M
Masentunut
Vieras
Mua huolettaa, että olen ehkä masentunut. Olen pohtinut, että hakisin neuvolasta apua, mutta pieni pelko estää menemästä sinne juttusille. Eihän pientä lastani voida viedä minulta pois? En usko että olisin vaikeasti masentunut, unentulovaikeuksia vain tahtoo välillä olla, mutta arki hoituu kyllä ihan hyvin, mutta olen luonteeltani hyvin paljon "murehtiva" ja haluan "märehtiä" asioita. En tiedä, onko kyseessä edes keskivaikea masennus, mutta ajoittain tuntuu vain kovasti ahdistavan. Joten kun tilanne ei ole kuitenkaan mikään älyttömän paha ja toistaiseksi kaikki hoituu hyvin kotona, niin eihän lastani voida viedä pois? Kai siihen tarvittaisiin jotain muuta pahempaa esim. että lapsi olis jotenkin uhattuna? Eli hoidettaisiinko mun masennusta vaan esim. lääkkeillä ja terapialla ja voisin hoitaa lastani ihan normaalisti? Jotenkin tuntuu naurettavalta kysyä tällaista, mutta pelkään silti ihan hirveästi, että noin kävisikin... Onkohan muuten Vantaalla määrärahoja mihinkään terapiaan vai syytävätkö vain pilleripurkin käteen?