Eräs työkaverini on melkein aina töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Samalla työpaikalla kanssani työskentelee eräs työkaverini, joka on töissä melkein aina. Hän tekee 16-tuntisia työpäiviä usein. Lisäksi hän menee aina tuuraamaan poissaoloja, kun pomo hälyyttää, että tuuraajia tarvittaisiin. Lisäksi on ollut töissä jopa omina vapaapäivinään vapaaehtoisesti, ei siis ollut ketään poissaolon vuoksi tuuraamassa.

Mitä te ajattelette ihmisestä, joka on tuohon tahtiin töissä? Itselläni mieleen tulee vain kaksi asiaa.

1) On joko jollekkin ihmiselle tai taholle aivan helvetinmoisen summan pystyssä rahaa ja siksi tekee niin paljon töitä

tai

2) Anteeksi vain, voi kuulostaa aika rajulta... Ei ole vapaa-ajalla mitään mielekästä tekemistä, eikä elämässä ole muuta sisältöä, kuin työnteko.
... Anteeksi vain, mutta väkisellä tulee tuollainen mieleen.

Mulla on yksi tuollainen "työkaveri" (samassa paikassa, mutta meillä aina yksi vaan töissä) ja voi luoja, että se on rasittava. Ei siinä mitään että työt kelpaa (tekee kahdessa paikassa) mutta se jumalaton pätemisen tarve ja itsekehu, jos joudutaan samassa vuorossa olemaan.

Silloin kun mulla ei ollut lapsia, olisin voinut olla (ja usein olin) töissä melkein 24/7.

Siellä oli ystävät, puoliso ja kaikki sosiaaliset ympyrät samassa paketissa. Palkka oli vain plussaa.

tiedän pari tälläistä tapausta, yleensä yrittäjiä, joista ei sen enempää... mutta ne palkansaajat, joko perheettömiä ja ehkäpä jopa yksinäisiäkin, joiden parhaat ystävät on työkavereita. Illalla ei ole mitään tekemistä niin ottavat kotiintöitä... tai sitten perheenisä, jonka pitää elättää pienet lapset ja kotihoidontuella oleva vaimo tai sitten muuten vaan kunnianhimoinen tyyppi.

no mun käly taas ihan myönsi, että inhoo olla kotona miehensä kanssa, joten menee ainaa aamusin etuajassa töihin, tekee mahdolliset ylityöt, kaveeraa paljon työkavereidensa kanssa, ja iltasin odottaa vaan että kello tulis sen verran, että vois mennä nukkuun ja alkais uus päivä, että pääsis TÖIHIN.

ehdotin, että eikö olisi parempi erota?!?!?!

[QUOTE="vieras";27384830]Työ antaa elämänsisältöä ja bonuksena saa vielä rahaa. Aina fiksumpaa olla töissä kuin lojua telkkarin ääressä.[/QUOTE]

Elämänsisältöä antavat monet muutkin asiat. Kyllä minä tiedän ainakin sata hauskempaa tapaa saada elämäänsä sisältöä, kuin työnteko. Mainittakoon ensimmäisinä vaikka matkustaminen ja mukavat harrastukset. Jos taloustilanteeni ei sitä vaatisi, niin en tekisi töitä ollenkaan.

[QUOTE="vieras";27384851]Elämänsisältöä antavat monet muutkin asiat. Kyllä minä tiedän ainakin sata hauskempaa tapaa saada elämäänsä sisältöä, kuin työnteko. Mainittakoon ensimmäisinä vaikka matkustaminen ja mukavat harrastukset. Jos taloustilanteeni ei sitä vaatisi, niin en tekisi töitä ollenkaan.[/QUOTE]

Työssäkin voi matkustaa ja pitää hauskaakin.
Itse olen onneksi vain muutamia kertoja joutunut olemaan työssä, jossa olen ollut vain rahan takia ilman sen suurempia intressejä. Ne työt ovat olleet fyysisesti keveimpiä mutta henkisesti raskaampia kuin muut.

Onneksi on ollut onni saada tehdä työtä joka todella antaa paljon =)

Mulla oli joku aika sitten niin mielenkiintoinen projekti että tein pitkiä päiviä ja kotonaollessakin usein mietin sitä. Se vaan oli ammatillisesti niin sopivan haastava ongelma!

Meillä ei ole vielä lapsia ja mies on yrittäjä (tekee pitkiä päiviä) joten mä menin aamulla 6-7 töihin, kävin päivällä siellä lenkillä (ns pitkä ruokis, leimasin ulos toki) ja suihkun jälkeen jatkoin töitä 18-19 asti. Mitä mä olisin kotonakaan jäkittänyt telkkaa tuijottaen tai kavereiden kanssa kun ajatukset oli projektissa?

Tai jos suunnittelee ylenemistä, ei monipuolinen tietotaito eri osa-aluesita haittaa ;)

Yhteistyössä