[QUOTE="poikia3";22472878]Kerroppa mulle miksi sitten poliisi hakee lapsia tapaamisiin? Kerroppa sekin, miksi lähivanhemmalla on velvollisuus tukea etävanhemman vanhemmuutta ja tapaamisia? Väkisin poliisi ei lasta vie, mutta tapaamisoikeuden toteuttamisessa on käytetty poliisia apuna, kun muu ei ole lähivanhemman vastuksen ja mahdollisen kostamisen tarpeen vuoksi toiminut.
Lapsi voi viihtyä etävanhempansa luona ihan hyvin, mutta silti pistää täydet jarrut päälle, kun tulee aika lähteä etän luokse. Näissä tilanteissa pitää lähivanhemman tukea etää ja toimia, että etävanhemman tapaamisoikeus toteutuu.
Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, ja lapsi ei aina näe omaa parastaan tai ymmärrä sitä. Siksi aikuisten on oltava aikuisia.
Ap:n tapauksessa valvotut tapaamiset - ja minä en ymmärrä ensinnäkään miten lapsi on tehty tuollaisen ihmisen kanssa, jos omien sanojesi mukaan on ollut aina päihdeongelmainen ja skitsofreeni ja toisekseen, miksei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä?[/QUOTE]
Joo näissä asioissa olet ihan oikeassa, mutta minä puhun siitä jos lapsi ei halua niin ei lasta voi siihen pakottaa. Paljon on lapsia ketkä tosiaan ei halua etävanhempaa nähdä ja se ei ole vain pelkkää kiukuttelua. Tukeminen ei ole sitä,että pakotetaan. Ja poliisi ei lasta hae jos ei ole näyttöä siitä, että lähivanhempi yrittää kaikin keinoin estää tapaamiset. Tässä tapauksessa minun mielestäni ei tarvitse kannustaa tapaamaan isäänsä jos hänen menonsa on holtitonta. Miksi sekoittaa lapsen maailma tuollaisella ailahtelevalla ihmisellä? Ja tämä henkilö on lapselle aivan tuntematonkin. Tässä jo puoltaa lähiä etän aikaisempi tapaamis haluttomuus.
Lapsen kanssa pitää jutella ilman vanhempia ( ilman sitä manipulointia ) ja kysyä mitä lapsi haluaa. Hyvin nopeasti se sadaan selville.