No jopa on teillä kokemuksia!
Itse en ole vielä tässä asuinmaassa käynyt gynellä enkä keskustellut kenenkään kanssa näistä lapsiasioista paitsi lyhyesti omalääkärin kanssa, joka kirjoitti lähetteen sairaalaan. Ohimennen sanottuna inhoan syvästi kaikenlaisia sairaaloita ja lääkäreitä kaikissa maissa (lievä fobia ihan selvästi), joten alkuasetelma ei ole paras mahdollinen, kun tutkimuksiin olen menossa
Asuin ennen tätä maata toisessa ulkomaassa, jossa kävin gynellä ihan perustutkimuksissa ja jossa myös muutama vuosi sitten koin alkuraskauden huolenpidon ja keskenmenon. Keskenmeno oli ja tuli ihan yhdessä illassa eli lyhyesti: olin gynellä ultrassa (12. vko) ja se huomasi, että jotain on pielessä (sikiö oli kuollut), ja koska olin matkustamassa muutaman päivän sisällä Suomeen vihittäväksi, gyne päätti tehdä samantien kaavinnan (ettei mahdollinen verenvuoto alkaisi matkalla tai alttarilla...) ja lähti mun kanssa vastaanotoltaan sairaalaan (perui muut asiakkaat siltä illalta), teki kaavinnan, vei mut vielä illalla kotiin autollaan (mun mies asui silloin toisessa maassa) ja myöhemmin vielä jälkitarkastuksessa kuukauden parin kuluttua tämä gyne halusi nähdä valokuvia häätilaisuudestamme

Voisitteko kuvitella suomalaisen lääkärin toimivan näin?!
Huono puoli tässä on se - olen joskus miettinyt - että tapahtuikohan siinä kaavinnassa, joka siis tehtiin aika kiireellä, jotain sellaista, mikä nyt on estänyt uudelleen hedelmöittymisen. No, se selvinnee kuukauden sisällä. Keskenmenoni oli siitä aika erikoinen, etten tuntenut missään vaiheessa mitään kipua. Vatsa oli vähän turvoksissa, siinä kaikki.
Vieläkin vähän naurattaa noi Frizzien kokemukset "perhegynestä", hih. Mä vajoaisin maan alle, jos mun pitäisi mennä anopin ja kälyjen ym. kanssa gynelle

)
... eikä varmaan mikään ultrasauvan työntäminen sisuksiin sairaalakaavun helmojen alle myöskään olisi kovin luonnollista; varsinkin jos on kipuja tai muuten vaan hermona tilanteesta.
Nyt opiskelukirjojen pariin; aina kun en niitä lue, on huono omatunto