elämä jämähtänyt paikoilleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotenkin jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotenkin jumissa

Vieras
Onko kellään muulla sellaista tunnetta, että jossain vaiheessa oma elämä tuntuu jotenkin jämähtäneen paikoilleen, ja sitten yht'äkkiä vain tajuat, että oikeasti mikään ei ole muuttunut sen jälkeen.

Itse täytyin jonkin aikaa sitten 35-vuotta, ja kai tuo ikä sai sitten miettimään omaa elämää taaksepäin. Ja suureksi pettymyksekseni totesin, että mitään merkittävää en ole saanut aikaiseksi sen jälkeen kun sain opinnot päätökseen joskus 25-vuotiaana.

Sen jälkeen elämäni on ollut pelkkää jumittamista. Työelämässä kulkenut määräaikaisuudesta toiseen, ollut välillä pitempäänkin työttömänä, ja nyt viimeksi vuokratyössä. (Normaali vakituinen kokopäivätyö on asia, joka on minun elämässäni täyttä utopiaa). Ja tämän jatkuvan työepävarmuuden tuloksena ei sitten pysty koskaan suunnittelemaan elämää eteenpäin seuraavaa kuukautta pidemmälle, kun ei ole ole esim taloudellisesta tilanteesta mitään varmuutta.

Kai sie sen ymmärrät, että se jämähys on sinusta itestäs riippuvainen, ei kukaan muu voi sin elämääs elää?

tiedän tuon varsin hyvin. Ja se kait tässä ottaa eniten päähän, että miksi ei ole saanut itsestään enempää irti.

Tai no, hyvin pitkälti on ollut kyse siitä, että tuntuu siltä, että sitä pitäisi oikeasti elämässään saada aikaiseksi jotain, mutta ei sitten kuitenkaan ikinä keksi, mitä se "jotain" voisi olla.

Onko kellään muulla sellaista tunnetta, että jossain vaiheessa oma elämä tuntuu jotenkin jämähtäneen paikoilleen, ja sitten yht'äkkiä vain tajuat, että oikeasti mikään ei ole muuttunut sen jälkeen.

Samat ajatukset ovat pyörineet päässä. Loppujen lopuksi mikään ei muutu ellei itse tee muutosta. Olen uuden elämän suhteen ensi askelmilla, mutta suunta on eteenpäin. Muut pysyvät perässä, jos pysyvät.

Kokeile visioida avoimesti, että minkälaisena haluaisit nähdä elämäsi esim. 5 vuoden päästä. Ja sit lähdet miettimään, miten sen saavuttaisit. Siinä ajassa ehtisit esim. opiskella jonkin ammatin, perustaa firman, opetella uusia taitoja, hankkia uuden mielenkiintoisen harrastuksen, hankkia (lisää?) lapsia tms.

Usein elämän suuret muutokset tapahtuu sit kertarysäyksellä ja hyvät asiat tuo mukakaan uusia hyviä muutoksia :) Tsemppiä!

Yhteistyössä