En osaa valita!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kristiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kristiina"

Vieras
Mun ongelma on tyhmä ja säälittävä, mutta kysyn kuitenkin teidän mielipidettä...

Olen aina halunnut lapsia, mutta olen halunnut myös matkustella, menestyä ja vain olla miesystäväni kanssa, ihan kahdestaan. No nyt on niin, että täytän syksyllä 32. Haluan vieläKIN lapsia, mutta hankala diabetes on syynä siihen, etten ole halunnut tulla raskaaksi. Tietysti tiedän, ettei diabetes välttämättä periydy, mutta suvuissamme on mm.syöpiä, sydän-ja verisairauksia, joiden takia en haluaisi biologisia lapsia.
tapasin sitten viimevuonna ihanan miehen, joka olisi varmasti aivan mahtava isä. MUTTA, en osaa valita. Olemme matkustelleet vuoden aikana useita kertoja, olemme molemmat menestyneitä työmaailmassa. tää on tällainen "unelmasuhde". Seksi on upeaa, ja meillä on tosi hauskaa toistemme kanssa.

Tiedän, että jos hankimme lapsia/lapsen, jostain pitää luopua. Haluan viettää lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa, ja olla kotiäitinä. Se käy miesystävälleni, mutta minä en ole varma. AUTTAKAAA!!!

Eiköhän tuo ole asia joka sun on juteltava miehesi kanssa kahden. Listaatte vaikka plussat ja miinukset molemmista vaihtoehdoista paperille ja lähdette siitä miettimään mikä on teidän tilanteessa tavoittelun arvoinen tulevaisuudensuunnitelma.

Näin isossa päätöksessä kannattaa miettiä nyt vielä muutama kuukausi. Jos askarruttaa sairauksien periytyvyys, niin eikös silloin kannattaisi käväistä asiaan perehtyneen lääkärin juttusilla? Voisi avittaa päätöksentekoa paljon.

Taitaa tää ikä olla se suurin ongelma, sillä ajattelemme adoptiota. Aikaa ei ole enää kauan miettimiseen, mutta on lapsi sen verran vakava, ja elämää muuttava asia, että sitä pitää miettiä tarkkaan :)

No, sanotaanko nyt näin, että hyvin monessa suvussa on periytyviä sairauksia. Eikös nuo diabetes, syöpä, sydän-ja verisairaudet ole ihan suomalaisia kansantauteja.
Silti ihmiset tekee lapsia. Tunnen monta diabeetikkoa, jolla on lapsia.
Eli noita juttuja en pitäisi esteenä omille lapsille. Enkä adoptiolapsille.
Sinulla on ihana mies ja hyvä elämäntilanne, mutta ikää alkaa lasten kannalta olla mittarissa ainakin jo tarpeeksi. Sinuna jättäisin turhat pelot pois ja ryhtyisin "lasten hankintaan".

Lasta ei voi "peruuttaa", mutta teillä on vielä kymmenenkin vuotta aikaa hankkia biologisia lapsia, adoptiolastakin varten on vielä vuosia jäljellä. Periaatteessa lapsen tulo ei välttämättä muuta mitään muuta kuin sen, että on vastuussa jostain muustakin ihmisestä kuin itsestään. Ja sen, että päätöksiä ja ratkaisuja pohtiessaan pitää aina ottaa huomioon myös lapsen paras. Matkustella voi edelleenkin, mutta koko perheen reissussa matka menee yleensä lapsen ehdoilla. Kahdestaan vietetty aika luonnollisesti supistuu melko lailla. Jos on tukiverkkoa ja innokkaita hoitajia, teidän on varmasti mahdollisuus lähteä reissuunkin kahdestaan. Jos taas tukiverkkoa on niukasti, kannattaa käyttää hyödyksi kaikki se aika, minkä lapsi viettää unten mailla :).

Pohtikaa ja punnitkaa nyt ainakin tämä vuosi. Listatkaa niitä plussia ja miinuksia. Ja vaikka tältä palstalta saa sen kuvan, että lapset ovat itse perkeleitä, niin kukaan meistä tuskin olisi valmis niistä luopumaankaan ;).

Yhteistyössä