Digikuvaajat! kuvankäsittelyohjelmia kaipaan

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
pieniä muutoksia saan miekii tehtyä tuolla kameran mukana tulleella ohjelmalla mut nyt olis kyse myös vanhoista valokuvista jotka ajattelin skannata ja mahdollisesti korjata.
Sen lisäksi vielä nämä "uudet"

Tuohon työhön photoshop on ainoo oikee.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
pieniä muutoksia saan miekii tehtyä tuolla kameran mukana tulleella ohjelmalla mut nyt olis kyse myös vanhoista valokuvista jotka ajattelin skannata ja mahdollisesti korjata.

Sitä olen vähän harkinnu mut onko millainen käyttää

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Sitä olen vähän harkinnu mut onko millainen käyttää

Äärettömän selkeä ja looginen, kunhan vähän vaivautuu opiskelemaan sen sielun elämää. Digikuvaajalehden mukana tuli hyviä opastus cd-levyjä, joissa neuvottiin lähes kaikki tarpeellinen kädestä pitäen. Elementskin riittää tuohon korjauspuuhaan hyvin.

Photoshop on kohtuuhelppo, jos jaksaa hiukan perehtyä. Ei sitä ihan pelkästään kokeilemalla opi, jokunen sana pitää jostain lukaista tai käydä vaikka kansalaisopiston kurssi. Mut aika nopeesti oppii ja sitten onkin aikas rajattomat mahdollisuudet.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
käytän photo filtre:tä..

http://finnish.toggle.com/lv/group/view/kl29835/PhotoFiltre.htm

miten tällä ohjelmalla saa punaiset silmät korjattua?

sitä en tiedä,mut xtrafilmin sivuilta saa ohjelman jolla voi punaset silmät muokata.

Photoshop Elements tai Corel Paint shop pro X tai uudempi. Hinnat 100? ylöspäin (en muista/tiedä tarkkaan) Toi Paint shop pro on siitä hyvä että sitä saa suomenkielisenä ja löytyy opaskirjoja suomenkielellä. Esim. Elements 6 ei ainakaan mun silmiin ole sattunut suomenkielistä ohjekirjaa ( ohjelma englanninkielinen)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Photoshop Elements tai Corel Paint shop pro X tai uudempi. Hinnat 100? ylöspäin (en muista/tiedä tarkkaan) Toi Paint shop pro on siitä hyvä että sitä saa suomenkielisenä ja löytyy opaskirjoja suomenkielellä. Esim. Elements 6 ei ainakaan mun silmiin ole sattunut suomenkielistä ohjekirjaa ( ohjelma englanninkielinen)

Toisaalta termistö on helpompi omaksua englanniksi. Se on kuitenkin de facto-kieli photarissa. Tukea ja opastusta saa paaljon enemmän englanniksi kuin suomeksi.

Tuosta mm. elements 30 päivän ajaksi kokeilukäyttöön
http://www.adobe.com/fi/downloads/?ogn=FI-gntray_dl_trialdownloads_fi
Sen jälkeen voi latailla vaikka ACDseen 30 päivän ajaksi..
http://store.acdsee.com/store/acd/DisplayProductDetailsPage/productID.69658000/Locale.en_US/Currency.USD

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja hinnoista:
Kiitos teille kaikille vastanneille. Taidan sitten perehtyä tuohon photoshoppiin...

Hintaa on sitten englanniksi n. 800 euroa ja suomeksi noin tonni...

mä sain ladattua ihan ilmaseksi :whistle:

Ihme ja kumma että r**sä warettaa kaiken... Olisihan se ihme ja kumma jos sinä maksaisit yleensäkin jostain jotain.

Yhteistyössä