Eivät sitten ottaneet tyttöä tarhaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
perkele että pistää vihaksi! Mulle oli merkitty tälle pvälle vapaa ja olin ilmottanutkin sen tarhaan. (tyhmä minä )

no eilen iltapvällä ennen puolta kolmee mulle soitti naapurimyymälän MP että pääsisinkö heille töihin aamuksi et on vajausta? Aattelin et soitan tarhaan et likka tulee sittenki. Lupauduin,koska aattelin et ei siin oo mitään ongelmaa..

No soitin ja ilmotin.. meni noin 10min niin mulle töihin soittaa lastenhoitaja ja puhelu meni kutakuinkin näin:

LH: "hei olit soittanut et i**a tulisinkin huomenna
M: "joo ku mulle tulikin aamuvuoro"
LH: "No me ei olla i**alle varattu ruokia ollenkaan (he tilaavat ruuat). Et ku sä näin edellisenä päivänä ilmotat et olis pitäny aikasemmin".
M: " no mä kyl soitin heti ku sain tietää"
LH: "olisko sulla kuitenki mahollisuus pitää laps kotona että voitko sanoa ettet pääse"
M: "öööööhhh *sanaton* jooooo kai mä sit voin...*mykistynyt*
LH:" nii ethän sitten loukkaantunut"?
M: "öööh en kai"
LH: " Kun meillä on niin paljon henkilökuntaakin sairaslomalla että lapsen turvallisuuskaan ei ole taattu niin et jos me nyt sit tällä kertaa tehään näin"
M: " no selevä mä ilmotan sitte"
LH: "no tosi hienoa"
M : "jooh"
LH : heippa!

Mies oli sitten hakenu tyttöö tarhasta ja olivat sanoneet et MUN OLIS PITÄNY JO VIIME TORSTAINA TIETÄÄ ETTÄ I**A TULEEKI TARHAAN!!

siis tolla tavalla et tilataan ruuat viikkoo etukäteen ei anna mitää mahollisuuksia joustoon! Meillä on aika paljonki noita et kysytän edellisenä pvänä et pääsetkö huomenna töihin et jos huomataan et on vapaa ja on tullu sairastapaus niin kuin eilen kävi. Meillä on niin minimi henkilökunta et tollasia tulee aikasta paljonki.

Meillä on sopimus 5pvää/vkossa ja maksetaan täydet hoitomaksut niin on se nyt vittu ettei voi joustaa! Mulla on niin vähän tunteja nytten ( kiitos tasoittumisjärjestelmän ) et kaikki mitä annetaan olis pakko tehä et palkkaki olis jonkinmoinen ja nyt läks pvän palkka JOTEN aaargh!!

Mua kävi niin vihaksi eilen ja tänään!! Mies oli anopille soittanu (joka on tarhassa töissä ja heilläkin tilataan ruuat) et laps täytyy ottaa vastaan varsinkin jos on sopimus täysistä päivistä.

nyt me aletaan tekeen niin et mä en enää ilmota mun vapaapvä vaan i**a menee tarhaan joka pvä ja vapaina ilmotan aamulla ettei tule, koska en millään voi tietää viimestää edellisen viikon torstaina et tuleeko ens viikon vapaille töitä vai ei.

soittoo lähtee kyllä nyt ylemmälle taholle ja kysyn et onko toi ihan normaali käytäntö..

Kyllä toi kuulostaa ihan normaalilta, jos olet aikaisemmin ilmoittanut että lapsi ei tule. Ei sitä ole tarkoitus viime hetkessä vekslata. Mutta voi sitä ilmoittaa vasta aamullakin, ettei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Kyllä toi kuulostaa ihan normaalilta, jos olet aikaisemmin ilmoittanut että lapsi ei tule. Ei sitä ole tarkoitus viime hetkessä vekslata. Mutta voi sitä ilmoittaa vasta aamullakin, ettei tule.

Täällä ollaan ainakin sen verran joustavampia tarhoissa että riittää kun edellisenä päivänä ilmoittaa että tulee(ja juu kyllä täälläkin tilataan ruuat).

Työssäkäyvälle toisinaan aika mahdotonta jos pitää viikkoa aiemmin tietää että joutuuko tuuraamaan tms.

Valitettavasti, jos päikässä ei ole tarpeeki henkilökuntaa lapsia hoitamassa, ja he ovat luottaneet, että ap:n lapsi on vapaalla sen päivän, mikä on ilmoitettu, niin silloin heillä ei ole resursseja ottaa ylimääräistä hoitoon. Kai ap ymmärrät tämänkin kannan asiasta?

Itsekin tässä pähkäilen hoitopaikan kanssa, tytön pitäisi mennä hoitoon kesällä, kun mulla työt alkaa. On vaan NIIN epäsäännölliset työajat, että mitenkähän mahtaa homma toimia... Tuo ap:n kertomus ei ainakaan lupaa hyvää! Enhän mä voi joka kerta kieltäytyä töistä sillä varjolla, etten saa tyttöä hoitoon, eikä ole kyllä varaakaan jättää töitä tekemättä.
Kyllä alkaa paniikki iskeä, kun ei tiedä, miten homma sitten tulevassa hoitopaikassa toimii. En todellakaan tiedä aina työvuorojani kolmeksi viikoksi eteenpäin, vaikka kuinka työehtosopimukset tms. niin vaatisivat. Eli joskus voi olla tilanne, että aikaisintaan edellisellä viikolla pystyn ilmoittamaan, miten tyttö tarhassa on...
*huoh* Saas nähdä miten meidän sitten käy

juu ei täälläkään onnistu että edellisenä päivänä ilmottaa hoidon tarpeesta... ellei sit satu just joku ilmottaa sinne että lapsensa onkin vaikka kipeänä ja yksi paikka ns. vapautuu...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Täällä ollaan ainakin sen verran joustavampia tarhoissa että riittää kun edellisenä päivänä ilmoittaa että tulee(ja juu kyllä täälläkin tilataan ruuat).

Työssäkäyvälle toisinaan aika mahdotonta jos pitää viikkoa aiemmin tietää että joutuuko tuuraamaan tms.

Mutta tuo kuulosti, että edellisenä iltapäivänä puoli kolmelta oli muutettu suunnitelmia? Viikkoa aikaisemmin kuulostaa tarpeettomalta, varsinkin kun oletus on "joka päivä paikalla". Päiväkodin kannalta (esim henkilökunnan määrä, tarvitaanko sijaisia) kylläkin ymmärrettävää. Me ilmoitetaan viime tingassa poissaolot.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

joo en mä voi tietää vaikka edellisen viikon keskiviikkona et "tiina" sairastuu torstaina ja on perjantain pois joten mulle tulee kyl töitä..

meil nuorimmainen sopimuspäivillä ja ovat aika tarkkoja, mutta kysyin, onnistuuko, että tulee tiettynä päivänä, kun mulla tärkeä meno... ja kyllä joustoa löytyy =) ( on siis sovittu tietyt viikonpäivät, kun on tarhassa)

meillä ainakin katsotaan henkilökunnan lomat just lapsi määrän mukaan.jos ilmoittaa että lapsi on vapaalla niin se on vapaalla.ne ovat voineet katsoa että siltä päivältä on ilmoitettu yhden hoitajn verran lapsia vapaalle.joten hoitajat eivät riitä.tää on ikävä totuus.

No kyllä täällä ainakin tilataan ruoat vasta sen päivän aamuna kun ne syödään. Tilaus tapahtuu 8-9 välillä. Itse ollut useammassakin päiväkodissa töissä ja näin on toimittu joka paikassa. Tuo kyllä tuntuu aika oudolta toiminnalta. että ruuat tilattaisiin noin aikasin. Miten voidaan tietää esim. sairas poissaolot :/

Alkuperäinen kirjoittaja sisu harmaana:
Valitettavasti, jos päikässä ei ole tarpeeki henkilökuntaa lapsia hoitamassa, ja he ovat luottaneet, että ap:n lapsi on vapaalla sen päivän, mikä on ilmoitettu, niin silloin heillä ei ole resursseja ottaa ylimääräistä hoitoon. Kai ap ymmärrät tämänkin kannan asiasta?
No entäs, jos ap ei olis ilmoittanut etukäteen vapaastaan ja vieny tyttärensä hoitoon, olisko siellä joku lapsista sitte ollu heitteillä, kun henkilökuntaa oli liian vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja jupiter:
meillä ainakin katsotaan henkilökunnan lomat just lapsi määrän mukaan.jos ilmoittaa että lapsi on vapaalla niin se on vapaalla.ne ovat voineet katsoa että siltä päivältä on ilmoitettu yhden hoitajn verran lapsia vapaalle.joten hoitajat eivät riitä.tää on ikävä totuus.

oon aina kun on ollu vp niin pitänytkin likan kotona ja nyt kun olis tullutkin töitä niin pakko oli kieltäytyy kun en saanutkaan hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No kyllä täällä ainakin tilataan ruoat vasta sen päivän aamuna kun ne syödään. Tilaus tapahtuu 8-9 välillä. Itse ollut useammassakin päiväkodissa töissä ja näin on toimittu joka paikassa. Tuo kyllä tuntuu aika oudolta toiminnalta. että ruuat tilattaisiin noin aikasin. Miten voidaan tietää esim. sairas poissaolot :/

näin meilläkin, ihan kamalalta kuulostaa. mä oisin sanonu suoraan et loukkaannuin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No entäs, jos ap ei olis ilmoittanut etukäteen vapaastaan ja vieny tyttärensä hoitoon, olisko siellä joku lapsista sitte ollu heitteillä, kun henkilökuntaa oli liian vähän?

No ei. Lue uudestaan mun teksti.

mäki ihmettelen tota aikaista tilaamista.. toi tapa ei vaan anna yhtään mahdollisuutta joustaa no mut tietääpä nyt sitte

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

näin meilläkin, ihan kamalalta kuulostaa. mä oisin sanonu suoraan et loukkaannuin.

no mä menin jotenkin niin hämilleen varsinkin kun pomo seisoi vieres ja oli asiakkaita etten saanu oikein sanotuks mitää ja ukkoki meni ja vasta jälkeenpäin alko miettimään et hetkinen mites tää juttu nyt menee...

Alkuperäinen kirjoittaja sisu:

Luin, mutta miten mun uudelleen lukemiseni lisää henkilökuntaa, paraniko joku nyt sairaslomalta?

me tehdään niin kun lapsilla on "jokapäivä" paikat että aamulla soitan että ei tulla tyyliin....
Toisaalta tälläin viedään toiselta mahdollisuus tulla sopimuspäiviksi tarhaan kun meidän lapset on pois ja tietenkin sillon meidän lapsen ruoat jää syömättä kun ei paikalla ole!
mutta näin niiden on jokapiäivä otettava lapset tarhaan!
välillä vien aamulla lapset tarhaan ja haen esim päiväruoan jälkeen!
musta tämäkin on resursien tuhlausta mutta kun kerran joustoa ei löydy niin sitten ei jousteta!

sitä paitsi tarha tilaa muutaman ylimääräsen ruoan kyllä, ei ne nyt niin tarkkaan niitä pysty tilaan!

Ne tilaa silloin tarpeettomasti ylimääräistä, jos lapsi ei tulekaan paikalle. Mutta lasta varten on kuitenkin ruuat ja henkilökunta paikalla.

Kyllä mä toisaalta ymmärrän,että kieltäytyi,jos henkilökuntaa ei ole tarpeeksi.Jos minä ilmoitan meidän pph:lle,että meidän lapset ei ole hoidossa päivänä x,niin uskoisin,että hän tekee ruoka yms suunnitelmat sen mukaan.

Ne tilaa silloin tarpeettomasti ylimääräistä, jos lapsi ei tulekaan paikalle. Mutta lasta varten on kuitenkin ruuat ja henkilökunta paikalla.
Ruuat tilataan etukäteen, mutta peruutuksen voi tehdä viimetingassa, lisätilausta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja sisu:

Luin, mutta miten mun uudelleen lukemiseni lisää henkilökuntaa, paraniko joku nyt sairaslomalta?

Minusta tämä meni niin, että lapsen poissaolo oli ilmoitettu etukäteen. Tällöin voi joku hoitaja ottaa esim yliötöitä pois ja näin ei ole mahdollisuutta muuttaa mieltään viime tingassa.

oletko sä ap valmis tinkimään sun laspes turvallisuudesta?? poissaolot lasketaan niin tarkkaan ettei ylimääräistä henkilökuntaa ole! Oon ollu ite töissä parissakin pk:ssa, mihin ei oo tilattu ruokaa ja silti olen sanonut näille urpo äideille jotka yrittää perua vapaitaan ETTEI SE ONNISTU! Työvuorot ja työntekijät on laskettu sen mukaan mitä lapsia on ilmoitettu olevan paikalla.. Mä en kyllä todellakaan olis kyselly että loukkaannuitko hahahaa.. Anteeks, mutta tämmönen asia saa mun veren kyllä kiehumaan ja pahasti..

Yhteistyössä