Eikös se mene TASAN niin, että se, joka sen ruuan tekee, saa päättää mitä ruokaa tekee???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympii

Vieras
Jos mun tekee mieli lasagnea ja mä sen teen, niin se on sitten sitä.
Mies haluais makaronilaatikkoo, mutta mä en sitä munamaitomössöö ite halua syödä (ja se on ainoo makaronilaatikon muoto mitä mies syö) joten jos tekee sen ite, niin voin kohteliaisuudesta syödä, mut en sitä rupee ite tekeen.

Mä vastaan 99,9% meidän perheen ruuista, joten mä koen, että mulla on valta päättää mitä teen?!

(Tottakai on päiviä et kysyn mitä haluaisitte ja yhdessä päätetään mitä tehdään, mutta...)

Tää on ehkä jonkun mielestä pikku asia, mutta mä alan olla aika kypsä tähän kokin rooliin kun mies kerran puolessa vuodessa lämmitää makkarat ja tekee jonkun valmispastapussin ja on sitten niin vitun poikki kun HÄN TEKI RUUAN.

[QUOTE="vieras";24180625]Ai että puolisolla tai lapsilla ei ole mitään sananvaltaa? Ja on pikkuasia![/QUOTE]

mähän kirjotin, että "Tottakai on päiviä et kysyn mitä haluaisitte ja yhdessä päätetään mitä tehdään". ja lapsikin halus sitä lasagnee mieluummin.
mulle ei oo pikkuasia, mun rakastamasta ruuanlaitosta on tullu oksettavaa pakkopullaa.

Ei, kyllä meillä järjestäen aina keskustellaan yhdessä siitä että mitä tänään syötäis, jopa silloin kun mies on töissä, soitan ja kysyn et onko jotain mitä hän haluaisi.

Tänään teen mitä haluan, mutta olen pojan kanssa kaksin.

Mä en koskaan tee ruokaa, joka ei oo mun lempparia. En ymmärrä, miksi tekisin. En halua syödä mitään pahaa, saatikka nähdä vaivaa saadakseni pahaa ruokaa. Siispä ruuan tekijä päättää.

Meillä sen päätöksen tekee se, joka käy kaupassa tai tekee kauppalistan tietyissä tilanteissa. Yleensä käydään yhdessä kyllä kaupassa ja valitaan, mutta minä useinmiten teen kauppalistan ja tarkistan ennen kauppaan lähtöä mitä puuttuu tai mihin olisi jo aineksia suurimmaksi osaksi. Se joka kokkaa elää sitten sen mukaan mitä kaapista löytyy. Eli yhdessä päätetään meillä.

Ymmärrän sua täysin!! Oma mies on joskus myös sellainen että pitää oikein jalustalle nostaa kun kerran teki ruokaa. Ja sit kun mä teen joka päivä ni hyvä että kiitosta sanotaan. Ja on raivostuttavaa. Sinä saat päättää ja teet mitä tahdot :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24180648:
Mäen koskaan tee ruokaa, joka ei oo mun lempparia. En ymmärrä, miksi tekisin. En halua syödä mitään pahaa, saatikka nähdä vaivaa saadakseni pahaa ruokaa. Siispä ruuan tekijä päättää.

Sulla on hieman itsekäs asenne...

Mä olen opetellut tekee ruokia joita syö vain mies, ihan vain sen takia että haluan ilahduttaa häntä hyvällä ruualla, vaikken itse siitä pitäisikään, se on minun tapani kertoa että välitän.

• Tykkää
Reactions: Mansikkainen mamma
Musta tää on vähän sama kuin se, että jos mies siivoaa, niin en mä mene siihen viereen neuvomaan miten sen pitäisi tehdä se vaan annan tehdä ihan omalla tyylillä. Jos tahtoo määrätä, niin täytyy sitten tehdä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24180648:
Mä en koskaan tee ruokaa, joka ei oo mun lempparia. En ymmärrä, miksi tekisin. En halua syödä mitään pahaa, saatikka nähdä vaivaa saadakseni pahaa ruokaa. Siispä ruuan tekijä päättää.

Draamaqueen

Mä olen opetellut tekee ruokia joita syö vain mies, ihan vain sen takia että haluan ilahduttaa häntä hyvällä ruualla, vaikken itse siitä pitäisikään, se on minun tapani kertoa että välitän.

Mitä itsekästä siinä on? Mä en vaan tajua, että ylipäätään tehdään ruokaa joka on pahaa. Ei meillä kukaan joudu tekemään ruokaa, jota ei myös itse halua syödä. Eikä meillä tehdä ikinä ruokaa, jota ei oikeasti tekijällä tee mieli.

kyllä mäkin joskus jaksoin tehdä miehen nirsoilun mukaisia ruokia kun ei syö juuri mitään ja mä syön lähes kaikkea.
ihan vaan just siksi että välitän ja haluan että toinen tulee iloiseksi.
mutta en mä vuosikausia jaksa jos kukaan ei koskaan tee mulle hyvää ruokaa tai vie edes ulos syömään.
ja kyllä, olen miehelle suoraan tämän sanonut.
mä en ole mikään ravintola mistä tilataan ruuat vaan mä teen just sitä mitä minä (ja lapsi) halutaan syödä ja olen ajatellut, että saan tässä asiassa olla itsekäs kun kaikki kaatuu muutenkin mun niskaan tän kodin suhteen. ja työelämässä ollaan molemmat. tää ei oo mikään täyshoitola.. (joo, oon vähän kireenä tänään :ashamed: )

• Tykkää
Reactions: Peppari
Voi se itsekkyys se itsekkyys, ja vielä marttyyriasenne päälle niin a vot! Mitäpä sitä kuuntelemaan perheessä muiden mielipiteitä koska voi ottaa sen norsunv.... ilmeen ja kolistella kattiloitaan "Koska minähän tässä kokkaan!!"

Mitäpä sitä turhaan tekemään muiden iloksi mitään. MINÄMINÄMINÄMINÄ

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24180680:
Mitä itsekästä siinä on? Mä en vaan tajua, että ylipäätään tehdään ruokaa joka on pahaa. Ei meillä kukaan joudu tekemään ruokaa, jota ei myös itse halua syödä. Eikä meillä tehdä ikinä ruokaa, jota ei oikeasti tekijällä tee mieli.

MÄ en kyllä tee jos MÄ en tykkää, se on itsekästä.. :D

Mä teen, mut kukin tyylillään..Jos mä alan luettelee et en tee sitä tai tätä kun en tykkää siitä, jäis moni ruoka pois listalta...Mä pyrin kuitenkin siihen ettei lapsi oppis yhtä nirsoks kun minä vaan oppisi syömään yhtä monipuolisesti kuin isänsäkkin, joten on pakko tehdä erilaisia ruokia, vaikkei itse niistä pidäkkään, mutta edelleen, mä koen sen jonkintasoisena hellittelynä miestä kohtaan.

[QUOTE="MINÄMINÄ";24180702]Voi se itsekkyys se itsekkyys, ja vielä marttyyriasenne päälle niin a vot! Mitäpä sitä kuuntelemaan perheessä muiden mielipiteitä koska voi ottaa sen norsunv.... ilmeen ja kolistella kattiloitaan "Koska minähän tässä kokkaan!!"

Mitäpä sitä turhaan tekemään muiden iloksi mitään. MINÄMINÄMINÄMINÄ[/QUOTE]

MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ en ainakaan jaksa muiden iloksi kaikkea tehdä kun en KOSKAAN saa mitään takaisin!!!!
Ja tarkoitan nyt miestä, en lasta.

[QUOTE="MINÄMINÄ";24180702]Voi se itsekkyys se itsekkyys, ja vielä marttyyriasenne päälle niin a vot! Mitäpä sitä kuuntelemaan perheessä muiden mielipiteitä koska voi ottaa sen norsunv.... ilmeen ja kolistella kattiloitaan "Koska minähän tässä kokkaan!!"

Musta ap.n tilanteessa ei todellakaan ole tästä kyse, vaan ainoa itsekäs ja marttyyri tuossa on mies.

Eikö tosiaan kukaan muu voi kokata perheessä, kuin se äiti? Ja moniko mies tekee naiselleen ruokaa, jota itse inhoaa, naisen mieliksi? Miksi kenenkään pitäisi tehdä ruokaa, jota ei itse halua syödä?

minä teen 99,9%. Minä teen niitä ruokia mitä itse haluan tehdä, mutta myös niitä mitä muut toivovat, vaikken itse niistä niin välittäisikään. Mun mielestä se on reilua.

ja jos mä tekisin joka päivä ruokia joista mies tykkää, niin meillä ei syötäis koskaan salaattia eikä kasviksia ja ruokalistalta löytyis tasan keitetyt perunat, jauheliha- ja makkarakastike (ja nimenomaan ruskea kastike), makaronilaatikko ja lihapullat/pihvit. namnam.

Oi mä rakastan kokkailua : ) Sain valita täysin mieleiseni " valtakunnan " kun remppaa tehtiin, ja keittiöni on kuin unelma. Mieheni ei osaa kokata ( sori ; ) ) mutta kysyn usein mitä haluaisia syödä, ja lapsiltani myös.. Toki päätän itsekkin, mutta nykyään on helppo löytää reseptejä ja rakastan kokeilla kaikkea uutta. Itse sitä jämähtäisi niihin samoihin. Sitäpaitsi kun olen kotiäiti ja mieheni tulee väsyneenä ja nälkäisenä kotiin niin miksi en olisi tehnyt ruokaa valmiiksi?
Paras hetki arki-iltoina onkin kun perhe kokoontuu yhdessä ruokailemaan

• Tykkää
Reactions: Maira

Yhteistyössä