elopallerot -05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusinta uutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hola äityliinit! Ihanaa kun tulee kevät!

Meillä Sara oppi eilen konttaamaan. Ryömisen on osannut jo jonkin aikaa jos jotain haluaa mutta ei myöskään sitä ikinä aktiivisesti ole tehnyt. Aika hassun näköistä noi konttauksen ensi askeleet kun eivät ole ollenkaan varmoja... hih

Piti itseasiassa tulla kyselemään teiltä semmoista että onko kukaan ostanut sellaista rinkkaa mihin saa vauvan selkään? Mietiskelin että olisikohan sellainen kesällä kiva kun on noi koiratkin niin voisi vähän vapaammin mennä esim. metsään ja ei tarvitsisi muutenkaan aina sitten roudata rattaita joka paikkaan. En kuitenkaan viitsisi tuhlata siihen jos sitä ei sitten tulisikaan käytettyä kun ei noista vehkeistä yhtään tiedä... Esim hyppykiikku olisi meillä varmaan ihan turha kun tyttö nousee jo tukea vasten ylös ja on muutenkin kova meno päällä (tutkimaan tavaroita ja paikkoja ja kaikkea kiellettyä) joten en usko että ainakaan kovin kauaa jaksaisi keikkua siinä paikallaan.

Onpa teillä jo liikkuvaisia lapsia, jos ylös koitetaan nousta! :)Mä luulen, että meillä tuo taito kestää vielä piitkään, kaikki muukin liikunnallisuus on kehittynyt aika rauhalliseen tahtiin... Odottelin lisää hampaitakin, muttei niitä ookaan tullu, joskin yläien on edelleen tosi pullollaan ja vaaleana, mutta kaikki aikanaan sitten.

Meillä onkin torstaina pitkästä aikaa neuvola (8kk) ja lääkäri, edellisestä käynnistä tuleekin sitten pari kk, sillä täällä päin ei ole seitsenkuistarkastusta. Pituutta ja painoa odotan mielenkiinnolla, en ole kotona koittanut punnita vaa'allakaan, joten on ihan mysteeri paljonko mies painaa taas (luultavasti ihan tarpeeksi:).

Taidetaan Niilon kans lähteä käymään kaupugilla, sillä Etola mainosti edullisia pottia, ja haluaisin nimenomaan punaisen, joka mainoksessa oli. Sää on kyllä kurja, mutta eipä tuo haitanne. Kaikkee muuta kun gradun tekoa pitää keksiä...heh...

Innostuin eilen väsäilemään yhdistelmävaunuista rattaat, pehmeän kantokopan kun saa ilman kovikkeita viispistevöihin kiinni. Vahva usko siis, että kohta ne lämpimät säät koittaa. Viihtyvyys rattaissa kun on pojalla ollut koetuksella jo pidemmän aikaa ja aika töpäkästi istuu, tosin pientä ""varmistusta"" täytyy pitää, ettei satu vahinkoa... Mutta jos nyt pikkuhiljaa voitas lenkkeillä ihan hereillä ollessa ja pääsis vähän tutkimaan maisemia. Kodin jokainen kulmaus ja nurka kun on jo useampaan kertaa katsastettu.
Miten on muuten 8 kk ikäisten valmisruuat maistuneet? Ostin eilen useampaa laatua ja aika karkealta näyttää. On niin sileitä olleet tähän asti että mahtaakohan mennä kakomiseks?
Sää on taas ainakin täällä etelässä harmaata ja koleaa. Ehkä meidät palkitaan sitäkin lämpimämmällä ja vähäsateisella kesällä?!

Meillä tyttö on konttinut jo kuukauden verran,hassun näköistä kun puoli vuotias on kuitenkin vielä sen verran pieni kokoinen ettei sen kuuluisi vielä konttailla.Tukea vasten on noussut seisomaan saman verran...alas siitä ei osaa vielä tulla joten pyllylleen tipahtaa tai selälleen...reipas tyttö kun ei aina edes ehdi itkemään kun jo löytää jotain muuta tutkittavaa.
Joku laittoi aikasemmin että lapsi viihtyi lattialla sen aikaa kun äiti ja isä kattoivat tanssiohjelmaa...Tuli vaan mieleen että kuinka teidän lapset viihtyvät yleensä lattialla vai ovatko syli lapsia?Meillä tyttö touhaa lattialla paljonkin yksikseen,no ehkä se konttaamistaito on plussaa siinäkin...
Tyttö vierastaa vanhempia miehiä,mutta muuten jos on vieraita niin en ole kyllä huomannut mitään...välillä konttaa äidin syliin mutta ei muuta vierastamiseen liittyvää tee.
Yöt meillä nukutaan hyvin...muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.Joskus saattaa vatsaa kipristää jos ei ole kakkaa tullut niin sitä sitten yöllä inistään.Tai hampaita tehdessä saattoi vähän itkeskellä yöllä,mutta ilman mitään vaivoja tyttö nukkuu äidin vieressä koko yön...klo 7-8 herätään ja klo20-21 mennään illalla nukkumaan.Taitaa olla aikamoinen unikeko!=)

Jo rupesi meidän laiskurikin eilen ryömimään. Konttausasento on ollut jo pari viikkoa tosi hieno, mutta ei Simo tajua että niitä käsiäkin voisi liikuttaa. Eikä istu ilman tukea, sitä jo vähän ihmettelen... mutta kun ei tuo istuma-asento houkuta häntä yhtään, haluaisi vaan seistä. Ehkä oppii kävelemään ennen kuin istumaan :)

Hyppykiikku meillä on, ja Simo innostuu siinä kyllä, muttei silti jaksa olla kuin 10 min kerrallaan. Ihan hyvä, ei tule sitten houkutustakaan pitää pitkää aikaa. Saatiin hyppis käytettynä, eikä siinä ole mitään ohjeita mukana. En tiedä, kuinka väärälle korkeudelle ollaan se kiinnitetty.

Miku, me ostettiin kiikku uutena ja ohjeissa oli, että korkeus on oikea kun kantapää osuu suorana lattiaan. Ei siis varvista eikä ole jalat koukussa. Sen mittaaminen on sitten vähän hankalampaa, toinen vetää jalkoja suoraksi ja toinen pitää vauvasta kii :)

Moi!!
Meillä oli tänään 8 kk neuvola. painoa oli 7860ja pituus oli 68,5.Meilläkin istuttan jo ihan hyvin välillä on kerä pyllyn alla ja nurin mennään ja pikkanen kops ja paljon huutoo.
Hei onko muilla tullut maito lakkoa meillä on ollut jo kohta kaksi viikkoa menee päivässä vain 200-300ml (siis korviketta). no ollaan syöty sitten paljon jogurttia ja puuroja missä on maitoo. Olen kokeillut antaa mukikista nokka mukista ja tuttipullosta enne ja jälkeen ruuan... välipalana ja pitkin päivää mut ei niin ei suuttuu vaan ja huutaa ja työntää pois.Neuvolas ei ollut huolissaan kun saa muussa muodossa sitä ja kuulema se määrä vähenee oleellisesti kun saa muutakin ruokaa. Meillä ei ryömitä mutta pakitetaan taakse päin parketilla...pitää kaivella tyttöä välillä sohvan alta ja tv tason alta. mutta kyllä vauhtia riittää ja ympäri on kiva pyöriä paikallaan.

Meillä oli mummi hoitamas tyttöö viikonloppuna kun isi ja äiti oli humputtelemassa niin oli mummo opettanut sanomaan käsipäivää.. hauskan näköistän kun tyttö sanoo kädestä päivää kun ojennat käden ja sanot päivää.

muuten täällä nukutaan ihan hyvin pari viime yötä on äiti saanut nukkua koko yön 21-07 yhdellä tutin laitolla ja muutoin 2-3 joten ihan kivasti.

hyvää loppuviikkoa kaikille ja hyvää viikonloppua....

Tuoreet 8kk-mitat: 9190g ja 71,9cm! Kuulemma ""hyvin kasvaa"":). Aikamoinen ero silti esim. tuohon sarin tytsyn mittoihin verrattuna, mutta kundit on näköjään isompia pienestä asti...:)! Huvittava käynti, oli siis myös lekuri, mutta kaks terkkaa, toinen ilmeisesti opasti toista paikan tapoihin, keskustelivat lähinnä käytännöistä takahuoneessa, joka oli avoinna kun olimme lääkärin kanssa. Eli ei paljo tarvinu kysellä terkalta mitään... Ihan läpihuutona meni kaikki, oltiin ehkä 10-15min sisällä. Seuraava 10kk-tarkastus onkin sitte ehkä jo uudessa neuvolassa kun muutetaan toiselle puolen kylää.

Täältä tällaiset neuvolakuulumiset:
Paino 8120g
pituus 72,6cm
päänymp. 45cm
Kasvaa hoikkana poikana, edelleen... Vaikka oli syntyessään yli 4kg. Ihme homma, kun ei isot ruoka-annokset kasvata pojan painoa tuon kummemmin. Mitat oli kuukausi sitten 7850/71.
Minkäverran te, joilla on korvike käytössä, annatte soseita ja puuroa päivässä? Antakaa mulle määriä, pliis! Epäilyttää, että annanko lapselle tarpeeksi ruokaa...

MOI

meillä ollaan korvikkeella ja sitä menee nyt
aamulla n.100ml+puuro ei ihan kokonainen pahvipurkki
lounas 100ml.maitoo+ 1pkr kasvis sose + 1/2 prk hed.sose
välipala 100ml maitoo tai prk jogurttia
illallinen 1prk lihaa + jälkkärii jotain hedelmää
ilta välipala1 prk jugurttia
illalla puuroo 1/2 prk puuroo ja mukista maitoo.
nää on tosiaan noin annoksia kun toi maito ei uppoa niin hyvin joku päivä ei mee korviketta 2dl siis pelkästään

ja tosiaan oo antanut ruokaillessa mukista korviketta jotta menis ees vähän....

Meidän neiti taitaa vetää pohjat paino suhteen. 7 kk ikäisenä punnittiin itse ja tulos oli huimat 9 kg. 8 kk neuvola on vasta kolmen viikon päästä. Voi olla, ettei lisäystä enää tule paljon, sillä Minsku oppi ryömimään viikko sitten. Tyyli on hupaisa. Käsillä vedetään koko ruhoa eteenpään ja takapää heiluu mukana puolelta toiselle. Ihan kuin hylje.

Myötätuntoni kaikille yökukkujien vanhemmille. Viikko sitten Minsku itkeskeli pari tuntia nukkumaan mennessään, kun teki hampaita. Neiti sai ensimmäiset hampaansa alas ja niitä tuli kaksi kerralla. Olin pelkästään tästä yhdestä itkujaksosta aivan naatti. Vaatii todellista sitkeyttä vanhemmilta, jotka joutuvat kestämään vastaavaa joka yö. Tajusin taas, kuinka onnekkaita olemme, kun ei ole tarvinnut kärsiä univeloista.

Kiva kuulla Tilda, että katselet sitä tanssiohjelmaa. Minä seuraan sitä myös tiiviisti, koska Helena Ahti-Hallberg ja Sanna Hento ovat entisiä lattarivalmentajiani. Minun kilpatanssiuranihan päättyi raskauden myötä. Koska vauvan kanssa ei voi sitoutua aikaavievään kilpailemiseen ja treenaamiseen, olen nyt käynyt yksikseni latinos-jumpassa. Tässä kuussa ajattelin tehdä lisäksi comebackin tanssilavoille ja salsabileisiin. Ihanaa, kun kroppakin alkaa olla taas siinä kunnossa, että kehtaa näyttäytyä ihmisten ilmoilla pienemmissäkin hepenissä. Minsku ei ole enää syönyt öisin ja menee nukkumaan kahdeksan jälkeen, joten hän ei edes huomaa, jos äiti joskus käy tanssahtelemassa.

Ulpulle tietoja: Niilo syö korviketta n. 6dl/pv (vaihtelee puolin ja toisin joskus aika paljonkin->jopa 8dl syönyt, riippuen kuinka paljon on syönyt kiinteitä päivän aikan). Mä kun teen ite noi ruuat niin en osaa ihan tarkalleen sanoa määriä kun en niitä erikseen mittaile, mut puuroa menee paljon aamuin illoin (varsinkin illoin), ehkä jopa lähemmäs 3dl kerta. Kasvissosetta ehkä semmonen pienempi kaupan purkillinen tai vähän reilu (onks se nyt sit 125g tai jotain...), joskus sen lisäks mahtuu vielä vähän marjasosetta tms. Liharuokaa potun kanssa sen sijaan menee vähemmän, korkeintaan mielestäni semmonen pikkupurkillinen, pottu ilmeisesti täyttää vatsaa kuiteski paremmin.

Annan korviketta myös ruuan kanssa, jolloin sitä menee n. 10-20ml, mutta annan yhdellä tai kahdella ruualla myös vettä, Niilo kun on tommonen reilun kokoinen niin on varmaan varaa välillä niinkin. Haluaisin kuitenkin opettaa pojan juomaan maitoa ruuan kanssa, koska itsekin juomme sitä. Olen myös antanut jo leipää kahden pääruuan kanssa.

Enpä silti usko, että sinun poikasi on mitenkään liian hoikka, hän on varmaan luonnostaan sellainen. Ja sitä paitsi jos hän on kova liikkumaan, niin sehän kuluttaa kyllä! Meidänkin poika hoikistui jossain välissä kun liikkuminen alkoi (jos sitä nyt voi sanoa hoikistumiseksi, mutta posket siis vähän kaventuivat kuitenkin. :)! Minä luotan ainakin vauvan omaan kykyyn arvioida ruokatarpeensa ja annan ruokaa yleensä niin paljon kuin hänelle vain maistuu. Kyllä hän selvästi sitten osoittaa kun maha on täynnä eikä halua enempää. Kyllä sinäkin itse varmasti tiedät ja näet lapsestasi, jääkö hän nälkäiseksi, enkä kyllä edes usko että niin olisi! Uskot vain omaan äidinvaistoosi, niin kaikki menee hyvin :)!

Hyviä uutisia miehen suhteen. Koulutus on tuottanut tulosta. Viikonloppuna mies oli ihan oma-alotteisesti poissaollessani keittänyt ja soseuttanut Minskulle lihaa, perunaa ja porkkanaa. Harmi, että nyt kun miehellä alkaa olla halua osallistua enemmän vauvan hoitoon, niin neidillepä ei tahdo kelvata muu kuin äiti. Itkuraivaria mies ei saa taltutettua, mutta heti kun minä otan Minskun syliin, niin huuto lakkaa. Varmaan aika masentavaa.

Mukavaa Sinda, että miehesi osoittaa oma-aloitteisuuden merkkejä. Meillä mies laittoi parina iltana Akselin nukkumaan, tai siis yritti, mutta eihän Akseli sitten jäänyt nukkumaan.

Akseli on ihan hulluna tietokoneisiin. Meillä on kannettava olohuoneen nurkassa, ja aina kun Akseli herää päikkäreiltä, täytyy ensimmäisenä tarkistaa, että onko netti päällä. Iltaisin konetta ei kannata avata, koska silloin Akseli ei malta mennä nukkumaan. Koneen ollessa päällä Akseli huutaa, hyppii ja pomppii, jos häntä ei päästetä konetta rokaamaan. Ilmeisesti pojasta on tulossa uskomaton tietokonenörtti;)

Meidän poju taas on ihan hulluna kännykkään. On läppärikin kiva, mutta se puhelin... Katselisi ja painelisi niitä nappeja tuntikausia. Pelottavaa. Ja huuto tulee jos viedään pois.

Täällä kanssa yksi vauvauimari neiti. Meidän neiti on ihan innoissaan kun mennään suihkuun ja altaassa läträä vettä käsillä ja jaloilla, ja mukavinta on kun kannusta kaataa vettä ja saa laittaa käden alle.
Sukeltaa ei enää tykätä, alkaa itku kun lentosukellus alkaa. Viime kerrallaki voitiin vaan sukeltaa yhden kerran kun neiti alkoi itkemään, leikittiin sitten leluilla.

Hyppykiikussa tykätään olla, ja pompitaan nauraen, siinä jaksetaan olla kerralla korkeintaan 5min.

Oletteko laittaneet puuron sekaan tuttelia vai oikeaa maitoa?

Tilda: Joo, eiköhän meidänkin poitsu saa ruokaa ihan tarpeeksi =) Neuvolassa käynnin jälkeen vaan aina miettii noita juttuja, kun ne kyselee niitä syömisiä joka ikinen kerta...

Meilläkin menee korviketta 6-8dl. Liha-kasvissosetta sellaisen pienen pilttipurkin verran, kasvissosetta saman verran, puuroa pari desiä ja hedelmä/marjasosetta n. 1 pieni pilttiprk.
Minusta on vaan helpompaa sanoa nuo määrät pilttipurkkeina, vaikka kasvissoseet on yleensä aina itse tekemiäni ja hedelmäsose voi olla vaikkapa murskattua banaania tai marjakiisseliä. Itseasiassa purkitan itsetehdyt noihin pilttipurkkeihin. Käytössä on osittain myös kaupan sörsselit, etenkin lihasoseet.
Meillä poika juo kyllä ruoalla korviketta n. 100 ml ja vettä ruoan jälkeen vain kulauksen.

Joko tämän ikäisille saa antaa tavallista maitoa? Meillä puuron kanssa on kyllä ihan tuttelia vielä.

En oo tainnut muistaa kertoakaan, että neuvolasta sain viime viikolla ohjeet alkaa unikoulu poitsulle.
Aloitin samana iltana ja nyt meillä on nukuttu hyvin sen jälkeen! Ekana yönä poitsu heräili muutaman kerran, mutta sen jälkeen vain 1-3 kertaa yössä, ja nukahtaa useimmiten itse takaisin, ilman tuttia! Minulla on nyt paljon energisempi olo ja parempi mieli muutenkin =)

Toivotaan, että tätä nyt kestäis edes jonkin aikaa.

Eikös se maito tule kuvioon vasta 10 kk ja silloinkin vain hapatettuna (jugurtit yms.)? Ajattelin ensi viikolla kysyä neuvolasta, milloin voisi ruoan valmistuksessa käyttää ""oikeaa"" maitoa ja maitotuotteita. Ei sillä muuten väliä, mutta olis helpompi laittaa koko perheelle samaa purtavaa. Nyt on niitä vauvan nököjä jääkaappi ja pakastin täynnä. Ihan yliveto sormiruoka on keitetyt makaronit, niitä mussuttaa käsin pöydältä ihan valtoimenaan. Mikä ihme siinä on, että kaikki lapset tykkää makaronista ja jauhelihasta? Kana meillä tökkii eniten: vaikka sitä valmistaisi miten ""piilotettuna"" broisku saa selän jäykälle kaarelle ja suun suppuun. Ei maistu.

Ensi viikolla olisi meillä pitkästä aikaa taas neuvola, kun kuusikuisneuvoa jäi sairauden vuoksi väliin. Mitähän sitä pitäisi osata kysyä...Maitoasiat ainakin. Olettekos muut lisänneet tuoreraasteet ruokavalioon? Se muistaakseni piti muistaa kasikuisena?

Korjaus vielä, ei tuota puuroa sentään 3 dl mee kerralla, vaan n.2dl! Vaikka ruoka pojalle maistuukin, ni ei sentään ihan niin paljoo vielä mee...:) Korviketta mä oon kans sekottanu puuron sekaan, ja hyvä, kiitos Wilma(ko se oli?) raastemuistutuksesta, minä ainakin olin unohtanut sen!

kiitos vastauksista, olen kans laittanut tuttelia puuroon, aloin vaan miettiä ku neuvolatäti 6kk käynnillä alkoi jo puhua jogurtin ym. maitotuotteiden aloittamisesta, ja meillä 2vkon päästä seuraava neuvola, tais puhua vähän etuajassa.

meillä kyökitään kaikki pois jos vähänki karkempaa, ja kotitekoiset ruuat menee tosi huonosti.

Neiti ryömii lattialla jo todella nopeeta ja kirjahyllystä tyhjennetään kirjat ja cd-telineestä cd:t niin ja laatikoita aukaistaan!!

Niin ei MEILLÄ niitä raasteita ole aloitettu, muistelin vain että pitäisi... Huono äiti syndrooma sai ostamaan luomuporkkanaa, koitan aloittaa tänään porkkanaraasteella. Eppäilenpä meneekö tuo alas, kun kaikki vähän rakeisemmat ruoat on aika epäilyttäviä :)

Pauli on vihdoin alkanut innostua ryömimisestä, menee ihan hitustellen vielä ja vain taaksepäin, mutta kuitenkin. Istuu sen sijaan itsekseen. Varmaan tuo on sittenkin oivaltanut, että istuminen ei yksin riitä tässä elämässä.

Huomenta!
Pientä ongelmaa ja päänvaivaa tuottavat poikakullan päiväunet. Vai taitaako olla vaan äidin ongelma? Kyselin tätä jo erillisessä ketjussakin, mutta aamut ovat liian aikaisia äidille. Kuudelta pitäisi pojan mielestä ylös vääntyä ja tämä aamutorkku mieluusti vielä seitsemältä pötköttelisi punkan pohjalla. Poika menee yleensä puol ysin maissa nukkumaan ja puurot syönyt puol kasilta. Maitoa saa juuri ennen nukkumista. Mahtaako olla liikaa vaadittu, että pidempään nukkuisi? Yöllä ei maitoa saa, vain tutituksia. Yöt nyt ovat semirauhallisia (herätyksiä noin 5x).
Entä miten on, monetko päiväunet teillä nukutaan? Meillä on kolmella menty ja todelliselta haasteelta vaikuttaa kahteen siirtyminen, jota kokeillut useamman päivän. Pitäskö vielä pitäytyä kolmessa? Välistä on tuntunut, että päikkäreille nukkumaanmeno on ollut ongelmallista, ei nukuta. Voi voi, kun mietityttää. Ja samalla huvittaa, koska esikoisesta on kyse ja jos tässä jaloissa pyörisi useampi muksu, tuskin tällaisilla ajatuksilla näin päätäni vaivaisin... :-)
Mutta muuten mukavasti täällä sujuu. Kevään tuloa ootellaan, ja lunta sataa! Ollanhan me huhtikuussa, ollaanhan?
Mukavaa torstaipäivää teille kaikille!

Meillä herätään myös kuudelta :(. Ajattelin Valtteri testata ihan aamuvalon pimittämistä, ostettiin paksummat verhot. Poika kun tuntuu heräävän kun tulee valoisaa. Jos saisi sillä nipistettyä vielä tunnin unta.

Pauli nukkui pitkään jo yhdet päikkärit (neljä tuntia !), mutta nyt ottaa aamupäivällä tunnin lisäunet (toiset unet vähän lyheni). No, ei tietysti ihme jos herää kukonlaulun aikaan. Olen vähän ajatellut, että kunhan ne yhdet pitkät unet & yöunet pysyy hyvinä, niin muuten saa torkkua päivällä miten haluaa. Iltakuuden jälkeen en mielellään annan nukahtaa tai ilta menee vähän pitkäksi.

Huomenta!
Meillä poika syö iltapuuron sekä juo maidon puoliyhdeksän maissa, ja sängyssä on yleensä jo yhdeksältä. Aamulla herää klo 7-9 väliin. Mutta onneksi ei sentään kuudelta, koska minä aamu-uninen ihminen olisin vielä puolikuollut siihen aikaan =)

Pitäiskö sinun, Valtteri, myöhentää sitä puuron antamista? En tosin tiedä onko sillä mitään merkitystä... Nukkuuko sulla poika omassa sängyssä vain sinun vieressä? Meillä jos poitsu meinaa herätä sängyssään äidin mielestä liian aikaisin, niin otan viereen ja siinä monesti vielä nukuttaa poikaakin... Tää voi tietysti olla huono tapa opettaa lapselle =D
Meillä on nyt unikoululla ""uhkailun"" myötä yöt parantuneet huomattavasti. Siksi ""uhkailun"", että en ehtinyt pitää sitä unikoulua kuin yhden yön, niin heti alkoi poika nukkua paremmin! Eli 1-3 heräämistä on enää ollut yössä, mutta tätä on tosiaan kestänyt vasta viikon verran... Että enpäs uskalla enempää hehkuttaa asialla.

Päiväunia poika nukkuu ihan päivästä riippuen 2 tai 3. Jos nukkuu keskipäivällä pidemmät unet, joka meidän poitsulla tarkoittaa kahta tuntia, niin sitten ei nuku kuin toiset unet joskus klo 17 jälkeen. Mutta jos nukkuu keskipäivällä vain lyhyet unet, tunnin vaikka, niin sitten saattaa nukkua puoli tuntia klo 16 maissa ja vielä 1/2 tuntia klo 19 maissa. Kolmien päiväunien päivänä yöunille meno myöhästyy yleensä lähelle puolta kymmentä...
Minä olen ajatellut niin, että nukkuu minkä haluaa. Eiköhän tuo itsestään tuosta muutu kaksiin uniin, kun on aika.

Ihan kivasti täälläkin sujuu, ja juu, huhtikuuhan se pitäisi olla menossa =)
Töihinmeno taitaa monella lähestyä?

Ulpu

Yhteistyössä