Epävarmuus suhteen tulevaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Subba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Subba

Vieras
Voisko joku antaa mulle erilaisia näkökulmia tähän minun suhde dilemmaan, SIIS olen seurustellut nyt pari vuotta tyypin kanssa joka on mua pari vuotta vanhempi ( 23) ja jolla on jo oma firma ja kaikki.Ite olen vasta 21 vuotias opiskelija tyttönen, mutta silti valmis jo siihen seuraavaan askeleeseen. Kihloista on puhuttu ja välillä kultani haluaa sen sormuksen ja sitten taas ei. Humalassa minä olen hänen ainoa oikea jonka hän vie vihille ja kun krapula aamu koittaa niin sitten ollaan perumassa puheita. Nyt se on sitten päättänyt että ei ole valmis sitoutumaan ku vasta kolmikymppisenä ja kun uhkaan lähteä kävelemään niin hän ehdottaa että jos vuoden päästä aikasintaan ostettais kihlat. Tympii jo koko homma. On alkanu jo ihmetyttää että josko hän on sitten minuun kyllästymässä tai sit sillä on joku toinen kiikarissa. Eikai nyt uhdet sormukset mitään muuta? Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin?

Tässäpä on näkökulmia, ja ihan erilaisia!!: Kaikella hyvällä, omia näkemyksiäni aiheesta :)Älä pliis loukkaannu..Eka kohta on jo aika raaka..:/

Eli:

-Sinua kiinnostaa se mies ihan liikaa. Miehellä ei kiinnosta nainen, jolle mies on elämän keskipiste, sanoipa mies itse mitä hyvänsä.

-Mies ei kykene hallitsemaan omaa kiinnostustaan. Joko hänellä kiinostaa tai sitten ei. Yleensä, jos nainen ehdottelee liikoja, mies kokee paineita , ja alkaa suhtautumaan suhteeseen välttelevästi. (eli hyvin alkanutkin kiinnostus voi lopahtaa tai vaimeta)

-Tähän on olemassa todellisiakin syitä. Mies tietää itse, jos hän ei ole vielä valmis. Kun hän ei ole valmis, hän käyttäytyy sen mukaisesti, eikä itsekään osaa sanoa välttämättä miksi. tämä kyllä mahdollistaa sen, että viisas nainen osaa lukea poikaa kuin avointa kirjaa: käytöksen perusteella, ilman, että mieheltä tarvitsee kysyä mitään. Ei hän nimittäin osaisi vastata kysymyksiin kattavasti ja oikein, vaikka haluaisikin.

- Miehellä on tarve tehdä rakastamansa nainen TYYTYVÄISEKSI.
Jos nainen valittaa jostain, tekisi miehen mieli painua silloin maanrakoon. Siksi hän lupaa ummet, lammet ja lemmet, vaikka tietää osan lupauksista olevan vain hätävalheita.

(Lisäsyy lupailuun on usein myös toive pillunsaannin jatkumisesta ilman keskeytyksiä, valitettavasti)

-Se , että sinulla on tuon kaltainen ongelma, kielii minusta siitä, että sinulle ei ole oman elämäsi kuviot täysin selvillä.
Toinen vaihtoehto on se, että ne ovat liiankin hyvin selvillä, ja miehesi ei vain nyt satu istumaan sinun suunnittelemaasi aikahaarukkaan sitoutumisen osalta.

-Selvitä se, mitä itse tahdot elämältäsi, onko se yksi ainoa pullikoiva mutta ah! niin rakas mies, vai se, että esim . opiskelet haaveammattiisi ja suhtaudut järjellä ihmissuhdeasioihin, kunhan sinä ja miehesi olette siihen valmiita todella?

-Itse olen vasta 27 v, ja olen silti sitä mieltä, että sinä olet ihan liian nuori, kuten myös miehesikin. Aikuisuuden salaisuus ei ole siinä, että kypsyy aikaisin, vaan siinä, että tajuaa olla kypsymättä ennen kuin kestää puusta putoamisen..eli miehesi on tässä suhteessa sinua viisaampi.
Hän tietää mihin hän kykenaa ja mihin ei kykene, eikä myöskään oma-aloitteisesti ryhdy sellaiseen , mihin ei kykene.

- Ole varovainen siinä, mitä toivot, sillä toiveesi voi toteutua!
Eli, jos ukkosi puhuu paskaa ollessaan kännissä, se on juuri se asia,josta tulet kärsimään enemmänkin sitten kun hänet ""saat"" kihloihin tai naimisiin.

Hohhoh.
Tuollaisen dilemman keskellä ei synny minun nähdäkseni mitään muuta, kuin odottamista, lykkäämistä, loukkantumista, riitelyä, vittuilua, kuohuvia rakkauden tunteita (saatko muuten orgasmia yhdynnässä?) eroamista ja yhteen palaamista, joka vie kuitenkin yhteenlaskettuna aivan helvetisti nuoren naisen energiaa, jota hän VOISI toki käyttää johonkin muuhunkin.

Kaikilla vain ei ole sisua siihen, että hyväksyy tosiasiat ajoissa.

Muista: miestä et voi muuttaa, mutta mies voi muuttaa nuoren tyhmän naisen....lopullisesti, ja ei niin hyvään suuntaan.

Mies muuttaa itsensä sitten, jos hän oikeasti haluaa naisen jota rakastaa.
Alle 30-v mies ei osaa välttämättä rakastaa, hänellä on niin monta dilemmaa ratkaistavanaan itsensä suhteen, että hän ei edes jouda rakastamaan. Ei se ole edes välttämättä hänen syynsä, se vain ON niin.
Anna hänen olla rauhassa, ja itsesi.

Kiitos realistisesta ja kattavasta vastauksestasi. Koin tekstisi myötä jonkinlaisen valaistumisen ja nyt näen asiat ihan toisessa valossa. Vaikutat oikein fiksulta tyypiltä, jolla on paljon tietoa elämänkoulusta. Ja olet oikeassa; hän on enemmän elämäni keskipiste kuin minä hänen. Haluan vain niin pakonomaisesti rakastaa ja saada rakkautta etten edes huomaa/välitä kuinka roikun hänessä liikaa. Ja usko minua; saisin kymmenen kertaa paremman miehen jos vain uskaltaisin etsiä sellaista. Jotenkin se on vain niin helppoa jäädä tähän vanhaan suhteeseen kun on jo tottunut toiseen. Ja en muuten saa orgasmia yhdynnässä, sekin vielä..:) Mutta pitää mietiskellä nyt tätä hommaa.Annoit paljon ajateltavaa.

""tässäpä""

Aika hyvin puit sanoiksi. Varsinkin miehen painostaminen toimii kaikkia vastaan; ja voi lopulta johtaa suhteeseen, millä ei ole tulevaisuutta, koska asiasta puuttuu miehen halu sitoutua ja se taas tulee näkymään miehen halussa rakastaa.

Niin kauan kuin mies puhuu ristiriitaisesti ja peruu aikaisempia sanomisiaan ei kannnata sitoutua. Mies kyllä ilmaisee sitoutumishalunsa vaakuttavasti sitten kun on oikeasti siihen kykenevä. Älä pakota tai painosta, sillä on huonot seuraukset. Sitoutumisen tulee tapahtua molempien vakaasta halusta, silloin on edes jotain mahdollisuuksia suhteen onnistumisesta. Katso rauhassa eteenpäin, tulevaisuus on aina epävarma. Aina voi sattua jotain yllättävää, vaikka olisit suunnitellut kaiken pitkälle tulevaisuuteen. Tulevaisuudessa voit jäädä työttömäksi, miehesi firma voi mennä konkurssiin, vaikka nyt menee hyvin, sinä tai mies voi sairastua tai loukkaantua onnettomuudessa tms. Et voi tietää etukäteen kaikkea koskaan. Olet vielä nuori, mitä tahansa voi tapahtua!

Olen kolmenkymmenen kohta ja pakko sanoa, että tuo on yleistä,yksinkertaisesti jotkut miehet eivät osaa sitoutua. Tuskin tuo miehesi muuttuu 10-vuoden päästä, epäile.Unohda mies sillä jos hän on jo tuonikäisenä noin epätasapainoinen niin tuskin muuttuu.Ei tässsä ole kyse naisesta tai siitä,että nainen tekee asiat väärin vaan miehestä, ansaitset parempaa!

Täytyy vain (ikävä kyllä...) yhtyä kaikkiin aikaisempiin kirjoittajiin. Tuollainen soutaminen ja huopaaminen suhteen laadusta ei lupaa hyvää. Hieman yleistäen voisi sanoa että kyllä miehesi voi muuttua ja haluta sitoutua, mutta se tapahtuu tuskin nykyisessä suhteessa. Valitettavan usein mies tarvitsee aika monta kariutunutta suhdetta ja hieman lisää ikää ennenkuin hän kypsyy pysyvän parisuhteen vaatimuksiin. Vasta kun hänelle valkenee mitä se vaatii (ja varsinkin mitä se antaa!) hän voi kypsyä todella rakastamaan niin etteivät tunteet ailahtele päivästä päivään vaan rakkaus voi kestää paremmat ja huonommat päivät eikä sitä tarvitsekaan joka päivä uudestaan pohtia.
Tämä ei tietysti päde kaikkiin miehiin. Joillekin sitoutuminen on helpompaa, eikä kuvitteellinen vapaus heitä niin houkuta. Kyllä jos hieman seurailee, huomaa helposti onko mies vakaasti ja aidosti suhteessa vai onko suhde vain ajan täytettä parempaa odottaessa. Voit vaikka katsella seuraavia merkkejä:
-ymmärtääkä ja arvostaako mies sinun mielipiteitäsi ja käsityksiäsi vaikka ei olisikaan itse samaa mieltä
-asettaako hän yleensä yhteisen (=parisuhteen, kodin yms.) hyvän oman mukavuuden ja menojen edelle
-puhuuko hän sinusta arvostavasti myös kavereilleen ja tuttavilleen, ei hauku tai väheksy
-pitääkö seksiä omien tarpeiden tyydyttämisenä vai yhteisenä, parisuhdetta tukevana nautintona
-onko valmis myöntämään omia heikkouksiaan ja ongelmallisia käyttäytymismallejaan (ei välttämättä muuttamaan mytta myöntämään että ongelmia voi olla)
-osoittaako hän tunteitaan sinua kohtaan oma-aloitteisesti (jokainen omalla tavallaan mutta osoittaminen on tärkeintä) myös silloin kun olet itse ollut syystä tai toisesta ""vähemmän rakastettava""

Listaa voisi tietysti jatkaa loputtomiin, eikä kaikkien tarvitse aina täyttää kaikkia ""vaatimuksia"". Huonoja päiviä on kaikilla. Mutta kyllä ne voivat panna ajattelemaan missä suhteessa kokonaisuutena mennään.