Elokuun 2009 odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka! Kotona taas. Tyttö tuli ja kyllä siinä sydän suli <3. 23.8. klo.13.15 saatiin tyttö ulos. Olin perjantaista asti osastolla kipeiden ja liian tiheään tulevien lähes tehottomien supistusten takia. Lauantaina meni lapsivesi ja supistukset alkoivat olla tehokkaampia. Yöllä päästiin synnärille ja toimitusta vauhditettiin tipalla. Ponnistusvaihe olikin sitten jo nopea ja aika helppo. Ei yhtään tikkiä! :) jaahas tytöllä kuuluu olevan nälkä. Onnea muuten N28!!

Ippaliini, 3, KHKS, 2.8. TYTTÖ 22.7.(38+3) klo 4.42. 3170g ja 47cm
Nacksu, 2, KHKS, 5.8. POIKA 30.7. klo 5.40. 3565g ja 48,5cm.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8. TYTTÖ 2.8. klo 16.17 3255g ja 50 cm
ilona80, 1, Turku, 10.8. POIKA 29.7. (38+2) klo 00.12 3640g ja 51cm
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8. TYTTÖ 9.8 klo 00.13, 3530g, 50cm.
Nilla87, 1 hki La 14.8
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8. TYTTÖ 17.8. klo 10.01 4250 g ja 51 cm
jonsku_86, 1, LPKS, 20.8., TYTTÖ 8.6. (29+4) klo.10.55. 935g ja 34,5cm.
taotao78 , 20.8., 25.8.?
N28, 1, Hki, 22.8., POIKA 26.8., 3205g ja 50cm
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8., TYTTÖ 23.8. klo 13.15
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Paljon onnea vilmuskalle ja pikkuneidille! Mukava kuulla, että kaikki meni lopulta hyvin!

Päivitin vähän tuota listaa sen mukaan, miten löysin tietoja. Piti aika monen sivun takaa kaivaa, kun oli päivitykset vähän jääneet...

Mulla on parin päivän oireilu kadonnut kuin tuhka tuuleen eli synnytys ei ainakaan lähesty...

Moikka!

Onnea N28 ja vilmuska! :)

Nyt se vihdoin tapahtu. Neiti pääsi kotiin! PIkkusen kuulkaa on ihana tunne. :D

Tähän asti kaikki on menny ihan hyvin. Neiti on nukkunu ku tukki melkein siitä lähtien ku kotiin tultiin tuossa puolen päivän aikaan. KOhta pitäs lähteä herättään syömään.

-jonsku ja neiti-

hei, tyttö tuli pitkällisen pakerruksen jälkeen 25.8. klo 23.17.
50cm, 3622g,pipo 34
olemme åimänä onnesta
päästiin tänään naisten klinikalta kotiin
onnea vilmuska ja n 28
lalla nyt tsemppiä ja kärsivällisyyttä sulle
kirjoitan tarinamme myöhemmin

tao tao ilman masua ja tyttö pian 3vrk

Mahtavaa, Jonskun neiti on vihdoin kotona! Ajattele, että kaikesta huolimatta sait pikkukäärösi kotiin aiemmin kuin osa meistä! Paljon onnea koko perheelle ja toivottavasti arki alkaa rullata kotosalla mukavasti!

Paljon onnea myös Taotaolle ja koko perheelleen uusinta tulokasta myöten! Nauttikaa nyt pikkuneidin seurasta!

* * *

Täällä ei mitään uutta. Ei käsitystä, mikä on supistus, ei limatulppaa, ei vuotoa, ei kipuja, ei mitään... Vauva olla möllöttää vatsassa ja potkiskelee aika ajoin. Mä olen itsesäälin alamaissa...

Lalla 40+4

Nilla87, 1 hki La 14.8
taotao78 , 20.8., TYTTÖ 25.8. klo 23.17, 3622 g ja 50 cm
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8., TYTTÖ 23.8. klo 13.15
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Onnea taotao! :)

Meillä on lähteny vauvan kans ihan lepposasti. Eka yö kotona oli rauhallinen, enkä millään meinannu saada neitiä heräämään, että sais ne pakolliset ruoka-annokset annettua. Päätettiin sitte miehen kans, että syötetään pienempiä annoksia useammin, ja kappas kummaa, neiti on syöny paremmin ku koskaan. :)

Saatiin sairaalasta neitille erilaisia ravintolisiä mukaan. Fer in sol, eli rautalisä, keskostipat, jekovit ja relatipat. Neiti ei vaan yhtään tykkää, kun niitä joutuu suoraan suuhun laittamaan. Oli muuten pikkusen kallista tuo vastike, mitä haettiin apteekista. 40€ maksaa tuo Premilon, mutta onneksi sitten saadaan hakea Kelalta korvausta kun saadaan lääkäriltä b-todistus. Hintaa ei sitten pitäis jäädä kuin 12€.

Mutta taidan lähteä tekemään seuraavan vuorokauden ruoka-annokset neitille.

-jonsku ja pikku-pomo-

sen verran on väsymystä ilmassa, että en muista ketä olen onnitellut, mutta yhteisesti isosti onnea meille kaikille :) Ja vielä jaksetaan tsemittää Lallan puolesta (ja onhan tuossa listalla toki muutama muukin, mutta heistä ei kai ole kuulunut aikoihin?)

Jonsku: Onko johtajalla nyt nenämahaletku vai meneekö kaikki ruoka suun kautta? Aivan mahtavaa, että olette kotona kaikki! Pitikö teillä mies isyyslomia jo sairaalassaoloaikana vai saako olla nyt kotona teidän kanssa?

nyt tuli a syliin, joten lisää myöhemmin...

No niin, kotiin päästiin eilen päivällä ja yksi yö takana :) Lallalle vielä multakin hurjat tsempitykset; se on odottamisen arvoista <3

Nopeaa synnytyskertomusta, ennenkuin pikku-ukkeli herää (seurusteli iloisesti taas klo 03.00 asti meidän kanssa).

Eli supparit alkoi sen verilimavuodon kanssa jo tiistai iltana klo 22. Kärvistelin ja kellottelin tiistai yön, mutta alta kymmenen miinuuttia ei nuo supparit kestäneet kuin 1,5h. Lopulta tosiaan kolmen aikaan keskiviikkona alkoi yhä kivuliaammat ja pidemmät supparit. Kellottelin ja soitin pari kertaa kättärille. Sanoivat, että voin olla kotona niin kauan kun vaan kestän kipua... Ja mihähän kestän :D

Menin suihkuun steppaamaan ennen viittä, ja siellä oli ihan hyvä olo. Aina suihkusta lähdettäessä supparit olivat niin vahvat jo, että meinasi taju lähteä, eikä jalatkaan oikein pitäneet. No, menin suihkuun takaisin aina, ja siellä olo muuttui siedettäväksi. Annoin kuuman suihkun valua kovalla paineella alaselkään.

Klo 19.30 mies jo pyysi, että lähdetään. No, tilattiin taxi ja soitettiin kättärille, että nyt tullaan, varatkaa allashuone. Kirjauduin sairaalaan klo 20.00.

Kätilö otti allashuoneessa vastaan ja tutki... Hetken mua ronkittuaan kätilö katsahti hyvin kummeksuen, ja kysyi, että: "niin sanoitko sä, että lapsivedet ei ole menneet?" Juu, ei ole menneet. Kätilö: "kyllä kuule on! Olet 5cm auki ja täällä on tukka vastassa" :D Hyvin, hyvin harva ensisynnyttäjä kuulemma kärvistelee viiteen senttiin asti yksin kotona! Ne vedet oli tosiaan menneet varmasti suihkussa, enkä ole huomannut...

En päässyt altaaseen tulehdusriskin vuoksi. Laitettiin epiduraali n. klo 20.45 ja siitä aukesi taivas; ei mitään kipua :) Naureskelin ja vitsailin miehen kanssa sängyllä samalla kun kuunneltiin kotiteollisuutta. Kymmenen jälkeen alkoi peräsuolen kohilla ihan hirvittävä painon tunne, ja se lisääntyi koko ajan. Klo 22.45 sanoin jo kätilölle, että mun pitää pidättää koko voimalla, etten ponnista. Kätilö lupasi tutkia hetken päästä, mutta epäili, etten olisi vielä auki...

Klo 22.50 kätilö tutki, kun näki miten vaikeaa pidättäminen oli. No, olin kokonaan auki, ja ponnistaminen aloitettiin :) Vauvalta hävisi sydänäänet kokonaan 5min päästä, ja mut pakotettiin kääntymään kontilleni, mikä oli siinä kunnossa ja kivuissa todella raskasta. Samalla pelotti vauvan puolesta :( Sydänäänet tulivat takaisin, mutta hieman heikompina. Silloin hälytettiin lääkäri mukaan, sekä kätilöt puhuivat välilihan leikkauksesta :-S Ponnistin ja ponnistin, kunnes kuulin, että pää näkyy, nyt rauhoitu... Siitä viitisen minuuttia, niin vauva oli ulkona :) Välilihaa ei leikattu, enkä revennytkään kuin häpyhuulista, joihin tikattiin n. 4 tikkiä yhteensä :) Ponnistusvaihe kesti 19min, josta 5min meni vauvan sydänäänien kalasteluun. Eli 14min olin tosi toimissa ponnistamassa. Väinö-vauva syntyi klo 23.09.

Vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä syntyessään, siitä syystä pisteet aluksi 7, mutta nousivat 5min päästä 9. Mun istukan syntymiseen meni yli tunti, ja puhuivatkin jo leikkauksesta. Lopulta kuitenkin kätilö sai istukan ulos painamalla todella kivuliaasti kohdusta... Pääsin pöydältä pois vasta kahden aikaan, ja siitä suihkuun. Mies oli hoitanut jo kaksi tuntia vauvaa hoitsun kanssa <3 Kolmelta osastolle, missä ei saatu perhehuonetta ja mies joutui kotiin :( Onneksi to saatiin heti perhehuone.

Musta tuo oli helppoa :) olen oikein yllättynyt miten hyvässä kunnossa olen ollut. Kävely on mennyt ok ke-to yöstä lähtien, ainoastaan pissaaminen toki kirvelee, mutta ei paljoa. Vatsakin alkoi toimia pe aamuna (mulla on vain yksi peräpukama :D).

Synnytys oli kokemuksena kaikinpuolin kauhea :D Mutta se, että pystyin olemaan kotona noin kauan suihkussa helpotti. Lisäksi pyysin salissa välilihalämmittimen (lämmin ja märkä pyyhe jalkoväliin), kun en päässyt ammeeseen. Se luultavasti myös auttoi siinä, etten tosiaan revennyt yhtään (suosittelen Lalla lämpimästi!!).

Rinnat on kipeät ja täynnä, mutta siis maidon kanssa ei tosiaan ole ongelmia. Vauvalla on paino ollut nousussa jo eilisestä (2vrk ikäinen).

Kaikki on ihanaa :D Ja nyt kuuluu itkua... Moikka! Jatketaan kohta!

-N28 ja Väinö

Lallalle vielä; mä lupaan ja vannon, että seuraan ja tsempitän sua loppuun asti! :) Kirjoittele ja ruikuta siis tänne koko sydämesi edestä. Lähdetään sitten vauvan hoito puolelle kaikki yhdessä koossa :)

Sitäpaitsi, sulla on synnytyksessa käytettävänä kaikki meidän vinkit, jotta siitä tulisi mahdollisimman helppo kokemus :) Muista se välilihalämmitin, jos et ammeeseen halua/ pääse!

-N28

Ja mä tsemiin kanssa täällä :) Kohta siirrytään yhdessä!

Ihana kuulla N28, että kaikki sujui hyvin! 14 min on aika melko lyhyt ponnistusaika ensisynnyttäjälle. Kipiäähän se tekee, mutta kaiken vaivan arvoista.

Meillä a kiukuttelee vatsaansa ja mies viimeistä isyyslomapäivää viettää ja koittaa rauhotella sitä. Nyt näyttäis vaipanvaihto helpottavan tilannetta :) Taitaa olla onnellinen kun pääsee töihin. Huomisesta alkaen mä sit varmaan roikun kaiken ylijäämäajan netissä :D Hiukan jännittää, että miten sitä yksin pärjää, mutta toisaalta kiva aloittaa normaali arki jo. Meidän yhteistä lomaa (kesäisyys yms.) on kestänyt jo 9 viikkoa :D

Nyt kattoo mitä touhutaan kun on ihan hiljaista.

i

ilona: kipiää teki juu hetken, mutta loppupeleissä se on oikeasti vain se pään ulostulo, mikä sattuu sen sekunnin :) Ja oli kyllä kaiken vaivan arvoista <3 Tuo pikku-ukko on uskomaton :)

Nilla87, 1 hki La 14.8
taotao78 , 20.8., TYTTÖ 25.8. klo 23.17, 3622 g ja 50 cm
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8., TYTTÖ 23.8. klo 13.15 (39+4) 3520 g ja 52 cm
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Moi kaikille!
En jaksa vielä kertoa pitkää ja yksityiskohtaista synnytyskertomusta, kun siihen suttaantuu liikaa aikaa. Mutta Epiduraalia suosittelen Lalla sulle lämpimästi, itse sain 2 annosta sitä, ekan vaikutus kesti ainakin 2 tuntia ja tokan saatuani vikat 3 cm aukesin 20 minuutissa, eikä ponnistustarpeen tunnistus heikentynyt epiduraalin voimasta. Käytin myös ammetta ja ilokaasua 30% teholla, auttoi hyvin hengittelyn keskittymiseen. Epiduraalia ennen tärisin jo kivusta enkä huolinut enää ilokaasuakaan loppumetreillä, silloin olin 5 cm auki vasta..(uskomatonta et N28 olit tuohon asti kotona). Mun synnytys kesti siis n12 tuntia, jota edelsi 9h 12-4 minsan välein supistuksia.Kaikkein kivuliain oli mulle kuitenkin ponnistusvaihe , pään ulostulon jälkeen sanottiin että odotetaan seuraavaa supistusta, ja minä siihen että nyt se vauva tulee, joten kova kipu kesti ehkä 2 minuuttia, muuten ponnistusvaihe kesti yht 32minsaa, aloitettiin ehkä liian aikaisin, mutta se ei sattunut yhtään, sellaista kevyttä työntelyä ekat 20minsaa oli. Kättäri ja haikaranpesä olivat täynnä joten päästiin naistenklinikalle ja saatiin perhehuonekin.
Nyt vointi jo hyvä .
Tsemppiä Lalla, täälläkin lueskellaan.

tao tao ja pieni

me jouduttiin eilen osastolle valohoitoon :( Oltiin yö siellä, ja vauva on taas normaalin värinen ja arvot hyvät. Huomenna kontrolli -pitäkää peukut pystyssä, että arvot pysyvät hyvinä.

Mulla vointi on myös hyvä. Suunnittelen tässä koirien kanssa lenkille lähtöä :)

Miten lalla jakselee?

Täällähän minä!

Älyttömän ärsytyksen takia en ole kirjoitellut, koska virsi on edelleen sama vanha. Tänään oli sentään viimeinen neuvola, joten ainakin joku asia tulee tiensä päähän. Vauva ei ole edelleenkään laskeutunut ja sf-mitta oli 38 cm. Verenpaine oli pitkästä aikaa paremmissa lukemissa ja pissakin puhdas. Painokin oli pysynyt samana. Fyysisesti kaikki siis ok, henkinen puoli onkin toinen juttu... :(

Mulla ei ole ensimmäistäkään merkkiä synnytyksestä, ei niin mitään. Olen ihan varma, että yhtään ainoaa oikeaa supistusta mulla ei ole koskaan ollut. Ei vuotoja, ei mitään.

Perjantaille saatiin äitiyspolille yliaikaisuuskontrolliaika. Se olis voinut odottaa maanantaillekin, mutta mulla on raskausajan diabetes ja sen takia saatiin ruikutettua kontrolli jo perjantaille. Uskon, että se on vain puhdas kontrollikäynti, vaikka äippäpolin hoitaja sanoikin, että mistäs sitä tietää, mitä ne saavat päähänsä... En kuitenkaan usko käynnistykseen vielä tuossa vaiheessa.

Voi, toivottavasti N28:n pienokainen pysyy nyt hyvän värisenä, peukut on pystyssä! Kiva kuulla, että voit itse jo hyvin!

Lalla 41+0

Voi lalla :( Varmaan kypsää. Ei oikein osaa mitään lohdutusta kirjottaa, samat fraasit on kuultu jo miljoona kertaa. "Ei sinne oo vielä kukaan jäänyt" vanrmaan vaan lähinnä ärsyttää :D

N28, Miten Väinön kontrolli meni? Meillä a oli kaksi hoitojaksoa valossa, sitten tehosi. Te siis pääsitte kotiin ja sitten myös sä pääsit osastolle takaisin yöksi? Turussahan me oltiin putkeen se 9 yötä sairaalassa, koska jos oltais lähetty kotiin ja tultu kontrolliin ja tulokset olisi olleet huonoja, a olisi joutunut yksin lastenosastolle.

Mites muilla vauvautuneilla sujuu kotona? Välillä on ite ihan tajuttoman väsyny ja a on kärttyisä, välillä taas nukutaan todella hyvin ja ollaan molemmat hyvällä tuulella. Oon alkanut antaa a:lle lisämaitoa, kun tuntuu, että sen on koko ajan nälkä. Syö molemmat tissit ja edelleen haluaa lisää. Tai sitten tyytyy tuohon ja tuttiin ja haluaa taas n. puolentoista tunnin päästä lisää (ja saattaa siis syödä puolikin tuntia kerrallaan). Jotenkin on huono omatunto, kun ei toimi kokoajan pelkkänä tissibaarina, mutta tuntuu,että oma henkinen jaksaminen ei kestä jatkuvaa syömistä ja ruuan perään kitinää. Eli ei oo toi lapsentahtinen imetys kyllä oikein mun juttu :( Eli nyt ensin tissiä ja sitten pulloa perään, jos vielä maistuu. Saa nähdä, mitä neuvolassa tuumataan tästä...

Pieni mies alkaa ottaa jo vähän kontaktia maailmaan. Seurailee katseella tosi tarkasti ja jaksaa olla parikin tuntia valveilla kerrallaan. Kylläisenä tulee vekkuleita hymyjä, mutta ne tuskin ovat tarkoituksellisia.

Aika on mennyt valtavan nopeasti, a täytti jo 5 viikkoa! Itsekin taidan olla jo täysin parantunut, ainakaan väliliha ei ole ollut mielessä moneen päivään ;) Reilun viikon päästä lopputarkastus.

i

ilona: juu, vänä syntyi ke iltana ja la meidät kotiutettiin. Ma oli kontrolli, josta jäätiin suoraan sairaalaan -siis minä sekä poika. Ti puolen päivän aikaan päästiin taas kotiin. Tänään arvot hyvät, eikä noususta näillä näkymin pelkoa :)

Meidän poika on vajaa 7vrk ikäisenä kirinyt jo syntymäpainonsa ohi :D Syntyessään 3205g ja tänään 3365g -eli hyvin syö ja maitoa riittää. Nyt lähdetään ulkoilemaan vaavan ja koirien kanssa.

Mitenkäs Lallan vointi? Onko tullut mitään oireita? Se surku olo, mistä ilonakin mainitsi taisi mullakin ennakoida synnytystä, koska illalla alkoi oireet ;)

Vointi sama vanha, ei mitään oireita. Tosi raskasta on, kun kaikesta väsyy ihan kauhean herkästi ja tulee helposti sellaista heikotusta ja huonoa oloa. Mutta onko se nyt ihme, kun on menossa 42. rv... Tänään oon siivonnut ja saunonut ja arvatenkin, ei edelleenkään sitä ensimmäistäkään supistusta.

Minun surku olo ei voi ennakoida synnytystä, koska sitä on nyt kestänyt n. puolitoista viikkoa ja sinä aikana en ole päässyt askeltakaan lähemmäksi synnytystä!

Vauvakin on ollut tänään ihmeen hissukseen, taisi säikähtää eilisiä juttuja neuvolassa...

Lalla 41+1

Moikka!

Meillä on lähteny vauva-arki sujumaan ihan kohtalaisesti. Neiti on suurimman osan ajasta rauhallinen, mutta välissä maha vaivaa, eikä yhtään ihme, kun tuo Premilon on aika tujua ainetta ja lisäksi vielä rautalisää annetaan. Olen joutunu kuumemittarilla auttamaan neitiä, että saa kakattua.

Jännä, että sairaalassa sanoivat, että neiti ei syö tarpeeksi. Eilen syötin tunnin välein 40ml, ja yöllä se nukkuki sitte 5h putkeen. Viiden aikaan aamulla syötin neitin ja ku se kymmenen aikaan heräili niin tuumasin ääneen, että vastahan minä syötin sinut ja sitte vasta vilkasin kelloa. :D

ilona, en usko että neuvolassa sanotaan yhtään mitään. Itellä kans harmitti ku en saanu pumpattua neitille maitoa, mut sitte minun äiti tuumas siihen, että jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen, imettää tai ei. Tuo vähän helpotti itseäkin. Niin ja en muista olenko jo vastannut tuohon neitin syömis-hommaan. Eli neiti syö kaikki ruokansa ihan pullosta, letku saatiin pois reilu viikko ennen kuin päästiin kotiin. :)

Kokeilin tuossa huvikseen, että osaisko neiti olla rinnalla. Ja osaishan se, mutta maitoa tulee enää hyvin hyvin vähän. :(

Lalla, tsempitykset täältäkin. Ajatellaan näin, että suunnilleen viikko, niin sullakin on pikkuinen jo maailmassa.

Onko kukaan muuten miettiny osuvaa nimeä meille kun siirrytään tuonne lastenhoito- puolelle?

-jonsku ja pikku-pomo-

Meillä Juniori täyttää tänään 5 viikkoa ja kyllä vaan aika on kulunut nopsasti. Huudot on meillä alkaneet helpottaa, tosin vauveli edelleenkin viihtyisi vain ja ainoastaan sylissä ja mieluiten vielä tissi suussa. On siis todella kova syömään, päivisin syö jopa tunnin välein, öisin nukkuu noin 3-4 tunnin pätkiä. Pelkällä rintamaidolla mennään, kun sitä tuntuu niin hyvin nyt tulevan. Käyn täällä päivittäin kuulumisia lukemassa, mutta omat kirjoittelut ovat jääneet vähemmälle ajanpuutteen vuoksi. Olen myös ollut hyvin väsynyt, kun hoidan pääsääntöisesti yksin lapset ja huushollin ja kun tämä Juniori nyt tuntuu olevan vähän vaativamman puoleinen vauveli. Itku on ollut herkässä ja tuntuu ettei pysty/jaksa suoriutua kuin pakollisista päivittäisistä toimista. Toivottavasti olo alkaa nyt helpottamaan, kun pojan huudot ovat vähentyneet. Ristiäisiäkin tässä jo joutuu kovasti suunnittelemaan... mitenkä teillä muilla, joko on ristiäissuunnitelmat valmiina?

Lalla: Tsemppiä vaan täältäkin ja koita jaksaa! Varmasti on inhottavaa odotella synnytystä viimeisten elokuisten joukossa, mutta onneksi enää EI voi mennä kauaa. Ja ainakaan itsellä ei esikoisen synnytyksen käynnistyminen antanut mitään ennakkomerkkejä vaan lapsivedet vaan meni ykskaks yllättäen ja sitten se olikin menoa.

Moikka kaikille!

Tosi kiva, että Nacksun pienellä alkaa itkut helpottua.

Jonsku: kuulostaa aika luksukselta tuo viiden tunnin yöunipätkä.

jaaha, se siitä kirjoittamisesta, vaunuista kuuluu pieni huuto <3

moi.
täällä yhdell'ä kädellä kirjoitelllaan..
vauva-arki lähtenyt vaihtelevasti rullaamaan. aluksi kotiutumista varjosti pienet rintaraivarit, ensin 10 minsaa hysteeristä rinnan hamuilua ja 5 minsaa syöntiä. nyt hommasta on toistaiseksi päästy. olen jo vähän oppinut tyttöä tulkitsemaan, enkä laske sitä kiemurtelevana tai röyhtäyttämättä yöpuulle enää ollenkaan. kolmena peräkkäisenä yönä on typy nukkunut 5 tuntia putkeen. ekaks syönyt ja kakannut ja röyhtäissyt,..tai toi homma tunnin sisään kahdesti ja jo on uni maittanut.Kyllä siinä on saanut hänen selkäänsä hieroakin.. Meilläkin jo kuudessa päivässä oli syntymäpaino ylitetty 150grammalla, maitoa riittää onneksi. Omat verenpaineet oli toosi korkeet kun alkuvjkosta oltiin neuvolassa, mut nyt hyvien öiden jälkeen ne on vähän laskenu.
Lalla viimehetken vinkkejä, osta kauheesti herkkuja ja mehukeittoja ym kotiin, ite söin ja syön yhä paljon enemmän kuin raskausaikana. ja keskellä yötäkin on syötävä. ja ainakin mun kilot on silti karisseet, 15 kiloa tuli ja 4 kiloa jäljellä ja ne kilot on varmaan tisseissä;) samoin esim kuivatut luumut on paikallaan jos ja kun vehkeet on synnytyksen jälkeen aikas hellinä. Olen toipunut ite aikas hyvin, välillä alikunto tuntuu kuumeisena olona. samoin jäsenet, ranteet on varsinkin herätessä tosi kipeät. Ja on muuten hiki, ei raskaana ollessa ollut yhtään näin kova hiki;)
Vauva on ihana ja nyt alan jo pikkuhiljaa tottumaan ajatukseen että meillä on tosiaan vauva. aluksi kotiuduttua tuli vielä sellasia ajatuksia et sit kun se synnytys on ohi..häh, sehän on ohi!

No eipä muuta.

tao tao ja tyttö 10 päivää

Yhteistyössä