Bussimatkasta ... Olenko nytten huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
en roikkua takaistuvien iloksi väärinpäin,

Tämä on kyllä aivan äärimmäisen raivostuttavaa.

Niinpä. Mä en itsekään tykkää siitä, että joku tuijottaa mua koko matkan tai yrittää saada jotain keskustelua aikaiseksi. Siispä kiellän sen myös omalta muksultani.

Varmaan saitkin vastauksesi että olisi ollut kohteliasta ottaa muut matkustajat huomioon ja pitää lapsesi erossa niistä renkaista vai mitä ne onkaan:)Itse katselin laivalla eilen kun 7-8 alle 3 vuotiasta juoksi pienen laivan oleskelutilaa ympäri,kiljui ja huusi ja voi vitsi mua ärsytti,sitä jatkui aika monta kierrosta...puuh.Mä vaan olen sellainen etten osaa sanoa mistään ikinä vaikka ärsyttäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Varmaan valtaosa kanssamatkustajista tajuaa senkin että lapsi voi itkeä niin ettei äiti pysty häntä rauhoittamaan, mutta tällä ja tuollaisilla leikinäänillä mitä äiti ei edes pyri hillitsemään on eroa.

Tämä oli hyvä kommentti. Jos vauva parkuu kovin pahasti eikä loppua ole näkyvissä, saatan jopa vaihtaa bussia, koska sille ei kerta kaikkiaan voi mitään, eikä sitä jaksa kuunnella yhtään hetkeä kauempaa kuin on ihan pakko. Mutta leikin voi lopettaa, tai ylipäänsä parkkeerata ne kärryt muualle kuin niiden renkaiden viereen - kymmenen senttiä etäisyydeksi riittää.
Tuo ääni ottaa kyllä hermoon, jos on muuten hiljainen bussi ja aamuhetki, ja yrittää siinä vielä levätä matkalla ennen kiireistä työpäivää, vaikka kaikenlaisia kulkijoita voi bussissa aina toki ollakin.

Suomalaiset ei todellakaan turhasta yleensä sano, kynnys siihen on niin korkea, siinähän pitää puhua ventovieraalle ihmiselle herrajumala. Mulkoilulle on ihan sama, jos ei uskalla suutaan avata niin mulkoilukritiikistä ei tarvitse välittää. Mutta jos joku, varsinkin useampi kuin yksi ihminen pyytää (tosin tylysti tässä kohtaa), niin silloin pitäis reagoida.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Jep! Tähän voisi sanoa, että jos pyydetään noinkin kauniisti olla kilkuttamatta, olisin tietysti kilkuttamatta!
Kauniisti?

Voi taivas. Kyllä tässä nyt nuorella herralla oli käytöstavoista pulaa ennemmin kuin lapsilla. Ihan ok pyytää lapsia lopettamaan kilkutus, mutta sen voi kyllä sanoa kauniisti ja kohteliaastikin.

Ja se renkaiden kilkutus on ihan tosi hiljainen ääni! Just ja just kantaa moottorin äänen yli! Ihan verrattavissa siihen että pyytäisi ihmisiä laittamaan kännykät äänettömälle bussissa. Ja se onkin hyvä idea.

Kanssamatkustajien kannattaisi vain olla kiitollisia ettei ole kyydissä parkuvaa vauvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja on ihmisillä heikot hermot!:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Jep! Tähän voisi sanoa, että jos pyydetään noinkin kauniisti olla kilkuttamatta, olisin tietysti kilkuttamatta!
Kauniisti?

Voi taivas. Kyllä tässä nyt nuorella herralla oli käytöstavoista pulaa ennemmin kuin lapsilla. Ihan ok pyytää lapsia lopettamaan kilkutus, mutta sen voi kyllä sanoa kauniisti ja kohteliaastikin.

Ja se renkaiden kilkutus on ihan tosi hiljainen ääni! Just ja just kantaa moottorin äänen yli! Ihan verrattavissa siihen että pyytäisi ihmisiä laittamaan kännykät äänettömälle bussissa. Ja se onkin hyvä idea.

Kanssamatkustajien kannattaisi vain olla kiitollisia ettei ole kyydissä parkuvaa vauvaa...
Jos mukula on kilkuttanut jo useita minuutteja eikä äiti ole itse tajunnut kieltää, niin kanssamatkustajan pinna on varmaan kiristynyt ja on ärähtänyt sitten turhan kovasti...
Ja jos siinä lähellä istuu, niin se ei kyllä ole hiljainen ääni.