En tiedä loukkaannuinko turhasta mutta kyllä vaan loukkasi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kirjoitin äsken juuri tämän avauksen:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1058425

Mies sai siis viestin tuolta kaverin mieheltä ja kommentoi, että nyt hän tietää mitä mieheni tarkoittaa sillä miten väsyttäviä synnytykset on vaikkei mitään teekään. Mulla on aina synnytykset olleet helppoja ja mies on kertonut "kaikille" tarinaa siitä miten väsyttävää synnytyksessä on.

Kolmas lapsemme syntyi 8 viikkoa sitten ja kesken synnytyksen sanoin miehelle, että antaisin nyt mitä vaan siitä, että mulla ois VAAN tylsää. Vaikka helppo synnytys sekin oli.

Äsken kun mies naureskeli tuota kaverinsa viestiä missä kertoili väsymyksestään niin sanoin, että miettikääs nyt vähän miten väsynyt se tuleva äiti siellä on. Mies tokaisi tylysti minulle, että vaikka he puhuukin siitä miten väsyneitä se on niin se ei tarkoita sitä, että siinä vähäteltäisiin sen äidin väsymystä.

No mutta voi perkele!!! Jos se kerran niin helvetin väsyttävää on sitten niille miehille niin olisivat nyt silti hiljaa tai ainakin vähemmällä hehkutuksella. Meillä ainakin mies on lähtenyt sitten vauvan synnyttyä kotiin nukkumaan ja saanut jatkossakin nukkua yöunet. Minä olen jäänyt sairaalaan valvomaan lisää, kun eihän siinä kukaan tuoreen vauvan kanssa nuku vaan hormonihumalassa ihastelee sitä hankkien lisää univelkaa. Ja sitten vielä jatkossa yösyötöt valvottaa enemmän tai vähemmän lisää.

Niin että en tiedä... loukkaannuinko turhasta?

Loukkaannuit. Oisin minäkin miehelle maininnut asiasta, mutta en nyt sentään ois mitään hernettä nokkaan asiasta vetäny. Eihän sitä voi ymmärtää, jos ei ole kokenut. Ei se tee miehen väsymyksestä yhtään vähäisempää miehelle oli nainen väsynyt tai ei. Ja niin kuin mies sanoi ei ne vähättele äidin väsymystä, mutta totesivat vaan kuinka väsyttävää synnytys oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Loukkaannuit. Oisin minäkin miehelle maininnut asiasta, mutta en nyt sentään ois mitään hernettä nokkaan asiasta vetäny. Eihän sitä voi ymmärtää, jos ei ole kokenut. Ei se tee miehen väsymyksestä yhtään vähäisempää miehelle oli nainen väsynyt tai ei. Ja niin kuin mies sanoi ei ne vähättele äidin väsymystä, mutta totesivat vaan kuinka väsyttävää se oli.

No en minä siitä mitään hernettä nenään vetänyt, mutta sisimmässäni loukkaannuin. En sanonut miehelle asiasta mitään enempää.

Mutta ekan kerran sanoi tuon, että ei vähättele silti sitä naisen väsymystä. Mutta viisi vuotta eli esikoisen syntymästä asti on jaksanut muistella sitä miten väsyttävää se on ja joka synnytys on ilmeisesti vahvistanut mielipidettä.

Joo ok se on ehkä miehelle tylsää ja väsyttävää, mutta pitääkö sitä ihan niin paljon mainostaa. Tai sitten ainakin mainita perään, että no helpollapa siinä itse silti pääsee.

Kylläpä olin vaikeaselkoinen :D Mutta joo, siis pointti oli että voinhan minä olla väsynyt, vaikka naapurin ritva ois neljä kertaa väsyneempi. En vähättele hänen väsymystään, mutta ei se omaani poista.

No tiedän mitä ajat takaa. Ja itse sanon aina tuota samaa. Mutta kun nyt puhutaan kuitenkin esim. minun synnytyksistäni joissa olemme olleet molemmat läsnä niin minusta on typerää kertoa vain siitä omasta väsymyksestään, mainitsematta sitä toisen olotilaa lainkaan.

Kylläpä olin vaikeaselkoinen :D Mutta joo, siis pointti oli että voinhan minä olla väsynyt, vaikka naapurin ritva ois neljä kertaa väsyneempi. En vähättele hänen väsymystään, mutta ei se omaani poista.

Juuri näin. Kyllähän miehet ainakin normaalisti ymmärtävät että nainen se työn tekee, mutta kyllä se on uuvuttavaa miehellekin. Oma väsymys on aina muiden väsymystä isompi

:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tiedän mitä ajat takaa. Ja itse sanon aina tuota samaa. Mutta kun nyt puhutaan kuitenkin esim. minun synnytyksistäni joissa olemme olleet molemmat läsnä niin minusta on typerää kertoa vain siitä omasta väsymyksestään, mainitsematta sitä toisen olotilaa lainkaan.

se oli vaan ajattelamattomuutta, johon varmaan jokainen meistä joskus syyllistyy... etenki miehet.

se oli vaan ajattelamattomuutta, johon varmaan jokainen meistä joskus syyllistyy... etenki miehet.

Joo sen voi pistää hienosti ajattelemattomuuden piikkiin, mutta jos siitä on puhuttu ja kerrottu viisi vuotta ja monet minun lisäkseni maininneet, että niin naisellehan se ei ole rankkaa tai väsyttävää niin.... Minusta se ei ole enää ajattelemattomuutta.

Joo sen voi pistää hienosti ajattelemattomuuden piikkiin, mutta jos siitä on puhuttu ja kerrottu viisi vuotta ja monet minun lisäkseni maininneet, että niin naisellehan se ei ole rankkaa tai väsyttävää niin.... Minusta se ei ole enää ajattelemattomuutta.

Jos se vaan pitää sitä niin itsestäänselvyytenä, että synnytykset ovat naiselle raskaita ja ei siksi edes ymmärrä mainita asiasta erikseen...

Jos se vaan pitää sitä niin itsestäänselvyytenä, että synnytykset ovat naiselle raskaita ja ei siksi edes ymmärrä mainita asiasta erikseen...

Niin edelleen - asiasta on miehelle mainittu niin että ehkä pitäisi oppia vaikka jotain mainitsemaankin.

Mutta joo...

Ne miehet, ne miehet... Eikö tätä voisi verrata siihen että jos naisella (etenkin äidillä) on flunssa ja kuumetta niin eihän se haittaa siinä kotona lapsia hoitaa mut jos miestä yskittää kerran kaks, niin se on niin kipeä ettei varmasti voi olla puolta tuntia keskenään lasten kanssa (vaikka muulloin kyllä tenavat hoitais). Meillä ainakin tuntuu menevän näin... Ja niin oli synnytyksissäkin, minä kyselen mieheltä jaksaako se vielä (olla läsnä, tukea, katsoa mun kipua) eikä mies multa...

no musta se on ihan hassua edes miettiä sitä kummalle se on vaikeampaa tai väsyttävämpää tai tarkaampaa.Ei se miehellekään helppoa ole katsoa vierestä kun toinen on tuskissaan,kenties raivoaa hänelle,tms. Ei sitä miehen osuutta tarvitse mun mielestä vähätellä mitenkään.Kyllä he saavat sanoa että olipas rankkaa ja väsyttävää.

No kyllähän se niin on, että minä saan kuvailla omaa synnytystäni helpoksi jos tulee puheeksi, mutta mies ei saa sanoa että se oli mulle helppoa:D Siis korostan, synnytykseksi helppoa. Oon kuullu kamalampiakin turinoita;)

Mutta ei mies kyllä oo ikinä sanonutkaan. Päinvastoin, mä luulen että se luulee sen olevan kamalempaa kuin se olikaan. Juuri joku kerta juteltiin yhden synnyttäneen ystäväni kanssa, että on se varmaan hirveempää kattoa vieressä kun toinen on synnyttämässä. Etenkin miespuolisen, kun ei ole selkeetä käsitystä siitä mitä kropassa tapahtuu. Ei sitä voi kuvailla. Mutta itse sen kumminki tuntee koko ajan niin että "tietää" että kaikki lienee kumminkin ok

Yhteistyössä