ensimmäinen ja viimeinen kerta kun matkustin Flybelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heimelennettiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heimelennettiin

Vieras
että ottaa päähän kun tuli epähuomiossa ostettua flyben lennot (finnairin sivuilla kun niitä myytiin jo ennenkuin kyseinen lentoyhtiö edes toimi suomessa). Lieneekö sitten kaikkien halpalentoyhtiöiden palvelu samanlaista..

Lento sinällään sujui ongelmitta, mutta olivat unohtaneet lastenrattaat koneesta. Kiva sitten määränpäässä huomata että ei ole millä kuljettaa vauvaa. Joku sanos, että no meneehän se sylissä kantelunakin, vaan kun mulla sattuu olemaan toinen käsi sökönä niin eipä kovin paljon kannella.

Kun sitten kentällä kyselin rattaiden perään, niin avulias flyben henkilökunta sanoo, vaan että kun ollaan toimittu vasta kaksi viikkoa niin ei ole tietoa miten tällaisessa tilanteessa tuli toimia. Seuraavalla koneella olisivat tuoneet rattaat, mutta siitä taas ei ollut mitään hyötyä sillä me oltiin reilun vuorokauden päästä lähdössä sillä samaisella koneella takaisin. Meni sitten kaupunkishoppailureissu pipariksi eli epäonnistui kun ei ollut millä lasta kuljettaa. Henkilökunta antoi sitten vaan puhelinnumeron, johon soittaminen maksaa euron minuutilta ja jossa vastattaisiin arkena parin päivän päästä, että siellä kuulemma sitten tiedettäisiin miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia, ihan niinkuin se tieto minua sitten enää auttaisi jälkikäteen.

Tätäkö se on halpalentoyhtiöiden kanssa. Jättäisivät varmaan pyörätuoliasiakkaankin kentälle ilman tuolia...että soita sitten parin päivän päästä palvelunumeroon.

Ja en muuten soittanut vaan laitoin sähköpostia heidän asiakaspalveluun. Sieltähän ei tietysti ole kuulunut mitään takaisinpäin vaikka yli kuukausi on jo kulunut.

mites teillä muilla oletteko uskaltautuneet halpisten kyytiin?

[QUOTE="vieras";25222910]Ja kenttäpalvelujahan ei hoida Flybe, vaan maatoiminnoista vastaavat yritykset kaikilla kentillä. Joten valita oikeaan kohteeseen,[/QUOTE]

jaa..aa aika hankalaksi menee asiakkaalla, finnairhan ne maapalvelut hoiti/hoitaa ilmeisimmin Helsinki-vantaalla, mutta eipä nekään ottaneet mitään vastuuta. sanoivat vaan, että valita flybelle.

Me on lennetty halpiksilla ja tavallisilla. Isoimmat ongelmat on tulleet tavallisten lentoyhtiöitten kanssa. Yksi unohti koko koneellisen matkatavarat Tukholmaan ja toinen yhtiö hajotti laukkumme.

Halpalentoyhtiöistä ei ole jäänyt ikäviä muistoja.

Minä myös. Ja hakenut rahat matkavakuutuksesta takaisin.

Lentokentällä voi tehdä PIR-ilmoituksen jos matkatavara hukkuu tai hajoaa. Oli lentoyhtiö mikä tahansa.

nop nimeenomaan kysyin siltä virkailijalta että voinko minä hankkia jostain uudet rattaat, mutta hän sanoi ettei hän tiedä miten näissä tilanteissa tulisi toimia. sen ilmoituksen teki toki ja mulla on siitä kopio, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta asiaan.

asiakkaanko se pitäisi tietää miten tuollaisessa tilanteessa pitää toimia, kun itse firmassa ei tiedetä.

Lentoyhtiö kuin lentoyhtiö niin aina pitää varautua yllätyksiin. Esim. Äidilläni on varmaan 3 kertaa jäänyt laukku tulematta matkakohteeseen ja tämä ollut ihan Finnair. Nykyään äitikin on jo osannut varautua ja pitää vaihtoalusvaatteita, bikineitä ym. pientä päälle pantavaa käsimatkatavaroissa. Se on hauskaa olla viikon matkalla ja tavarat tulevat päivää ennen lähtöä. Sitten kun sattuu olemaan vielä sen kokoinen ihminen, että ei ihan joka putiikista vaatteita löydy niin voi tulla mielenkiintoinen matka.

sitä halpojen rattaiden hankintaa harkitsin toki, mutta sekään ei ole ihan yksinkertaista löytää sellaista kauppaa josta ne olisi saanut itselle tuntemattomassa kaupungissa. Toisekseen mulla on kotona liiankin monet rattaat, enkä halunnut ainakaan omia rahojani enää laittaa yksiin lisärattaisiin.

[QUOTE="aapee";25224974]nop nimeenomaan kysyin siltä virkailijalta että voinko minä hankkia jostain uudet rattaat, mutta hän sanoi ettei hän tiedä miten näissä tilanteissa tulisi toimia. sen ilmoituksen teki toki ja mulla on siitä kopio, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta asiaan.

asiakkaanko se pitäisi tietää miten tuollaisessa tilanteessa pitää toimia, kun itse firmassa ei tiedetä.[/QUOTE]
Asiakkaan pitää itse tietää matkavakuutuksestaan/ matkatavaravakuutuksestaan/ muusta vakuutusturvastaan (esim. sisältääkö kotivakuutus matkatavaravakuutuksen), ja toki itse päättää että ostaako uudet rattaat vai miten toimii. Lisäksi on tietty eri yhtiöillä omat vakuutuksensa - kun Finnair hajotti ystäväni lapsen rattaat elokuisella lomareissullamme, niin Finnairin piikkiin meni loppupeleissä uusien rattaiden hankinta (mutta vasta lomamatkan jälkeen, kun rattaiden kärsimät vahingot oli arvioitu lastentarvikeliikkeessä ja paperiasiat hoidettu asianmukaisesti).

Ja virkailijan pitää puolestaan tietää mitkä paperit pitää täyttää - mutta ne virkailijat eivät kyllä Flyben palveluksessa ole, vaan jonkun muun (mikä yritys missäkin maapalvelut mahtaakaan hoitaa).

Yhteistyössä