M
mitäs sitten
Vieras
Meillä on 3 v ja pieni vauva, molemmat kotihoidossa. Isompi on ihan sairaalloisen mustasukkainen ollut sen jälkeen kun vauva tuli. Hän kiukuttelee jatkuvasti, tekee pahojaan, mukiloi sisartaan ihan huolella, vinkuu, kiljuu, rääkyy, uhmaa... Meidän päivät on yhtä taistelua, konflikteja tulee ihan koko ajan ja kutakuinkin kaikesta. Alan olla aika loppu. Vauvaa saa koko ajan kanniskella, ja jos vauva ei vaadi sitä niin en voi jättää häntä hetkeksikään alas kun isompi on heti lyömässä, pistämässä peittoa naamalle, tökkimässä, nipistelemässä ja vaikka mitä jos käännän selkäni.
Mietin koko ajan mitä teen väärin, mitä olen tehnyt väärin, onko esikoinen ihan ns. normaali, mitä voisin tehdä toisin. Mikään ei auta. Kaikki ehdottaa että anna esikoiselle huomiota ja minä annan, jatkuvasti kun ehdin. Kun aamulla herättiin, ekana halittiin ja pusittiin, kehuin kuinka hienosti teki juttuja jne. Välittömästi sen jälkeen hän syöksyi pahoinpitelemään siskoa. Tuntuu aika toivottamalta ja turhalta jo kaikki yritykset muuttaa tilannetta.
Ja etenkin iltaisin esikoinen kiljuu ja riehuu ennen nukkumaanmenoa siihen malliin, että joku naapuri varmaan soittaa pian lastensuojeluun. Ei saa pestä hampaita, ei saa laittaa vaippaa, ei halua sitä ei halua tätä, haluaa tota ja sitä ja ja ja... lista on loputon mistä vetää pultteja.
Apuja tai edes kohtalotovereita? :/
Mietin koko ajan mitä teen väärin, mitä olen tehnyt väärin, onko esikoinen ihan ns. normaali, mitä voisin tehdä toisin. Mikään ei auta. Kaikki ehdottaa että anna esikoiselle huomiota ja minä annan, jatkuvasti kun ehdin. Kun aamulla herättiin, ekana halittiin ja pusittiin, kehuin kuinka hienosti teki juttuja jne. Välittömästi sen jälkeen hän syöksyi pahoinpitelemään siskoa. Tuntuu aika toivottamalta ja turhalta jo kaikki yritykset muuttaa tilannetta.
Apuja tai edes kohtalotovereita? :/