Auttakaa joku onnetonta tunaria parisuhdeasiassa (miesasiaa)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoton blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
No mutta joudutko alistumaan ihan mihin vaan siksi ettei ole sinulla ole rahaa ja miehelläsi on?
Ei ole sananvapautta sanoa mistään asiasta, kun sitten käsketään pakata kamat..ei kyllä kuulosta kauhean hyvältä, miehesikin siis tietää ettet voi mitään joten käyttää ylilyöntiasemana tätä.

Niiin..akka pysyy hyvin kotona, kun P-A. Ei tartte lähtä kavereiden mukaan baariin tai kaupungille ostoksille. Liikun minä lasten kanssa päivittäin, esim. pyörällä, käydään kirjastossa ja kavereilla. Silti, vaikka tapaan ystäviäni, tunnen yksinäisyyttä, kun tiedän tilanteemme. Paljon me lasten kanssa touhutaan, käydään kirjastossa ja puistoissa, uimassa ja mummulassa. Kaikkea ilmaista ja hauskaa. Mutta ei se tuo miestäni yhtään sen lähemmäksi mua. Ja joskus olis kiva, jos hän vuorostaan kävisi lasten kanssa jossain, muttei se näytä kiinnostavan. Se on niin laiska.

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Ehdottaisin että teet niin, että kun tiedät että miehesi tulee kotiin ja hänellä ei sinä iltana/päivänä ole muuta menoa, odotat valmiin takki ja kengät päällä, ja käsilaukku valmiina. Sanot että sinä lähdet nyt tuulettumaan, jääkapista löytyy ruokaa, JA SITTEN LÄHDET HETI. Etkä vastaa kun miehesi soittaa. Ei siellä mitenkään lapsille käy, mies vain haluaa pääästä helpolla kun sinä hoidat kaiken. Sitten kun sellaiset 4-5 tuntia viettää lasten kanssa niin huomaa ettei sitä vain tehdä sivumennen, ja ehkä jopa arvostus nousee. Ja jos sanoo että olikin rankempaa kuin mitä uskoisi, niin sanot että sinä lisäksi siivoat jne. siinä samalla.

Noin haluaisinki tehdä..voisin oikeastaan tehdäkkin..mutta siitä tulee taas lisää riitaa..kannattaisko silti?

Kyllä se tietää, miten paljon homma lapsissa on, kun olis kesän töissä ja hän joutui olemaan lasten kanssa heinäkuun, kunoli lomalla..noh-piti hommata loppukuuksi lapsenvahti, kun ukko näytti olevan ihan lopussa ja soitteli minulle vain töihin, kiroili ja oli pahalla tuulella.

Alkuperäinen kirjoittaja sama tunari:
Ehdottaisin että teet niin, että kun tiedät että miehesi tulee kotiin ja hänellä ei sinä iltana/päivänä ole muuta menoa, odotat valmiin takki ja kengät päällä, ja käsilaukku valmiina. Sanot että sinä lähdet nyt tuulettumaan, jääkapista löytyy ruokaa, JA SITTEN LÄHDET HETI. Etkä vastaa kun miehesi soittaa. Ei siellä mitenkään lapsille käy, mies vain haluaa pääästä helpolla kun sinä hoidat kaiken. Sitten kun sellaiset 4-5 tuntia viettää lasten kanssa niin huomaa ettei sitä vain tehdä sivumennen, ja ehkä jopa arvostus nousee. Ja jos sanoo että olikin rankempaa kuin mitä uskoisi, niin sanot että sinä lisäksi siivoat jne. siinä samalla.

Noin haluaisinki tehdä..voisin oikeastaan tehdäkkin..mutta siitä tulee taas lisää riitaa..kannattaisko silti?

Kyllä se tietää, miten paljon homma lapsissa on, kun olis kesän töissä ja hän joutui olemaan lasten kanssa heinäkuun, kunoli lomalla..noh-piti hommata loppukuuksi lapsenvahti, kun ukko näytti olevan ihan lopussa ja soitteli minulle vain töihin, kiroili ja oli pahalla tuulella.

Muistuta sitä kesästä, että noinko lyhyt se miehen muisti on miten kävi. Ja että kelpasi se apu hänellekin lyhyempänä aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja sama tunari:

Siis - sanotko sä ihan suoraan, että annat miehes hyppiä sun silmille?!? Mä vähän luulen, että et oo yksin niitä kahta kakrua siihen tehnytkään, joten ei sun niitä tartte yksin hoitaakaan. Jos sun mies vinkuu lastenhoidosta tollei kun äsken selitit ni se on itse samanlainen kakara kun nää kaksi muutakin. Tee sille asiat selväksi, ei sun tarvi tollasta kattella...

Mä kyllä melkein suosittelisin että tosiaan ilmoitat et tarviit omaa aikaa ja tarviit sitä nyt ja vetoot tohon sen kesän hoitoon.
Kyllä teidän kantsis keskustella toi raha asia muutenkin et kun sulla ei rahaa ole ja sillä ilmeisesti edes vähän on että jos toinen saa prätkän niin toinenkin tarvii jotain omaa, ei ehkä nyt noin kallista mutta kuitenkin.
Se treenaa ja maksaa salimaksuja niin mikä estäisi sitä maksamasta sulle vaikka jumppaan maksuja ja katsoa lapsia sillä aikaa, sullakin mieli piristyisi ja pääsisit kodista välillä poiskin ilman muksuja ja luultavasti sun itsetuntosi nousisi siitä ja seksikin alkaisi maistua.

No..niin..toooosssiii epätoivoinen olo. Yritin, että olisin päässyt käväseen kaupungilla "asioilla", kun mies tulee töistä ja että hän olis ollut sitten 2h lasten kanssa. Ensin yritti, että otat lapset mukaan..ensuostunut. Sitten; että lähdetään kaikki. en suostunut, kun kerroin, että on semmonen "yllätysasia". Sitten lupasi, että voin mennä. Kohta soittaa takaisin ja sanoo, että maha on niin kipeä, että, jos menen niin pitäis jommankumman mummoista olla lasten kanssa, hän ei pysty. (valitteli eilen mahakipua, on kuitenkin töissä ja kyse siis kahdesta tunnista!) Tulos: sanoin , että unohtaa koko jutun..ja kysyin myös, minkä tähden on niin hankalaajos joskus käväsen yksin jossakin: ei vastannut. En edes muista milloin olisin ilman lapsia käynyt kaupassa, eikä varmasti muista hänkään! Taattu on että siitä on ainakin puoli vuotta tai vuosi!

Olen myös sanonu, miten paljon se minua piristäisi..nytkin olisin hakenut yllärinä pullon viiniä ja jotain syötävää, sekä jotain pienta kivaa alusasua itelle! kerrankin jotain erikoista..

Miten niin yritit?! Siis..?

Meillä se menee niin että ilmoitan että ole hyvä ja tule suoraan kotiin, mä lähden asioille, menee 2 tuntia ja ruokaa on joko jääkaapissa tai hellalla tms. Ei mitään että voisinko mitenkään mennä vaan että menen ja piste.

Voisiko olla, että miehelläsi ei ole kovin itseluottamusta lasten kanssa ja siksi takertuu aina johonin hoitajaan/suhun tai mummoloihin... Vai luuletko että kyseessä on vain pelkkä laiskuus?

Jos on tuo viimeinen, niin ei siinä auta muuta kuin patistaa enemmän. Itse varmaan kiristäisin myös tai laittaisin "jääkaapin ovelle" almanakan, että kun on hoitanut kerran lapsia voi itsekin ajatella lähtevän jonnekin, että toinen hoitaisi. Eli jos miehes ei päästä sua edes kauppaan ilman lapsia, ei sunkaan tarvitse päästää miestäsi moottoripyöräileen ilman lapsia.. No joo.. ei varmaan kovin fiksulle kuulosta ja saa äkkiä sen "valivalivali" akan maineen varsinkin jos mies kuvittelee, että sää hoidat lapset aina ja jos hän katsoo niitä edes tunnin, on hän tehnyt "ison palveluksen sulle" ja haluaisi paljon kiitosta yms. *muoks* tätä siis tekisin vasta sitten, jos isojen keskusteluiden jälkeenkään ei ole tullut mitään tulosta*

Alkuperäinen kirjoittaja hetkinen:

Meillä se menee niin että ilmoitan että ole hyvä ja tule suoraan kotiin, mä lähden asioille, menee 2 tuntia ja ruokaa on joko jääkaapissa tai hellalla tms. Ei mitään että voisinko mitenkään mennä vaan että menen ja piste.

Noin meilläkin menee. Toki kysyn aina, että onko toisella jotain tosi tärkeää, ettei sitten suotta joudu tärkeästään pois olla, jos voin mennä sen tärkeän jälkeenkin kauppaan. Mutta siis ei meillä kysellä voiko hoitaa. Tottakai hoitaa jos vaan kotona on.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hetkinen:

Noin meilläkin menee. Toki kysyn aina, että onko toisella jotain tosi tärkeää, ettei sitten suotta joudu tärkeästään pois olla, jos voin mennä sen tärkeän jälkeenkin kauppaan. Mutta siis ei meillä kysellä voiko hoitaa. Tottakai hoitaa jos vaan kotona on.

Kuten myös :)

Tämän takia kirjoitinkin nimimerkillä onneton tunari..koskien juuri näitä parisuhdeasioita ja perheen sääntöjä..Kiitos neuvoista..lupaan ottaa enemmän itseä niskasta kiinni..mutta homma meni taas "käsille" kuten edellä kuvasin. Jos toinen vaan sanoo, että et mene, en kato lapsia niin mitäs sitten? Ja sitten tarttisin mieheltä viälä auton, että täältä tuppukylästä pääsee kaupunkiin saakka, joten liian paljon on tosta ukosta kiinni! Mummukin totesi, että minkä tähden sun pitäis sinne kaupunkiin mennä ja voithan ottaa lapset mukaan.. niin..voinhan minä. Ehkä me sittenkin askarrellaan niitä kissoja tuonne lastenhuoneenkattoon. Nyt täytyy mennä hellan ääreen..

Nimenomaan, vetää aika sanattomaksi moinen.Jos toinen ei suostu niin minkäs teet..
Tulee mieleen et mitenhän sun miehesi pärjäisi jos olisi viikonloppu iskä ja olisi aina joka toinen viikonloppu lasten kanssa, tuskin ne mummot loputtomiin auttaisi.
Tsemppiä kuitenkin jatkoon ja yritä saada ääntäsi enemmän kuuluviin ja asioita toimimaan, ei se ole niin vaarallista jos esittää oman mielipiteensä asioista oli se sitten poken katsominen tai prätkäily, eikö tarkoitus kuitenkin parisuhteessa ole että voi ja pystyy puhumaan mistä vaan sille läheiselle.
Täältä halauksia sulle!