En voi olla ilman enkä yhdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HSIDIKHUIPÄHWI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HSIDIKHUIPÄHWI

Vieras
Hei,
parivuotinen suhde ihanaan naiseen on nyt näemmä loppu. Ehdin jo suunnitella yhteisen tulevaisuuden ja nähdä kaiken. Nyt kamalan riidan seurauksena ero näyttää tosi ilmeilseltä. Mitä teen? En halua olla ilman häntä, mutta yhdessä meistä ei enää kumpikaan ole tyytyväinen. Olisin hirmu kiitollinen, jos joku voisi olla niin kultainen ja antaa mulle vähän vinkkiä tai kannustusta. Todellakin tarvitsisin sitä nyt.

Täti neuvoo: Onnea! -suhteenne on onnellisesti kehittymässä alkuhuumasta oikeaksi suhteeksi! Oletko kuullut parisuhteen kehitysvaiheista? Ensin tulee alkuhuuma, joka kestää n. 1,5 -2 v. Kun siitä on selvitty, tuleekin "yllättäen" erillistymisvaihe, jolloin toinen ei olekaan enää koko maailma vaan muutakin nähdään taas ympärillä. Tähän vaiheeseen sisältyy usein riitoja ja erojakin; jos tunnetta kuitenkin riittää, vaikeudet voivat hitsata teidät yhteen ja vasta sitten oikea rakkaus ja sitoutuminen on mahdollista. Onko halua/kykyä käydä tämä myrskyisä vaihe yhdessä läpi? Tiedossa on vaikeaa n. puolen vuoden-vuoden ajan!

MInäkin olin ihana nainen vielä parivuotta seurusteltuani, nyt 6 vuoden jälkeen en enää tunne itseäni, olen hapan ja katkera tympeä ämmä. Olisipa mieheni tajunnut mihu jättää ajoissa.

Ettekö ole ennen riidelleet? Mistä nyt oli kyse jos se oli niin kamalaa että ero edessä? Kun minä kävin parisuhteessani läpi tuota alkuhuuman jälkeistä vaihetta sitä tapeltiin ja itkettiin jatkuvasti. Minä mietin eroa mutta mies sanoi että ihan normaaliahan tämä, ja että rakastaa minua vaikka nyt onkin vaikeaa. No vähitellenhän se tilanne rauhoittuikin.

Keskustelkaa. Miten yksi riita muka voi kaataa parisuhteen? Jos näin on niin ei se kovin hyvältä parisuhteelta vaikuta...

Itse olen seurustellut juuri tuon puolitoista vuotta ja vaikeaa on ollut alusta lähtien. Tilanne kärjistyi siihen pisteeseen että taitaa lähteä sukset eri suuntiin. Jos se vaikea vaihe olisi tullut vasta tuon puolentoista vuoden jälkeen, olisimme ehkä voineet selvitäkin. Mutta kun samat ongelmat ovat pyörineet suhteessamme alusta saakka eikä muutoksesta ole toivoakaan, ei voi muuta kuin luovuttaa.

Eli tavallaan sama tilanne kuin ap:llä, en voi elää ilman tätä miestä enkä hänen kanssaan... "Can´t live with or without you..." surullinen tilanne, mutta minkäs teet............ :(

Samat tuulet puhaltavat täälläkin "can't live with him, can't shoot him". Olen kuitenkin päättämällä päättänyt, että puren hammasta ja jatkan tätä, vaikka vaikeaa välillä onkin.

Uusimmat

Yhteistyössä