Terveisiä ekalta lääkärikäynniltä! Kyllähän tuo poikkesi Suomessa totutusta. Paljon vähemmän testejä tai ylipäätään mitään ohjeita... edes painoa ei mitattu, ei kyselty miehen tai isovanhempien perinnöllisiä sairauksia, annettu ruoka- tai liikuntaohjeita... ainoastaan, että foolihappoa pitäisi syödä ekat 3kk, monivitamineja koko raskausaika, eikä mennä omin päin ottaa muita lääkkeitä kun paracetamolia. Verenpaine, hemoglobiini, pissa ja hcg tutkittiin, kaikki ne oli ok.

. Seuraava käynti on rv 12, jolloin otetaan verikokeita enemmänkin ja kauan odottama ultra on sitten rv 18. Mun täytyy nyt käydä juttelemassa kätilön(??) kanssa ja osa käynneistä on sitten hänen luonaan, osa lääkärin, ja ultra tehdään sairaalassa. Kolme eri paikkaa missä käydä ja raskaus vielä kutistaa aivoja...

no, eiköhän tästä hengissä selvitä! Lääkäri laski, että la olis 25.8., mutta viikkoja olis silti se 8+4, mitä olin itse laskeskellut. Eli täällä ts. raskaus kestää 40+2 viikkoa?? En rupea listaan muuttamaa, katsotaan, mitä ultra sanoo, sitten maaliskuun lopulla. Voi vitsit, toiset teistä on käyneet ultrassa jo 2 kertaa, mä en oo edes päässyt kuuntelee sydänääniä.
Olen kuullut puhuttavan vau-kirjasta, mikä Suomessa annetaan ekalla neuvolakäynnillä ja siinä ois viikko viikolta vauvan kehitys. Ootteko saaneet sellaisen? Mä taidan etsiä netistä, jos saisin sen tilattua tänne. Esikoisen kanssa saatiin sellainen meille tulee vauva-vihkonen silloin kesällä -04. Nyt en saanut mitään kotilukemista, en edes neuvolakorttia... mulla kun on viime aikoina ollut niin epätodellinen olo, että se senkus nyt lisääntyy, kun ei edes saa sitä paperinivaskaa mukaansa.. hehheh. Ei vaan, ihan rauhallisin mielin olen. Tosin hieman ihmeissäni, kun pahoinvointi tuntuu taas väistyvän, esikoisella kun se kesti tuonne viikolle 17-18 asti, erittäin voimakkaana. Nyt tuntuu, että pääsen liian helpolla

. Voiko tää olla näin helppoa?
Ainiin ja vielä yksi juttu, onko teillä muilla vielä menkkamaisia kipuja? Itsellä ne vain jatkuu.