Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kanssa supistellut koko päivän, mutta nyt tunnin verran 5-7 minuutin välit. Nämä ovat aika napakoita, osa kipeitäkin, mutta vielä ainkaan ei ole muuttuneet tosi kipeiksi. Katsotaan miten käy! Esikoinen on ainakin yökylässä mummulassa, joten nyt olisi hyvä yö lähteä.

En kyllä lähtöön usko, joten huomenna kirjoittelen taas =)

Miisa

Täällähän nyt alkaa monella tapahtua... :) Infotkaa miten menee!! Saa nähdä montako vielä tämän kuun puolella syntyy.

Täällä mahassa möngerretään kamalasti...yhtään kipeetä supparia en kyllä ole kokenut, ihan jännittää miltä ne mahtaa tuntua.

Susa 38+1

Moro! Elokuu08:lta tuli mulle aamulla klo 8 textari, että olivat juuri silloin matkalla sairaalaan. Yhden yhteisen tuttumme kautta tuli viesti, että klo 9 oli ollut sairaalassa kuitenkin vasta 2 cm auki. Sen jälkeen ei ole kukaan kuullut mitään. Mä aamupäivällä neuvolantädillekin hehkutin tätä ja ajattelin, että itsellä verenpaineet ainakin 1000 mutta ei, alhaisimmat koskaan: 108/74! Malttamattomana kuitenkin odotan, että koska se uusi viesti syntyneestä pikkusisaruksesta tulee Elokuulta...

Mutta tässä muita neuvolatuloksia:
Pissa puhdas, hB 114, Paino -400 g, Turvotus +, Sf 32, Liikkeet +, Sykettä en nyt muista ulkoa mutta täti sanoi että hyvät reaktiiviset sykkeet. RT 1 kuten joka kerta tähän asti.

Nyt pitäis esikko saada pika pikaa jo unille. Äiti vaan istuu koneella ja tappelee Saunalahden asiakaspalvelun kanssa. En ymmärrä miksi yksi osoitteenmuutos on niin vaikea! Mikseivät ota osoitteita suoraan Väestörekisterikeskuksesta kuten emoyhtiö Elisakin? Ja asiakaspalveluun olen kokeillut soittaa 3 kertaa, kertaakaan ei vastattu 15 min. sisällä. Se on jo liikaa. ARGH!

Rizzu 39+3

Hyvä et jollain tapahtuu! Täällä ei tapahdu mitään mut esikoisen syntymäkin lähti käyntiin aivan puun takaa joten ei mitään hätää. Unohdin taas kaupasta ostaa juotavaa valmiiksi jos lähtö tuleekin. Mut koitetaan sitten ehtiä ABC:n kautta. Kaikille suppaileville tsemppiä.

Kaikki seesteistä täälläkin. Viikko pitäisi vielä jaksaa odotella, että pääsee taas ultraan ja saa jotain painoarviota vauvasta... Ja odottavan aikahan on pitkä ;).

Katrinna 36+6

No niin, nyt se odotettu viesti tuli:

Elokuu08:lle tyttö klo 19.32! Mitat: 3070 g ja 49,5 cm. Eli kauan oli jaksanut sairaalassakin kärvistellä jos jo klo 8 aamulla menivät. Mutta tulos on varmaan sitä ihanampi!

Saa Elokuu tulla sitten ihan itse kertomaan yksityiskohdista, enpä minäkään niistä mitään vielä tiedä. Jännityksestä tuli 1 suppari mullekin, kun tuota uutista luin.

-Rizzu-

Oi, ihanaa! Onnea vaan elokuun perheelle =) Tulihan se ensimmäinen elokuun lapsi vihdoinkin!

Täällä supistelut jatkuu, kolme tuntia nyt täynnä alle 10 minuutin supistuksia. Ei silti mitenkään sen kipeämmiksi ole mennyt, joten kai ne loppuvat kun menen nukkumaan. Olen tässä laitellut kirpparikamoja, joten liikkeessä koko ajan.

Alan nyt laittamaan nuo lääkärin mukaan todennäköisemmät viikot mukaan sulkuihin, niin pysyn itsekin mukana missä mennään..
Miisa 37+5 (38+3)

Onnea Elokuulle!!

Nyt kun saatiin "putki" virallisesti auki niin taidanpa lähteä juoksemaan portaita ylös alas, jos minäkin pääsisin sairaalalle käymään. Illalla supistukset laantuivat, ihan kuin aina ennenkin, minulla ei siis supistele öisin, tai jos niin en niihin herää. Viime yö oli kuitenkin tuskaa ja heräilyä, mies ei varmaan ole nukkunut kuin puoli silmällistä. Vasen kylki on ihan auki rakkuloista ja oikealla kyljellä ei selkänsä vuoksi voi nukkua, selällään tai mahallaan ei myöskään voi nukkua... Onneksi lääkäri määräsi sairaslomaa koko viikon, ei tuo töihin jaksaisi millään. Tällä viikolla olisikin hyvä synnyttää, minulla olisi kuski lähellä, kun pitää lähteä. Anopinkin työajat kun on mitä on, edellisenä päivänä ei välttämättä tiedä moneen seuraavana menee ja vaikka tietäis niin saattavat soittaa vaikka viideltä töihin iltavuoron sijaan. Mutta sellaistahan tuo taitaa vuoropäiväkodissa olla, kun on siihen suostunut, että saa soittaa töihin milloin vain.

Nyt menen tappaa koiran, (vitsi... ainakin melkein) on haukkunut lähes koko yön ja nytkin räyhää tuolla jotain. Liekö tien toisella puolella metsässä peura tai supi ja haukkuu niille.

-Mammaksi 39+4-

Super onnittelut Elokuulle!!!
Onko kaikki muut jo synnyttamassa kun kukaan ei ole kirjoittanut vaikka kello on siella jo kohta kymmenen?
Minulla on kolmen tunnin paasta se neuvola aika joten tulen sit edes jotain tulosta kertomaan, vaikka vauva tulosta en taida viela pitkaan aikaan kertoa... Taa on ihan niin kuin isosiskonsa ettei halua tanne maailmaan tulla pelkalla maidolla elelemaan, paljon mukavampi maman masussa kaikkia herkkuja maistella =)

Second edition 39

Pitäisköhän tosiaan lopettaa herkkujen syöminen, niin vauvakin voisi tulla pihalle, kun tarjoilu loppuu =)

Täälläkin supistelut loppui yöllä. Ensin alkoivat tulla harvemmin ja sitten jossain vaiheessa nukahdin.. Tätä tämä sitten on varmaan pari viikkoa, aina supistelee, mutta ei se mitään tarkoita. Välit oli jo pitkään vaan 3 minuuttia, joten olisi voinut tarkoittaakin jotain, mutta ei.

Nyt vaan jännäillään seuraavaa vauvauutista, toivottavasti se tulee pian!

Miisa 37+6 (38+4)

Onnea elokuulle!

Lähdin eilen kaupungille ostoksille kaverin kanssa ja nyt sitten kärsin siitä. En nukkunut yöllä ollenkaan kun jaloista veti suonta koko yön ja suppareitakin tuli... Esikko syntyi kahden päivän shopppailureissun jälkeen joten jos lähtiski tänäänki kaupungille niin huomen vois synnyttää, heh.

To-su mulla tuli ihmeellistä ruskeaa limaa mut nyt ei enää mitään joten tuskin se mikään limatulppa oli. Blääh...

Alkaa tää odottelu ottaa koville.

Naksuli 36+2

Huomenia,

neuvolakuulumisia, rv 36+0:
paino -400g (yht.7kg)
turvotus -
verenpaine 106/72
syke 73
pissa -
sf-mitta 31cm (viimeksi 31,5cm)
lapsivettä norm.
tarjonta rt
vauvan syke 130-145
liikkeet ++

Sain hieman noottia tuosta painon laskusta. On nyt pysynyt viisi viikkoa aivan samassa. Väliilä plussa viikko ja sitten taas miinusta. Täti käski syömään enemmän...

Oliko jollain muullakin tuo sf-mitta laskenut??? Mitä tarkoittaa???

Täti epäili, että lapsi syntyy ennen laskettua (viim. varattu aika rv 39+0) ja on pidempi kuin veljensä (Otso oli 48cm). Eli ilmeisesti laiha ja pitkä poika tulossa. =)

Ihanaa, onnittelut Elokuulle! Nyt alkaa vauvoja putkahdella maailmaan, onneksi kaikki kuitenkin joskus syntyy.

Mä pesin eilen vielä sohvanpäälliset ja makkarin verhot on nyt pyykkituvassa kuivumassa, ne pitää saada illaksi takaisin ikkunaa, muuten meillä ei nuku kukaan. Huomenna menen käymään töissä ja vien kannettavan ja toisen puhelimen pois. On sitten sekin hoidettu.

Eilen illalla oli aivan kamala maha ja selkäkipu. Myös jalkoja särki älyttömästi. En saanut nukuttua, ennen kuin otin särkylääkkeen. Nytkin maha on todella arka ja kipeä. Olisikohan vauva vielä vähän laskeutunut alaspäin, kun vihloo niin pirhanasti. No nyt täytyy lähteä järjestämään vaatehuonetta. Mukavaa päivää kaikille.

zuviliini+ pitkä poika =)

Zuviliini: Tuo sf-mitan lasku kertoo juuri tuosta mahan (eli siis vauvan) laskeutumisesta alaspäin. Voihan se toki kertoa muustakin, mutta eiköhän se tässä vaiheessa ole sinullakin sitä! Kivutkin voivat hyvin liittyä siihen!

Minä jatkan kirppasikamojen hinnoittelua, jos vaikka saan samanlaiset supistukset aikaiseksi, kun eilen!

Miisa

Pöh Miisa sun kanssas, kun tulit viel kirjoittamaan. Mie aamulla luin iltaisia kirjoituksia ja hieroskelin käsiäni siihen malliin, et nyt lähti Miisa... Mut ei. Mutta eipä noita vauvoja sisään ole vielä tietääkseni jäänyt, kyllä ne ennen kouluikää syntyy :-)

Sain pari hyvää supistusta aikaiseksi, kun kävin pienellä kävelyllä. Säikähdin, kun jänis hyppäsi metsässä ihan eteeni ja jäi siihen sitten syömään, eihän sitä voinut kuin ihastella, tuuli oli minuun päin, joten jonkun aikaa sain katsella pupua. Seuraava supistus tulikin sitten postia lukiessa, tuli meinaa tuo vakuutuslasku... Mies oli ottanut autoon vakuutukset minun nimissä... No itsepä se saa ne kuitenkin maksaa, mutta hetken tuijotin, et mitä mitä mitä???

Mutta taidanpa mennä taas katselee luonnon ihmeitä, jos sais lisää supistuksia aikaiseksi.

-Mammaksi-

PS: Minun sf-mitta oli viimeksi vain kasvanut (35,5cm) vaikka poijan pitäisi kaikkien tietojen mukaan olla ihan alhaalla. Minulla taitaa vaan olla niin ahdas vyötärön seutu, että pojan kasvu näkyy selvästi. Hoikkaa ja pitkää poikaa meillekin neuvolantäti ennusti.

Voih, oletteko te kaikki synnyttämässä, kun ei kenestäkään ole kuulunut tänään mitään?? Olenko unohtunut teidän matkasta, kun kökin täällä kotona vaan supistusteni kanssa... Paikoillaan istuessa tai maatessa ei supistele, mutta kävelessä kylläkin, jalat alkaa vaan olemaan niin väsyt ettei jaksa liikkua. Supistukset eivät vaan muutu säännöllisiksi, joten kotona ollaan. Tämä taitaa olla jo viides tai kuudes päivä näin, toinen "pahempi" peräkkäin.

-Oloonsa tuskastunut ja väsynyt Mammaksi-

Mammaksi et ole ainut joka ei ole synnyttamassa. Minulla ei edes supistele eika mitaan.

Olin neuvola kaynnilla,
Pissi oli puhdas, verenpaine korkealla joten kaski tarkkailemaan jos nousee niin sit menna kaymaan sairaalassa. Tosin verenpaine on ollut tossa samassa jo aikas pitkaan etten usko sen siita hirmuiseti nousevan. Vauvan syke 152. SF mitta oli kasvanut 1cm tosin nyt oli eri mittaaja kun viimeks, enka sen yhden kokemuksen jalkeen enaa luota noiden mittauksiin. Painoa oli tulut parissa viikossa 2kg!!! Tosin tati ei siita mitaan sanonut nyt on painoa tullut koko ajalta 8.2kg, mut luulen ton viimeisen olevan osaks myos nesteen keraytymista, siis vahemmastakin tassa kuumuudessa... Eli jospa tasta painosta suurin osa jais laitokselle, toivossa on hyva elaa...

Second edition 39

Eipä täälläkään missään laitoksella olla, ei varmaan vähään aikaan tartte ees aatella sinne joutuvan/pääsevän (miten sen ottaa ;)

Mullakin oli paino noussu viikossa 1,1 kg mutta kun turvotusta on jonku verran niin ei kaisse mitään...ei sulla second edition paljoa ole kyllä painoa tullu, niinku ei zuviliinillakaan. Musta tuntuu että mullakin ihmeen vähän, 10.3 kg tähän mennessä.

Tänään kävin ostamassa vauvalle ammeen ja itelleni pestäviä liivinsuojuksia...vielä oisi joitakin pieniä hankintoja tehtävänä mutta kai ne tässä vähitellen tulee hankittua.

Susa 38+2

Huh, johan täällä on tapahtunut!!

Onnea Pistiinalle ja Elokuulle!! Niin se vain alkoi vihdoinkin meidänki ketjussa synnyttäminen, jee:)

Minut passitettiin eilen neuvolasta suoraan sairaalaan tarkkailuun. Oli verenpaineet sen verran koholla (noin 140/100, useammalla mittauskerralla) ja turvotustakin oli kiitettävästi, viidessä päivässä painoa oli tullu lisää 1500gr, hui. Siellä se meni sitten eilinen ja puolet tästäkin päivästä pötkötellessä. Paineet laski jo illalla alaspäin, 128/73, samoin turvotus hellitti ja kun pissa oli aamulla puhdas ja verikokeissa ei ollut mitään outoa niin päästivät sitten kotia. Vauvan sydänkäyrää seurattiin eilen ja tänään, yhteensä kolme kertaa ja sekin oli ok. Täytyy vaan nyt tajuta ilmeisesti levätäja ottaan rauhallisesti täällä kotonaki...

Edelleenkään ei ole supistellut, joten eiköhän tässä sinne la:lle mennä. Miisa taitaa olla meistä seuraavana vuorossa, vähän siltä vaikuttais..

Emeliina* 38+6

Täällä laskeskelen supistusten väliä. Nyt viimeiset 3h supistellu 10min välein. Ei kyllä tunnu niin pahoilta vielä että lähtöä tulis... Mutta selvästi on kivuliaampia kuin ennen.

Lähdin aamulla anopin kanssa Tapiolaan kiertelee eli taitaa eilisen ja tän päivän kävelyt kostautua noilla suppareilla...
Mies on huomisesta lauantai iltaan asti työmatkalla joten vauva ei sais tulla ennen sitä.

No yritän nyt mennä lepäilee josko vähän hellittäis.

Ps. on muuten ollu tänään yllättävän pirteä ja hyvä olo, pitkästä aikaa.

Naksuli

Tuskin se minä olen seuraava lähtijä.. ei tunnu siltä yhtään. Supistuksetkin ovat loistaneet poissaolollaan, mitä nyt muutama kovettuminen tuli tuossa touhutessa.

Sanoin miehelle muutama päivä sitten, että veikkaan lapsen syntymäajaksi joko 1.8 tai sitten 10.8 =) saas nähdä käykö toteen. Miestä houkuteltiin perjantaiksi Jyväskylän ajoihin ja varmaan onkin menossa. Lupasi lähteä heti ajelemaan jos soitto tulee.Tunnin verran sieltä ajaa tänne, joten hyvin kyllä ehtii vaikka lähtö tulisikin juuri perjantaina!

Ahdistaa tämä kämppä, on kuin pommin olisi räjäyttänyt. "Siivosimme" tuota vaatehuonetta ja nyt sitä tavaraa on ympäri kämppää, mikä minnekin menossa. Mies yllättäen tekee taas töitä lomallaankin, joten tänään ei olla saatu siivottua. Hinnoittelin kirppiskamaa monta säkillistä, hommaa oli siinäkin.

Jalkoihin on tänään alkanut kertyä kovasti turvotusta. Nilkat on sellaiset pölkyt. Olen syönyt jo purkin ananasta ja litran mansikoita.. vessassa on saanut kyllä juosta, mutta muuten ei ole lähtenyt liikeelle nuo nesteet. Ensi viikon neuvolakäynnillä on varmasti odotettavissa taas vähintään kilon painonnousu!

Miisa

rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06...poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

synnyttaneet:

23.7 Pistiina, rv 39+2, tyttö 46 cm ja 2 850 g
28.7 Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm

Ma laitoin ton meidan listan taas tanne ja vahan paivitin sita, toivottavasti ei mennyt hirmuisesti pieleen, et korjailkaa, siita puuttuu Mamaksi ja Julia et paivittakaa te omalta osaltanne.
Ajattelin sen laittaa taas muistutuksen kun aletaan nakojaan elamaan jannittavia hetkia =)

Mammaksin kohdalle la 1.8...

Miisa ei jyväskylästä tunnissa selviä. Tunnissa sieltä kyllä tampereelle ajaa, mutta se miten kauan kestää kävellä pätkältä autolle ja päästä autolla pikkutieltä pois onkin sitten eri juttu... Minä en antanut miehelleni lupaa lähteä katselemaan ;-) jos siis olen kasassa, tosin sanoin ettei lähtis vaikka poika olisikin syntynyt, en halua jäädä yksin kotiin heti (tosi asiassa haluaisin itsekin katsomaan). Pitää tyytyä ylen ralliradion antiin.

Mutta nyt painun nukkumaan, sen verran väsyttää (nytkin tulin vain sammuttamaan koneen, mutta en malttanut olla tarkistamatta mitä täällä oli tapahtunut)

-Mammaksi (huomisilla lukemilla syntyi esikoiseni...)-

Yhteistyössä