Ai että, mitä sinne Inkun suuntaan kuuluu, upeaa - ihania ensiaskelia..mikä fantastinen uutinen!! Ei todellakaan ihme, jos tulee päivissä viikkovillitys..Onnea sinne!
Kiiruskan täti potkitaan tosiaan Korvatunturistakin kauemmas, vaikkapa Pohjoisnavalle asti ja siellä pysyköön! Sulla on Kiiruska kiire kuukausi alkamassa, mutta jaksat/viitsit silti kuntosalilla käydä, nostan hattua, todellakin! Itse oon aikamoinen sohvaperuna, en ees muista milloin viimeksi oisin päässyt edes kuntosalin ovelle asti. Yritän käydä kuiteskin edes kävelemässä pari kertaa viikossa, mutta jos yrittäisin vaikkapas pari juoksuaskelta ottaa, niin aivan puhkipoikki olisin!! Miten saisin itseni nostettua ylös laiskuuden suosta ja innostettua itseni liikunnan saloihin?! Mitäs sanotte..otettasko kimpparyhtiliike..kolme kertaa viikkoon jotain liikuntaa ja pitäis täällä palstalla tunnustaa?? Teillä muilla taitaa olla liikkuminen itsestään selvyys, vai miten on? Ja varmaan ne teistä, jolla on lapsia saa ihan kotonakin puntteja nostella (=pieniä hoivaten) ja muutenkin tulee raikasta happea haukattua lapsen/lasten kanssa ulkoillessa?
Tuossa pohdiskelitte, josko aikainen kuukautisten alkaminen vaikuttaa/ei vaikuta siihen, että ne myös aikanaan loppuu varhaisemmin? Mun täytyy tunnustaa, etten moista ole edes ajatellut. Eh, noloa, mutta myöskin täytyy tunnustaa, etten sitäkään ihan oikeasti muista, minkä ikäisenä menkat on alkaneet!! Muistan vaan, että meidän kotona asia oli hyvin tabu, ei mulle äiti noita juttuja koskaan selittänyt ja kaikki naiseuteen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat oli sellaisia, mistä piti vaieta. Onneksi koulussa oli harvinaisen hauska ja ronski biologian maikka, joka sai sitten poikalapsosetkin punastelemaan selittäessään kaiken juurta jaksain. Sen muistan, että mun luonnolliset kuukautiset on olleet ekan päivän osalta aivan hirveät! Kouluaikana olin usein yhen päivän kuussa koulusta poissa kipuilujen ja ylirunsaan vuodon takia. Sit just kipujen takia mulle määrättiin aikanaan ekat e-pillerit - miehistä mulla ei vielä tuohon aikaan ollut mitään tietoa...Noh, pillereitä tuli sitten aikanaan syötyä tosi pitkään, sillä samoin kuin Lilja mä ajattelin, ettei lapset ole se mun juttuni ollenkaan..päinvastoin, vähän inhosinkin jotain 25+ -ikäsenä pikkunassikoita! Se lapsikuume iski sitten vasta nyt vanhemmalla iällä, ja vasta nykyisen mieheni myötä tuntui, että juuri tuon ihmisen kanssa tahdon perheen, jos se vielä suodaan..! Olihan noita pidempiä suhteita aiemminkin, mutta lapsikuume ei vain heidän kanssaan iskenyt.
Nyt sitten tässä ja nyt en oikein tiedä, missä mennään kiertoni osalta! Sillä tänään oli kp 31/29-31 eikä täti ole tullut illallisellekaan. Olen vähän harmissani - siis sen takia, etten todella oikeasti usko, että tässä kierrossa raskautuminen olisi mahdollinen, ollaan käytetty ehkäisyä, kun oli vielä karenssikin..ja itse asiassa ei olla edes touhuiltu lähelläkään niitä päiviä, kuin mielestäni ovuloin. Harmistelen siis lähinnä sitä, että kaavinta on sittenkin sotkenut kierron pituuden. Olis aivan uskomaton ihme ja onnenkantamoinen, jos olisinkin raskautunut - mutta kaikki järkisyyt puhuu sen puolesta, että se on mahdotonta, ellen sitten ole ovuloinut poikkeukselliseen aikaan. Mitään raskausoireita ei kuitenkaan ole, jos ei lasketa jatkuvaa vilua ---vaan sekin on selitettävissä sillä, että meilläkin on ollut täällä kylmää, eikä meillä ole talossa lämmitystä! Inkku ja muut aikoinaan keskenmenoilleet, miten teien kierto heittelehti kaavinnan jälkeen ja onko missä/missään vaiheessa palannut teille normaaliksi?? Joka tapauksessa oon vähän ymmälläni tästä epäsäännöllisyydestä, oon saanut pillereiden v.2006 jätön jälkeen nauttia niin säntillisesti samaan aikaan saapuvasta tädin vierailusta, että elämä on vaikuttanut siinä mielessä "helpolta". Tuo 29-31 -kierto on ollut niin simppeli, on ollut iisiä kun on tietänyt etukäteen..nyt erityisesti mun työjuttujen takia tuo epävarmuus on ärsyttävää. Vaan varmaan oon päässy liian helpolla, nyt on mun vuoroni olla tuossa vuoristoradassa tyyliin "alkaako tänään..vaiko huomenna...vaiko kolmen päivän päästä..". Saas nähdä..olisko täti vain kiusotellakseen tulossa päivän myöhässä?! Missään nimessä raskaustestiä en aio tehdä, kun oon niin varma ettei ole haikara lennellyt lähelläkään.
Loppuun vielä kommentti Inkun hiihtojutuista mieleen nousseista tunnelmista..olis se kiva nähdä hanget hohtavat valkoiset...vaan en tiedä josko enää murtsikkaa osaisin, taitais olla seurauksena melkoinen kuperkeikka ja sukset solmussa -lopputulos?! Mulla kun on hiitämisistäni aikaa jotain..hmm..12 vuotta! Mutta ois se kiva taas kokeilla..
ja hei, anteeksi..tulipas taas piiiiiitkä vuodatus...kun en ennätä useammin palstaileen, tulee kerralla sitten kokonainen romaani..toivottavasti jaksoitte ees pikaselailla tähän loppuun asti..nyt hyvät yöt joka puolelle maailmaa, kivaa viikonloppua, oottelen kuuulumisianne taas innolla...