Eikä! :( Olen raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
älä tee ainakaan aborttia, se painaa mielessäsi koko loppuelämän..mulle on käynyt niin :( Olosuhteiden pakosta jouduin tekemään abortin(jota olen aina vastustanut) 7vuotta sitten ja jatkuvasti mietin, että olisiko se ollut tyttö vai poika, minkä näköinen ja nyt hän olisi niin ja niin vanha...KADUTTAAAA :'( Onneksi mulla on kuitenkin kaksi ihanaa lasta :)

Mutta eihän se tarkoita, että mä sitä kadun ja tunnen syyllisyyttä loppuelämäni, jos sinä niin teet?

No jos asia on sinulle jo noin selvä,ettet tule katumaan aborttia, niin mene ihmeessä sitten tekemään se äläkä täälä vingu!

Enhän mä niin ole sanonut, etten sitä katuisi! Tarkoitin, ettei kaikki ihmiset tunne asioita samanlailla!

Itse olen ollut kotona jo 14v ja nautin kotiäitiydestä:) Toivottavasti arki helpottaa ja jaksat nauttia lapsistasi vielä kun he ovat pieniä,aika kulkee niin kamalan nopsaan ja lapset kasvavat ja tarvitsevat äidin läsnäoloa yhä vähemmän=(

melko harvinainen ammatti pitää olla, jos parin vuoden kotona olon jälkeen ei enää töitä löydy. työt ei maailmasta lopu, ja tuskin niin tärkeä ihminen olet työelämälle, että sinne täytyisi nyt heti mennä. työt ei voi olla syy, eikä pitkä kotona olo. oikeasti, en ymmärtäisi tuollaista ratkaisua ikinä.

Mä jouduin tekemään keskeytyksen esikoisen jälkeen eikä se ole ikinä poistunut mielessä.
Nyt mietin testin ostoa kun päivät luuraa jossain. Ja kyllä.. meillä on lapsiluku täysi. Sitä en tiedä mitä tekisin jos + tulis testiin.

Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos olet/olette jaksamisesi äärirajoilla, miten meinaat jaksaa uuden työn haasteet? ei ole ihan pikkuhomma mennä töihin uuteen paikkaan ja roudata 3a lasta hoitoon. tulee sairastelut jne, ja uudessa työssä joudut vetämään ainakin koeajan ihan sata lasissa, että saat paikan pitää... tiedän kokemuksesta.

Olen jaksamisen äärirajoilla kotona, kotiäitinä. Mulla on mies, joka kuskaa lapsia samanlailla hoitoon ja on niiden kanssa kotona kun sairastavat. Töitä odotan ihan älyttömästi seitsemän vuoden kotonaolon jälkeen!

Onko mitään mahdollisuutta, että ottaisit työn vastaan ja menisit töihin äitiysloman jälkeen. Ja mies jäisi vauvan kanssa vanhempainlomalle?

Miten mä sinne menen, jos mut koeajan jälkeen pistetään pihalle?

Tsemppiä päätöksentekoon, päätit sitten asian suhteen mitä tahansa <3

Mulla taas tänä aamuna alkoivat menkat, niinkuin joka ikinen kuukausi viimeisen yhdeksän vuoden ajan :(

Oot töissä äippäloman alkuun asti. Pidätte miehen kans vanhempainvapaat puoliks, joten sä palaa aikasten töihin ja mies jää kotiin hoitamaan vauvaa. Molemmille vaihtelua (oletin että olet ollut kotona hiotamassa lapsia viimevuodet ja siksi jaksaminen ottaa koville).

Entäpä jos ei oo työtä mihin palata? Oon ollut tosta paikasta niin innoissani, kun sen sain! Se merkkas tosi paljon, kuin lottovoitto. (kyllä, täältä en oman alan töitäni löydä ).

Sinua ei voida irtisanoa raskauden takia. Lisäksi voithan olla äitiyslomalla vain esim. 4 kuukautta ja sitten mies jäisi kotiin.

melko harvinainen ammatti pitää olla, jos parin vuoden kotona olon jälkeen ei enää töitä löydy. työt ei maailmasta lopu, ja tuskin niin tärkeä ihminen olet työelämälle, että sinne täytyisi nyt heti mennä. työt ei voi olla syy, eikä pitkä kotona olo. oikeasti, en ymmärtäisi tuollaista ratkaisua ikinä.

Parin vuoden, tarkoitat varmaan seitsemän? Sitten kahdeksan-yhdeksän.
Ja ihan on tavallinen teollisuudessa työskentelevän ammatti, mutta asun 15000 ihmisen paikkakunnalla.

Miten niin harvinainen ammatti?? Kaikki ei asu pääkaupunkiseudella.
Ap voi asua vaik utsjoella ja siellä ei välttämättä hänen koulutusta vastaavaa työtä löydy kuin ehkä kerran sadassa vuodessa.

Siksi olen keskeytyksen kannalla. Lapsia on kuitenkin jo kolme ja tämä olisi vahinko..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Oot töissä äippäloman alkuun asti. Pidätte miehen kans vanhempainvapaat puoliks, joten sä palaa aikasten töihin ja mies jää kotiin hoitamaan vauvaa. Molemmille vaihtelua (oletin että olet ollut kotona hiotamassa lapsia viimevuodet ja siksi jaksaminen ottaa koville).

Entäpä jos ei oo työtä mihin palata? Oon ollut tosta paikasta niin innoissani, kun sen sain! Se merkkas tosi paljon, kuin lottovoitto. (kyllä, täältä en oman alan töitäni löydä ).

Sinua ei voida irtisanoa raskauden takia. Lisäksi voithan olla äitiyslomalla vain esim. 4 kuukautta ja sitten mies jäisi kotiin.

Ja tilannehan onkin sitten ihan helppo, kotona neljä lasta + ilmeisesti aika stimuloiva työ. Ei se miehen kotiinjääminen paljonkaan sitä taakkaa helpottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Ei niin, mutta koeajan jälkeen mut voidaan laittaa pihalle, jostain muusta syystä. Eihän ne nyt papereihin sitä kirjoitakaan, ettei raskauden vuoksi jatketa työsopimusta vaikka niin olisikin.

Jos aloitat elokuussa, niin koeaikahan on 4kk ja joulukuussa koeaika ohi, LA helmikuun alussa.
EI edes koeajalla voi irtisanoa raskauden takia, ja varmaan harva alkaa muita syitä keksimään irtisanomiselle kun pelkää jälkiseurauksia.
Voihan olla että kun menet töihin takas, huomaat että siellä kotona oli paljon parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Jos aloitat elokuussa, niin koeaikahan on 4kk ja joulukuussa koeaika ohi, LA helmikuun alussa.
EI edes koeajalla voi irtisanoa raskauden takia, ja varmaan harva alkaa muita syitä keksimään irtisanomiselle kun pelkää jälkiseurauksia.
Voihan olla että kun menet töihin takas, huomaat että siellä kotona oli paljon parempi..

Mun kunnolliset menkat oli viimeksi huhtikuussa, jos nämä edelliset oli "vale"-sellaiset, niukat ja epänormaalit. Eikö LA mene silloin tammikuulle?

JOs mietit nyt että mikä sen syntymäpäiväksi tulisi jne jne. niin miksi et pohdi samoja asioita ottaessasi pillereitä? Etkö ymmärrä että joka pilleri jonka otat estää uuden elämän synnyn? Uuden lapsen, tytön tai pojan syntymän?

Keskeytys tuossa vaiheessa kun ei ole edes mitään lasta vaan ne solut, ei siis ole mitään lasta vielä, on vain lapsen ehkäisymenetelmä. SIIS EI OLE VIELÄ MITÄÄN LASTA JOS TOIMIT SUHT NOPEASTI.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
JOs mietit nyt että mikä sen syntymäpäiväksi tulisi jne jne. niin miksi et pohdi samoja asioita ottaessasi pillereitä? Etkö ymmärrä että joka pilleri jonka otat estää uuden elämän synnyn? Uuden lapsen, tytön tai pojan syntymän?

Keskeytys tuossa vaiheessa kun ei ole edes mitään lasta vaan ne solut, ei siis ole mitään lasta vielä, on vain lapsen ehkäisymenetelmä. SIIS EI OLE VIELÄ MITÄÄN LASTA JOS TOIMIT SUHT NOPEASTI.

En tietenkään ymmärrä, olen vasta kolmekymppinen ja en tosiaan tuollaista ole tajunnut.

Kyllä ymmärrän, se oli totaalinen unohdus, enkä voi sille enää mitään. Mutta tästä virheestä otan varmasti opikseni.

Tee abortti jos haluat. Jos et halua, niin menet töihin sillä asenteella että jatkat töitä myös sen koe-ajan jälkeen. Ja kun tulee ajankohtaiseksi kertoa pomolle että olet raskaana, niin kerro myös että pidät vain sen äitiysloma-osuuden (oliko se 105pv) ja mies jää vanhempainvapaalle.

Yhteistyössä