biologinen isä ei ole tavannut lasta 3 vuoteen ja nyt tuli kirje soskusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsen tapaamisoikeus

Lapsen tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu. Lapsella on oikeus tavata vanhempaansa, jonka luona hän ei asu. Lapsen oikeus tavata vanhempaansa ei ole sidoksissa siihen, onko vanhempi lapsen huoltaja vai ei.

Huomioikaa. että puhe on vain lapsen oikeuksista ei vanhempien!!!

Käytännössä isällä ei ole mtään oikeuksia, ei edes tapaamisoikeutta. Mutta jos lapsi haluaa tavata isäänsä niin silloin ei äitikään sitä estää.

Mutta 4-vuotias ei ole kykenevä päättämään siitä että haluaako tavata tai ei. Kyllä tämmöisissä tapauksissa biologiselle etälle tapaamiset järjestetään.

[QUOTE="mä";22472820]Mitä parempaa tietoa minulla pitäisi olla kuin se, että lapseni vietiin väkisin tapaamiseen hänen takertuessaan minuun kiinni ja huutaen ettei halua? Tämäkö ei riitä "paremmaksi tiedoksi"? Mistä sinä olet oman "tietosi" saanut? Miksi niin monet lapset itkevät vanhempansa perään, että haluaisivat tavata, mutta etävanhempi ei siihen suostu, jos kerta lapsella on OIKEUS valita?[/QUOTE]

No joo, en tajua miksi olet moiseen suostunut. Laki sanoo että lapsella on vain oikeus ja niiin se toimii jos siitä haluaa pitää kiinni. Mistähän se lapsesi väkisin tapaamiseen vieltiin? Oletko ajatellut että voisit tehdä siitä ilmoituksen koska ihan selvästi on toimittu väärin?
Sehän on taas ihan eri aisa jos etä ei halua tavata vaikka lapsi haluaisikin. sehän on mahdotonta niin, mutta näin päin se ei ole jos etä haluaa,mutta lapsi ei.

Tuon ikäinen osaa sanoa jo haluaako vaiko ei tavata "isänsä" Pakko ei ole missään nimessä tavata jos lapsi ei halua. Sinun on siihen suostuttava koska hän ilmeisesti tunnustautunut isäksi aikoinaan vaikka olisitkin yksinhuoltaja.
Vähän väärä neuvo, mutta manipulointi auttaa tässä asiassa jos et halua lapsesi tätä miestä tapaavan.

No ei se nyt ihan niinkään mee et jos lapsi ei haluu lähtä tapaamisiin,niin niitä ei tarvii pitää.
Miksi ei haluais?Äidin tehtävä puhua lapselle hänen bio isästä.
Sen eteen tullaan tekemään töitä et tapaamsiet onnistuu.

Lapsen tapaamisoikeus

Lapsen tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu. Lapsella on oikeus tavata vanhempaansa, jonka luona hän ei asu. Lapsen oikeus tavata vanhempaansa ei ole sidoksissa siihen, onko vanhempi lapsen huoltaja vai ei.

Käytännössä isällä ei ole mtään oikeuksia, ei edes tapaamisoikeutta. Mutta jos lapsi haluaa tavata isäänsä niin silloin ei äitikään sitä estää.

Lapsen mielipidettä kysytään vasta, kun lapsi on 12-vuotias. Aikaisemminkin mielipiteellä on vaikutusta, muttei sellaista painoarvoa kuin isommalla lapsella. Joten väärässä olet!

Lapsen tapaamisoikeus

Kuten kirjoitin, puhutaan lapsen oikeudesta, mutta todellisuus on aivan muuta. Jos lapsi haluaa tavata etävanhempaansa, mutta etävanhempi ei lasta, niin lapsella ei ole mitään mahdollisuutta tavata vanhempaa. Ja jos etävanhempi haluaa tavata lapsiaan, hän saa sen tehdä, halusi lapsi sitä tai ei.

Yhteys lastenvalvojaan nyt ja selität tilanteen ettei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä mitään eikä isä ole pitänyt yhteyttä kolmeen vuoteen ja kysyt miten asia nyt kerrotaan ja miten edetään kun lapsi pitää toista miestä isänään.

[QUOTE="Elli";22472786]Siis tällä isällä on skitsofrenia ja päihteitä käyttänyt koko elämänsä IHAN OIKEASTI.
Todellakin jos olisi kyseessä tavallinen suomalainen mies ja jos hänestä sellainen joskus tulee niin saisi lasta tavata[/QUOTE]

Herranjumala! Tuollaisen kanssa sitten menit lapsen tekemään? Eikö ketään muuta ollut tarjolla? Johan olisit voinut lapsesi parastakin ajatella. Toivottavasti ei ole perityvää.

tuskin se isi haluaa nytkään tavata, jos ei ole kolmeen vuoteen kiinnostanut? ota selvää, kuka on kirjeen takana ja mistä se on lähtöisin, idea tapaamisiin? tuskin lapsesi on pakko mennä vierasta narkkaria tapaamaan?

No joo, en tajua miksi olet moiseen suostunut. Laki sanoo että lapsella on vain oikeus ja niiin se toimii jos siitä haluaa pitää kiinni. Mistähän se lapsesi väkisin tapaamiseen vieltiin? Oletko ajatellut että voisit tehdä siitä ilmoituksen koska ihan selvästi on toimittu väärin?
Sehän on taas ihan eri aisa jos etä ei halua tavata vaikka lapsi haluaisikin. sehän on mahdotonta niin, mutta näin päin se ei ole jos etä haluaa,mutta lapsi ei.

Ihan kotoa haettiin poliisien kera. Lapsi pelkäsi isäänsä enkä missään nimessä olisi itse pakottanut lasta tapaamiseen.

Sä elät jossain vaaleanpunaisessa maailmassa, ilman tietoa todellisuudesta. Sulla on vain kauniit tekstit, joiden uskot olevan faktaa, todellisuus on sulta hukassa. Toisaalta se on hyvä, ettet tiedäkään miten paljon pahuutta ja vääryyttä tähänkin maahan mahtuu ihan lain toimesta.

[QUOTE="akka";22472923]Yhteys lastenvalvojaan nyt ja selität tilanteen ettei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä mitään eikä isä ole pitänyt yhteyttä kolmeen vuoteen ja kysyt miten asia nyt kerrotaan ja miten edetään kun lapsi pitää toista miestä isänään.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin.

[QUOTE="Jahas";22472897]Ja mitäs se kertoo itse aapeen taustoista, että on tehnyt lapsen skitsofreenisen narkkarin kanssa???[/QUOTE]

Erosimme raskausaikanani koska sain tietää ettei ole lopettanut päihteitä! Sen jälkeen hän joutui sairaalaan näiden mielenterveysongelmien takia ja siellä on ilmeisesti pysynyt.

[QUOTE="Elli";22472986]Erosimme raskausaikanani koska sain tietää ettei ole lopettanut päihteitä! Sen jälkeen hän joutui sairaalaan näiden mielenterveysongelmien takia ja siellä on ilmeisesti pysynyt.[/QUOTE]

ja itselläni ei todellakaan ole taustalla mitään päihde tai mielenterveysongelmia!
Olin nuori ja hölmö ja raskaus oli vahinko, mutta aborttiakaan en halunnut koska tiesin kyllä, että pystyn lapsen kasvattamaan ja hyvin olen mielestäni onnistunut.

Tuttu juttu. Mulla lapsen isää ei kiinnostanut lapsi ollenkaan koskaan ja sitten tuli yllättäen sossusta kirje, että isä haluaa yhteyden lapseensa, kun lapsi oli 8-vuotias. Mä annoin luvan antaa mun puhelinnumeron sille isälle, että saa ottaa yhteyttä. Kerran se soitti, siinä sen tapaamisinto lapseen sitten oli. Lapsi tapasi isänsä seuraavan kerran vasta ollessaan 18v, ja silloin aloite tapaamiseen tuli lapselta. Isästä kuuluu jotain noin kerran vuodessa.

Lapsen tapaamisoikeus

Niin et nyt alettais pitää huolta lapsen oikeuksista,mut niistä ei olla aikasemmin oltu kiinnostuneita.
Eikä mikään 4v saa päättää tapaako vai eikö.

[QUOTE="Elli";22472747]Sepä siinä onkin kun ei olla selitetty..tai ainakaan lapsi ei ole ymmärtänyt kun oli niin pieni silloin kun tapasin uuden miehen ja luonnollisesti pitää isänä siis tätä miestä.
Olen sellittänyt että asui vauvana äidin kanssa kahdestaan.. :/
mutta en ole ikinä sanonut mitään bio isästä[/QUOTE]

No anteeksi nyt vaan, mutta äitinä olet ihan itse oman nykyisen soppasi keittänyt, kun et lapselle ole kertonut asian oikeaa laitaa. Eiköhän nyt ole jo korkea aika. Koko ajanhan on ollut mahdollisuus siihen, että tavalla tai toisella lapsesi bioisä pomppaa jossain vaiheessa lapsesi elämään mukaan.

[QUOTE="Elli";22472986]Erosimme raskausaikanani koska sain tietää ettei ole lopettanut päihteitä! Sen jälkeen hän joutui sairaalaan näiden mielenterveysongelmien takia ja siellä on ilmeisesti pysynyt.[/QUOTE]

Ja silti menit isyydentunnustukseen tälläisen kanssa? Vai olitteko naimisissa? Itse olisin jättänyt menemättä isyydentunnustukseen tuollaisen "hulttion" kanssa!

[QUOTE="akka";22472923]Yhteys lastenvalvojaan nyt ja selität tilanteen ettei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä mitään eikä isä ole pitänyt yhteyttä kolmeen vuoteen ja kysyt miten asia nyt kerrotaan ja miten edetään kun lapsi pitää toista miestä isänään.[/QUOTE]

Näin minä tekisin!

Niinpä olisi ap:n kannattanut kieltää isyyden selvittäminen kokonaan. Omakin lapseni on 4v ja autuaan tietämätön biologisesta isästään, joka ei halunnut tunnustaa isyyttään ettei joutuisi maksamaan elareita. Jos joskus haluaa lastaan tavata, niin tulen varmasti sen estämään.

[QUOTE="poikia3";22472878]Kerroppa mulle miksi sitten poliisi hakee lapsia tapaamisiin? Kerroppa sekin, miksi lähivanhemmalla on velvollisuus tukea etävanhemman vanhemmuutta ja tapaamisia? Väkisin poliisi ei lasta vie, mutta tapaamisoikeuden toteuttamisessa on käytetty poliisia apuna, kun muu ei ole lähivanhemman vastuksen ja mahdollisen kostamisen tarpeen vuoksi toiminut.

Lapsi voi viihtyä etävanhempansa luona ihan hyvin, mutta silti pistää täydet jarrut päälle, kun tulee aika lähteä etän luokse. Näissä tilanteissa pitää lähivanhemman tukea etää ja toimia, että etävanhemman tapaamisoikeus toteutuu.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, ja lapsi ei aina näe omaa parastaan tai ymmärrä sitä. Siksi aikuisten on oltava aikuisia.

Ap:n tapauksessa valvotut tapaamiset - ja minä en ymmärrä ensinnäkään miten lapsi on tehty tuollaisen ihmisen kanssa, jos omien sanojesi mukaan on ollut aina päihdeongelmainen ja skitsofreeni ja toisekseen, miksei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä?[/QUOTE]

Joo näissä asioissa olet ihan oikeassa, mutta minä puhun siitä jos lapsi ei halua niin ei lasta voi siihen pakottaa. Paljon on lapsia ketkä tosiaan ei halua etävanhempaa nähdä ja se ei ole vain pelkkää kiukuttelua. Tukeminen ei ole sitä,että pakotetaan. Ja poliisi ei lasta hae jos ei ole näyttöä siitä, että lähivanhempi yrittää kaikin keinoin estää tapaamiset. Tässä tapauksessa minun mielestäni ei tarvitse kannustaa tapaamaan isäänsä jos hänen menonsa on holtitonta. Miksi sekoittaa lapsen maailma tuollaisella ailahtelevalla ihmisellä? Ja tämä henkilö on lapselle aivan tuntematonkin. Tässä jo puoltaa lähiä etän aikaisempi tapaamis haluttomuus.
Lapsen kanssa pitää jutella ilman vanhempia ( ilman sitä manipulointia ) ja kysyä mitä lapsi haluaa. Hyvin nopeasti se sadaan selville.

[QUOTE="poikia3";22472911]Lapsen mielipidettä kysytään vasta, kun lapsi on 12-vuotias. Aikaisemminkin mielipiteellä on vaikutusta, muttei sellaista painoarvoa kuin isommalla lapsella. Joten väärässä olet![/QUOTE]

Ai miten niin väärässä? Jos mileipiteellä on kuitenkin vaikutusta?

Yhteistyössä