En tiedä mitä ajatella!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsu84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elsu84

Jäsen
24.11.2009
157
0
16
Esikoisemme syntyi 2009 keväällä, 2 lasta on ollut molempien haaveissa aina. N 2kuukautta sitten kysyin,että koska mieheni haluaa toisen lapsen, ja hän vastasi ettei haluaisi kovin suurta ikäeroa lapsille(tästä olin kovin onnellinen,koska itse ajattelen aivan samalla tavalla).. Nyt kuitenkin kyselin samaa uudestaan ja mies tokaisi- että ei meillä ole tilaa täällä kahdelle! Kai lapset nyt voivat keskenään jakaa huoneen? ainakin siihen asti kunnes aloittavat koulun? Itselläni ei koko lapsuuden aikana ole ollut omaa huonetta,jaoin huoneen 2 muun sisarukseni kanssa, eikä siinä mitään kummallista mielestäni ole...

Mieheni kuitenkin rakastaa pikku-tyttöämme yli kaiken :heart: Nyt olisi oiva tilaisuus hankkia toinen lapsi, kun töissä on lomautukset, jotka todennäköisesti jatkuvat pitkään(tarkoittaen yli 2 vuotta).

Veikkaisin, että tuo liittyy pikemminkin noihin lomautuksiin miehelläsi kuin siihen, etteikö lapsia haluaisi. Tai siltä vaikuttaisi. Nuohan on todella stressaavia tilanteita ja miehet varsinkin ajattelevat lapsiasiatkin aika järjellisesti..eli riittääkö rahat ja muut. Joten miestä varmaan stressaa nämä asiat? Haluaa, että kaikilla on hyvä olla ja raha riittää =)

Ehkä se sitten ajan kanssa voi muuttua, kun huomaa että pärjäätte taloudellisesti hyvin? Ja jos ei pärjää, niin sitten tosiaan huomaa sen, että ajatusta on pakko lykätä.

Ja monella alalla on lähtenyt nyt nousua, joten ei välttämättä tartte 2 vuotta kykkiä kotona. Että mies voi nopsaakin virkistyä ja haluta perheenlisäystä=)

kysyin mieheltä- että johtuuko se rahatilanteesta- mutta ei kuulemma, hän vetoaa vaan tilanpuutteeseen :whistle: kun äitiyslomalla saan 1400e käteen ja olen myös laskenut että lomautettuna käteen saa n.1200 e... miehellä töitä riittää ja rahaa jää paljon säästöönkin. Niin ja en muistanu laittaa- että ne lomautukset alkaa mulla heti enskuusta- ei miehellä :D

Niin käsitinkin, että sulla alkaa lomautukset =)

Mutta voihan se olla, että rahatilanne silti huolettaa. Nuohan on monesti aika alitajuisia juttuja. Tai sitten hän ei yksinkertaisesti ole vielä valmis, joten eipä se auta kuin odotella, että toinekin haluaa jatkoa =)

Ehkä mies oli ajatellut, että kun oot töissä, niin voitte vaihtaa isompaan? Ja ehkä teillä on mahdollista vaihtaa nytkin, riippuu tietysti miten asutte.

Tosiaan eipä näissä asioissa voi kuin odotella. Ja jos meinaa pää h aljeta, niin liittyy vaikka pariin kuumeiluketjuun, niin saa vähän purkaa sitä olotilaa :D Voihan olla, että miestäsi vaikka eilen tilapäisesti stresssasi tuo ärsytti jokin asia, niin purkautu sitten tuohon tyyliin. Eihän noista miehistä tiedä ;)

tosta ei tosiaankaan tiedä :D aika ailahteleva tuo mies on mieleltään- tuossa soitti ja sanoi, että
kyllä ne lapset sinne varmaankin mahtuu, jos ostetaan niille kerrossänky :D repesin täysin,ei voi muuta kun nauraa- itse olin aivan samalainen ku olin raskaana, ei osannu päättää mitä haluaa... taisin tartuttaa sen mieheeni!... Jos sille sanois et se ei voi enää perua sanojaan =)

Meillä on idea asua tässä samassa asunnossa 3h + k + s nyt ja tulevaisuudessa vielä. Nyt kotona 3kk ikäinen vauva ja seuraavaa olemme suunnitelleet niin että lapsille tulisi mahdollisimman lähelle 2 vuotta ikäeroa (mun tuurilla niille tulee 5 vuotta :D ) Mutta näin kuitenkin. Lapsille kerrossänky sitten vaan peliin. Kyllä ne saman huoneen jakaa. Sitten kun murrosikä tulee niin katsotaan sitten tilanne uudestaan.

Yhteistyössä