Eivät sitten ottaneet tyttöä tarhaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jo kerta maksu tulee kuitenkin 5 pv/viikko ei muuta kuin ilmotat ettei tuu aamulla, niin mä ainakin tekisin jos ei kerta sieltä löydy joustoa. Kyllä meillä töissä ainakin tulee sairastapauksia vielä joskus aamullakin ja kesken päivänkin, tuuraajaa niihin tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja sisu harmaana:
Valitettavasti, jos päikässä ei ole tarpeeki henkilökuntaa lapsia hoitamassa, ja he ovat luottaneet, että ap:n lapsi on vapaalla sen päivän, mikä on ilmoitettu, niin silloin heillä ei ole resursseja ottaa ylimääräistä hoitoon. Kai ap ymmärrät tämänkin kannan asiasta?
No entäs, jos ap ei olis ilmoittanut etukäteen vapaastaan ja vieny tyttärensä hoitoon, olisko siellä joku lapsista sitte ollu heitteillä, kun henkilökuntaa oli liian vähän?

No ei. Lue uudestaan mun teksti.
Luin, mutta miten mun uudelleen lukemiseni lisää henkilökuntaa, paraniko joku nyt sairaslomalta?

HALOO silloin ois voinut yrittää saada sijaisen!!! mistään et saa päiväkotialalla sijaista soittamalla samana aamuna.. Me tarttettais sijainen, koska meillä ei yhden lapsen äiti osaa päättää onko vp vai ei!!

Jo kerta maksu tulee kuitenkin 5 pv/viikko ei muuta kuin ilmotat ettei tuu aamulla, niin mä ainakin tekisin jos ei kerta sieltä löydy joustoa. Kyllä meillä töissä ainakin tulee sairastapauksia vielä joskus aamullakin ja kesken päivänkin, tuuraajaa niihin tarvitaan.

Mutta tuskin siellä sun työpaikalla on vaaraa, että lasten turvallisuus vaarantuu... Minä mielummin otan joustamattomuuden ja turvallisuuden, jos pitää valita. Se ei vaikuta oikeasti minulle mitenkään, joka kuukausi maksan kuitenkin maksimit.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No kyllä täällä ainakin tilataan ruoat vasta sen päivän aamuna kun ne syödään. Tilaus tapahtuu 8-9 välillä. Itse ollut useammassakin päiväkodissa töissä ja näin on toimittu joka paikassa. Tuo kyllä tuntuu aika oudolta toiminnalta. että ruuat tilattaisiin noin aikasin. Miten voidaan tietää esim. sairas poissaolot :/

Ne tilaa silloin tarpeettomasti ylimääräistä, jos lapsi ei tulekaan paikalle. Mutta lasta varten on kuitenkin ruuat ja henkilökunta paikalla.
Ruuat tilataan etukäteen, mutta peruutuksen voi tehdä viimetingassa, lisätilausta ei.

ne ruuat valmistetaan vasta aamulla valmistuskeittiössä aika outoa jos eo yhtä annosta pysty lisää

Mä ymmärrän kieltäytymisen. Mä myös luulen että jos olisi ollut mahdollista ottaa lapsi niin varmasti olisivat niin tehneet.

*lisään vielä että jos sulla tulee työhönkutsuja yllättäen, niin sano niistä hoitopaikkaan. Siis sanot että sulla on sellainen tilanne että töihin voi joutua lähtemään lyhyellä varoitusajalla.

Mutta tuskin siellä sun työpaikalla on vaaraa, että lasten turvallisuus vaarantuu... Minä mielummin otan joustamattomuuden ja turvallisuuden, jos pitää valita. Se ei vaikuta oikeasti minulle mitenkään, joka kuukausi maksan kuitenkin maksimit.

Hyvä työäiti, sun lukutaitosi taitaa olla luokkaa sirou?

jos kerran sä valittelet täällä et joudut kumminkin maksaa täydet 5/pvä vkos ja teillä on soppari siihen.. Se päiväkoti ei tee sitä tahallaan! mut jos sä ilmoitat et lapsi on pois niin silloin se on pois!

Toisaalta mä kyllä ymmärrän sitä päikkyä, vaikka paska tilanne onkin. Jos mä olisin sun housuissa en ilmoittaisi vapaita ennakkoon, kun ei sillä ole hoitomaksun kanssa mitään tekemistä. Joudut maksamaan täyden maksut täysillä päivillä. Ja kun kerran sulle saatetaan tarjota vapaille myös töitä niin sitä paremmalla syyllä jättäisin vapaat kertomatta ja kertoisin ne vasta kun haen lasta tarhasta " i**a ei tule huomenna hoitoon". Toki se on paska tilanne päikyn kannalta, mutta sulle itelle parempi.

Kommentoin eniten lausetta "Kyllä meillä töissä ainakin tulee sairastapauksia vielä joskus aamullakin ja kesken päivänkin, tuuraajaa niihin tarvitaan."

Kyllä päiväkotiin voi saada viiveellä lisähoitajia, mutta tosiaan viiveella. Päiväkodissa tarvitaan hoitajat aamusta alkaen, jotta turvallisuus taataan. Silloin kun lapset tulevat paikalle. Ainakaan juupas-eipäs-keskustelun takia, ei musta tarvitse päiväkodissa häsätä tuuraajien takia. Jossain muussa työpaikassa ei ole ihan nöpönuukaa, milloin tuuraaja tulee. Esim kaupassa on sitten jonoa kassalla, mutta iltapäivällä helpottaa. Mulla ei tosin ole aavistustakaan missä teet töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Toisaalta mä kyllä ymmärrän sitä päikkyä, vaikka paska tilanne onkin. Jos mä olisin sun housuissa en ilmoittaisi vapaita ennakkoon, kun ei sillä ole hoitomaksun kanssa mitään tekemistä. Joudut maksamaan täyden maksut täysillä päivillä. Ja kun kerran sulle saatetaan tarjota vapaille myös töitä niin sitä paremmalla syyllä jättäisin vapaat kertomatta ja kertoisin ne vasta kun haen lasta tarhasta " i**a ei tule huomenna hoitoon". Toki se on paska tilanne päikyn kannalta, mutta sulle itelle parempi.

niin pitää jättää... tää oli vaa eka kerta ku tuli tällänen tilanne.. yleensä on vaan vuorovaihtoa tai aikasemmin töihin tai myöhemmin pois.

mut vahingosta viisastuu

Kommentoin eniten lausetta "Kyllä meillä töissä ainakin tulee sairastapauksia vielä joskus aamullakin ja kesken päivänkin, tuuraajaa niihin tarvitaan."

Kyllä päiväkotiin voi saada viiveellä lisähoitajia, mutta tosiaan viiveella. Päiväkodissa tarvitaan hoitajat aamusta alkaen, jotta turvallisuus taataan. Silloin kun lapset tulevat paikalle. Ainakaan juupas-eipäs-keskustelun takia, ei musta tarvitse päiväkodissa häsätä tuuraajien takia. Jossain muussa työpaikassa ei ole ihan nöpönuukaa, milloin tuuraaja tulee. Esim kaupassa on sitten jonoa kassalla, mutta iltapäivällä helpottaa. Mulla ei tosin ole aavistustakaan missä teet töitä.

Sinä irrotit sen asiayhteydestä. Se oli selitys miksi tekisin niin etten ilmoittelisi etukäteen vapaapäivistäni.

Sinä irrotit sen asiayhteydestä. Se oli selitys miksi tekisin niin etten ilmoittelisi etukäteen vapaapäivistäni.

Jaa niin päin. Nyt selkis. Täällä helposti tulee väärinymmärryksiä, kun kirjoitetaan vauhdilla ja niukasti. Ja kaikilla on eriväriset silmalasit päällä. Ei kannatta ottaa hernettä heti nenään.

No kyllä mulle soitellaan edellisenä iltana kaheksankin aikaan, että voisko tulla huomenna |O vaikka piti olla vapaa... Ja vähän 'pakko' ottaa, kun on sopimus kokopäiväsistä. Mutta jos joku sovittu meno on niin en oo ottanu, ja varmaan sanomista tulee. Aika ärsyttävä tapaus näiden hoidokkien mamma :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja herkkupeppu:
No kyllä mulle soitellaan edellisenä iltana kaheksankin aikaan, että voisko tulla huomenna |O vaikka piti olla vapaa... Ja vähän 'pakko' ottaa, kun on sopimus kokopäiväsistä. Mutta jos joku sovittu meno on niin en oo ottanu, ja varmaan sanomista tulee. Aika ärsyttävä tapaus näiden hoidokkien mamma :headwall:

luuletko et ne ihan kiusallaan sen tekee? tai mä en tee (tosin siitä mammasta en tiiä )

Ymmärrettävää molemmin puolin.
Kaveri teki aikoinaan sitä että vei hoitoon vp:nä ja mihin aikaan itselle sopi.Sitten valitti kun siitä huomautettiin.Sitä kai yrittävät välttää ettei lähde mopo käsistä.
Ja tuon meidän pojan pk:n johtajan kanssa kuteltiin näistä ajoista että he eivät niin tarkkoja ole,mutta aina löytyy toisista vanhemmista joku kuka huomauttelee ja valittaa jos lipsutaan.

Yhteistyössä