En ymmärrä Haaviston kannattajien katkeruutta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nielkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nielkää

Vieras
Voin käsi sydämellä sanoa, että oman ehdokkaani valitsin puhtaasti vaalikoneiden
ja vaalikeskusteluiden perusteella. Ensimmäisellä kierroksella äänestin väykkää.
Mun mielestä Haavisto oli todella epävarma ja vaalikeskusteluissa peesasi muita.
Niin herttainen mies kun Pekka oliskin ollut, niin ei se pätevältä vaikuttanut.
Ei vaan mene jakeluun tämä Haavisto kannattajien ajatus, että kaikki muut kuin ne jotka laittoivat äänestyslipukkeeseen 2, ovat juntteja, idiootteja, tyhmiä,
peräkammarin poikia jne..

En olisi kuuna päivänä äänestänyt Haavistoa, vaikka olen suvaitsevaisempi kuin
suurin osa suomalaisista.
 
Joo , yhtäkkiä on suvaitsevaisuus hävinnyt jonnekin :( vai pitääkö suvaita ainoastaan ; vihreitä, "Haavistolaisia" , homoja , lesboja, mamuja, köyhiä. Kaikki muut ovat vapaata riistaa
 
En oo vielä törmännyt katkeraan Haaviston kannattajaan.

FB ainakin on täynnä ihan tyytyväisiä viestejä - tai no joo, yksi kyllä ihan oikeasti itki mutta se onkin hiukan outo tyyppi muutenkin.

Samoin. Mulla oli itellä ihan ok fiilis koko hommasta, kunnes eilen erehdyin palstalle. Kyllä se huono käytös mun havaintojen mukaan löytyy taas ihan muualta, ku "haavistolaisten" leireistä... Ja samalle linjalle näyttäs tääki avaus menevän.
 
Mäkään en ole törmännyt kyllä mihinkään katkeruuteen Haaviston kannattajistossa.Itsekin äänestin Haavistoa,vaikka varma olinkin,että Sale nämä vaalit vie.Suomalaiset on kuitenkin yleisesti ottaen halunnu Niinistön jo pitkään presidentiksi niin eipä siinä ollut kenelläkään muista ehdokkaista todellista saumaa.Mä olen silti sitä mieltä,että vaikka Haavisto ei voittanut niin hyviä keskusteluja avattiin niin Suomessa kuin ulkomaillakin.Lisäksi mä en äänestänyt Haavistoa suvaitsevaisuuksissani vaan ihan koska mun mielestä hän oli pätevin ja mulla myös vaalikoneet antoivat hänet aina ykkösvaihtoehtona.Plus mä en oikein tykkää Niinistöstä noin niinkun tyyppinä. Liian talousihminen ja kovien arvojen puhuja sekä nato-kanta...Yksi työryhmä lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyksi ei vielä pehmennä arvoja..
 
En mä ole katkera, miksi pitäisi olla? 6 vuoden päästä uudet jutut ja ehdokkaat. Ei ole valmiiksi taputeltu, että Niinistö jatkaisi. Nyt mennään näillä eväillä päivä kerrallaan.
 
Monet Haaviston kannattajat ovat kovin rajoittuneita. Homot, mamut jne suvaitaan. Eri uskontokuntia
sen sijaan ei suvaita. Uskovaiset ovat pellejä, jehivan todistajat hulluja,
Timo Soinin kannattajat natseja ja mitä vielä..
 
En tunnista itsestäni katkeruuden tunnetta. Päinvastoin, Pekan saama suosio oli ennennäkemätöntä ja hän liikahdutti ihmisiä, sai aikaan positiivista energiaa. Ei sellaisesta voi katkeroitua, vaikka toinen voittikin. Tämä hyvä tunne kantaa pitkälle =)
 
En oo vielä törmännyt katkeraan Haaviston kannattajaan.

FB ainakin on täynnä ihan tyytyväisiä viestejä - tai no joo, yksi kyllä ihan oikeasti itki mutta se onkin hiukan outo tyyppi muutenkin.

En minäkään ;) Vaan Niinistön kannattajien viestit minusta on naurettavuuden huippuja,
ei homosta voi koskaan tulla presidenttiä,
Hyvä ettei homo voittanut,
Ei sivari voi olla pressa ym typeriä naurettavuuksia.
Jotenkin tuntuu että kyse jostain seksuaalisuudesta kuin politiikasta,
liekö nämä ihmiset sitten mitään politiikasta tajuaakaan jos toisen seksuaalisuus on se miksi ei voisi olla presidentti.

Minusta näissä vaaleissa ei voi nostaa ihmistä jalustalle onko häneletä kuollut vaimo tai onko tsunamissa taistellut hengestään tai onko mahdollisesti toinen homoseksuaali, vaan se koulutus.
Tunteella ei saa alkaa pelaamaan politiikassa vaan se järki.
 
En minäkään ;) Vaan Niinistön kannattajien viestit minusta on naurettavuuden huippuja,
ei homosta voi koskaan tulla presidenttiä,
Hyvä ettei homo voittanut,
Ei sivari voi olla pressa ym typeriä naurettavuuksia.
Jotenkin tuntuu että kyse jostain seksuaalisuudesta kuin politiikasta,
liekö nämä ihmiset sitten mitään politiikasta tajuaakaan jos toisen seksuaalisuus on se miksi ei voisi olla presidentti.

Minusta näissä vaaleissa ei voi nostaa ihmistä jalustalle onko häneletä kuollut vaimo tai onko tsunamissa taistellut hengestään tai onko mahdollisesti toinen homoseksuaali, vaan se koulutus.
Tunteella ei saa alkaa pelaamaan politiikassa vaan se järki.

Samaa mieltä, voittajan kannattajat ne kummallisia kommentteja latelevat.
 
Mun tuttavissa esim. Facebookissa on kyllä ollut niin, että Niinistön kannattajat (minä mukaan lukien) ei ole koko vaalien aikana juuri kommentoineet mitään tai edes tuonut valintaansa julki, ilmeisesti koska pelkää sitä Haaviston kannattajien lynkkaysmentaliteettia. Sellaista se ihan oikeasti on ollut. Siis suurin osa siellä olevista kavereistani äänestö Haavistoa. Nyt tulosten jälkeen siellä on ollut tosi katkeraa viestiä, haukutaan kaikki Niinistöä äänestäjät idiooteiksi jotka toivottavasti saavat katua valintaansa, ja me ollaan hirveitä homofoobikkoja ja kylmiä ihmisiä. Aika jännä juttu, koska mä en tiedä yhtään joka olis äänestänyt Niinistöä sen homoasian takia. Ja FB-kavereissani on suurimmilta osin korkeakoulutettua porukkaa, joka on töissä kulttuurialalla, kuten itsekin olen.
 
Mun mielestä Haaviston kannattajat veivät älyttömyyksillään jopa ääniä Pekalta.
Muutama sanoikin harkinneensa äänestävänsä Haavistoa, mutta ei äänestänyt,
koska Haavisto kannattajat oli mitä oli.
Eileb mulla ainakin täyttyi fb.. Niinistöä haukuttiin törkeillä nimillä ja Niinistöä
äänestäneitä idiooteiksi, natseiksi, junteiksi ja jopa vttunaamoiksi..
 
Niinistö olisi pitänyt valita 6 vuotta sitten. Halonen ei tehnyt mitään toisella kaudella ja sen aika oli jo ohi.

Nyt Niinistö on jo pappa. Ajatuksetkin ovat jo sellaiset. Kansa tajuaa äänestäneensä väärin Niinistön kauden aikana.
 
Tähän ei ole oikeaa vastausta, sellaista mikä kelpaisi. Jos sanoo, että on katkera, sitä lällätellään, jos sanoo, ettei ole katkera, sitä lällätellään. No, kyllä tämä menee ohitse muutamassa päivässä, perjantaina palstalla puhutaan jo ihan muista asioista, ellei jo huomenna.

Olin vähän pettynyt siitä, ettei Haavisto saanut enempää ääniä, ettei mennyt ollenkaan tiukalle tuloksen kanssa. Mutta ei se mikään yllätys sinänsä ollut, toivoin vain parempaa tulosta:) Mutta näinkin on hyvä, siisti asiallinen kampanja molemmilla, kumpikin ehdokas järkevä fiksu ihminen, lopputulos niin ollen vallan hyvä. Se että ihmiset, muut ihmiset, tekevät tästä jotain muuta, haukkumiskisan, se ei minua kiinnosta.
 
Mun mielestä Haaviston kannattajat veivät älyttömyyksillään jopa ääniä Pekalta.
Muutama sanoikin harkinneensa äänestävänsä Haavistoa, mutta ei äänestänyt,
koska Haavisto kannattajat oli mitä oli.
Eileb mulla ainakin täyttyi fb.. Niinistöä haukuttiin törkeillä nimillä ja Niinistöä
äänestäneitä idiooteiksi, natseiksi, junteiksi ja jopa vttunaamoiksi..

Jep, sama meininki oli täällä. Ja tosiaan koulutettua väkeä joka tällaista huuteli. Siinä vasta varsinaisia isänmaan toivoja.
 
Edelleen olen tyytyväinen siihen, etten ole Facebookissa, mikäli siellä todella pääsee lukemaan tuollaisia idioottimaisuuksia, mistä tässäkin ketjussa on kerrottu, sellainen ei kerro kenestäkään hyvää, olipa äänestyslippuun kirjoitettu 2 tai 6 tai se AkuAnkka tai jääty kokonaan menemättä äänestämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinon;25606483:
Niinistö olisi pitänyt valita 6 vuotta sitten. Halonen ei tehnyt mitään toisella kaudella ja sen aika oli jo ohi.

Nyt Niinistö on jo pappa. Ajatuksetkin ovat jo sellaiset. Kansa tajuaa äänestäneensä väärin Niinistön kauden aikana.

Tässä on asiaa......
 

Yhteistyössä