Ei suostu syömään itse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riikka

Jäsen
29.01.2004
88
0
6
Meillä on 1,5-vuotias poika, jota ei kiinnosta syödä itse. Lusikalla vaan leikitään ja hämmennetään ruokaa. Vika voi olla myös äidissä, joka ei jaksa katsella touhua, vaan lusikoin sen ruoan sitten pojan suuhun itse. Onko muita vastaavia tapauksia?

:wave: Täältä löytyy!!
Ikää 1 v 7 kk eikä syö itse, samalla lailla sekoittelee ruokaansa itse. Ei tosin ole myöskään tarhassa, missä väittävät mallin tekevän äkkiä tehtävänsä ja lapset oppivat pian lusikoimaan itse ruokansa.
:heart:

Meillä itse syöminen oli aikamoista sotkemista ja ei oikein jaksanut kiinnostaa, kunnes ostin lasten haarukan, kun poika aina kurotteli meidän haarukoita! Ja haa, 2 päivää, ja poika rupesi syömään tosi hienosti itse. Ja sen jälkeen sujui lusikalla syöminenkin. Haarukka on siis sellainen pyöreäpäisillä piikeillä varustettu, eli ei satuta suutaan jos tökkäisee ikeneen tm. Kikkakolmonen kannatti :) Nyt 1,4 v ja syö lähes itsenäisesti.

juu meillä kanssa hämmennetään varsinkin ilta ja aamu puuroa:) kannattaa antaa silti lapsen tottua itse lusikkaan rauhassa eikä väkisin tuputtaa sitä its syömistä,itse aina annan tytölle oman lusikan ja sitten syötän toisella lusikalla.nyt on oppinut hienosti syömään itse ku alotti tarhan,muiden mukana.puuron kanssa silti välillä pelleillään,mutta suotakoon se toiselle kun haluaa vauvaa välillä leikkiä :heart: tyttö 1,6v.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 15:07 tinga kirjoitti:
Meillä neiti on hoidossa ja siellä syö täysin itse, mutta kotona on sotkemista eli syötän hyvin äkkiä itse.

Sama meillä! Hoitotäti kehui niin, kun neiti syö reippaasti itse, mutta kotona se ei kiinnosta ollenkaan.. Puhaltelee vain ruokaan, kun on poppaa, ja hämmentelee lusikalla.. Mutta mitäpäs tuosta, aikanaan kaikki! :heart: Uskon, että parivuotiaana on jo ihan eri ääni kellossa, sitäpaitsi kun kakkonen syntyy voi tulla vauhtia tuohon syömiseen, näin ainakin tuttavillani kävi.. Nii ja typy 1v 7kk..

Yhteistyössä