Ensi yönä meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
on täällä unikoulu 9kk ikäiselle pojalle.

Poika nukkuu omassa sängyssään omassa huoneessaan ja on nukkunut alussa kun siirsimme hänet omaan sänkyyn, n 2kk sitten 10-12 tuntisia öitä. Nyt ollaan lipsuttu taas siihen että hän herää 3-4 kertaa ja me typerät vanhemmat annetaan maitoa joka kerta, koska se on ollut helppoa. Nyt se saa luvan loppua!

Me ei tassutella, vaan tehdään tää kerralla kunnolla. Ajattelin antaa kunnolla ruokaa nyt ennen nukkumaan menoa, ja maitoa iso pullo. Jos herää niin annan huutaa, max 45min, ja jos ei huuto lopu niin annan huikan vettä ja sitten takaisin sänkyyn kun on rauhottunut.

Oisko teillä jotain vinkkejä vielä että miten me päästään tavoitteeseemme?

Tarkoitus olisi saada poika kävelemään tämän viikon loppuun mennessä. Olen buukannut meille catwalk kävelyn lähimarketissa. Lapsi tulee kävelemään aikuisen vierellä kädestä pitäen. Unikoulun lisäksi on muitakin tavoitteita siis. Mielipiteitä?? Vinkkejä kävelyyN??

• Tykkää
Reactions: Salla07
9kk on liian nuori unikouluun ja minusta koko unikoulujuttu on pelkkää lapsen kiusaamista.

Toivottavasti olette vieressä ja silitätte tuon huudon ajan, ettekä anna yksin huutaa 45 minuuttia.

[QUOTE="a p";25832948]Tarkoitus olisi saada poika kävelemään tämän viikon loppuun mennessä. Olen buukannut meille catwalk kävelyn lähimarketissa. Lapsi tulee kävelemään aikuisen vierellä kädestä pitäen. Unikoulun lisäksi on muitakin tavoitteita siis. Mielipiteitä?? Vinkkejä kävelyyN??[/QUOTE]

minäkin haluaisin kuulla, 2vkon päästä 1v synttärit ja mun prinsessa vois vähän tepastella joku tylliunelma päällä koko päivän!

ootteko oikeesti tosissanne? Miksi 9kk ikäinen EI olisi valmis nukkumaan 8-10 tuntisia öitä?

Nyt odotan kyllä innolla perusteluita!

Ja siis neuvolasta ovat sanoneet että näin kannattaa tehdä, ja neuvon antoi jo pari kuukautta sitten, ja sillon siirrettiin omaan huoneeseen, ja poika tosiaan nukkui ekat 2 viikkoa 10-12 tuntisia öitä heräämättä kertaakaan syömään. Miksi EI tehtäis unikoulua?

Mä oon ihan järkyttyny teidän reaktioistanne, sehän on ihan fakta että mitä nuorempi lapsi niin sitä helpompi unikoulu. Ja en nyt siis tarkota unikoulua 4kk ikäselle, mutta onhan se nyt helpompi 9kk kuin 2 vuotiaalle..

koska 9kk ikäisellä voi olla nälkä. tai herätä koska ei halua nukkua yksin.
tästä voidaan lyödä vetoa, että jos SULLA on jano yöllä ja heräät siihen, käyt juomassa. tuskin mietit että voivoi, ei voi olla oikeesti jano mulla kun on yö, juompa aamulla.

Suosittelen kuitenkin tassuhoitoa ennemin kuin huudatusunikoulua.

No ei meillä oo poika ennenkään huutanu, ja en mä mikään kohtuuton tietenkään ole

Luulin että palstalta löytyisi mammoja joilla olisi enemmän jotain vinkkejä siihen että miten tämän toteuttaa... Olin ilmeisesti väärässä, kaikki muut äidit vaan tassuttelevat... Ja mikäs siinä jos se teidän perheessänne toimii...

[QUOTE="aloittaja";25832994]ootteko oikeesti tosissanne? Miksi 9kk ikäinen EI olisi valmis nukkumaan 8-10 tuntisia öitä?

Nyt odotan kyllä innolla perusteluita!

Ja siis neuvolasta ovat sanoneet että näin kannattaa tehdä, ja neuvon antoi jo pari kuukautta sitten, ja sillon siirrettiin omaan huoneeseen, ja poika tosiaan nukkui ekat 2 viikkoa 10-12 tuntisia öitä heräämättä kertaakaan syömään. Miksi EI tehtäis unikoulua?

Mä oon ihan järkyttyny teidän reaktioistanne, sehän on ihan fakta että mitä nuorempi lapsi niin sitä helpompi unikoulu. Ja en nyt siis tarkota unikoulua 4kk ikäselle, mutta onhan se nyt helpompi 9kk kuin 2 vuotiaalle..[/QUOTE]

Kyllä mä olen tosissani! 9kk on vielä ihan pieni!! Ja sillä todella on varmasti nälkä jos yöllä herää. Ja usko pois ei se enää 2-vuotiaana herää syömään yöllä!

Meillä esikoinen lopetti itse yösyönnit kun oli 7kk. Ja nuorimmainen veteli maitoa yöllä kerran-kaksi vielä siinä 10kk iässä ja ajattelin tuolloin ettei tää lopu koskaan ja millon saan taas nukkua koko yöt, mutta niin se vaan siinä melkein 1vuotiaana jätti yhtenä yönä syömättä ja sen jälkeen ei enää yöllä syönyt.
Vaikka minua kuinka väsytti herätä yöllä tuon lähes vuoden ajan niin ei mulle koskaan tullut mieleen olla antamatta lapselle maitoa tai alkaa opettaa sitä olemaan syömättä!
Ja lisättäköön vielä että oli muutenkin ihan vastasyntyneestä saakka tosi huono nukkumaan ja söi usein joten jo silloin tiesin mitä tuleman pitää.
Tonne 4kk saakka heräsi tunnin-kolmen välein. Sen jälkeen noin 3kertaa yössä ja sitten ehkä tossa 9kk tienoilla söi kahdesti yössä ja sitten väheni yhteen ja sitten jätti kokonaan pois.
Mikä kiire sinulla on? Kerkeät varmasti vielä nukkua yösi vaikkei nyt siltä tuntuisikaan.

koska 9kk ikäisellä voi olla nälkä. tai herätä koska ei halua nukkua yksin.
tästä voidaan lyödä vetoa, että jos SULLA on jano yöllä ja heräät siihen, käyt juomassa. tuskin mietit että voivoi, ei voi olla oikeesti jano mulla kun on yö, juompa aamulla.

siinähän se pointti juuri onkin että hänen on opittava nukkumaan yksin, ja että aamulla on taas muiden ihmisten kanssa, eikä siinä ole mitään pelottavaa.

Yöllä meillä nukutaan, ei juoda eikä syödä.

[QUOTE="aloittaja";25832921]on täällä unikoulu 9kk ikäiselle pojalle.

Poika nukkuu omassa sängyssään omassa huoneessaan ja on nukkunut alussa kun siirsimme hänet omaan sänkyyn, n 2kk sitten 10-12 tuntisia öitä. Nyt ollaan lipsuttu taas siihen että hän herää 3-4 kertaa ja me typerät vanhemmat annetaan maitoa joka kerta, koska se on ollut helppoa. Nyt se saa luvan loppua!

Me ei tassutella, vaan tehdään tää kerralla kunnolla. Ajattelin antaa kunnolla ruokaa nyt ennen nukkumaan menoa, ja maitoa iso pullo. Jos herää niin annan huutaa, max 45min, ja jos ei huuto lopu niin annan huikan vettä ja sitten takaisin sänkyyn kun on rauhottunut.

Oisko teillä jotain vinkkejä vielä että miten me päästään tavoitteeseemme?[/QUOTE]

syötät ja aina olet siinä kun inahtaa! 9kk osaa nukkua mutta sillä on se viellä että oonko yksin ja veikkaan että kun huutaa niin syö vaan tosi vähän! Itsellä nukku 9kk yksin aamuun ja eikä ihahtunatkaan! Mutta itse olin koko ajan valmiuksessa vaikka nukuin! Jos inahti minä olin jo lämmittämässä pulloa!

[QUOTE="aloittaja";25833145]siinähän se pointti juuri onkin että hänen on opittava nukkumaan yksin, ja että aamulla on taas muiden ihmisten kanssa, eikä siinä ole mitään pelottavaa.

Yöllä meillä nukutaan, ei juoda eikä syödä.[/QUOTE]

Kyllä kaiken maailman helvetin taulapäät niitä lapsia saakin!!!

[QUOTE="aloittaja";25833145]siinähän se pointti juuri onkin että hänen on opittava nukkumaan yksin, ja että aamulla on taas muiden ihmisten kanssa, eikä siinä ole mitään pelottavaa.

Yöllä meillä nukutaan, ei juoda eikä syödä.[/QUOTE]

Olisko kannattanut miettiä tuota ennen kuin meni vauvan tekemään???
Idiootti!!!!

no onko ihan mahdotonta jos nukkuu omassa sängyssä samassa huoneessa.. tuon ikäinen on pieni vielä, ihmeellistä porukkaa jos sen vuoksi ei voi joustaa vähää..

Poika nukkui ekat 4kk meidän välissä, se meni ihan ok. Sitten omassa sängyssä meidän huoneessa. Se meni aluksi ihan hyvin mutta sitten hän oli niin herkkä uninen (aktiivisuus kasvoi päivisin) että joka kerta kun käännyin tai hengähdin liian kovaa niin hän heräsi. n. 2 kk sitten siirsimme hänet omaan huoneeseen ja en valehtele kun sanon että poika nukkui 10-12 tuntia omassa huoneessa, huutamatta minuuttiakaan, ei herännyt kertaakaan vai nukkui niin tyytyväisenä aamuun asti. Me oltiin ihan äimän käkenä että miten se on mahdollista, mutta kaippa se oli niin kun ei ollut muita huoneessa häiritsemässä unta. Nyt sitten pikkuhiljaa ollaan taas lipsuttu siihen että poika herää 3-4 kertaa yössä ja juo maitoa, ihan vain koska me sallimme sen. Tiedämme jo että hän voisi nukkua yönsä rauhassa, niin miksi sitten sallia tälläistä katkonaista pelleilyä.

Mielestäni en ole kohtuuton, vaan haluan että lapseni saa nukuttua rauhassa läpi yön, ja jos se sitten vaatii pari rauhatonta yötä niin buuhuu, sanokaa vaan huonoksi äidiksi, mutta sitä en missään nimessä ole. Olen ehkä erilainen kuin jotkut muut, mutta huompi en missään nimessä.

Meillä alkoi nukkumaan kokonaisia öitä (23-06) jo kuuden viikon iässä, kun vaan lopetin herättämästä jok akolmen tunnin välein tissille. Siirtyi omaan sänkyyn ja huoneeseen 4 kk iässä ja on nukkunu siitä lähtien 20/20.30 -06/06.30. Nyt puolivuotiaana on alkanu heräilemään 04 "syömään". Olen ottanut muutamana yönä viereen tissille ja siihen ollaan kumpikin nukahdettu. Tuumasin että tästähän on tulossa "paha tapa", joten viime yönä en ottanut omaan sänkyyni, vaan tarjosin yötissit vauvan huoneessa sohvalla, niin kappas, muutaman imun jälkeen nukahti. Läheisyyttä kai tankkasi ennemmin kuin että oli nälkä. Jokatap tänään aloitettiin iltapuuro, tähän asti myöhäisin kiinteä on ollut kasvissose klo 17. Myös nukkumaanmenoaika siirtyi 20.30 -> 21. Katotaanpa mitä seuraa.

[QUOTE="aloittaja";25833224]Poika nukkui ekat 4kk meidän välissä, se meni ihan ok. Sitten omassa sängyssä meidän huoneessa. Se meni aluksi ihan hyvin mutta sitten hän oli niin herkkä uninen (aktiivisuus kasvoi päivisin) että joka kerta kun käännyin tai hengähdin liian kovaa niin hän heräsi. n. 2 kk sitten siirsimme hänet omaan huoneeseen ja en valehtele kun sanon että poika nukkui 10-12 tuntia omassa huoneessa, huutamatta minuuttiakaan, ei herännyt kertaakaan vai nukkui niin tyytyväisenä aamuun asti. Me oltiin ihan äimän käkenä että miten se on mahdollista, mutta kaippa se oli niin kun ei ollut muita huoneessa häiritsemässä unta. Nyt sitten pikkuhiljaa ollaan taas lipsuttu siihen että poika herää 3-4 kertaa yössä ja juo maitoa, ihan vain koska me sallimme sen. Tiedämme jo että hän voisi nukkua yönsä rauhassa, niin miksi sitten sallia tälläistä katkonaista pelleilyä.

Mielestäni en ole kohtuuton, vaan haluan että lapseni saa nukuttua rauhassa läpi yön, ja jos se sitten vaatii pari rauhatonta yötä niin buuhuu, sanokaa vaan huonoksi äidiksi, mutta sitä en missään nimessä ole. Olen ehkä erilainen kuin jotkut muut, mutta huompi en missään nimessä.[/QUOTE]

:laugh: voi luoja!! Sinäkö ihan pokerina väität että teidän 9kk vauva nyt pelleilee teidän kanssa???? Ei juma!! :laugh:

voisi vähentää noita syöntejä vaikka kahteen yössä, jos neljästi vetää esim 200ml maitoa. se on aika paljon ja voi jo vaikuttaa päivän syömisiin.
mutta toisaalta jos on tulossa kasvuspurtti, ja niitäkun ei voi ennustella, niin kyllähän silloin tarvitsee sitä ruokaa enempi. ja uusien taitojen oppiminen vaikuttaa uniin varmasti kaikilla lapsilla.

[QUOTE="vieras";25833238]:laugh: voi luoja!! Sinäkö ihan pokerina väität että teidän 9kk vauva nyt pelleilee teidän kanssa???? Ei juma!! :laugh:[/QUOTE]

no vähintääkin testaa että kuka menee kenenkin pillien mukaan!!

tässä taas näitä pilkun viilaajia!

Lapsia on erilaisia, kyllä todellakin voi 2-vuotias vielä herätä yöllä vaatimaan maitoa, jos sitä vaan saa. Meillä esikoinen on todella voimakastahtoinen ja joi maitoa vielä 2-vuotiaanakin sängyssä ja nukkui vieressä . Sain hänet nukkumaan vasta 3-vuotiaana kunnolla yöt, kun en enää pästänyt viereen enkä antanut yöllä maitoa.

Tämä kuopus taas on ihan eri maata, todella sopeutuvainen ja helppo lapsi. Mutta silti yöt olivat rikkonaisia puolen vuoden ikään asti, kun annoin tissiä yöllä. Lopetin yösyötöt puolen vuoden iässä ja siirsin lapsen sängyn omaan huoneeseensa. Meillä meni 2-3 iltaa vaikeammin, mutta opetin lapsen tassuttelemalla nukahtamaan itsekseen ja olin todella positiivisesti yllättynyt, että se kävi niin helposti. Nykyään, jos sattuu yöllä heräämään, käyn vain tutin pistämässä suuhun. Nukkuu 11h yössä. Puolen vuoden ikäinen ei enää tarvitse yösyöttöja ja maha tottuu nopeasti siihen, että yöllä ei syödä.

[QUOTE="aloittaja";25833270]no vähintääkin testaa että kuka menee kenenkin pillien mukaan!!

tässä taas näitä pilkun viilaajia![/QUOTE]

Se on edelleen 9kk vauva!!! Nuo testaamis vaiheet tulee kuule pikkasen myöhemmin.
Onko joku todella näin tyhmä??
Sä olet nyt päättänyt alkaa kukkoilla sun vauvalles ettei se vedä sua höplästä ja valvota sua yöllä, koska haluaa tanssittaa sinua pillinsä mukaan??? Et oo tosissas??? :laugh:

Yhteistyössä