Eikös se mene TASAN niin, että se, joka sen ruuan tekee, saa päättää mitä ruokaa tekee???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekin pitää hyväksyä että opetellessa tekee virheitä. Voi tuhoutua kattiloita tai tulla syömäkelvotonta ruokaa, mutta se kuuluu asiaan. Jos epäonnistuu, niin aina voi yrittää uudestaan.

Ei, kyllä meillä järjestäen aina keskustellaan yhdessä siitä että mitä tänään syötäis, jopa silloin kun mies on töissä, soitan ja kysyn et onko jotain mitä hän haluaisi.

Tänään teen mitä haluan, mutta olen pojan kanssa kaksin.

Meillä sama juttu, ja itseasiassa oon pitänyt tätä ihan itsestäänselvyytenä. Joka ikinen päivä kysyn mieheltäni (1v ei osaa vielä vastata) mitä syötäisiin, ja päätetään yhdessä. Joskus harvoin kun mies ei tuu koko päivänä kotiin, teen kesäkeittoa, sillä se inhoaa sitä ja mä rakastan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24180648:
Mä en koskaan tee ruokaa, joka ei oo mun lempparia. En ymmärrä, miksi tekisin. En halua syödä mitään pahaa, saatikka nähdä vaivaa saadakseni pahaa ruokaa. Siispä ruuan tekijä päättää.

ja sit lapset yökkii kun ovat äidiltä /isälä opineet että ei tarvii syö jos ei tykkää. Kun kaikkia ruokia on opittava maistamaan., minäkeään en esin pitänyt nuorempana olenkaan veriletusita, mutt apikkuhiljaa olen nitäkin oppinut syömään ja niitä aian silloin tällöin meillä tejhdään että opitaan syömään muutkain kuin sitä omaa lempparia. Meilä esim kuopus ei söisi koskaan makkaraa, ei lihaa ( vain jauheliha kelpaa), ei paistettua kanamunaa ja kun huono päivä sattuu voi ola ettei maitu edes makarooni.

[QUOTE="vieras";24181900]Ai sä et oo tiennyt että kaikki äditkään ei osaa ruokaa laittaa, saatika kaikki isät: O[/QUOTE]

pastan kyllä osa keittä 10 vuotiaskin ja puuroakin keittää, varmasti.
Meilä nytkin tekaa tuo 11v ruoan , kun halusi, ajatella hän on POIKA. Ihan mielellän tekee.
Mitään ei opi jos ei harjoittele

• Tykkää
Reactions: PölyEsteri
ja sit lapset yökkii kun ovat äidiltä /isälä opineet että ei tarvii syö jos ei tykkää. Kun kaikkia ruokia on opittava maistamaan., minäkeään en esin pitänyt nuorempana olenkaan veriletusita, mutt apikkuhiljaa olen nitäkin oppinut syömään ja niitä aian silloin tällöin meillä tejhdään että opitaan syömään muutkain kuin sitä omaa lempparia. Meilä esim kuopus ei söisi koskaan makkaraa, ei lihaa ( vain jauheliha kelpaa), ei paistettua kanamunaa ja kun huono päivä sattuu voi ola ettei maitu edes makarooni.

Ei, ei ne meillä yöki... Jos kukaan ei viitsi tehdä ruokaa, josta ei itse tykkää, niin ei meillä kukaan myöskään viitsi tehdä sellaista, josta muut yökkii, kun se ei ole kovin palkitseva tunne. Yritetään tehdä aina hyvää ruokaa, paitsi poikkeuksena jotut ranskanperunat ja hikilihapullat. Ne minä jätänkin sitten usein syömättä. Mun mielestä kannattas sit vaikka tehdä puuroa mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24182680:
Ei, ei ne meillä yöki... Jos kukaan ei viitsi tehdä ruokaa, josta ei itse tykkää, niin ei meillä kukaan myöskään viitsi tehdä sellaista, josta muut yökkii, kun se ei ole kovin palkitseva tunne. Yritetään tehdä aina hyvää ruokaa, paitsi poikkeuksena jotut ranskanperunat ja hikilihapullat. Ne minä jätänkin sitten usein syömättä. Mun mielestä kannattas sit vaikka tehdä puuroa mieluummin.

meillä ei ole sallitua sano yök ruasta, jok ei OIKEASTI ole pahaa. kaikke apitää maistaa edes se t-lusikllinne, sihen ei kuole kukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24182885:
No ei meilläkään saa yökkiä. Sehän on epäkohteliasta.

silti meillä tehdän Kaikenlaisia ruokia, myös niitä josita vanhemmatkaan ei välitä, koska silä tavalla vain sitä opii syömään kaikia ruokia.
ajatella meillä vieläkin tuo 16v söiis vain kaurapuuroa ja makkaraa ja pastaa jos saisi valita

[QUOTE="vieras";24182919]Epäkohteliasta on sanoa myös ruokaa pahaksi. Jos kotona sanotaan noin, entäpä sitten kylässä kun on jotain mikä ei miellytä?[/QUOTE]

Niin on,. voi sano että en pidä tästä ruoasta, mutta kylässä olessa myös sitä ruokaa PITÄÄ maistaa. jos mulle alkaa joku nirsoilemaan ruuasta niin silloin suutun. Maistaa pitää aiankin ja pahaa ruoka ei meilä olekaan jos ei ole OIKEASTI mennyt pilalae, mutta sitä on harvoin.

[QUOTE="vieras";24182919]Epäkohteliasta on sanoa myös ruokaa pahaksi. Jos kotona sanotaan noin, entäpä sitten kylässä kun on jotain mikä ei miellytä?[/QUOTE]

Ei kylässä sanota, tietenkään. Harvemmin muuten on kylässä tullut vastaan aidosti pahaa ruokaa, mutta joskus kyllä. Silloin olen nieleskellyt ja pelännyt, että silmistä tihkuva vesi paljastaa minut.

Mutta asia on sillä tavalla suhteellinen, että tarkoitin lähinnä, että kun näkee kumminkin sen vaivan, että tekee ruokaa, niin toki haluaa tehdä jotain, mitä tekee mieli syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24182980:
Ei kylässä sanota, tietenkään. Harvemmin muuten on kylässä tullut vastaan aidosti pahaa ruokaa, mutta joskus kyllä. Silloin olen nieleskellyt ja pelännyt, että silmistä tihkuva vesi paljastaa minut.

Mutta asia on sillä tavalla suhteellinen, että tarkoitin lähinnä, että kun näkee kumminkin sen vaivan, että tekee ruokaa, niin toki haluaa tehdä jotain, mitä tekee mieli syödä.

Ymmärrän pointtisi, mutta jos meille tulee vaikka lapsiperhe syömään niin haluan ottaa huomioon myös ne lapset. Saatan tehdä lihapullia, vaikka en niistä itse välitä. Tai nakeista jotain vaikka meillä ei kukaan tykkää nakeista. Mutta toki syövät sillon nurisematta

[QUOTE="vieras";24183330]Ymmärrän pointtisi, mutta jos meille tulee vaikka lapsiperhe syömään niin haluan ottaa huomioon myös ne lapset. Saatan tehdä lihapullia, vaikka en niistä itse välitä. Tai nakeista jotain vaikka meillä ei kukaan tykkää nakeista. Mutta toki syövät sillon nurisematta[/QUOTE]

No joo, jos tulee kyläilijöitä, niin sitten tietysti mietitään, ettei tehdä semmosta ruokaa, mitä ne ei pystyisi syödä.

Yhteistyössä