[QUOTE="mjau";25918060]monta asuntoa ja millasia?[/QUOTE]
Yks ullakkoasunto hyvällä sijainnilla, kaksi järvenrantamökkiä (joista itseasiassa isoin osa omaisuudesta koostuu), sitten 5pienempää kerrostaloasuntoa (4 kaksiota ja yksi kolmio.
no onko käteistä fyffee? itsellä miljoonahuvila päijänteellä perittynä mut käteistä ei juuri ollenkaan mut ei raaski muuttaa rahaks isovanhempien rakentamaa huvilaa eli olo voi olla ku persaukisella vaik olis järvenrantaviivaa...
[QUOTE="vieras";25918088]Ei edes yhtään OK-taloa. Tää on trolli.[/QUOTE]
olis tietysti mahdollista myydä kerrostaloasuntoja ja ostaa omakotitaloa tilalle mutta vuokranantajana on aika huoletonta hankkia vuokralaisia kerrostaloon ilman että tarvii huolehtia että vuokralaiset päästää pihan törkeään kuntoon ym.
Itseäni kiinnostaa miten selvisit perintöveroista? Itselläni tilanne, että minulla on jo kaksi mökkiä, metsää ja 3 kerrostaloasuntoa ja tulen perimään vielä toisen mokoman. Perintöverot hiukan hirvittää kun en haluaisi kaikkea myydäkään, varsinkaan niitä missä on tunnearvoa.
Itseäni kiinnostaa miten selvisit perintöveroista? Itselläni tilanne, että minulla on jo kaksi mökkiä, metsää ja 3 kerrostaloasuntoa ja tulen perimään vielä toisen mokoman. Perintöverot hiukan hirvittää kun en haluaisi kaikkea myydäkään, varsinkaan niitä missä on tunnearvoa.[/QUOTE]
Otin heti ensimmäiseksi lainaa mitä myönsivät kyllä pankista auliisti kun oli faktaa siitä minkälainen perintö on tulossa eli vakuus siitä että on kohta millä maksaa takaisin. Ku kaikki paperit oli kunnossa niin myin yhden asunnon ja maksoin velan pois. Mulla ei ole tunnesidettä kuin yhteen noista asunnoista eli siihen missä vanhempani asuivat itse.
voin sanoa että maksan veroa ihan törkeän paljon mutta onhan se oikeudenmukaistakin että ne maksaa joilla on millä maksaa. Mulla on onneks talousasiat ammattilaisen käsissä eikä omissani ja tähän asti oon ollut tyytyväinen siihen.
[QUOTE="Dina";25918163]Otin heti ensimmäiseksi lainaa mitä myönsivät kyllä pankista auliisti kun oli faktaa siitä minkälainen perintö on tulossa eli vakuus siitä että on kohta millä maksaa takaisin. Ku kaikki paperit oli kunnossa niin myin yhden asunnon ja maksoin velan pois. Mulla ei ole tunnesidettä kuin yhteen noista asunnoista eli siihen missä vanhempani asuivat itse.[/QUOTE]
Ok. Näin minäkin ajattelin toimia sitten. Harmi vaan, että itselläni tunneside useampaan asuntoon.