Eikös se mene TASAN niin, että se, joka sen ruuan tekee, saa päättää mitä ruokaa tekee???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä MIES tekee 90% ruoista.
Mies rakastaa ruoanlaittoa ja hänelle on tärkeetä miten tietyt ruoat tulee tehdä ym.
Ja silti mies aina kysyy mitä haluaisin syödä ja jos itselläni ei ole mitään erikoista niin mies päättää oman maun mukaan. Ja jos joku ruoka on sellaista mistä en niin välitä niin sitten olen vaikka syömättä, mieshän sen vaivan on sen ruoan eteen nähnyt, niin en todellakaan koskaan valita miksi on tehnyt sitä tai tätä.
Kun itse teen ruoan niin kysyn aina mieheltä mitä hän haluaisi syödä ja teen sitä. Molemmilla on omat bravuurit ja yleensä toisen lempiruokaa on sen toisen tekemä tietty ruoka.
Meillä siis pyritään tekemään kaikille mieluista ruokaa mutta loppupelissä ruoan tekijä saa viime kädessä päättää.

[QUOTE="vieras";24181186]No on mulle ainakin monta ruokaa, mitä en oikeasti pysty oksentamatta syömään, vaikken niistä mitään allergista reaktiota saakaan.[/QUOTE]
Mitä kotiruokia tähän kuuluu?

[QUOTE="vieras";24181186]Sit on myös paljon ruokia, jotka maun puolesta kelpaisivat ja joille en ole varsinaisesti allerginenkaan, mut joita syötyäni saan ihan järkyttävän närästyksen, joten mielummin jätän ne syömättä (esim. kaikki mitä mies on maustanut omaan makuunsa sopivaksi, hän nimittäin tykkää että chiliä on ruoassa niin että hiki alkaa helmeillä otsalla).[/QUOTE]
Chilillä kyllästetty ruoka on sinulle väärin maustettua, ei tavallista kotiruokaa. Närästys viittaisi myös ruoansulatusongelmiin.

[QUOTE="vieras";24181244]Mitä kotiruokia tähän kuuluu?
[/QUOTE]

No tälleen kasvissyöjänä tää asia ei ole enää mitenkään relevantti, kun en söisi näitä muutenkaan, mut en usko että pystyisin syömään vaikka jotain silakkalaatikkoa tai maksakastiketta mitenkään (tämmöisistä suomalaisista perinteisistä kotiruoista).

Kasvisruoista esim. kurkkukeitto ei mee alas, tai ainakaan pysy mahassa.

Aiemmin myös sienet oli semmoinen, minkä vuoksi olen monta kertaa joutunut juoksemaan ruokapöydästä kakoen vessaan, mut nyt oon onneksi saanut itseäni totutettua niihin kun oon tarpeeksi monta kymmentä kertaa saanut maistella tilanteessa, missä kukaan ei suutu tai loukkaannu vaikka yrjöäisin lautaselle.

Oletko ap sanonut miehellesi, että hän voisi itse kokkailla niitä haluamiaan ruokia? Miksi vain sinä laitat teillä ruokaa?

tottakai olen. mutta ei hän jaksa / ei kiinnosta. "akkojen hommaa" vaikka oon sanonu sata kertaa et mun mielestä esim.noi tv-kokit on tosi useet miehiä??!!
mun pitää kuitenkin jaksaa siivota ja kokata vielä työpäivän jälkeen, kun hän hoitaa koirien lenkitykset.
ei musta mee ihan yks yhteen.

tottakai olen. mutta ei hän jaksa / ei kiinnosta. "akkojen hommaa" vaikka oon sanonu sata kertaa et mun mielestä esim.noi tv-kokit on tosi useet miehiä??!!
mun pitää kuitenkin jaksaa siivota ja kokata vielä työpäivän jälkeen, kun hän hoitaa koirien lenkitykset.

Hehheh, tätä taustaa vasten onkin hauskaa, että sua sanotaan itsekkääksi, kun et tee miehen mieliruokaa, vaan omaasi. Jos joku mies kysyisi vastaavaa, kuin sinä, sanottaisiin, että totta kai ruuan tekijä päättää. Ja että jos joku mies jotain ruokaa tekee, pitäs vaan olla tyytyväinen, kunhan tekee.

Anna mä arvaan: Sä siivoat ja teet kaiken vaatimatta mieheltä mitään? Puhuminen ja vaatiminen on kaksi eriasiaa! Itse me tyydymme tilanteisiin. Jos sitä ruokaa ei tule, paikat ja vaatteet on paskassa, niin jossain vaiheessa mies varmasti havahtuu. Itse ne miehet taidetaan passata piloille

No siinä tapauksessa miehelläsi ei ole oikeutta vaatia pöytään mitään lempiruokiaan. Ei kyllä sopisi edes odottaa puhtaita vaatteita kaappiin ilmestyväksi...

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24181591:
Hehheh, tätä taustaa vasten onkin hauskaa, että sua sanotaan itsekkääksi, kun et tee miehen mieliruokaa, vaan omaasi. Jos joku mies kysyisi vastaavaa, kuin sinä, sanottaisiin, että totta kai ruuan tekijä päättää. Ja että jos joku mies jotain ruokaa tekee, pitäs vaan olla tyytyväinen, kunhan tekee.

Kannattaahan se tollanen "kostaminen". Jos mies tietää että vaimo tekee kaiken, miksi hän edes yrittäisi, ja todennäkösesti vaikka mies tekisi mitä niin akka vaan motkottaisi!

Sano miehelle, et tästä lähin teette nuo kotityöt vuoropäivinä. Joka toinen päivä sinä käytät koiran lenkillä ja mies tekee ruoan ja kaiken muunkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jäpäjäpä;24181629:
Kannattaahan se tollanen "kostaminen". Jos mies tietää että vaimo tekee kaiken, miksi hän edes yrittäisi, ja todennäkösesti vaikka mies tekisi mitä niin akka vaan motkottaisi!

No mitäs muuta ap:n mies nyt tekee kun motkottaa, vaikka ap tekee vaikka mitä? Miks ap:n pitäis yrittää enää? Siksikö, ettei satu kuulumaan jumalaiseen miessukupuoleen?

mä olen miehelle sanonut, että nyt jaetaan hommat, mutta kun se ei vaan tee niitä "omia hommiaan" niin mitä mä teen? pakotan sen aseella uhaten? pyykkejään en oo pessy enää aikoihin ja nyt alkaa toi ruokapuolikin todenteolla tökkimään.

alkuun kun alettiin seurustella, mä olin kotona ja mulle oli itsestäänselvää että teen kotihommat.
sit menin työmarkkinatukiharjotteluun 25h/vko ja tein mielellään edelleen kotihommat, mies kun teki pitkää päivää.
sit olin lapsen kanssa kotona ja tein kotihommat ja ihan mielelläni edelleen.
ja nyt kun mä en enää niitä jaksa yksin tehdä kun itselläkin täyspäivänen työ, niin tajuan, että olis varmaan silti pitäny vaatia miestä osallistumaan vaikka itse olin kotona.
paha sitä enää on muuttaa.
ei auta keskustelu eikä mikään, sitä lähinnä naurattaa kun sanon et mä en jaksa yksin näitä hommia, kun ainahan mä oon jaksanu. ei edes halua ymmärtää et nyt mä käyn yhtälailla töissä kun sekin.
tää tilanne on menny ihan mahdottomaksi ja tää passaaminen loppui nyt juuri tällä punasella sekunnilla.

Alkuperäinen kirjoittaja jäpäjäpä;24181629:

Ei ap kosta, vaan aikoo tehdä lasagnea makaroonilaatikon sijasta, koska tykkää siitä itse enemmän. Haloo.

mä olen miehelle sanonut, että nyt jaetaan hommat, mutta kun se ei vaan tee niitä "omia hommiaan" niin mitä mä teen? pakotan sen aseella uhaten? pyykkejään en oo pessy enää aikoihin ja nyt alkaa toi ruokapuolikin todenteolla tökkimään.

alkuun kun alettiin seurustella, mä olin kotona ja mulle oli itsestäänselvää että teen kotihommat.
sit menin työmarkkinatukiharjotteluun 25h/vko ja tein mielellään edelleen kotihommat, mies kun teki pitkää päivää.
sit olin lapsen kanssa kotona ja tein kotihommat ja ihan mielelläni edelleen.
ja nyt kun mä en enää niitä jaksa yksin tehdä kun itselläkin täyspäivänen työ, niin tajuan, että olis varmaan silti pitäny vaatia miestä osallistumaan vaikka itse olin kotona.
paha sitä enää on muuttaa.
ei auta keskustelu eikä mikään, sitä lähinnä naurattaa kun sanon et mä en jaksa yksin näitä hommia, kun ainahan mä oon jaksanu. ei edes halua ymmärtää et nyt mä käyn yhtälailla töissä kun sekin.
tää tilanne on menny ihan mahdottomaksi ja tää passaaminen loppui nyt juuri tällä punasella sekunnilla.

Eli mies tietää että kun ei tee niin sä teet ne kuitenkin. Ja tähänasti olet siis passanut, joten jos haluat muutosta niin näytä että olet tosissasi eikä ole vaan tyhjiä puheita

Meillä jokainen tekee vuoropäivinä ruuan. Jokainen saa tehdä sitä ruokaa kuin haluaa. Itsekin aloin joskus ala-asteikäisenä tekemään veljeni kanssa kerran viikossa ruuan, meillähän se oli tyyliin valmishernekeitto tai jauhelihakastike ja spagetti, mutta sillain sitä oppi ruuan laittoa. Ei äiti joka päivä jaksa ruokaa laittaa, ja musta on vain hyväksi, että lapset plus mies osaa ruokaa tehdä :P

Saa päättää mutta on hyvä kuunnella muita. Eilen keitin tavan makaroneja currymakaronien rinnalle, kun tytöstä ne oli liian vahvasti maustettuja. Osaisi hän kyllä itsekin ne keittää, mutta ei siitä paljoa vaivaa ollut.

[QUOTE="meeri";24181688]Eli mies tietää että kun ei tee niin sä teet ne kuitenkin. Ja tähänasti olet siis passanut, joten jos haluat muutosta niin näytä että olet tosissasi eikä ole vaan tyhjiä puheita[/QUOTE]

mä olen lakannut pesemästä sen pyykkejä ja lakannut tekemästä sen lempiruokia, nyt loppui.
mutta mä en voi olla siivoamatta, koska mä en halua hukkua paskaan.
mä olin 3 viikkoa siivouslakossa kun lapsi oli reissussa ja oikeesti sitöä pölyn, hiekan, miehen vaatteiden, koirankarvan, likaisten astioiden ja ROSKAN määrää. ei sitä kiinnosta ja mä en tiedä miten saan sen muuttumaan.

[QUOTE="hih";24181704]Pilalle hemmoteltu ukko ja nyt heräät todellisuuteen?[/QUOTE]

en mä sitä silloin ajatellut et teen karhunpalveluksen itselleni, mut mä olin kotona kaikki päivät / suuren osan päivästä ja mies oli töissä 8-16 tuntia niin ei mulla käyny mielessäkään vaatia sitä lattioita moppaamaan kun se toi ruuan pöytään. toki vei roskia, kävi kaupassa, petas sänkyä, laitto pyykkikonetta pyöriin yms "nopeeta".
ja kyllä, nyt olen herännyt todellisuuteen kun tuntuu et muserrun tän taakan alle.

mä olen lakannut pesemästä sen pyykkejä ja lakannut tekemästä sen lempiruokia, nyt loppui.
mutta mä en voi olla siivoamatta, koska mä en halua hukkua paskaan.
mä olin 3 viikkoa siivouslakossa kun lapsi oli reissussa ja oikeesti sitöä pölyn, hiekan, miehen vaatteiden, koirankarvan, likaisten astioiden ja ROSKAN määrää. ei sitä kiinnosta ja mä en tiedä miten saan sen muuttumaan.

JSSAP

Jos mies sanoisi ruuanlaitosta että "akkojen hommaa, ei kiinnosta" niin en taitaisi juuri hänen ruokatoiveitaan kuunnella. Varsinkaan jos ne vielä olisivat erittäin nirsoja ja sellaisia mitkä ei itselleni maistu lain.

Mutta siis muuten sellainen rennompi linja, meillä minä hoidan ruuanlaitot pääosin ja eihän kukaan voi tietenkään pakottaa minua tekemään mitään mitä en halua tehdä. Kuuntelen kuitenkin muita ja teen myös heidän toiveruokiaan vaikka itseni tekisi mieli jotain muuta. Ruokiahan on niiden omien lempiruokien ja inhokeiden lisäksi myös valtava määrä sellaisia mitä kyllä ihan ok syö vaikkei niistä erityisemmin tykkää.

Usein jos mietitään että mitä haluttaisiin ruuaksi ja miehellä on eri ehdotus kuin minulla niin tehdään tänään toisen ruokavaihtoehto ja huomenna taas toisen. Ja tosissaan, on välillä kivakin yllättää toinen tämän lempiruualla. =)

Yhteistyössä