En voi sietää mieheni junttisukua... Eilen oli taas ilo ylimmillään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahtava meno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28697689]Ei, en törmää _aina_ tähän - kyse ei vieläkään ole minusta.

On vain _yleinen_ ajatustapa, lienet samaa mieltä, tasa-arvoa kannattavilla naisilla, että miehen on kyseenalaista olla naista kohtaan alentuva mm. auttamalla, puolustamalla ja suojelemalla tätä. Syy on se, että vaikka yleensä näin on hyvä toimia, tässä tapauksessa nainen haluaa pärjätä itse, koska menneisyydessä tällaiseen miesten käytökseen liittyi naisen alistamista ja siitä halutaan täysin eroon. Vähän kuten jos entistä orjaa kohtaan ollaan huolehtivia niin orja kelailee että häneen ei vieläkään suhtauduta tasa-arvoisella tavalla vaan häntä kohdellaan yhä orjana huolimatta siitä että ihmisistä on hyvä huolehtia.

Ymmärsitkö nyt? :)[/QUOTE]

No mitä sitten? Kai miehistäkin löytyy sekä niitä, jotka ottavat avun vastaan ja toisaalta niitä, jotka haluavat jääräpäisesti pärjätä omillaan. Onko pakko taas vetää tuo feminismi tähän?

[QUOTE="mies";28697689]Ei, en törmää _aina_ tähän - kyse ei vieläkään ole minusta.

On vain _yleinen_ ajatustapa, lienet samaa mieltä, tasa-arvoa kannattavilla naisilla, että miehen on kyseenalaista olla naista kohtaan alentuva mm. auttamalla, puolustamalla ja suojelemalla tätä. Syy on se, että vaikka yleensä näin on hyvä toimia, tässä tapauksessa nainen haluaa pärjätä itse, koska menneisyydessä tällaiseen miesten käytökseen liittyi naisen alistamista ja siitä halutaan täysin eroon. Vähän kuten jos entistä orjaa kohtaan ollaan huolehtivia niin orja kelailee että häneen ei vieläkään suhtauduta tasa-arvoisella tavalla vaan häntä kohdellaan yhä orjana huolimatta siitä että ihmisistä on hyvä huolehtia.

Ymmärsitkö nyt? :)[/QUOTE]

Tunnetko oikeasti naisia, jotka haluavat, että heitä kohdellaan alentuvasti? Oikeasti? Kenen mielestä ei ole kyseenalaista kohdella muita alentuvasti? Saako sinua kohdella niin ja sinä pidät siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28697704:
No mitä sitten? Kai miehistäkin löytyy sekä niitä, jotka ottavat avun vastaan ja toisaalta niitä, jotka haluavat jääräpäisesti pärjätä omillaan. Onko pakko taas vetää tuo feminismi tähän?

No tää taisi lähteä siitä että jonkun naisen mukaan miehensä olisi pitänyt puolustaa naistaan. Mutta ei tasa-arvoa kannattava nainen yleisesti näin ajattele, sillä hän ei tarvitse miehen apua itsensä puolustamiseen, se olisi patriarkaatin vallan merkki siinä kuin muukin alentuvuus.

Toki on mahdollista, ettei ko. kirjoittaja kannata suomalaista tasa-arvoa.

Päätimme pitää nyt etäisyyttä tosiaan niin kauan aikaa, kunnes saamme sen anteeksipyynnön. Mies kuitenkin uskoo, että hänen siskonsa tietää olleensa kohtuuton, kunhan vain luonteenomaisesti meuhkaa vielä hetken.

En minä aio mieheni sukua mitenkään kieltää, mutta me molemmat olemme sitä mieltä, että pidempi tauko tekee enemmän kuin hyvää. Katsotaan sitten myöhemmin, miten toimitaan.

meillä anteeks pyyntöä odotettiin lähes vuosi. Miehen veli on paha suustaan jo muutaman kaljan jälkeen. Eräs veljesten sauna päättyi tappouhkaukseen. Päätimme et nyt riittää. Olemme itse aina riidan jälkeen menneet sovitteleen mut nyt päätettiin kattoo kui kauan kestää et veli ottaa ensimmäisen askeleen. Vuosi. Jasilloinkin vaimoke pakotti. No sopu saatiin ja päätös ettei koskaan enää olla hänen kanssaan samois juhlis jos niissä juodaan.

[QUOTE="vieras";28697707]Tunnetko oikeasti naisia, jotka haluavat, että heitä kohdellaan alentuvasti? Oikeasti? Kenen mielestä ei ole kyseenalaista kohdella muita alentuvasti? Saako sinua kohdella niin ja sinä pidät siitä?[/QUOTE]

Juuri näin. Mies ei saa puolustaa, auttaa tms. naistaan, koska se herkästi tulkitaan naisen päässä alentuvuudeksi ja epätasa-arvoiseksi. :) Sellainen käytös aliarvioi naista, kun toimijana on mies, vaikka yleisesti tällainen käytös olisikin hyvä.

Minusta olisitte onnellisempia ilamn ko. Roskasakkia. Kuvailemanne ihmiset keksivät aina jotain nälvittävää toisista ihmisistä eivätkä koskaan tule oppimaan toisten ihmisten valintojen kunnioittamista. Itse olisin niin raivoissani tuosta kohtelusta (vääränväristä viiniä, väärä ruokavalio ja vääränlainen seksuaalinen suhtautuminen), että pistäisin välit poikki ilman epäilystäkään.

[QUOTE="mies";28697718]No tää taisi lähteä siitä että jonkun naisen mukaan miehensä olisi pitänyt puolustaa naistaan. Mutta ei tasa-arvoa kannattava nainen yleisesti näin ajattele, sillä hän ei tarvitse miehen apua itsensä puolustamiseen, se olisi patriarkaatin vallan merkki siinä kuin muukin alentuvuus.

Toki on mahdollista, ettei ko. kirjoittaja kannata suomalaista tasa-arvoa.[/QUOTE]

Tai sitten se yksinkertaisempi vaihtoehto, eli kun kyse oli miehen sukulaisista, on ok olettaa, että mies huomauttaa omalle perheelleen huonosta käyttäytymisestä.

Itse olen puolustanut kumppaniani erään oman sukuni jäsenen piikitellessä häntä varsin ilkeään sävyyn eräissä sukujuhlissa. Aivan epäröimättä toimin näin aina tarpeen vaatiessa ja odotan itseäni kohtaan samaa, jos minua kohtaan hyökättäisiin kumppanini suvun tai ystävien taholta.

Olen myös puolustanut entistä poikaystävääni häneen kohdistuneelta fyysiseltä uhalta. Se oli täysin vaistomaista ja miellän rakkaan ihmisen puolustamisen luonnolliseksi reaktioksi, oli puolustajan tai puolustettavan sukupuoli mikä hyvänsä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="mies";28697729]Juuri näin. Mies ei saa puolustaa, auttaa tms. naistaan, koska se herkästi tulkitaan naisen päässä alentuvuudeksi ja epätasa-arvoiseksi. :) Sellainen käytös aliarvioi naista, kun toimijana on mies, vaikka yleisesti tällainen käytös olisikin hyvä.[/QUOTE]

Höpsis. Sinä olet ainoa joka on puhunut alentuvuudesta avuntarjoamisen yhteydessä. Jankutit sitä niin monta kertaa, että tartuin siihen. Nyt kun siitäkin päästiin, niin edelleen, suhtaudu ihmisiin ihmisinä, tarjoa apuasi pyyteettömästi, niin ihan varmasti apusi otetaan vastaan paremmin kuin nykyisellä asenteellasi.

[QUOTE="mies";28697729]Juuri näin. Mies ei saa puolustaa, auttaa tms. naistaan, koska se herkästi tulkitaan naisen päässä alentuvuudeksi ja epätasa-arvoiseksi. :) Sellainen käytös aliarvioi naista, kun toimijana on mies, vaikka yleisesti tällainen käytös olisikin hyvä.[/QUOTE]

Mitä helvettiä o_O En ole koskaan törmännyt näin ajattelevaan naiseen. Itsekään en todellakaan näin ajattele, vaikka todella kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";28697732]Tai sitten se yksinkertaisempi vaihtoehto, eli kun kyse oli miehen sukulaisista, on ok olettaa, että mies huomauttaa omalle perheelleen huonosta käyttäytymisestä.[/QUOTE]

Uskoisin kyllä enemmistön suomalaisnaisista pitävän parempana ratkaisuna, että nainen puolustaa itse itseään itsenäisesti.

Perustelen tätä sillä, että moni kannattaa tasa-arvoa, johon kuuluu patriarkaatin vallan merkkien hävittäminen arkielämän toiminnassa. Puhutaan jatkossa enemmän ihmisistä (kvasi-miehinä).

[QUOTE="mies";28697718]No tää taisi lähteä siitä että jonkun naisen mukaan miehensä olisi pitänyt puolustaa naistaan. Mutta ei tasa-arvoa kannattava nainen yleisesti näin ajattele, sillä hän ei tarvitse miehen apua itsensä puolustamiseen, se olisi patriarkaatin vallan merkki siinä kuin muukin alentuvuus.

Toki on mahdollista, ettei ko. kirjoittaja kannata suomalaista tasa-arvoa.[/QUOTE]

No kyllä minä luulen, että tämä on ihan normaali ajatustapa tällaisessa tilanteessa puolisoiden välillä, oli sitten kyse miehen tai naisen sukulaisista. Eihän tuossa ole mitään tekemistä sukupuoliroolien kanssa, vaan kyse oli henkilön x sukulaisista, ja tämän x:n kuuluu toimia sovittelijana sukunsa ja henkilön y välillä. Sama pätisi, jos olisi kyse nais- tai miesparista tai pelkästään ystävyyssuhteesta.

[QUOTE="vieras";28697748]Höpsis. Sinä olet ainoa joka on puhunut alentuvuudesta avuntarjoamisen yhteydessä. Jankutit sitä niin monta kertaa, että tartuin siihen. Nyt kun siitäkin päästiin, niin edelleen, suhtaudu ihmisiin ihmisinä, tarjoa apuasi pyyteettömästi, niin ihan varmasti apusi otetaan vastaan paremmin kuin nykyisellä asenteellasi.[/QUOTE]

Minusta suhtautumis- tai toimintatapa ei ole se olennainen asia, vaan sukupuoli. Tasa-arvoa kannattava ihminen ei voi sallia erilaista kohtelua sukupuoleen perustuen. Naisen on kyettävä puolustamaan itseään siinä kuin miehenkin.

[QUOTE="mies";28697753]Uskoisin kyllä enemmistön suomalaisnaisista pitävän parempana ratkaisuna, että nainen puolustaa itse itseään itsenäisesti.

Perustelen tätä sillä, että moni kannattaa tasa-arvoa, johon kuuluu patriarkaatin vallan merkkien hävittäminen arkielämän toiminnassa. Puhutaan jatkossa enemmän ihmisistä (kvasi-miehinä).[/QUOTE]

Niin tai siis sinä haluaisit, että valtaosa ajattelee näin, koska sehän olisi varsin näppärää vetää tällaiseen keskusteluun jälleen feminisminlyttäämistarkoituksessa.

[QUOTE="mies";28697753]Uskoisin kyllä enemmistön suomalaisnaisista pitävän parempana ratkaisuna, että nainen puolustaa itse itseään itsenäisesti.

Perustelen tätä sillä, että moni kannattaa tasa-arvoa, johon kuuluu patriarkaatin vallan merkkien hävittäminen arkielämän toiminnassa. Puhutaan jatkossa enemmän ihmisistä (kvasi-miehinä).[/QUOTE]

Parisuhteessa voidaan puolustella sitä kumppania ihan puolin ja toisin.

Mitä helvettiä o_O En ole koskaan törmännyt näin ajattelevaan naiseen. Itsekään en todellakaan näin ajattele, vaikka todella kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa.

Minun kokemukseni taas on, ja olisi myös populaarin feminismiteorian kanssa yhdenmukaista, että kohdellaan ihmisiä ihmisinä, jolloin sukupuolen perusteella tapahtuvasta toiminnasta pitäisi luopua ja se on myös eettisesti paheksuttavaa historiallisista syistä. Ei tuo ajatustapa minusta kuulosta Suomessa kaukaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28697754:
No kyllä minä luulen, että tämä on ihan normaali ajatustapa tällaisessa tilanteessa puolisoiden välillä, oli sitten kyse miehen tai naisen sukulaisista. Eihän tuossa ole mitään tekemistä sukupuoliroolien kanssa, vaan kyse oli henkilön x sukulaisista, ja tämän x:n kuuluu toimia sovittelijana sukunsa ja henkilön y välillä. Sama pätisi, jos olisi kyse nais- tai miesparista tai pelkästään ystävyyssuhteesta.

Hmm. Silti pätee varmasti yleisellä tasolla, että miehen naisen puolustaminen on arveluttavaa toimintaa.

Sinun uskomuksesi taitavat harvoin kohdata tosielämän kanssa? Kantaa on otettu vain ap:n tilanteeseen ja kun kyseessä oli miehen sukulaiset, mies olisi voinut tukea ap:tä (joka siis puolusti itseään).

Moni kannattaa tasa-arvoa, se on totta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28697769:
Niin tai siis sinä haluaisit, että valtaosa ajattelee näin, koska sehän olisi varsin näppärää vetää tällaiseen keskusteluun jälleen feminisminlyttäämistarkoituksessa.

Väitätkö todellakin, että suomalaisnaiset _eivät_ halua olla itsenäisiä siinä kuin miehetkin? :)

[QUOTE="mies";28697761]Minusta suhtautumis- tai toimintatapa ei ole se olennainen asia, vaan sukupuoli. Tasa-arvoa kannattava ihminen ei voi sallia erilaista kohtelua sukupuoleen perustuen. Naisen on kyettävä puolustamaan itseään siinä kuin miehenkin.[/QUOTE]

Ja missä on sanottu, että ei kykenisi? Apua voi silti tarjota kaverilleen/puolisolleen/läheiselleen. Ja ihan sukupuolesta riippumatta. Se on hyvää käytöstä.

[QUOTE="mies";28697777]Minun kokemukseni taas on, ja olisi myös populaarin feminismiteorian kanssa yhdenmukaista, että kohdellaan ihmisiä ihmisinä, jolloin sukupuolen perusteella tapahtuvasta toiminnasta pitäisi luopua ja se on myös eettisesti paheksuttavaa historiallisista syistä. Ei tuo ajatustapa minusta kuulosta Suomessa kaukaiselta.[/QUOTE]

Krhm. Tässä ketjussa ei nähdäkseni olla otettu yleisesti kantaa siihen, tulisiko nimenomaan miehen puolustaa naistaan ap:n kuvailemassa tilanteessa vaan pikemminkin kommentoitu tapausesimerkkiä. Varmasti meistä valtaosa kokee myös naisen velvollisuudeksi vastaavassa tilanteessa asettua miehensä puolelle, sovittelijaksi puolisonsa ja oman sukunsa välille.

Yhteistyössä