Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja v:En tiedä mieheni tuloaja , elatusmaksu on määrätty käräjäoikeudessa ja se on 124,15e/kk
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No onkos kellään tietoa, miten paljon lapsen luonaolo elareiden määrään vaikuttaa? eikös se niin ole, että jos puolet kuusta lapsi on isällä ja puolet äidillä, elatusmaksuja ei makseta?
Meidän tilanne on sikäli muuttunut, että vaikka sopimuksessa lukee lapsen olevan isällään joka toinen viikonloppu, ja muun ajan lähivanhemmallaan äidillä, niin lapsi on meillä käytännössä kuitenkin puolet kuukaudesta kun "äiti ei jaksa" olla lapsen kanssa. Uutta "puolet ja puolet" sopimusta hän tuskin suostuu tekemään, koska menettäisi kodinhoidontuen. Eli siis miten pitkältä ajalta lastenvalvoja mahtaa vaatia näyttöä, että lapsi on puolet kuusta isälään, jotta voi puuttua elatusmaksujen suuruuteen?
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:elari on meillä sovittu 9 vuotta sitten, silloin tulot oli 40.000 euroa vuodessa brutto. Lapsi isällään tuolloin 8 päivää kuussa. Mun tulot olivat ainakin tuolloin isän tuloja pienemmät ja elari yhdestä lapsesta 200 euroa kuussa. Nykytilanteessa en tiedä eksän tuloja, eikä hän minun. Indeksikorotuksia en ole elariin hakenut.
Alkuperäinen kirjoittaja ex yh:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:elari on meillä sovittu 9 vuotta sitten, silloin tulot oli 40.000 euroa vuodessa brutto. Lapsi isällään tuolloin 8 päivää kuussa. Mun tulot olivat ainakin tuolloin isän tuloja pienemmät ja elari yhdestä lapsesta 200 euroa kuussa. Nykytilanteessa en tiedä eksän tuloja, eikä hän minun. Indeksikorotuksia en ole elariin hakenut.
Mun ex kyllä huolehtii ihan itse indeksikorotuksesta, hän on sen maksanut kun on sen aika ollut.Mun ei oo tarvinnu sanallakaan sanoa.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja ex yh:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:elari on meillä sovittu 9 vuotta sitten, silloin tulot oli 40.000 euroa vuodessa brutto. Lapsi isällään tuolloin 8 päivää kuussa. Mun tulot olivat ainakin tuolloin isän tuloja pienemmät ja elari yhdestä lapsesta 200 euroa kuussa. Nykytilanteessa en tiedä eksän tuloja, eikä hän minun. Indeksikorotuksia en ole elariin hakenut.
Mun ex kyllä huolehtii ihan itse indeksikorotuksesta, hän on sen maksanut kun on sen aika ollut.Mun ei oo tarvinnu sanallakaan sanoa.
No mä tulen toimeen tälläkin, ja en viitti nostaa riitaa, kaikesta kun eksän kanssa saa tapella.
Alkuperäinen kirjoittaja ex yh:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja ex yh:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:elari on meillä sovittu 9 vuotta sitten, silloin tulot oli 40.000 euroa vuodessa brutto. Lapsi isällään tuolloin 8 päivää kuussa. Mun tulot olivat ainakin tuolloin isän tuloja pienemmät ja elari yhdestä lapsesta 200 euroa kuussa. Nykytilanteessa en tiedä eksän tuloja, eikä hän minun. Indeksikorotuksia en ole elariin hakenut.
Mun ex kyllä huolehtii ihan itse indeksikorotuksesta, hän on sen maksanut kun on sen aika ollut.Mun ei oo tarvinnu sanallakaan sanoa.
No mä tulen toimeen tälläkin, ja en viitti nostaa riitaa, kaikesta kun eksän kanssa saa tapella.
Ei ollutkaan kysymys siitä tuletko toimeen jne, vaan siitä että mun käsittääkseni elatusmaksuja maksava saa tiedon tulevasta indeksikorotuksesta...
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Vaikka olisi tuloissa eroa niin nykyisin jos lapset on puolet ja puolet niin elaria ei määrätä. Molemmat elättää lasta tahollaan. Ei toisen vanhemman kuulu pitää toisen vanhemman elintasoa yllä, se on jokaisen omalla vastuulla, elatus on ankaroitettua velvollisuutta molemmille vanhemmille eli molemmilla on velvollisuus mm. työllistyä. Lapsi nauttii parempaa elintasoa paremman hankkivan luona mutta niinhän se menee ihmisillä yleensäkin ,toiset hankkii paremmin kuin toiset ja kaikkien pitää elää tulojensa mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Bloody Elle:350? maksaa yhdestä, oikeista tuloista ei tietoa.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Vaikka olisi tuloissa eroa niin nykyisin jos lapset on puolet ja puolet niin elaria ei määrätä. Molemmat elättää lasta tahollaan. Ei toisen vanhemman kuulu pitää toisen vanhemman elintasoa yllä, se on jokaisen omalla vastuulla, elatus on ankaroitettua velvollisuutta molemmille vanhemmille eli molemmilla on velvollisuus mm. työllistyä. Lapsi nauttii parempaa elintasoa paremman hankkivan luona mutta niinhän se menee ihmisillä yleensäkin ,toiset hankkii paremmin kuin toiset ja kaikkien pitää elää tulojensa mukaan.
juu, ei pidä paikkaansa, tätä yritetään kyllä, mutta on päinvastaisia oikeustapauksia.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Vaikka olisi tuloissa eroa niin nykyisin jos lapset on puolet ja puolet niin elaria ei määrätä. Molemmat elättää lasta tahollaan. Ei toisen vanhemman kuulu pitää toisen vanhemman elintasoa yllä, se on jokaisen omalla vastuulla, elatus on ankaroitettua velvollisuutta molemmille vanhemmille eli molemmilla on velvollisuus mm. työllistyä. Lapsi nauttii parempaa elintasoa paremman hankkivan luona mutta niinhän se menee ihmisillä yleensäkin ,toiset hankkii paremmin kuin toiset ja kaikkien pitää elää tulojensa mukaan.
juu, ei pidä paikkaansa, tätä yritetään kyllä, mutta on päinvastaisia oikeustapauksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Vaikka olisi tuloissa eroa niin nykyisin jos lapset on puolet ja puolet niin elaria ei määrätä. Molemmat elättää lasta tahollaan. Ei toisen vanhemman kuulu pitää toisen vanhemman elintasoa yllä, se on jokaisen omalla vastuulla, elatus on ankaroitettua velvollisuutta molemmille vanhemmille eli molemmilla on velvollisuus mm. työllistyä. Lapsi nauttii parempaa elintasoa paremman hankkivan luona mutta niinhän se menee ihmisillä yleensäkin ,toiset hankkii paremmin kuin toiset ja kaikkien pitää elää tulojensa mukaan.
juu, ei pidä paikkaansa, tätä yritetään kyllä, mutta on päinvastaisia oikeustapauksia.
Jep, kuulostaa mielivaltaiselta. Eikä tuollaiseen pidä suostua. En missään nimessä vanhempana haluaisi että lapsi joutuisi olemaan huonoissa oloissa tapaajavanhemman luona, jos hällä ei olisi varaa elättää lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos asiallisista vastauksista!
Ja juu, kuten jotkut huomauttelivat, tarkoitin ex-puolisoiden maksamia elareita lastensa lähivanhemmille.
Vielä tähän samaan omaan tilanteeseen liityen, pitääkö paikkansa, ettei lastenvalvoja voi hyväksyä sopimusta, jossa alle 3-vuotias lapsi olisi puolet kuusta isällä ja puolet äidillä? Näin meillä miehen ex sanoi, kun yritettiin neuvotella tällaista sopimusta. Vaikka käytännössä näin meillä tehdään...