aurinkokunta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää nyt ei liity suoranaisesti aurinkokuntaan tää juttuni, mutta huomiooni suurperheestä. Työssäni tapaan ihmisiä laidasta laitaan (pieni kauppa), ja yhdellä naisella on kymmenen lasta. Hän pystyy lapsien kanssa käymään kaupassa hyvin tyynenä, rauhallisena ja stressittömänä. Lapset kulkee kiltisti, isommat auttavat pienempiä. Toista ovat sitten nämä useat muutaman lapsen äidit (joihin itsekin lukeudun), kun tuntuu kaupassa käynti kovin hankalalta. Aina tuntuu olevan hirveä kiire ulos kaupasta ettei lapsukaiset kerkee alottaa kunnon kohtausta karkkihyllyllä. Enkä nyt tarkota että kaikkia muutaman lapsen vanhempia koskis tämä, vaan yleisesti ottaen tämä suurperheen äiti suoriutuu kaupassa paljon helpommin kuin vähempilapsiset perheet ;)
 
Tuli tasta mieleen, et Mun aiti ei IKINA kay ruokakaupassa :D
Iska kay joka ma ke ja pe yksin toiden jalkeen kaupassa :p Muullon ei sit kayda. Iskalla on kyl kiva raahata 6 kassia ostoksia kotiin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Tuli tasta mieleen, et Mun aiti ei IKINA kay ruokakaupassa :D
Iska kay joka ma ke ja pe yksin toiden jalkeen kaupassa :p Muullon ei sit kayda. Iskalla on kyl kiva raahata 6 kassia ostoksia kotiin :whistle:

Meillä taas mie käyn yleensä ruokakaupassa - yksin :D , tai no joskus joku isommista lapsista saattaa olla mukana viikon "pääruokaostoksilla" perjantaina, ja sit jopa joku / jotkut pienemmistä täydennysostoksilla viikolla.
Mie kyllä haluankin mielummin mennä s kauppaan itse, miehen sijasta, vaikka miekin joudun sieltä aina raahaamaan kassin jos toisenkin.
Mutta onneksi kärryillä pääsee autolle, ja kotona autolla tarvittaessa rapun eteen.
Ja kotona on tarpeeksi monta kättä, että saa kantoapua, niin viikon ruokasatsi on hetkessä kannettu autolta keittiöön ;) :D
 
mä oon AINA salaa kadehtinu just esim. aurinkokuntaa, ja muitakin suurperheen äitejä, heilä tuntuu pinna olevan ku muumimammalla, hommat hoituu ku muumitalossa konsanaan jne.
itellä palaa pinna n.satakertaa päivässä, kaupasssa käynnit aiheuttaa välillä verisuonten poksahtelua päässä, kotona ei todellakaan hommat hoidsu kun en ikinä saa tehdä mitään rauhassa.. :ashamed:
 

Yhteistyössä