ei hävetä tippaakaan..tehdä tätä avausta omalla nikllä! SAIRAUS kai se on tämäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23000963:
'
Sä voit vastavuoroisesti vedota siihen, että tulet erilaisien tukien muodossa pian yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin ne tutkimukset konsanaan, jos et enää edes pääse töihin.

Voi kuule. Olen sanonut olevani kalllis kustanne JO tälle yhteiskunnalle,mutta eipä se lääkäriä paljon ketkauttanu. Nyt pitää mennä.

Tuo lasten kantaminen on yks osa sitä työtä. Kun on uupunutväsynyt ei jaksa kannella,lukea edes kirjaa ..saatika vaihtaa vaippoja. Ei se laiskuutta kuule ole kun ei jaksa - ei kädet kanna. Takerruit vain yhteen sanaan KANTAMISEEN -minun uupumukseni on koko kropassa.
Joskus kun ja jos JOUDUT kokemaan uupumuksen, niin voipi olla ettet sitä kahvikuppia työssäsi jaksa nostaa.
ihan turhaan minua laiskana pidät. Senkin taidon osaan, mutta sitä ei näin tehdä.

Minä juurikin olen kokenut ihan OIKEAN uupumuksen. Olin sairaalahoidossakin eikä se todellakaan ollut sellaista "uupumista" että pakolliset asiat olisin jaksanut. Kun ei jaksanut niitäkään niin ei jaksanut. Niin yksinkertaista se oli. Puhumattakaan että olisin jaksanut koneella istua tunteja putkeen, hyvä jos syödä jaksoin...mutta kuten sanoin, kai sellaistakin uupumista on jossa jaksaa kivoja juttuja mutta töissä käyntiä ei. On mulla sellaisia kavereitakin. Tekevät kaikkea kivaa mutta aina kun pitäisi töihin lähteä iskee akuutti masennus tai uupumus.

[QUOTE="vieras";23001028]Eiköhän laiska olisi suosiolla kotona eikä yrittäisi käydä töissä ollen välillä sairaslomalla.[/QUOTE]

Voi olla että lääkäri on huomannut todellisen asian laidan eikä suostu kirjoittamaan kuin lyhyitä saikkuja. Tai sitte ap käy välillä töissä että saa taas palkallista vapaata koska aika nopeasti tippuu Kelan päivärahalle. Tietäisit vaan mitä kaikkea "masentuneet" ja "uupuneet" keksivät...ja näiden takia oikeasti sairaita mollataan.

[QUOTE="vieras";23001039]Minä juurikin olen kokenut ihan OIKEAN uupumuksen. Olin sairaalahoidossakin eikä se todellakaan ollut sellaista "uupumista" että pakolliset asiat olisin jaksanut. Kun ei jaksanut niitäkään niin ei jaksanut. Niin yksinkertaista se oli. Puhumattakaan että olisin jaksanut koneella istua tunteja putkeen, hyvä jos syödä jaksoin...mutta kuten sanoin, kai sellaistakin uupumista on jossa jaksaa kivoja juttuja mutta töissä käyntiä ei. On mulla sellaisia kavereitakin. Tekevät kaikkea kivaa mutta aina kun pitäisi töihin lähteä iskee akuutti masennus tai uupumus.[/QUOTE]

Voisin minäkin sanoa että lusmut ovat turhaan sairaslomalla kuumeen tai muun takia. Että jos on oikeasti sairas niin edes sinne lääkäriin ei jaksa mennä. Minulle tapahtui noin kerran, seuraavana päivänä kyllä pystyin hakemaan sairaslomaa.

Tuo lasten kantaminen on yks osa sitä työtä. Kun on uupunutväsynyt ei jaksa kannella,lukea edes kirjaa ..saatika vaihtaa vaippoja. Ei se laiskuutta kuule ole kun ei jaksa - ei kädet kanna. Takerruit vain yhteen sanaan KANTAMISEEN -minun uupumukseni on koko kropassa.
Joskus kun ja jos JOUDUT kokemaan uupumuksen, niin voipi olla ettet sitä kahvikuppia työssäsi jaksa nostaa.
ihan turhaan minua laiskana pidät. Senkin taidon osaan, mutta sitä ei näin tehdä.

Niinpä niin, kahvikuppia ei jaksa TYÖSSÄ nostamaan...

Viimeksi kun sanoin että haluaisinn isoihin tutkimuksiin, niin lääkäri ei suostunut. Vetosi kunnan talouteen. Yksityiselle ei ole varaa.

Onnittelen tässä kaikkia teitä, jotka ette ole joutunut julkisen terveydenhoidon kanssa tekemisiin. Mulle annettiin kilpirauhasen vajaatoiminnasta väärä diagnoosi. Otettiin kokeet ja arvot oli rajalla ja todettiin, että ei aloiteta lääkitystä. Myöhemmin (kun oli jo melkein liian myöhäistä), lääkitys aloitettiin.
Menin myöhemmin yksityiselle ja kävi ilmi, että joku tärkeä verikoe oli jäänyt ottamatta. Nekin verikokeet mitkä oli otettu, oli tulkittu väärin ja kun lääkitys oli aloitettu, oli lähdetty liian korkealla annostuksella liikkeelle. Terveyskeskuslääkäri myönsi itse virheensä, kun vein hänelle uuden diagnoosin ihmeteltäväksi. Että se näistä "hae apua" kommenteista.

[QUOTE="vieras";23001074]Voisin minäkin sanoa että lusmut ovat turhaan sairaslomalla kuumeen tai muun takia. Että jos on oikeasti sairas niin edes sinne lääkäriin ei jaksa mennä. Minulle tapahtui noin kerran, seuraavana päivänä kyllä pystyin hakemaan sairaslomaa.[/QUOTE]

Mä en nyt tajunnut sun pointtia? En minä lääkäriin mennytkään vaan kuskattiin suoraan psykiatriselle osastolle. Eri asia joku kuume ja päivän lusmuilu kuin se, että hyväksikäyttää yhteiskuntaa ja työnantajaa vuodesta toiseen "uupumuksen" varjolla.

Mä en kyllä ihan ymmärrä mikä tän aloituksen pointti edes oli? Luuleeko joku oikeasti, että ei saa paskaa niskaan tämmöisestä aloituksesta...
Lorvikatari on ihan karmee tauti, sen varjolla voi kotonakin olla tekemättä mitään.

[QUOTE="vieras";23000839]Ihanko tosissasi suosittelet pph;n työtä niin uupuneella ihmiselle joka ei lasta jaksa edes nostaa?[/QUOTE]

ihanko tosissaan väität että oikein suosittelin? Taisinpa KYSYÄ onko ap sellaista ajatellut. Ymmärsin, että uupumus tulisi siellä työpaikalla. Näin ainakin itselläni on ollut. Kotona jaksaisi vaikka mitä mutta muualla ei. Siksi kysyin.

Mä olen järkyttynyt ihmisten kylmäisyydestä. Työuupumusta on monen tasoista. Toiset jaksaa käydä "vajaalla hapella" töissä ja saavat vuosilomien aikana levättyä. Toiset uupuu paljon raskaammin ja tarviivat saikkua.
Koitettas muistaa, että me ollaan jokainen yksilö.

[QUOTE="vieras";23001107]Mä en nyt tajunnut sun pointtia? En minä lääkäriin mennytkään vaan kuskattiin suoraan psykiatriselle osastolle. Eri asia joku kuume ja päivän lusmuilu kuin se, että hyväksikäyttää yhteiskuntaa ja työnantajaa vuodesta toiseen "uupumuksen" varjolla.[/QUOTE]

Luulen ap:lla olevan uupumuksen eikä "uupumuksen". Ammattini vuoksi olen törmännyt paljon neurologisista vaikeuksista kärsiviin joiden oireet on kuitattu vain lyhyesti laiskuudella ja itsekurin puutteella. Siksi en pidä ihmisten leimaamisesta laiskoiksi. Huomioni mukaan lääkäriltä on ennemminkin vaikeaa saada neurologista diagnoosia kuin saada diagnoosi liian heppoisin perustein.

Voi kuule. Olen sanonut olevani kalllis kustanne JO tälle yhteiskunnalle,mutta eipä se lääkäriä paljon ketkauttanu. Nyt pitää mennä.
Kurja juttu :( Mä olisin tilanteesta jo kovasti huolissani, koska - sulla taisi olla lapsetkin jo koulussa - jossain vaiheessa uutta työpaikkaa hakiessasi jatkuva pätkätyöhistoriasi alkaa ihmetyttämään ja kun sulle ikääkin tulee lisää, ihmetystä tulee aiheuttamaan myös se, mikset ole saanut jo vakituista paikkaa. Ja sitten rekrytoijat alkavat kysellä suosituksia edellisestä paikastasi ja suosituksia tuskin saa, jos ei ole pahemmin naamaansa työpaikalla näyttänyt. Vaikka olisi miten hyvin hoitanut työnsä silloin, kun on työpaikalla ollut. Nuoremmat työnhakijat kun tulevat menemään ohitsesi.

[QUOTE="vieras";23001107]Mä en nyt tajunnut sun pointtia? En minä lääkäriin mennytkään vaan kuskattiin suoraan psykiatriselle osastolle. Eri asia joku kuume ja päivän lusmuilu kuin se, että hyväksikäyttää yhteiskuntaa ja työnantajaa vuodesta toiseen "uupumuksen" varjolla.[/QUOTE]

Sä et taida "vieras" olla vieläkään kunnossa, kun keskustelet itsesi kanssa.

[QUOTE="sondersson";23001131]ihanko tosissaan väität että oikein suosittelin? Taisinpa KYSYÄ onko ap sellaista ajatellut. Ymmärsin, että uupumus tulisi siellä työpaikalla. Näin ainakin itselläni on ollut. Kotona jaksaisi vaikka mitä mutta muualla ei. Siksi kysyin.[/QUOTE]

Pah. Jo on kummallista "uupumusta" kun kotona jaksaa mitä vaan mutta kun töihin pitäisi mennä iskee uupumus.

no mites jos tosiaan hakeutuisit muualle kun sinne päiväkotiin töihin...esim lasten iltapäiväkerhonohjaajaksi. silloin työaika olisi lyhyempi eli voisi alkaa vasta puolen päivän aikaan ja loppua siinä 4-5 maissa. eli ottaisit vastaan vain tuollaisia max 6 tunnin työpäiviä. Tai lähihoitajana voisit toimia myös vain jonkun lapsen henkkohtavustajana jolloin et olisi vastuussa kun yhdestä lapsesta ja siinäkin aika voisi olla lyhyt päivittäinen työaika

[QUOTE="vieras";23001039]Minä juurikin olen kokenut ihan OIKEAN uupumuksen. Olin sairaalahoidossakin eikä se todellakaan ollut sellaista "uupumista" että pakolliset asiat olisin jaksanut. Kun ei jaksanut niitäkään niin ei jaksanut. Niin yksinkertaista se oli. Puhumattakaan että olisin jaksanut koneella istua tunteja putkeen, hyvä jos syödä jaksoin...mutta kuten sanoin, kai sellaistakin uupumista on jossa jaksaa kivoja juttuja mutta töissä käyntiä ei. On mulla sellaisia kavereitakin. Tekevät kaikkea kivaa mutta aina kun pitäisi töihin lähteä iskee akuutti masennus tai uupumus.[/QUOTE]

Niin eli sä päästit uupumuksesi niin pitkälle että jouduit sairaalahoitoon ja se on mielestäsi oikein??! Niinkö kaikkien pitäisi tehdä, ei jumalauta. Minunkin olisi varmaan apua pitänyt saada masennukseen vasta sitten kun olisin jo tehnyt itsarin :D

[QUOTE="vieras";23001153]Luulen ap:lla olevan uupumuksen eikä "uupumuksen". Ammattini vuoksi olen törmännyt paljon neurologisista vaikeuksista kärsiviin joiden oireet on kuitattu vain lyhyesti laiskuudella ja itsekurin puutteella. Siksi en pidä ihmisten leimaamisesta laiskoiksi. Huomioni mukaan lääkäriltä on ennemminkin vaikeaa saada neurologista diagnoosia kuin saada diagnoosi liian heppoisin perustein.[/QUOTE]

Millä sinä perustelet sen, että kotona jaksaa touhuta mutta aina töissä iskee uupumus?

[QUOTE="vieras";23001177]Pah. Jo on kummallista "uupumusta" kun kotona jaksaa mitä vaan mutta kun töihin pitäisi mennä iskee uupumus.[/QUOTE]

Se vaan on niin eri asia olla kotona ja tehdä asiat omaan tahtiin, ilman että tarvii miettiä jaksaako ja pystyykö. Ehkä se on se stressi mikä tulee kun töissä on pakko jaksaa ja sitä uupumusta ei saa näyttää ulospäin, en tiedä.

[QUOTE="sondersson";23001189]Niin eli sä päästit uupumuksesi niin pitkälle että jouduit sairaalahoitoon ja se on mielestäsi oikein??! Niinkö kaikkien pitäisi tehdä, ei jumalauta. Minunkin olisi varmaan apua pitänyt saada masennukseen vasta sitten kun olisin jo tehnyt itsarin :D[/QUOTE]

Ei tietenkään, mutta edelleen se EI ole oikeaa uupumusta jos jaksaa kotona touhuta ja tehdä pakolliset jutut mutta töissä väsyttää niiiiin kovin että uupumus iskee. Oliko sinunkin masennus sellaista että kaikki inhottava masensi mutta kivoja juttuja kyllä jaksoi tehdä? Aika moni olisi uupunut ja masentunut noilla perusteilla.

Vielä tuli mieleeni, että kai sä käyt työterveyslääkärillä etkä terveyskeskuslääkärillä? Voivat toki olla samassa talossa ja samoja lääkäreitäkin, mutta työterveyshuollon tehtävä on myös arvioida työntekijän työkykyä pidemmällekin kuin parin viikon sairasloman ajaksi. Työterveyshuollon tehtävä on myös ottaa yhteyttä työnantajaan osa-aikatyön mahdollistamiseksi, jos katsotaan, että työntekijä ei pysty kokopäivätyötä tekemään. Ja paljon muitakin tehtäviä, joilla työntekijän työkyky kartoitetaan, tehdään mahdollisesti Kelan kanssa kuntoutussuunnitelmaa jne. Tk:n omalääkärillä ei tällaisia velvoitteita ole.

Yhteistyössä