eka äitienpäivä anopin kanssa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
huomatkaa että kyseessä on AP:n EKA äitienpäivä. Kai sillon vois perinteistä joustaa

Peesi tähän. Miehen tulisi kunnioittaa Ap:n toivomusta ensimmäisen äitienpäivänsä viettotavasta.

Kyllä teillä sitten voi olla vaikeaaaaaaa! Eikö se nyt muka ole mitenkään mahdollista juhlia samana päivänä kaikkia äitejä ja mummeja? Onko se nyt arvon prinsessan hänen majesteetillisen korkeutensa palvonnasta pois, jos käydään myös anopilla.

Joo mut kyse ei ole piipahtamisesta. Ekaks ravintolaan ja sitten kahville anoppilaan jossa pitää viipyä vähintään kolme tuntia tai anopin naama on (erästä vastaajaa lainatakseni ;) ) norsunvitulla.

Siis jotta saadaan edes anopille hyvä mieli, on lähes koko päivä todella vietettävä heidän kanssaan. Jos vain piipahdetaan, kokee anoppi sen loukkauksena

Sanot miehelle ja anopille asiallisesti, että nyt on sinun ensimmäinen äitienpäiväsi, ja haluaisit viettää sen omassa kodissasi. Ilmoitat asian ystävällisesti, että jos joku suuttuu, se on heidän häpeänsä. Kutsutte vaikka anopin illalla kakkukahville käymään ja hakemaan korttinsa ja kukkansa teiltä.

Odottakaa vaan kun itse ootte mummuja ja anoppeja, niin miniä kimittää, että tule täältä itse hakemaan kukkas.

Musta nyt taas prinsessaleikit teillä kukoistaa, miten ois välillä muidenkin huomioon ottaminen, on muitakin äitejä, jotka ovat yhtä arvokkaita ja joiden muistaminen on aivan yhtä tärkeää kuin teidän palvomisenne.

Ei tarvitse "kimittää", ihan voi asiallisesti ilmoittaa. Kokeilisit joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa hömpätystä:
äitienpäivä voi olla joka päivä, ei siihen tarvita mitään tiettyä kalenteripäivää. jos muutenkin paljon näkee appia ja anoppia niin en ymmärrä miksi pitää väkisin nähdä vielä äitien/isienpäivänä vaikka tahtoisi sen rauhassa viettää oman perheen kesken.

Äitienpäivä voi olla joka päivä, ei siihen tarvita mitään tiettyä kalenteripäivää. kun muutenkin olette joka päivä perheen kesken, niin en ymmärrä miksi pitää väkisin linnoittautua kotiin vielä äitien/isienpäivänä vaikka voisi huomioda myös isovanhempia.

jotenkin minun mies ei tajua että oon oottanu huomista jo kauan ennen ku lapsi syntyikään. Mutta mies on kyllä muuten ihana ja paras, ei vaan aina hoksaa näitä juttuja...

Sitten kerrot asian miehellesi juuri näillä sanoilla. Mies ei asiaa voi tietää, ellet sitä hänelle suoraan sano.

mikä ihme siinä on siinä äitienpäivässä. Yksi helkutin päivä! Jos se on jollekin anopille tärkeää, että mennään kylään, niin eikö se mene vaikka päällä seisten. Meillä on joka päivä äitienpäivä! Tossahan ne lapset ilahduttaa mua 7 päivää viikossa. keksitään kivoja tekemisiä; paistetaan lettuja ja askarrellaan ym. Sen sijaan anoppilassa käydään harvemmin. En minäkään anoppiani rakasta, mutta mulle on ihan yksi lysti, jos vaikka äitienpäivä nimettäisiin meillä anopinpäiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja viuviu:
mikä ihme siinä on siinä äitienpäivässä. Yksi helkutin päivä! Jos se on jollekin anopille tärkeää, että mennään kylään, niin eikö se mene vaikka päällä seisten. Meillä on joka päivä äitienpäivä! Tossahan ne lapset ilahduttaa mua 7 päivää viikossa. keksitään kivoja tekemisiä; paistetaan lettuja ja askarrellaan ym. Sen sijaan anoppilassa käydään harvemmin. En minäkään anoppiani rakasta, mutta mulle on ihan yksi lysti, jos vaikka äitienpäivä nimettäisiin meillä anopinpäiväksi.

No niin juuri.

mut kylhän sitä omaa äitien päivääkin voi juhlistaa porukalla.. miks pitäs linnottautua kotiin? oli sit ensimmäinen tai viides äitienpäivä.. käskekää anoppi teille.. jos ei kiinnosta mennä heille.. ja voikait sitä nyt sanoa anopille et me tullaan vain syömään ja lähemme sitten kotia..

Mua kanssa ärsyttää toi, että anoppilassa pitää aina veittää koko helkutin päivä..jopa ilman ulkoilua. Muuten tosiaan loukkaannutaan, huh. Ensimmäinen äitienpäiväni oli mulle myös tosi tärkeä. Silloinen anoppi luojan kiitos asui muilla mailla. Ja vietimme ihan kolmisin juuri sellaisen mukavan päivän fiilistellen, kun halusinkin. Oma äitini, joka asuu lähellä, ei tosiaankaan silloin eikä muutenkaan vaadi käymään. Vaan mennään yhteisillä ehdoilla heidän kanssaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
jotenkin minun mies ei tajua että oon oottanu huomista jo kauan ennen ku lapsi syntyikään. Mutta mies on kyllä muuten ihana ja paras, ei vaan aina hoksaa näitä juttuja...

Sitten kerrot asian miehellesi juuri näillä sanoilla. Mies ei asiaa voi tietää, ellet sitä hänelle suoraan sano.

näin juuri.. ei miehet ymmärrä jos niille ei suoraan sano.. ja ymmärrän kyl miestäsikin että haluaa nähä äitiään äitienpäivänä.. eikait se sinun päivän tärkeyttä vähennä, jos mies haluaa musitaa myös äitiään..

Osaatko kertoa, miksi se päisä oli niin tärkeä?
Ihan uteliaisuuttani tiedustelen, kun en ole koskaan ymmärtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Mua kanssa ärsyttää toi, että anoppilassa pitää aina veittää koko helkutin päivä..jopa ilman ulkoilua. Muuten tosiaan loukkaannutaan, huh. Ensimmäinen äitienpäiväni oli mulle myös tosi tärkeä. Silloinen anoppi luojan kiitos asui muilla mailla. Ja vietimme ihan kolmisin juuri sellaisen mukavan päivän fiilistellen, kun halusinkin. Oma äitini, joka asuu lähellä, ei tosiaankaan silloin eikä muutenkaan vaadi käymään. Vaan mennään yhteisillä ehdoilla heidän kanssaan. =)

Siis päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Siis päivä.

Niin no yritetään. Varmaan vähän samanlaista kuin ap:lla, että olin jo kauan haaveillut sellaisen päivän tulevan. Vaikka siis suht nuori olin ja lapsikin tuli melko yllätyksenä. Ja kenties sekin vaikutti, että lapsuudesta oli hyviä muistoja äitienpäivästä. Niin ja kaiketi halusin vähän extrakiitosta + -huomiota tehdystä työstäni. :whistle:

Siis päivä.

Niin no yritetään. Varmaan vähän samanlaista kuin ap:lla, että olin jo kauan haaveillut sellaisen päivän tulevan. Vaikka siis suht nuori olin ja lapsikin tuli melko yllätyksenä. Ja kenties sekin vaikutti, että lapsuudesta oli hyviä muistoja äitienpäivästä. Niin ja kaiketi halusin vähän extrakiitosta + -huomiota tehdystä työstäni. :whistle:

Niin ja ei kai tätä järkisyillä pysty perustelemaan. Ja en koe olevani mikään prinsessa vaikka toivoisin ihanan päivän mieheni ja vauvani kanssa. Olisi ihana juhlia sitä että vihdoin saadaan olla yhdessä omana perheenä!

Kuten jotkut edellä totesivat, olisi kai vain pitänyt suoraan sanoa se miehelle. Mutta koska näin miten kovasti hän häaluaa sukunsa kanssa syömään, uhrauduin, koska rakastan häntä...

Niin ja ei kai tätä järkisyillä pysty perustelemaan. Ja en koe olevani mikään prinsessa vaikka toivoisin ihanan päivän mieheni ja vauvani kanssa. Olisi ihana juhlia sitä että vihdoin saadaan olla yhdessä omana perheenä!

Kuten jotkut edellä totesivat, olisi kai vain pitänyt suoraan sanoa se miehelle. Mutta koska näin miten kovasti hän häaluaa sukunsa kanssa syömään, uhrauduin, koska rakastan häntä...

ANNA MIEHESI MENNÄ, MUTTA ÄLÄ OLE KUULEVINASIKAAN, JOS HÄN KOMENTAA SINUA JA LASTA MUKAAN. TEESKENTELE KUUROA JA MENE TOISEEN HUONEESEEN.

Ä L Ä M E N E S I N N E.

Oi kuin suloista, rakkaus on ihanaa. Etkä selvästikään mikään prinsessa luule olevasi. Toivottavasti päivästänne tulee kuitenkin kaunis ! :flower:

Kiitos!! sinä ainakin ymmärsit, ja kyllä moni muukin täällä!! :)

Mulla on kanssa ensimmäinen äitienpäivä. Meillä anoppi puolestaan tulee meille. Sen piti tulla tänään käymään, mutta muuttikin sitten mieltään ja tulee tänään. Jos miehelleni asiasta sanoisin nousisi metakka että on hänenkin äidillään oikeus nähdä lapsenlastaan. Anoppi hyppää täällä muutenkin joka toinen viikonloppu eikä asu kuin 30 km lähempänä kuin minun vanhempani, jotka hekin asuvat 300km:n päässä. Itse olin tänne äitienpäiväksi jo pyytänyt omat vanhempani, koska mieheni ei ole juurikaan kotona huomenna vaan lähtee harrastuksiinsa jo puoliltapäivin ja palaa syöttämään iltapuuroa jälkeläiselleen.
Eli ap ymmärrän sinua täysin.

Onpa lohduttavaa kuulla että muutkin jakavat tämän kohtalon.

Ensimmäinen äitienpäivä myös täällä, ja anoppilaan pakko tunkea, vaikka juuri tällä viikolla viimeksi käytiin.
Ja ei toimi että tulisi täällä käymään, ei jaksa/viitsi muutenkaan käydä (kyllä, ei ole ihan lyhyt matka, n70km yhteen suuntaan, mutta yhtä monta kilometriä me joudutaan menemään, ja vielä vauva kyydissä ), ja siellä pitäisi vähintään kerta viikkoon käydä, ja sitten tietty äitienpäivät, joulut ja kaikenmaailman ristiäiset.

Joten, ymmärrän sinua ap!
:hali:

Yhteistyössä