LOKAKUUN ÄIDIT 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on Taysissa käyty...tosiaan kuten Äiskä jo kertoikin niin 1,5 tuntia istuttiin huoneessa jossa ei ilmankiertoa ei minkäänlaista...kertoi käytännön asioita, kertoi synnytyksestä, osastoista, kivunlievityksistä jne...nyt tuli asia tietoa koskien nimenomaan tätä sairaalaa, sitten kierretiin vielä osastoilla 2 a ja 2 b.. on se hieno se uusi osasto joka aukeaa ensi viikolla!!
Enään tämän vkon laittavat vanhalle osastolle väkeä, oliko se sitten ne kolmosen osastot...en muista..
Pari pikku vauvaakin näkyi, voi että sentään...ja herran jumala, niin sitä ollaan kohta itsekin siellä :O

Nyt olen ihan poikki...sohvalle maaten odottelemaan BB extraa..

Manna: kaksosäipillä ei ole muita etuisuuksia kuin että he saavat 3 äippäpakkausta/ rahaa ja 60 arkipv pidemmän vanhempainloman.
Äippäloma alkaa sen 30-50 arkipv ennen laskettua aikaa niinkuin muillakin. Sinänsä tyhmää koska sitten joutuu olemaan sairaslomalla, niinkuin mä nyt. Jos vielä muualla Suomessa laittavat lomalle rv 26 alkaen niin sitähän ehtii tippua kelan tuloille jo ennen äippäloman alkua....(meillä maksetaan 6vk:n ajalta palkkaa jos on sairaslomalla, tämähän on tietty alakohtainen sopimus)

Ok, minun puolesta kaksosia odottavat vois jäädä aikaisemminkin pois töistä. Mutta toisaalta parempihan se on olla palkallisella sairaslomalla kuin äp-rahalla.

Kannattaa tosiaankin tarkistuttaa vielä se veroprosentti! Naapurini tarkistutti ja loppuvuosi menee nollaveroa! Oli kysynyt, että mites kun netissä ja oppaissa sanotaan, että minimiveroprossa on aina se 20? Oli kuulemma vaan tokaissut, että niinhän siellä lukee, mutta nämä ovat tapuskohtaisia. Itsekkin pitäisi tämä sama asia hoitaa.

Joo ei ole vauva vielä kiinnittynyt kun venyttelee poikittain mahanahkaani! Tai sitten se on kiinnittynyt ja vetää spagaattia.

Manna

Hoitoalustasta: ostin sellaisen kotimaisen Pikku-Piia merkkisen vahakankaisen ja pehmustetun joka on just passeli pesukoneen päälle. Siinä aion touhulla vauvaa pestä ja hoidella. Meillä tosin kyllä hoitopöydälle olisi tilaakaan.

Olo on niin naatti, niin naatti, mutta enää 4 työpäivää edessä. Muistan joka välissä mainita sen kaikille; kavereille, sukulaisille, jopa kaupan kassalle :)

Nyt aika menee pikkuhousuja vahdatessa, neuvolassa kun sanottiin että menkka-kivut voi olla avautumista. Odottelen siis limatulppaa irtoavaksi.. Tekisi niin mieli jo "tosi touhuihin"! Ai niin, Kättärillä tosin olisi kai hyvä käydä ensin tutustumassa.. Ehkä saan aikaiseksi soittaa sinne huomenna kun on tämän viikon ainoa vapaapäivä.

Ihanaista illan jatkoa, Helsingissä sataa. Nyt sohvalle odottamaan BBtä. mikä hulluinta, siellä on yksi vanha tuttu talossa! :D

Taika ja tönijä tasan 34

Heipsan!
Tänään käynti lääkärin tarkastuksessa supistusten ja verenvuodon takia ja pisti lähetteen sairaalaan tutkimuksiin. Vauveli voi onneksi varsin mainiosti. Ei mulla tosin ole ees ollu mitään pelkoja sen suhteen, ku tosi lujasti on joka päivä myllertäny! Mutta minun kroppa alkaa vain olla liian valmis synnytykseen. Siispä sain muutaman päivän sairaslomaa ja ens to taas töihin.
Oisin tosin kuvitellu, että olis antanu lopun aikaa lomaa, ku työ on lasten perässä juoksemista ja kävelyä tulee päivittäin neljä km työmatkoissa. No, mutta eipä tule turhia pinnailtua palkallisella..
Niin ja lapsi on perätilassa. Mutta halutessaan kyllä ihan hyvin ehtii kääntyä. Vasta kummiski 32+1. (Voi hittolainen miten pitkä aika vielä ootella!)

Olen ilmottautunu siihen meän tapaamiseen siinä uskossa että olen sairaslomalla sillon. Eiköhän sitä jo siinä vaiheessa..
Joka tapauksessa se Marski sopii mulle!

LOKAKUUN ÄIDIT

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Huomenta!

Koko yön sitten yllättäen tuli mietittyä vauvaa, synnytystä, sairaala-aikaa..
Ei missään paniikki-mielessä vaan muuten vain...Voi että tulisi jo !!!
Ei kyllä ainakaan varmaan kovin äkkiä ole syntymässä, ei ole sellaista tunnetta, mitä nyt selkää jomottaa ja alavatsaa menkkamaisesti aina iltaisin erityisesti mutta eipä muuta sitten...
Mutta eihän sitä koskaan voi tietää...

Taas perjantai, vastahan se oli?! Mihin tämä viikko hävisi?!
Hienoahan se omalta kohdaltaa on että aika menee nopeaan...
Eikä me olla edes suunniteltu mtn koko viikonlopuksi, ihme..

Viikon päästä tulee anoppi ja appiukkokin vasta tekemään pikku remppaa meidän taloyhtiöön, siis pohjanmaalta piti isännöitsijän tilata työmies tekemään roskakatosta...huhhuh mikä pölö sekin on...No aivan sama...ja sitä seuraavana tulee miehen veli vaimoineen jonnekin treen hääpuku-liikeen alennusmyyntiin...sitten en enää ketään huolikaan...musta tulee ilkee!!!
Haluan ollakin viikonloppuja rauhassa, varsinkin sitten kun on enää pari vkoa laskettuun aikaan, minen ala stressaan vieraista ja niiden ruokkimisesta ja majoituksesta, en todellakaan!

Tulisi klo jo 10...sitten suuntaan tuonne Kodin 1:een katsastamaan hieman verhoja (tahtoo olohuoneeseen uudet) ja muuta pikkukivaa kun en Ikeaankaan enää ole lähdössä...snif

Craviz ja pikkuinen 35+4

Meni eilenillalla vielä vanhaan ketjuun, niin kopsasin sieltä.

Manna, kaksosraskaudesta ei äitiyslomaa aikaisteta, mutta siihen saa 60
päivän pidennyksen. Minä annan sen miehelle niin, että olemme yhtä aikaa lomalla 78 päivää. Minun lomani alkaa 1.9.

Akiram, ne ovat minulla olleet alle kolmen ja vähän päälle sen. Kaikki eivät kuulemma kovin helposti tunne verensokerin laskua, mikä ei välttämättä ole hyvä asia. Minulla tekee todella huonon olon. Hiki virtaa norona, tärisen ja minulla on näköhäiriöitä. Tuntuu, etten tajua mitään. Sitten seuraa väsymys. Tuoremehu on hyvä nostamaan verensokeria. Lääkäri sanoi, ettei ole tarkoituksenmukaista, että arvot noin alhaalla. Vauvatkin kärsivät, kun verensokeri heittelehtii.

Voi minulla on kauhea nahkiashimo. Saakohan niitä syödä raskaana ollessa. Jos yrittäis huomenna hakea kauppahallista.

Nyt on vauvojen "nallehuone" saanut loppusilauksen. Ehkä ostetaan sinne vielä kapea sänky minua varten. Se on nyt koiravapaata aluetta. Mies saa sitten nukkua karvaturrien kanssa leveässä sängyssä.

Toivottavasti saan jäädä kotiin vielä viikoksi... Olin varautunut menemään sairaalaan mahdollisen käynnistyksen yhteydessä aikaisemmin, mutten näin aikaiseen.

Huomenia! Kyllä viikot tosiaan menee nopeasti..minulla eilen illalla tunne, että kohta tämä syntyy!!
Onko muuten nuo imetyspaidat kuinka tarpeellisia?
Olen kovasti tässä pohtinut, että miten koirat suhtautuu vauvan tuloon. Luin eilen artikkelin, jossa kehotettiin sairaalasta tuomaan jokin vauvan vaate ja antaa se koiran haisteltavaksi ja lisäksi siinä oli, että koiran pitäisi saada tutustua vauvaan, että vauva ei ole kokonaan ei-asia koiralle. Meillä koko konkkaronkan tarkoitus nukkua samassa huoneessa, mutta tietysti mies ja koirat voi olla toisessa huoneessakin, kun tilaa on..isompi koira on nyt melko hyvin vieroitettu sängystä lattialle..ainoastaan aamuyöstä saa tulla sänkyyn..
meillä hoitopöytä meidän makuuhuoneessa, pesukone niin kapea, että siinä ei mahdu..ja löysin pöydän kirppikseltä 20e :)
Äiskälle jaksamisia,sulla on kyllä h-hetki jo hyvin lähellä :)
Craviz: samoin täällä ei kyllä jaksaisi odottaa yhtään siis ei ainakaan 4 vkoa..mutta katotaan, niin tätä vielä "kaivellaan" ulos..

maruska 35+4

Voi kuulkaa malttamattomat,
älkäähän vielä toivoko vauvojen syntyvän, niillä olisi vielä näillä viikoilla vaikeuksia vaikka tuollaisia päälle 2-kiloisia ovatkin ja sangen valmiin tuntuisia. Neitimme serkku syntyi rv 35 ja hänellä oli ekat kuukaudet ongelmia kehittymättömien hengityselinten kanssa, mm. hengityskatkoksia. Aloitti elämänsä teho-osastolla. Nyt hän on kyllä sangen terve ja hyvinvoiva 1½-vuotias, onneksi! Eli toivon että haluatte vauvan pysyvän vatsassa ainakin 2-3 viikkoa vielä, vaikka kärsivällisyys loppuukin kesken ja raskausvaivat ovat kestämättömiä.

Äiskälle tilanne on ehkä siinä mielessä erilainen että vauvoilla voi jopa olla parempi olla vatsan ulkopuolella, jos heidän tilansa vaatii seurantaa (ainakin Beetun mahdollinen kasvun hidastuminen) ja jos äitikin voi huonosti. Onneksi ilmeisesti mielenalasi on korkealla kun haluat pysyä kotona syömässä nahkiaisia. ;) Jos emme kuule sinusta viikonlopun jälkeen, niin onnea matkaan ja tervetuloa sitten tänne ilmoittelemaan miten meni!

Öööh, mitäs sitten, hoitotasosta...
Meillä on pinnasängyn toisessa päässä sellainen sängyn päälle käännettävä levy (hyvää suunnittelua vuodelta 1974), johon äitiyspakkauksen ohut vaahtomuovi sopi loistavasti. Siihen vielä pyyhe vauvan pepun alle. Oli melko hyvällä korkeudella ja aivan välttämätön aikanaan kaksiossamme. Koska tyttö nukkui päiväunet vaunuissa, niin taso käännettiin alas vasta yöksi.

Tuo taso oli käytössä kunnes likka oli 7 kk, jolloin muutettiin ja siirryttiin vierassängylle: muovifrotee ja pyyhe alle. Silloin tyttö oli niin kova kääntyilemään että hoitotaso oli vaarallinen. Eli tyyriin hoitotason käyttöikä olisi ollut aika lyhyt. Nyt tänne mahtuisi hoitotasokin, mutta se tuntuu turhalta törsäykseltä.

Onnittelut vielä äitiyslomansa aloittaville! Täällä gradutahti vain kiihtyy, nyt kirjoittelemaan... Ensi viikolla on taas ainakin kolme uutta tutkimushaastattelua tehtävänä.

PS. Orvokki, kirjoitit Otaverkosta? Missä päin sellainen verkko on, ei kai vaan täällä Espoossa, kotimme lähistöllä..?

Aurora: mun korvissa otaverkko kuulostaa otanimen lähiverkolta, mutta orvokki varmaan valaisee asiaa :)

Täällä on vissiin aikalailla toista odottavan fiilikset. Mitään ei ole tehty, mutta periaatteessa kaikki on valmiina, jos vaikka nyt putkahtaisi. Ja kovasti toivon, ettei nyt kuukauteen putkahtaisi, mutta sitten kyllä voisi jotain elkeitä ilmoitella.

Mä olin esikoisesta viikon sairaalassa, enkä siellä oikein muuta tarvinnut kuin hygieniavälineet, puhelimen, kameran ja päiväkirjan. Mulle kelpasi sairaalan vaatteet ja jääkaapilla kävin kyllä hakemassa lisävälipalaa, sillä en ole ikinä pärjännyt sairaalan ruuilla. Mä en oikein ymmärrä mistä se johtuu, tekeekö ne mulle jotkut ekstrapienet annokset, kun kokoa on niin vähän.

Päätin aloittaa ensi viikolla etätyöt, turhaan mä kulutan päivästä tunnin näihin työmatkoihin. Työpiste ja -kaapit on siivottu, tosin vaan henk.koht. tavaroista ja tiedostoista, sillä tämä jää vielä minun työpisteekseni, kun ei ole ketään tilalle tulossa. Käydään sitten siivoamassa kunnolla, jos tätä joku tarvitsee, mutta epäilen sitä suuresti.

Eli ensi viikolla aloitan mammaloman, mutta työn merkeissä se menee. Tosin muksu on kevyempää päivää, neljänä päivänä viikossa, kunnes saan hommat kasaan.

Kiitti muuten tuosta lisäraudan lopetusohjeesta, aina oppii uutta.

Lotta rv 34

Neuvola:1/9-09
*35+2
*Paino:81,9 sama kuin 18/8 :) yhteensä:11,9kg eli onhan tuota
*Turvotus H+..eli vähän on joo
*RR:130/92
*Pissa:Ok
*Tarjonta:Rt
*Syke:140+, sama kuin viimexi
*Liikkeet:++
*Sf:33 viimexi 31

sijainen oli paikalla ja sen mukaan pää oli jo aikas alhaalla, mutta ei vielä ole kuitenkaan kiinnittynyt..suunta on siis oikea

menkkakipuaa hieman

Huomenta!
Taas jäi illalla BB kun alkoi nukuttamaan niin.. Vaikka ihan hyvä kait :) Koukutun niin helposti kaikkiin tyhmiin ohjelmiin. Ja se BBn kyttääminen on vähän kuin naapureitten touhuja katselisi. "Ai kuinka mielenkiintoista, nyt ne vie roskat!"

Tänään vapaa ja ajattelin hurauttaa prismaan tai johonkin "isoon kauppaan". Ihan vaan kierrelläkseni. Eilen kävin töitten jälkeen keskustassa enkä löytänyt mitään kivaa, eli josko ihan tavaratalo auttaisi. Vauvalle hankintoja vielä teen..

Ja sain soitettua tutustumisajan Kättärille, mutta ainoa mikä sopi miehen kalenteriin oli vasta 2 viikkoa ennen laskettua aikaa! Aargh..Minulle kun kävisi äitiysloman alettua milloin vain. Itse synnyin aikoinani 3 viikkoa ennen laskettua, kuten myös sisareni, eli "hyvässä lykyssä" menemme sinne sitten vauva kainalossa :D

Otaverkko on tosiaan Otaniemen verkkoa, joka toimii "keskuksena", mutta meillä se ongelma ei eilen ollutkaan siitä, vaan ihan muusta. Joku ihanainen teiniopiskelijamme oli tehnyt kivan käytännön pilan vähän fiksailemalla noita piuhoja, joten koko lafkan koneet oli monta tuntia poikki. Kiva. Siinäpä sitten ravasin paikasta toiseen kyselemässä ihmisiltä asioilta, kun muuten ei hommat sujuneet.

Nytkin olen töissä, vaikka pitäisi olla ihan kotosalla vapaapäivän vietossa. Luojan kiitos äitiysloma alkaa keskiviikkona! Sitten kyllä kieltäydyn, noh, pakko varmaan konsultoida, jos painosta jotain kyselyitä tulee. Mutta laskutanpahan sitten sen mukaan ;).

Eilen saatiin se lipastokin koottu, mutta kyllä sitä taas joutui itse aloittelemaan, ennenkuin sain miehen tarttumaan vasaraan. Nyt se sitten nököttää pojan huoneessa, on jo varannut itselleen omat laatikot ja vauvalle omat... Lainattiin eilen myös kirjastosta mm. juuri tuo Vallaton vauva-kirja ja Meille tulee vauva-kirja. Oli tosi kiinnostunut niistä, koska niissä käytiin just läpi samoja kysymyksiä, mitä poika on meillekin esittänyt. Oottelee jo malttamattomana, mutta yritän toppuutella. Tosiaan, parempi kun vauvat saisivat kasvaa tuolla vatsassa vaan mahdollisimman kauan.

Meillä kissa oli käynyt kuseksimassa hoitopöydän hoitoalustan #&"/"!¤#!!! Tais olla joku Pikku-Piia merkkinen. Se oli oottelemassa sijoitusta kissanhiekkalaatikon vieressä ja ukko ei ollu sitten muistanut hiekkalaatikkoo siivota joten kissa kusi alustalle.
Pitää ostaa uus, koska mulla tuossa uudessa äippäpakkauksessa ei ollut enää sitä vaahtomuovialustaa mikä oli mukana silloin v. 2004? Onko muilla ollut se mukana tässä uudessa? se vanha on mulla hukassa ja tod. näk. palasian jossain jos se löytyis.

Menkkakipuja ollut taas tämän aamua mutta toivon että nämä pysyvät nyt mahassa vielä vähäsen aikaa. Lopetin kuiteskin oma-alotteisesti jo rautalääkityksen, kiitos vinkistä.

Mutta nyt työpaikalle palaveriin!

Heiput

Ah tätä ihanuutta... pitkät yöunet ja rauhassa syöpötelty aamupala. Masu on mukava ja olo kevyt. I-H-A-N-A-A! Olen aikamoinen hehkuttaja,sorry. Mutta kun ekaa kertaa aikuiselämässä ei ole opiskelu/työnteko velvollisuutta, niin on aikast kivaa. Saa vihdoin keskittyä johonkin tosi tärkeeseen ja arvokkaaseen. Tuntuu hyvältä :)

Hoitoalustasta: Me saatiin lainaksi sellanen laidallinen tukeva taso ja siihen pehmuste. Laitan sen tonne kodinhoitohuoneen tasolle, on sitten vesipiste lähellä ;) Viikonloppuna meinaan alkaa pesemään vauvan vaatteita ja ens viikolla laittelen ne sairaalakassit kuntoon. Tavoitteena ois kans tehdä vähän ruokaa pakkaseen ja hankkia loput tarvittavat rasvat ja purkit/vaatteita jne. Kivaa pientä puuhastelua. Viikon 37 meinaan vielä jaksaa viettää turussa, vähän vaan mietityttää toi pitkään matkustaminen, mitäköhän siitä tulee...

Anna: sorry että kaavoja ei ole vielä kuulunut, laitan ne maanantaina tulemaan. On ollu aikamoista säätöä noi vimpat päivät töissä... seliseli, mut nyt ryhdistäydyn!

Jaksamista kaikille ja tosiaan, ei ihan vielä toivota vauvojen syntymää (äiskän ja nessun tilanne tietty vähän toinen). Meillä kummityttö syntyi viikolla 35 ja oli aika pieni ja niitä hengitysvaikeuksia oli myös. Joutui olemaan sairaalassa lähes pari viikkoa ja se oli vanhemmille tosi rankkaa. Jaksetaan siis vielä muutamia viikkoja ainakin!!!!

Nyt suihkuun!

Pinni 34+5

Päivää!

Mulla on sellainen tunne, että olen varmasti tämän maailman viimeinen synnyttäjä ja olen ihan ulkona kaikesta. Minä kannan tätä kuplaa vielä marraskuun puolessa välissä, homma on ihan sata! Muita oireita ei ole kuin turvotus ja iso maha ja mahtava ahteri. Tietty väsymys vaivaa ja nyt on muutamana päivänä pää ollut pipi. Kuulun ihmistyyppiin kanerva, joka kestää tuulet ja tuiskut ja vararavintoa riittää. Sen vuoksi epäilen Masukkaan viihtyvän liiankin hyvin, pyh! Olen niin kade teille, jotka pääsette kohta kohtamaan uuden perheen jäsenenne!!!

Kissa-asiaa: Meidän kissan henkiset patoutumat on ilmeisesti selvitetty. Puupelletit vaihdettiin Cassius kissanhiekkaan ja nyt homma pelittää. Aikaisemmin kissa ruikkasi silloin tällöin laatikkoon ja silloin tällöin kusituoliin. Jos laatikossa oli kerran käyty niin sitten tuolin kimppuun. Nyt se tekee useammat asiat päivässä laatikkoon. Kyllä olen onnellinen!!! Säälittää vaan, kun aikaisemmin se on ollut suoli pitkällä ja rakko pallolla ja me ollaan toruttu kun vahinko on sattunut. Pahimpina päivinä uhkailin sitä kestovaipoilla. Kai siitä saa henkisiä traumoja jokainen itseään kunnioittava aikuinen kissanainen.

Ihanaa, viikonloppu ja mökille mennään. Talviasuttava mökki ja äiskä ja isukki mukana joten sehän tietää pelkkää lepoa.

Viikonloppuja!

Fantti 31+2

Ihanaa, tänään on perjantai! Viikonloppu edessä!
Eilinen ilta, yö ja tää aamu mennyt lepäillessä, ku selkää ja alavatsaa jomottaa aivan samalla tavalla, ku menkkojen aikana.. onko teillä muilla vastaavaa? Mistähän se voisi johtua? Syytä huolestua?

Omituiset oireyhtymät: mun sormet haisee jo toista viikkoa ihan vuohelle (??!!). Mikähän helkutti tässäkin on? Eilenkin kyselin ruokalassa, että onko tässä keitossa lammasta vai onko jossain vuohenjuustoa. Mutta ei, kyllä se olin minä joka vuohelle siellä haisin.

väsyttää.... olin eilen koko päivän liikkeellä, aamusta sain kaupunkiin kyydin ja kävin moikkaamassa vanhoja opettajiani... siitä lähtien olinkin melkeen koko ajan jaloillani ja menossa jonnekkin, puoli kahdeksalta kotona, ja mies saikin minua sitten passata koneelle kun tahdoin lukea teidän jutut... siitä sitten jalkahieronnan kautta nukkumaan (on minulla kyllä ihana mies, vaikkei kotitöitä saakkaan usein tehtyä). heräsin vasta puoli yhdeltätoista ja vieläkin väsyttää... ja kotona hirveä siivo, jolle pitäisi saada tehtyä jotakin.

oli eilisestä sentään jotain hyötyäkin, sain vertailtua patjojen hintoja nyt ne pitäisi vain käydä ostamassa, löysin myös kivan ammeen samasta paikkaa. pesukonekin satiin vihdoin kotiin asti.

hoitopöytä meillä on makkarissa koska vessaan on siitä lyhyt matka pesuille ja siinä on parhaiten tilaa tavaroille ympärillä.

taodan kuitenkin antaa laiskuudelle vallan ja syödä jotain ja mennä sänkyyn lukemaan... mieskin tulee vasta myöhään niin ei ole hänestäkään siivous seuraksi..

hilti 33+2

Alkuperäinen kirjoittaja Lista:
LOKAKUUN ÄIDIT

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Ikionnellinen...samaa pakotusta täälläkin jo pitkän aikaa..kait se on sitä valmistautumista vain..uskoisin kun on niin yleistä kuulemma..

Tulin juuri kaupoilta, kävin verhoja yms etsimässä kodin ykkösestä..enpä löytänyt, lampun kanssa tulin kotiin..minoon lamppufriikki, niitä on joka paikassa sitten kaikenlaisia.
Cittarissa ruokaostoksilla samalla, alkoi kyllä niin vihlomaan alapäästä sitä ostoskoria kantaessa siellä että olin taas ihan valmis jo luopumaan tästä mahasta..Nyt kotona yhtenä kappaleena ja istutin persukseni tähän nyt toviksi jotta kroppa rauhoittuu...
Mun tuurilla kanssa Maruska tosiaan varmaan olen täällä viimeisiä odottamassa silti käynnistystä :D

Nyt alkaa masukin repeämään..on tullut tuohon lonkkaan (kylkeen mikä lie) sellaisia pieniä pinta "pisteitä"...punertavat jo pikkaisen niin eiköhän ne niistä pisteistä ala ne juovat repeämään pikkuhiljaa..No aivan sama..
Minoon sovussa jo mun seepratissien kanssa kun ei niitä enää edes huomaa (no ei huomaakkaan ellei ota tota löllykkää käteen ja nosta sitä, siellä alla ne on piilossa)

Minäpä jatkan tätä internetin ihmeellistä maailmaa, jos vaikka postimyynnistä katselisi joitakin ihania verhoja...hihiii

Craviz