Aurikoista iltapäivää/iltaa! On niin valoisaa myöhään, ettei enää illan tuloa huomaa

.
Katri, mä söin pääsiäisen aikaan leipää, mikä maistui hassulta. Sit kun tarkemmin katoin, samassa pussissa oli myös leipäpaloja, missä oli vähän hometta... ja kun home on sieni, on sitä todennäköisesti ollut jokaisessa palassa. Tietysti itellä kävi mielessä, et mitähän vauvalle nyt aiheutui, mut ilmeisesti ei mitään, kun liikkuu, ultra oli ok jne. Huoh.
Painosta ootte puhuneet. Mä en tajua, miten mulla ei nouse se! 2kg on vasta tullut, vaikka syön koko ajan - ja myöskin herkkuja... lisäks liikun paljon vähemmän, mitä normaalisti, kun en täällä käy salilla... äitini on jo huolissaan, ite en vielä, sillä esikoisella olin tässä vaiheessa vielä miinuskiloilla, kun oli se mieletön pahoinvointi, ja ehdin niitä kiloja kyllä saamaan. Nyt ehkä vajaan viikon ajan on ollut ihan mieletön nälkä koko ajan, oisko se energian tarve/vauvan kasvu nyt kiihtynyt? Tekee mieli just runsasenergistä ruokaa, oon "grillaillut" kasviksia uunissa RUNSAALLA öljyllä valeltuna (etenkin pun. paprika ja munakoiso on intohimona nyt!) ja sotkenut siihen sekaan sit kikherneitä, papuja yms. NAM! Ja suupielet on ihan rasvassa, lautanen samoin, mut jospa se painokin nousis, ja hyvillä rasvoilla

. Kunnon pihviä tekis mieli, mut täällä on liha niin törkeen kallista, et oottelen paluuta Suomeen. Uskomatonta, mutta jo 6 viikon päästä siellä!!!
Äsken tuossa laitoin itse raidat päähän. Väri on ollut ostettuna jo yli kuukauden ja mies on luvannut auttaa aina "huomenna", vaan eipä sitä "huomista" taida koskaan tulla. Yllättävän kivan näköiset tuli! Olin jo varautunut, et kuljen huivi päässä tästä lähin ;P mut eipä nyt tarviikaan.
Kelan sivuilta kävin tulostaa äitiysavustushakemukset. Ihan kun ne ois muuttuneet siitä kun sain esikoisen?? Silloin piti laittaa myös isän nimi alle (että on varmasti yhdessä sovittu vanhempainvapaan käytöstä) ja mihis tohon laitetaan, et työnataja maksaa sen 3kk palkan alkuun? Lisätietoihin, vai tuleeko työnantajalta joku oma lomake? Täytyy täältä pyytää sit se todistus erikseen, et raskaus on kestänyt 154vrk, sikiöiden määrä, millon raskaus todettu, la ja että oon käynyt terveydenhuollon tarkastuksissa. Täytyy työnantajalle saada kuitenkin jo paperit kohta matkaan, että ehtivät sen 2kk ennen äippäloman alkamista perille! Kelalle riittäis kesäkuun loppu.
Tulipas taas sepostusta.. sen siitä saa, kun ei pariin päivään kirjoita mitään, kun ei muka oo mitään kerrottavaa

.
Hyviä vointeja kaikille, ja nauttikaa kauniista kevätsäistä!!!
T:Garnet, tänään tasan puolessa välissä!