Ei kunnon seksiä enää ikinä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erotako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, tuntuu kuin tästä viestiketjusta olisi pitkä aika :( Tämän jälkeen yritin puhua miehen kanssa. Kerroin mitlä musta tuntuu ja miten en enää halua tätä meidän seksielämää. Kerroin mielestäni syyt jotka on johtaneet tähänt tlanteeseen jossa ollaan. Kysyin mitä tehdään. Kysyin miehen ajatuksia ja ehdotuskia. Ehdotin ulkopuolista apua, jonka mies tyrmäsi suoraan.

Ollaan tämä viikko oltu ilman seksiä. Sanoin etten halua sitä tässä tilanteessa. maanantaina mies ymmärsi ja ehdotti itse, että jos halattaisiin ja pussattaisiin kerran päivässä. Tiistaiana ei enää halattu tai pussattu ja keskiviikkona mies syytti siitä minua, kun en toiminut luvatulla tavalla. Niin, luulin että hän haluaa osoittaa minulle jotain, mutta se olikin toisin päin.

Keskiviikko meni hampaita kiristellessä ja torstaina oli jo tosi kireää. Juttu kääntyi niin päin, että mun pitää tehdä aloite sitten kun mun tekee mieli, eikä mies voi tässä tilanteessa tehdä mitään. Yritin sanoa uudestaan, että puhuttiiin siitä erilaisesta suhtautmisesta ja huomioon ottamisesta, uudenlaisesta lähestymistavasta. Mutta mies on nyt niin kiukkuinen, ettei voi ajatellakaan mitään positiivista lähestymistapaa. Kiukuttelee vain koko ajan.

Viikonloppuna yritin jutella uudestaan ja kertoa taas syitä ja seurauksia. Mies otti kaikki syyttelynä ja loukkaantui todella pahasti. Vihljailee joka toisessa lauseessa, miten on puutteessa ja miten olen lopettanut kaiken. Eilen uhkasi jo lähteä. Mies on siis tosi kiukkuinen ja tyttökin jo tokaisi joku ilta, että toivottavasti isä ei tule kotiin, kun riidellään koko ajan.

6 päivää ilman seksiä ja mies hyppii seinille ja on todella huonotuulinen. Nyt lähti lapsen kanssa omien vahnempiensa luokse heti aamusta, ehti vaan tokaista jotain ilkeää taas lähteissään. Siis mitä me tehdään? Mitä mä teen? Me ollaan nyt jouduttu ojasta allikkoon ja tialnne hajoaa käsiin ;(

Ihan ensimmäisenä sun täytyy ymmärtää ja sisäistää, että sun ruumiisi on sun oma, täysin sun ja ei kenenkään muun kuin sun. Kenelläkään ei ole sun ylitsesi päätäntävaltaa sun ruumiiseen. Toisekseen, seksuaaliseen kanssakäymiseen pakottaminen fyysisesti tai henkisesti uhkailemalla, kiristämällä tai väkivallalla on rikos, raiskaus. Myös parisuhteessa. Kolmanneksi jokainen ihminen on itse vastuussa omasta seksuaalisuudestaan, siis sinä et ole vastuussa miehesi "puutteesta" tai panetuksesta. Jos häntä panettaa, menköön kädelle, sinun sielusi ja vartalosi ei ole, eikä saa olla väline hänen patoutumiensa purkamiseen.

Seksi toisen ihmisen kanssa ei ole ihmisoikeus, eikä kenelläkään ole oikeutta vaatia seksiin osallistumista toiselta. Seksi, rakastelu, on aina kahden ihmisen välistä, vapaaehtoista, molempia tyydyttävää kanssakäymistä, ja sen tulee tapahtua vain silloin kun MOLEMMAT sitä haluavat.

Kun seksin puute aikaansaa noin vakavia ja ikäviä käyttäytymispiirteitä miehessä, itse ainakin miettisin ihan vakavasti sitä, onko parisuhteessa mitään järkeä. Ainakaan tuollainen parisuhde ei ole toista kunnioittava, tasapainoinen ja tasa-arvoinen - ja itse ainakin pidän näitä asioita toimivan parisuhteen edellytyksinä. Vaikea on myöskään ajatella henkistä väkivaltaa käyttävän henkilön voivan rakastaa kumppaniaan, ja rakkauskin on mielestäni aikalailla yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa.

Hirmuisesti haleja ja tsemppiä sinulle! Suosittelen varaamaan ajan perheterapiaan, voit käydä siellä yksinkin, ja sinun tilanteessasi voisin kuvitella yksinkäymisen olevan kaikkein hedelmällisintä. Perheterapiaa saa ilmaiseksi perheneuvolan kautta ja painottamalla asian vakavuutta ja kiireellisyyttä pääset tapaamaan terapeuttia hyvinkin pikaisesti.

Kiitos Gwenhwyfar. Mulle tuli itku kurkkuun taas. Ihan selvästi tarvitsen jonkun kertomaan mulle mikä on oikein ja mikä väärin. Nyt on vaan kamala syyllisyys päällä tästä kaikesta. Mies selvästi ajattelee, että vika on mussa ja mun, kun kaikki menee nyt päin honkia.

Mä haluaisin että tämä tilanne jotnekin laukeaa. Mulla vaan ei ole voimia tehdä mitään. En edes tiedä mitä voisin tehdä!

Mä olen jo yksin käynyt perheneuvolassa. Tuskin ne mua sinne uudestaan ottaa :( Siellä on varmasti ihmisillä paljon isompiakin ongelmia. Mulla oli sellainen olo jo viimeksikin, vaikka olihan siitä paljon apua, myuönnän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ehdotappa miehelle että antaa sulle alkuun suuseksiä niin kauan että saat, sen jälkeen vasta panolle.

Miten tää onnistuu, kun jaloissa pyörii se neljävuotias? Hän menee nukkumaan samaan aikaan miehen kanssa ja herää mun kanssa.

Mutta joo, sanoin tuonkin joku kuukausi sitten. Sen jälkeen mies laittoi kerran lapsen aikaisemmin nukkumaan ja me rakasteltiin. Se tuntui ihan hyvältä. Siihen se jäi silti.
no millon te sitten normaalisti nussitte jos se lapsi on siinä koko ajan??

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ehdotappa miehelle että antaa sulle alkuun suuseksiä niin kauan että saat, sen jälkeen vasta panolle.

Miten tää onnistuu, kun jaloissa pyörii se neljävuotias? Hän menee nukkumaan samaan aikaan miehen kanssa ja herää mun kanssa.

Mutta joo, sanoin tuonkin joku kuukausi sitten. Sen jälkeen mies laittoi kerran lapsen aikaisemmin nukkumaan ja me rakasteltiin. Se tuntui ihan hyvältä. Siihen se jäi silti.
no millon te sitten normaalisti nussitte jos se lapsi on siinä koko ajan??

Meidän normaali seksi eli miehen tyydytys kestää noin 3-5 minuuttia. Sen ehtii vaikka siellä suihkussa tai vessassa.

Tämä nyt ei varmaan auta ap:tä mutta pakko kommentoida.
Minä en vois elää suhteessa ilman tyydyttävää seksiä! :p Kuinka te alunperin aloitte olla yhdessä jos seksi ei toimi? En tiedä auttaako puhuminen tuossa tilanteessa... Olet ehkä tehnyt itsellesi hallaa "antamalla" miehelle ja suostumalla pikapanoihin jos et sitä itse ole halunnut.
koettakaa saada tuo asia kuntoon tai parisuhteella ei ole juuri mahkuja onnistua.

LoruLiisa kysyi hyvän kysymyksen; miksi ollaan ajauduttu yhteen. En mäkään enää tiedä. Oli vaikea tilanne siinä alla ennenkuin tapasin miehen. Mies kertoi olevansa mun pelastava enkeli, suojelusenkeli. jäin kiinni siihen alun mielikuvaan joka ei sitten vastannutkaan totuutta. Meillä riideltiin jo alussakin paljon, mutta mä aina vaan kuvittelin parempien aikojen olevan edessä. Olin vissiin läheisriippuvainen ja sitten tulinkin vahingossa raskaaksi.

On ihan pakko sanoa, että ap:n kirjoitus on ihan kuin mun elämästä, tosin sillä erotuksella että nyt ollaan sitten erottu ja mies hankkinut itselleen uuden naisen, joka kuulemma on samanlainen hiiri kuin hänkin. Minä sain suhteen aikana kuulla olevani frigidi ja kaikkea muuta ja vaikka kuinka yritin sanoa, että minä haluaisin muutakin kuin sitä pelkkää seksiä, että en minä lämpene sillä pelkällä aktilla, niin mitään ei tapahtunut. Mies odotti seksiä joka päivä ja joka ikinen hetki, siitä tuli sille ihan pakkomielle, ei haitannut vaikka lapsi pyöri jaloissa, sitä seksiä olisi vaan pitänyt saada.

Loppujen lopuksi tilanne kärjistyi siihen, että ei mun tehnyt yhtään edes mieli. Puheet ei auttaneet eikä mikään muukaan ja mies sitten lopulta päätti että ero on paras ratkaisu, itsessäänhän se ei missään tapauksessa nähnyt mitään vikaa, minussa se vika vaan oli.

Nyt kun ollaan muutama kuukausi asuttu erillään, niin kas kummaa mulla on myös seksuaalisia haluja ihan eri tavalla.

Minusta seksi on kahden kauppa ja siinä pitää molempien olla haluavia, jos toinen vaan painostaa ja vaatii, niin ei siinä toisella pahemmin enää haluja ole, sitä vaan alkaa inhoamaan koko ajatusta seksistä.

Tää on mun ainoa henkireikä tässä ja nyt, kiitos kaikille kun kirjoitatte. Ihana huoamata etten ole yksin, vaikka kurjaa toki jos muillakin samoja ongelmia.

Tänään ja tässä on mullekin tullut mieleen, että jos ero kuintekin olisi paras ratkaisu, niin surulliselta kuin se kuulostaakin. Mutta ei näillä eväilläkään pitkälle pötkitä eikä mies ainakaan vielä osaa tehdä tilanteessa muuta kuin syyllistää mua. Tosin aikaa on kulunut kovin vähän tästä mun seksilakon alkamisesta.

Olen muutaman keran sanonut miehelle, että hänellä voisi olla joku seksiaddiktio, mutta hän nauraa mulle. Vika on mussa, kun en halua normaalisti.

Ap, kyllä sinne perheneuvolaan kannattaa mennä uudestaanki. Tunne siitä, että on muita jotka tarvii apua enemmän on normaali, etenkin sun tilanteessa jos oot tottunu ajattelemaan että vika ois sussa tai että oot väärässä jne.

Itse aikanaan oisin halunnu antaa terapia-aikani jollekin "enemmän tarvitsevalle" vaikka sairastin syömishäiriötä ja olin yrittänyt itsemurhaa. Ajatus oli, että jollaki muulla on oikeita ongelmia ja mun ongelmat ei oo mitään. :o

Ne hellävaraisesti ohjaa muualle jos ovat sitä mieltä ettei oo mitään ongelmaa, mutta mun mielestä sun kirjotusten perusteella ongelma on olemassa.
Ei ehkä ite seksi pääasiana mutta se, miten sun mies kohtelee sua, on asia johon tarvit apua ja neuvoja. Jos mies syyllistää sua jo pelkällä seksillä, voi olla että eron puheeksi ottaminenki voi olla hankalaa.

Älä luovu avusta! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Minulla ei ole vastaavanlaisia kokemuksia, mutta ihan sivusta sanon vain, että ei ole normaalia, jos mies ei voi olla viikkoa ilman seksiä, jos vaimo ei sitä halua.

ei se varmaan ole siitä viikosta kiinni, vaan ajatuksesta, että stä ei nyt tipu ollenkaan pitkään aikaan. Siinä ajatuksessa mies on ja se tekee hänet hulluksi.

Minulla ei ole vastaavanlaisia kokemuksia, mutta ihan sivusta sanon vain, että ei ole normaalia, jos mies ei voi olla viikkoa ilman seksiä, jos vaimo ei sitä halua.

ei se varmaan ole siitä viikosta kiinni, vaan ajatuksesta, että stä ei nyt tipu ollenkaan pitkään aikaan. Siinä ajatuksessa mies on ja se tekee hänet hulluksi.

Ymmärrän toisaalta tuonkin, mahtaa olla miehelläsi epätoivoinen olo. Ja se lienee vaikeinta, ettei tiedä, milloin tilanne muuttuu vai muuttuuko lainkaan.

Mutta kyllä vaikuttaa ilmeiseltä, että jos miehesi ei ole valmis ottamaan sinun toiveitasi huomioon, ei vaihtoehtoja jää paljon muita kuin erota. Ehkä pelkkä ajatus erosta saisi hänet tsemppaamaan?

Mä sain perheneuvolosta aikoinani tosi paljuon apua ja tukea. Luulisin, että se kantaa vieläkin, jos pääsisin miehestä eroon. Mulla on vaan niin paha mieli tytön puolesta jos me nyt erotaan. Olen niin paljon yrittänyt pitää perhettä kasassa ja ajatus sen hajoamisesta tuntuu pahalta hänen puolestaan.

olisko aika opettaa ipana menemään nukkumaan ajoissa, itsekseen jotta jäis teilleki aikaa yhdessä kahdestaan?!!
sitten vasta voitte alkaa ratkoa tuota ongelmaa!
kyllä meilläkin vain pikapanoja olis jos muksut on koko ajan jaloissa!

Ymmärrän toisaalta tuonkin, mahtaa olla miehelläsi epätoivoinen olo. Ja se lienee vaikeinta, ettei tiedä, milloin tilanne muuttuu vai muuttuuko lainkaan.

Mutta kyllä vaikuttaa ilmeiseltä, että jos miehesi ei ole valmis ottamaan sinun toiveitasi huomioon, ei vaihtoehtoja jää paljon muita kuin erota. Ehkä pelkkä ajatus erosta saisi hänet tsemppaamaan?

Ottaisihan se mies mun toiveet nyt huomioon. Seksissä siis. Mutta kun mä en enää halua ollenkaan seksiä. Mun vika siis tässä ja nyt. Mä haluaisin, että ensin muuttuisi joku muukin tässä suhteessa, niinkuin suhtautuminen minuun ja kotiin. Olen ollut ihan itsestäänselvyys ja nalkuttava akka kotona.

Minä voin kokemuksesta sanoa, että ei tuo tuosta paremmaksi muutu, jos mies ei itse näe itsessään mitään ongelmaa, pahemmaksi tuo tuosta vaan menee, niin ainakin meillä. Lopulta tuli jonkinasteinen fyysinenkin väkivalta kuvioihin, kun mies oli niin turhautunut ja jos joskus yritin lähennellä, niin mies sitten kosti minulle ja hänen ei sitten tehnytkään mieli tai vaikka tekikin, niin sanoi aina, että et sinä tuota halua, teet vaan siksi koska on pakko, elikkä jos minä halusin seksiä, niin mies ei sitä uskonut.

Voitte kuvitella kuinka se syö ihmistä, kun toinen koko ajan arvostelee ja lytistää.

Nyt kun miehellä on tää uusi nainen, joka kuulemma on yhtä kova sekstaamaan kuin hänkin, niin mun oli ihan pakko sille sanoa, että kyllähän se meidänkin suhteen alussa sellaista oli, mutta lasten myötä se väkisinkin väheni se seksinmäärä hieman. Tällä uudella naisella kun ei niitä lapsia ole ja kun näkevät, niin eihän heillä ole muuta kuin aikaa toisillensa, tässä perhe-elämässä on myös lapset, jotka jonkin verran rajoittavat sitä seksiä.

Mä sain perheneuvolosta aikoinani tosi paljuon apua ja tukea. Luulisin, että se kantaa vieläkin, jos pääsisin miehestä eroon. Mulla on vaan niin paha mieli tytön puolesta jos me nyt erotaan. Olen niin paljon yrittänyt pitää perhettä kasassa ja ajatus sen hajoamisesta tuntuu pahalta hänen puolestaan.

Koeta ajatella asiaa siltä kannalta, että tyttäresi saa perheen mallin teidän parisuhteestanne. Hänelle muodostuu parisuhteen vertailupohja ja normi siitä, miten teillä eletään arkea. Hän oppii, että naista voi kohdella niinkuin sinua kohdellaan ja se on hyväksyttävää. Hän oppii, ettei hänen omilla ajatuksillaan ja toiveillaan ole merkitystä, ettei hänen ruumillaan ole muuta arvoa kuin miehen seksuaalisuuden tyydytys.

Asetu hetkeksi tilanteen ulkopuolelle, katso sinun ja miehesi parisuhdetta kuin olisit ulkopuolinen. Nyt kuvittele tyttäresi sinun tilallesi. Haluaisitko, että tyttäresi eläisi tuollaisessa parisuhteessta? Haluaisitko, että hän pitäisi hyväksyttävänä tapa kohdella itseään, kuten puolisosi nyt kohtelee sinua?

Tässä kuvioissa ei näin ulkopuolisen silmin katsottuna ole mitään tekemistä seksillä, vaan kyse on miehen valta-aseman pönkittämisestä. Seksi on vain väline, jolla nainen alistetaan miehen tahtoon. Ja siihen muu henkinen väkivalta päälle (lyttääminen, arvostelu, syyllistäminen jne).

Lisäksi tahdon muistuttaa myös siitä, että miehesi halu harrastaa seksiä lapsen läsnäollessa ei myöskään ole hyväksyttävää. Ei ketään tervettä ihmistä voi panettaa niin paljon, että seksiä pn pakko saada lapsen nähden ja jollei sitä tipu, asiasta puhutaan tuohon sävyyn lapsen kuullen. Seksiasiat eivät ole lasten asioita, lapset eivät niitä kykene ymmärtämään ja seksin voimakas läsnäolo niin teoissa kuin puheissa voi aiheuttaa lapselle traumoja ja pahimmassa tapauksessa seksuaalista vääristyneisyyttä.

Gwenhwyfar kiitos taas. Ei tätä saa katsoa vain omasta näkökulmasta. Parisuhdemalli peritään kotoa ja niihän se munkin mies on se omansa perinyt. Anoppi on tyytymätön omaan mieheensä ja kertoi mulle tänä kesänä, että oli jossain vaiheessa ollut eroamssa, mutta iso lapsilauma ja kotiäidin tausta estivät sen, ei ollut ammattia, ei työtä. Nyt kuulemma kaduttaa.

Täytyy sanoa, että sinun miehesi vaatii samaan tapaan seksiä kuin minunkin ex-mieheni. Lasten tulon jälkeen ajauduttiin siihen, että minä tyydytin mieheni suuseksillä tai pikapanolla lähesjoka päivä. itseäni ei seksi huvittanut koskaan ja ahdistuin jo pelkästään siitä, jos mies vähänkin vihjaili seksistä. Meillä kaikenlainen pussailu ja halailukin kuihtui kokonaan, sillä sekin tuntui aina viittaavan seksiin. Jo pelkästään se, että mies tyhjensi tiskikoneen, sai minut varuilleen, sillä tiesin, että siinäkin oli taka-ajatuksena vain seksin saaminen (kun auttaa kotitöissä, niin sitten saa palkkion.). Huoh, aika ankealta kuulostaa. No, oli toki joskus ihan hyvääkin seksiä, mutta silloinkin minä hoitelin sekä itseni että miehen ja mies keskittyi tasan itseensä. Välillä pyysin mieheltäni, että antaisi minun olla joskus edes pari viikkoa rauhassa, jotta haluni ehtisivät siinä ajassa vähän kasvaa, mutta eipä tämä tainnut toteutua kertaakaan ja mies näytii aina tietenkin pitkää naamaa "puutepäivinä".

No ero meille sitten tuli, mutta syyt olivat kyllä muut kuin seksi. Nykyään minulla on uusi miesystävä, jonka kanssa meillä on seksiä n. 1-2 kertaa kuukaudessa. Se on meille molemmille sopiva määrä ja seksi on aivan MAHTAVAA joka kerta. Kumpikin haluaa kovasti ja lisäksi mies tekee kaikkensa tyydyttääkseen minut. Sanookin aina, että parhaiten hän nauttii, kun näkee minun nauttivan :9.

Ei tästä nyt sinulle varmaan mitään apua ollut, mutta kerroinpahan kuitenkin. Toivottavasti saatte apua ongelmaanne tai päädytte muuten järkevään ja hyvään ratkaisuun kaikkien kannalta.

Kiitos kaikille vastauksista tähän mennessä. Mun on nyt pakko lähteä vähän ulso tuulettamaan ajatuksiani. Palaan myöhemmin illalla koneelle ja toivon, että kommentteja tulisi vielä, jos ihmisillä on asiasta sanottavaa tai omia kokemuksia. Kiitos.