhempien tarvitse edes perustella mitenkään mikseivät kerro muille vaikka tietäisivätkin.
En kyllä itsekään utele ko. asiaa jos joku ei halua kertoa.

Nyt odotetaan toista eikä tiedetä kumpi tulossa. Ja on ollut huomattavasti helpompi olla kun ei ole uteliaat sukulaiset joka kerran kun nähdään jankuttamassa että kerro nyt, kerro nyt :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Miksi asia pitäisi ulkopuolisille paljastaa? Ei sitä sukupuolta tarvitse kertoa kellekkään jos ei halua ja eihän tuo 100% varmaa edes koskaan ole. Voithan sinä ostaa neutraaleja vatteita jos välttämättä niitä haluat ostaa.

Taitaa olla aika 100% varma jos lapsivesipunktion tuloksesta sukupuoli on selvinnyt.

Mutta itse asiaan, eiköhän se ole jokaisen oma asia haluaako kertoa lapsen sukupuolen vai ei.
Miksi se ärsyttä sinua ettet saa tietää?

Jos vaatteita lapselle haluat ostaa niin osta sitten kun on syntynyt.

Esikoisen kohdalla ei kerrottu, eikä toisenkaan kolmannen kohdalla sanottiin että näyttäisi että on tyttö mutta eihän se varmaa ole.
Jokainen tehköön miten haluaa ja muut saa luvan "kärsiä" ja jännittää syntymään saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Lapsivesipunktio on 100% varma.

En kyllä ymmärrä tuotakaan että jos itse tietää niin pitäisi kertoa.
Miten niin pitäisi. Et sinä ole lapsen äiti, et sen isä.
Miksi sinulla siis pitäisi olla sama tieto kuin heillä, jos he eivät sitä halua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mikà idea on yleensà esm nimen salaamisessa kastejuhliin saakka?

No tämän mä kyllä ymmärrän. Mutta miksi kysyä sukupuolta etukäteen, jos sitä ei voi muille kertoa? Mä en ehkä kysyisi sukupuolta etukäteen, koska haluaisin sen olevan yllätys, mutta jos en itse malttaisi odottaa synnytykseen niin kertoisin sen kyllä sitten sukulaisillekin. Kun he kerran itsekin olivat niin uteliaita sukupuolesta niin luulisi heidän ymmärtävän, ettei ole tarpeellista pitää hulluja jännityksessä :D

Samalla periaatteellahan sita 'pitaisi' kertoa nimikin kaikille samantien, kun se on paatetty, senkin vanhemmat usein tietavat ensimmaisena ja monet salailevat pitkaan.

Meilla kylla kerrotaan nimet ja sukupuolet samantien, mulle ei tuollaisten salailu ym ole tarkeaa.

Ala osta vaatteita lainkaan, osta aidille hemmottelujuttuja- ne on ihania!
=)

Yhteistyössä