ei tule meille enää lapsia =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä sanoisin kyselijöille suoraan, että toista lasta ei tule ja oikean syyn. eihän se mikään häpeä ole. eikä lapsia tehdä sisarusten takia. minusta nykyään on itsekästä tehdä lapsia, vaikka maapallo on jo ylikansoitettu.

Itsekästä tehdä lapsia ja sitten itselläsi on neljä? Hieman sotii ajatusmaailmasi tekoihisi nähden.

No ehkäpä hän on tässä asiassa itsekäs ja myöntääkin sen.

lue kommenttini. hienosti hoksasit :-)

Kirjoitit samaan aikaan kommenttiasi, kun minäkin.... Kävikö mielessä?

mikä mielessä? minä olen AINA ollut sitä mieltä, että minä olen tehnyt lapset itsekkäistä syistä. mikä olisi epäitsekäs syy tehdä lapsia ylikansoitetulle planeetalle??

Luulin että vittuilit tuolla "lue kommenttini. hienosti hoksasit" kirjoituksella. Siihen siis kommentoin:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Terapiaan olen menossa.Ja mies sanoo että ole todella idiootti kun edes mietin tuollaista kuin eroa.
Kun tuntuu vaan että kaikkialla toitotetaan että lapsi tarvitsee sisaruksen ettei tartte yksin olla.
Tottakai tiedän mitä mulla on..tunnen häpeää siitä etten "osaa" iloita tuosta yhdestä lapsesta vaan haluan toisen.
Kun mulla on edes se yksi..moni ei saa sitäkään.
Mutta kun se lapsen kaipuu on vaan niin kova ja tunnen itseni erittäin epäonnistuneeksi kun en voi saada enempää.

Tuleekohan musta katkera ämmä joka karkoittaa kaikki ympäriltään???

Moni kaveri raskaana enkä voi heitä tavata koska meinaan ruveta joka kerta itkemään kun näen raskaana olevan naisen.
Kait mä olen vaan pipi päästäni.

Mies ei halua adoptiota tai sijaislapsia.JOko oma tai ei ollenkaan.

Noh, ensimmäisenä tässä asiassa sinun pitää työstää, ettei tämä asia ole mitenkään sinun päätettävissäsi oleva asia, etkä näin ollen ole mitenkään huonompi, epäonnistunut tai syyllinen siihen, ettet voi biologisia lapsia enään saada.
Päinvastoin voisit ajatella, että olemassa oleva on ihme ja onni, kun onnistuitte hänet saamaan ennen kuin tilanteesta tuli se mikä se nyt on. Tämä rakas lapsi ehti kuin ehtikin :)

Raksaana oleville ystäville kannattaa kertoa suoraan mikä on tilanne, sillä heistä saat varmasti hyviä ystäviä vielä pidemmäksi aikaa. Niistä lapsenne saa mahdollisesti leikkikaveita ihan lähipiiriin, tästä kannattaa pitää huoli.
JA kunnes olet hyväksynyt tilanteesi, on ihan normaalia tuntea surua ja vihaa muita "onnekkaampia" kohtaan, mutta et voi eristäytyä ihmisistä tämän vuoksi.

Mitä tulee miehesi kantaan, se on hyvin monesti tuo. Asiaa kannattaa vielä puida, eikä mitään lyödä lukkoon.
Adoptoimalla autatte paljon ja saatte lapselle sisaren.
Ainakin minun miehellä oli hyvin järkähtämätön asenne adoptioon aikanaan, eli että siihen ei ryhdytä, oma tai ei ollenkaan.
Niin vain kävi, että kun ei saatu omaa, adoptioon ryhdyttiin ja onnellisempaa isää saa hakea :)

Terapia on varmaan sitten vastaus. Ja jonkinlainen vertaistuki.
Kaikkee ei voi saada ja se voi satuttaa, mutta pitää vaan hyväksyä tosiasiat ja oppia iloitsemaan siitä hyvästä mitä jo on.
Kyllä sinä selviät, ja lapsesikin kasvanee onnellisena vaikka ainokainen olisikin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä sanoisin kyselijöille suoraan, että toista lasta ei tule ja oikean syyn. eihän se mikään häpeä ole. eikä lapsia tehdä sisarusten takia. minusta nykyään on itsekästä tehdä lapsia, vaikka maapallo on jo ylikansoitettu.

Itsekästä tehdä lapsia ja sitten itselläsi on neljä? Hieman sotii ajatusmaailmasi tekoihisi nähden.

No ehkäpä hän on tässä asiassa itsekäs ja myöntääkin sen.

lue kommenttini. hienosti hoksasit :-)

Kirjoitit samaan aikaan kommenttiasi, kun minäkin.... Kävikö mielessä?

mikä mielessä? minä olen AINA ollut sitä mieltä, että minä olen tehnyt lapset itsekkäistä syistä. mikä olisi epäitsekäs syy tehdä lapsia ylikansoitetulle planeetalle??

Luulin että vittuilit tuolla "lue kommenttini. hienosti hoksasit" kirjoituksella. Siihen siis kommentoin:)

ai. minä vittuilen tooodella harvoin, enkä tunnista sitä aina edes täällä. heh, tarkoitin oikeasti, että olet viksu mimmi. voimia! :-D

Yhteistyössä